کیف پول نرم افزاری چیست

علی سیتی / کیف پول نرم افزاری چیست

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

2 بهمن 1401

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

اگر شما نیز در دنیای ارزهای دیجیتالی در حال فعالیت هستید باید بدانید که کیف پول نرم افزاری چیست؟ در حقیقت  این کیف پول که از نوع گرم است وسیله‌ای برای نگهداری ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود که برای ارسال و دریافت رمز ارزها نیز به آن نیاز خواهید داشت. اما همه ولت های نرم افزاری از امنیت کافی برای نگهداری ارزهای دیجیتال برخوردار نیستند و باید کیف پولی ایمن را انتخاب نمایید.

کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که بیان کردیم کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال یکی از انواع کیف پول های گرم است که بر پایه نرم افزاری طراحی شده است و با استفاده از اینترنت و اتصال به آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. در تعریفی دیگر از این نوع کیف پول ها به کیف پول های داغ و یا گرم نام برده شده است. این ولت ها بر روی انواع تلفن های همراه، کامپیوتر و تبلت شخصی و یا از طریق اپلیکیشن و همچنین وب مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند. این کیف پول ها دارای انواع مختلفی هستند و می‌توان گفت تفاوت آن ها در نوع نسخه های موبایلی، تحت وب  و دسکتاپ و همچنین داشتن  اپلیکیشن و یا عدم آن و البته امنیت ولت ها است.

تمامی این ولت ها پس از اتصال به اینترنت قابلیت ذخیره سازی و ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال را به صورت رمزنگاری فراهم می‌آورند. این کیف پول‌ها برای برقراری امنیت از کلیدهای خصوصی رمزنگاری شده استفاده می‌کنند و برای استفاده از این ولت ها و یا بازیابی کیف پول نیاز به این کلیدها و یا عبارات بازیابی خواهید داشت. این ولت ها یکی از محبوب‌ترین کیف پولهای دیجیتال است که افراد زیادی در دنیا در حال استفاده کردن از آن ها هستند.  با توجه به این‌که امنیت در انتخاب هر کیف پول مهمترین عامل بوده است کیف پول‌های نرم افزاری به دلیل تحت وب بودن در معرض حمله هکرها و بدافزارها قرار دارند و باید در انتخاب این ولت ها دقت نمود.

کیف پول نرم افزاری چیست

انواع کیف پول های نرم افزاری ارز دیجیتال

اکنون که دانستید کیف پول نرم افزاری چیست بهتر است با انواع آن نیز آشنا شوید.  همانطور که بیان کردیم این کیف پول ها نیز دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به معرفی مختصر آن ها می‌پردازیم.

  • کیف پول موبایلی

کیف پول های موبایلی یکی از پرطرفدارترین ولت های گرم هستند که به سادگی بر روی گوشی و یا تلفن همراه شما نصب شده و به آسانی می‌توانید از آن استفاده نمایید. این ولت ها در نسخه های مختلف اندروید و ios  برای کاربران فراهم است و کاربران می‌توانند در هر زمان نیاز داشتند با اتصال به اینترنت به آن دسترسی پیدا نمایند و ارزهای دیجیتال خود را مدیریت نمایند. از معایب این کیف پول‌ها این است که اگر تلفن همراه شما دزدیده یا گم و خراب شود ارزهای دیجیتال شما به خطر افتاده و ممکن است آن ها را از دست بدهید.  همانطور که بیان کردم به دلیل پایین بودن امنیت این نوع در دسته کیف پولهای ایمن نخواهد بود اما از بهترین  نمونه ‌های این ولت می‌توان به کیف پول کوینومی و همچنین کیف پول تراست ولت اشاره نمود که تا حد زیادی از امنیت کافی برخوردار است  و بر روی تمامی پلتفرم ها نیز قابل نصب و راه اندازی است.

  •  کیف پول تحت وب

کیف پول های تحت وب یکی دیگر از انواع ولت های نرم افزاری هستند که با اتصال به اینترنت و در محیط تحت وب قابل دسترسی هستند. این ولت ها به شما امکان می‌دهند با استفاده از مرورگر ارزهای خود را ارسال، دریافت و یا ذخیره نمایید.  کیف پولهای صرافی ها از این نوع هستند و امنیت این کیف پول ها نسبت به انواع موبایلی  کمتر است. به عبارتی دیگر این نوع به دلیل تحت وب بودن و همچنین زیر نظر بودن صرافی‌ها، بیشتر در معرض هک شدن و یا از دست رفتن دارایی‌ها قرار دارند. در حقیقت با  تعطیلی صرافی و یا کلاهبرداری آن اموال و دارایی های کاربران نیز از