از تاریخ 26 اسفند تا 20 فروردین

ارسال سفارشات بعد از تعطیلات نوروز

کیف پول دیجیتال چیست؟ انواع+ امنیت

علی سیتی / کیف پول دیجیتال چیست؟ انواع+ امنیت

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

19 اسفند 1399

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

کیف پول دیجیتال نحوه دسترسی و ذخیره دارایی های دیجیتال شما است. این ولت ها به عنوان یک کیف پول فیزیکی، آفلاین، معروف به کیف پول سرد یا یک کیف پول آنلاین، معروف به کیف پول داغ یا نرم افزاری و یا کیف پول کاغذی در دسترس هستند. سه نوع کیف پول داغ وجود دارد،  کیف پول اپلیکیشن موبایل، کیف پول دسکتاپ و کیف پول آنلاین.

کیف پول کریپتوکارنسی چیست؟

اگر چند سال قبل به شما می‌گفتند که در آینده دیگر نیازی به حمل پول کاغذی نیست و موقع پرداخت پول، قادر خواهید بود بدون رد و بدل کردن چیزی به صورت فیزیکی و تنها با یک سری پول‌های دیجیتال کالای خود را خریداری کنید قطعا به صحت عقل گوینده شک می‌کردید. چه بسا اگر می‌شنیدید کسی مایل است دیگران را ترغیب کند که به جای کیف پول معمولی از كيف پول دیجیتال استفاده کنند، با پلیس تماس گرفته و آن فرد را به جرم شیادی تحویل قانون می‌دادید! اما حالا همه‌چیز تغییر کرده و واحد پولی ارز دیجیتال به یکی از پرطرفدارترین‌ها در سراسر دنیا تبدیل شده‌است. اما کیف پول دیجیتال چیست؟

کیف پول کریپتوکارنسی، دستگاه یا برنامه ای است که کلیدهای ارز دیجیتال شما را ذخیره می کند و به شما امکان مدیریت و دسترسی به ارزهای دیجیتال شما را می دهد. کیف پول ها حاوی یک کلید عمومی (آدرس کیف پول) و کلیدهای خصوصی شما هستند که برای امضای تراکنش های ارزهای دیجیتال لازم است. برای اینکه بدانیم كيف پول ارز دیجیتال دقیقا چیست و به چه کار می آید، ابتدا باید به سراغ تعریف و ماهیت کلمه‌ای برویم که این روزها در اخبار و شبکه‌های اجتماعی نام آن را به وفور می‌بینیم و می‌شنویم یعنی ارز دیجیتال. پس اگر علاقه دارید راجع‌به این موضوع اطلاعات مفیدی کسب کنید و پس از بررسی و مقایسه انواع مدل ها ، بهترین نوع آن را از فروشگاه علی سیتی خریداری کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

کیف پول دیجیتال چیست

ارز دیجیتال چیست؟

اکنون که دانستید کیف پول دیجیتال چیست اگر بخواهیم به صورت ساده ارز دیجیتال را تعریف کنیم باید بگوییم که به هر نوع پول دیجیتالی که توسط کدهای برنامه‌نویسی، تولید و ساخته شود و همانند پول‌های فیزیکی، خودش یک واحد پولی مستقل به حساب بیاید، ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی (cryptocurrency) می‌گویند. خود این واژه هم از ترکیب دو کلمه‌ی crypto به معنی رمز و currency به معنی ارز است. پس می‌توان گفت یک نوع پول الکترونیکی است که رمزنگاری شده‌است و فقط در فضای اینترنت از شخصی به شخص دیگر واگذار می‌شود. از خوبی‌های این واحد پولی، غیرقابل هک بودن آن است که برای دارندگان آن بسیار ارزشمند است.

شاید شما نیز مانند اکثر مردم بر این باور باشید که ارز دیجیتال فقط به بیت کوین اطلاق می‌شود. اما باید بدانید که بالغ بر ۱۵۰۰ نوع ارز دیجیتال در سراسر دنیا بین مصرف‌کنندگان رایج است. پس علاوه‌بر بیت کوین، نام‌های دیگری مانند اتریوم، ریپل، کاردانو و … نیز در بازار جهانی وجود دارند و مانند تفاوت واحدهای پولی نظیر دلار و پوند و یورو و … این‌ها نیز با هم متفاوتند. از ارزهای دیجیتال می‌توان مثل پول‌های فیزیکی برای خرید محصولات استفاده کرد و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

انواع کیف پول دیجیتال

اکنون که دانستید کیف پول دیجیتال چیست، با انواع آن نیز آشنا شوید. تمامی کیف پول های ارز دیجیتال به دو دسته کلی کیف پول های حضانتی و غیر حضانتی تقسیم شده اند. اما برای نگهداری از ارزهای دیجیتال انواع مختلفی از این ولت ها به بازارهای جهانی توزیع شده است.در ذیل انواع این ولت ها را به شما توضیح می‌دهیم.

  • کیف پول سخت ‌افزاری

کیف پول های سخت افزاری محبوب ترین نوع کیف پول هستند زیرا می توانید کلیدهای خصوصی خود را ذخیره کرده و آنها را از دستگاه خود حذف کنید. این دستگاه ها شبیه یک درایو USB هستند و کیف پول های سخت افزاری مدرن چندین ویژگی دارند.می توانید با وصل کردن کیف پول سخت افزاری، تراکنش ارز دیجیتال را روی رایانه یا دستگاه خود انجام دهید. بسیاری از این ولت ها می‌توانند بدون نیاز به وارد کردن کلید، تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را به صورت خودکار امضا کنند و توانایی هکر برای ثبت فشار کلید یا ضبط صفحه نمایش شما را دور بزنند.

این دستگاه ها اغلب بین 100 تا 200 دلار قیمت دارند. کمپانی لجر با انواع  کیف پول های لجر یکی از بهترین شرکت ها در زمینه تولید این نوع ولت ها در دنیا است، ترزور، انواع کیف پول های سیف پال همه از کیف پول سخت افزاری معروف و پرطرفدار هستند. کیف پول های سخت افزاری به طور کلی کیف پول های سرد در نظر گرفته می شوند.

مشخصات ledger nano s plus

  • کیف پول های نرم افزاری

کیف پول های نرم افزاری شامل برنامه های کاربردی برای دسکتاپ و دستگاه های تلفن همراه است. این کیف پول ها بر روی یک کامپیوتر دسکتاپ یا لپ تاپ نصب می شوند و می توانند به ارز دیجیتال شما دسترسی داشته باشند، تراکنش ها را انجام دهند، موجودی شما و موارد دیگر را نمایش دهند. برخی از کیف پول‌های نرم‌افزاری دارای قابلیت‌های اضافی نیز هستند، مانند یکپارچه‌سازی صرافی اگر از کیف پولی طراحی شده توسط یک صرافی ارز دیجیتال استفاده می‌کنید.

بسیاری از انواع کیف پول دیجیتال تلفن همراه می توانند پرداخت های سریع را در فروشگاه های فیزیکی از طریق ارتباطات میدان نزدیک (NFC) یا با اسکن یک کد QR تسهیل کنند. کیف پول های موبایل معمولاً با دستگاه های iOS یا Android سازگار هستند. کیف پول الکتروم و کیف پول تراست ولت  و مایسیلیوم نمونه هایی از بهترین کیف پول های نرم افزاری هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. کیف پول های نرم افزاری معمولا کیف پول های داغ هستند. این نوع خود به چند دسته کیف پولهای دسکتاپ، آنلاین و موبایلی تقسیم می‌شوند.

1-کیف پول دسکتاپ

اگر شما تمایل داشته باشید با کامپیوتر شخصی یا لپ تاپتان به پول دیجیتال خود دسترسی داشته باشید، کیف پول دیجیتال نصب شده روی دسکتاپ لپ تاپ و کامپیوتر یک انتخاب بسیار هوشمندانه است. فقط در نظر داشته باشید که رمز کامپیوترتان را کسی جز شما نباید بداند یا هکری امکان دسترسی به آن را نداشته باشد زیرا در این صورت می‌توانند از ارزهای دیجیتال شما استفاده کنند. از معروف ترین کیف پول دسکتاپ کوینومی و کیف پول الکتروم را می توان نام برد. برای کسب اطلاعات بیشتر  کیف پول های دسکتاپ بر روی لینک فوق کلیک کنید.

2- کیف پول موبایلی

دقیقا مشابه کیف پول دسکتاپ است با همان امکانات. فقط نرم‌افزار آن روی گوشی همراه شما نصب می‌شود. از پرطرفدارترین مدل های این نوع کیف پول تراست ولت، کیف پول کوینومی و کیف پول موبایل سیف پال را می توان نام برد. برای مشاهده بهترین کیف پول های موبایلی کلیک کنید.

3- کیف پول آنلاین یا تحت وب

این کیف پول ارز دیجیتال مدل در هر زمان و مکانی قابل بهره‌برداری است و کار با آن از بقیه ساده‌تر ولی در عوض امنیتش از همه کمتر است. چرا که بر بستر آنلاین بوده و شخص سومی نیز قادر است تمام و کمال بر اطلاعات شما نظارت کند و از کلید خصوصی‌تان مطلع شود. TronLink و Tronscan دو نمونه کیف پول آنلاین هستند.

کیف پول موبایل تراست ولت

  • کیف پول های کاغذی

کاربران اولیه کریپتو کلیدهای خود را روی کاغذ می‌نوشتند یا تایپ می‌کردند که به آن کیف پول کاغذی می‌گفتند. اینها به گونه ای تکامل یافتند که شامل کلیدها و کدهای QR می شدند تا کیف پول های دستگاه های تلفن همراه بتوانند آنها را اسکن کنند. با این حال، کیف پول های کاغذی به راحتی آسیب می بینند یا گم می شوند، بنابراین بسیاری از صاحبان رمزارز دیگر از آنها استفاده نمی کنند.

با این حال، استفاده از کیف پول کاغذی اگر اقدامات لازم را برای نگهداری صحیح آن در گاوصندوق یا صندوق امانات انجام دهید و هر چند وقت یکبار آن را بررسی کنید تا از خراب نشدن آن اطمینان حاصل کنید، اشکالی ندارد.

کیف پول کاغذی

امنیت کیف پول کریپتو

ایمنی کیف پول دیجیتال ضروری و مهم ترین عامل در انتخاب یک ولت است، زیرا ارزهای دیجیتال اهداف با ارزشی برای هکرها هستند. برخی از اقدامات حفاظتی عبارتند از رمزگذاری کیف پول با رمز عبور قوی، استفاده از احراز هویت دو مرحله ای برای مبادلات، و ذخیره مقادیر زیادی که در حالت آفلاین دارید.

موارد زیادی از بدافزارهای پنهان شده به عنوان کیف پول ارز وجود دارند، بنابراین توصیه می‌شود قبل از تصمیم گیری در مورد استفاده از آن، به دقت تحقیق کنید.

اکثر کیف‌پول‌های مدرن یک سری عبارت بازیابی کلمه‌ای تولید می‌کنند. یک سری عبارت که تصادفی به نظر می‌رسد اما توسط کیف پول شما ایجاد و به کلیدهای شما مرتبط می‌شود. در صورت گم شدن یا آسیب دیدن کیف پول می توانید از این عبارت استفاده کنید. این کلمات باید با دقت در مکانی امن ذخیره شوند زیرا هر کسی که آنها را پیدا کند می تواند به ارز دیجیتال شما دسترسی پیدا کند.

صرافی های ارزهای دیجیتال

صرافی‌های ارزهای دیجیتال شروع به ارائه ذخیره‌سازی کلید خصوصی برای کاربران خود کرده‌اند. با این حال، شما باید با احتیاط از این سرویس استفاده کنید. صرافی‌های ارزهای دیجیتال اهداف بسیار ارزشمندی برای مجرمان سایبری هستند.علاوه بر این، اگر صرافی ارز دیجیتال از کار بیفتد، ممکن است هیچ تضمینی وجود نداشته باشد که ارز دیجیتال خود را پس بگیرید. بهترین اقدامات امنیتی کلید ارزهای دیجیتال شامل برداشتن کلیدها از کیف پول، قرار دادن آنها در یک انبار سرد و ایمن کردن آنها در یک کیف پول امن است. هرچه مراحل بیشتری برای دسترسی شما به ارز دیجیتال خود طی شود، دسترسی مجرمان به آنها دشوارتر می شود.

امنیت و صرافی کیف پول دیجیتال

کدام کیف پول دیجیتال بهترین است؟

کیف پول های مختلفی وجود دارد که می توانید از بین آنها گزینه های زیادی انتخاب کنید. بهتر است تا جایی که ممکن است نظرات را بخوانید تا یکی از آنها را بیابید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد و در عین حال از ایمن بودن کلیدهای خود اطمینان حاصل کنید.اما پیشنهاد ما همیشه انتخاب یک کیف پول سخت افزاری برای امنیت بیشتر ارزهای دیجیتال ما است.

ایمن ترین کیف پول کریپتو چیست؟

ایمن ترین کیف پول دیجیتال دستگاهی است که با دسترسی به اینترنت ارتباطی ندارد. همچنین نباید از دسترسی شما به رمزنگاری خود جلوگیری کند زیرا متولی مشکلات مالی دارد. بسیاری از کیف پول های به اصطلاح “ایمن” دارای فناوری اتصال بی سیم هستند که مجرمان سایبری مشخص می توانند به آن دسترسی داشته باشند. با این وجود انواع کیف پول های سخت افزاری از جمله لجر و سیف پال از ایمن ترین کیف پول‌های دیجیتال هستند.

آیا برای ارز دیجیتال به کیف پول نیاز دارم؟

بله. شما نمی‌توانید بدون کلیدهای خصوصی و رابطی که به بلاک چین دسترسی دارد به ارز دیجیتال خود دسترسی پیدا کنید. همه کیف پول ها می توانند کلید را ذخیره کنند، اما فقط کیف پول های داغ می توانند به بلاک چین دسترسی داشته باشند، بنابراین مهم است که کلیدهای خود را تا زمانی که به آنها نیاز ندارید از کیف پول داغ خود نگه دارید.

خرید انواع کیف پول دیجیتال از علی سیتی

ما در این مطلب درباره این که کیف پول دیجیتال چیست و انواع آن، همچنین امنیت این ولت ها با شما صحبت کردیم. شما می‌توانید برای خرید انواع کیف پول های دیجیتال به فروشگاه علی سیتی مراجعه نمایید. تنوع بسیاری از انواع کیف پول های سخت افزاری را می‌توانید در این وب سایت مشاهده نمایید. از مزایای خرید کیف پول های سخت افزاری از این فروشگاه ضمانت اصالت کالا، گارانتی محصولات و پشتیبانی رایگان است. با علی سیتی هوشمندانه خرید نمایید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "کیف پول دیجیتال چیست؟ انواع+ امنیت"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.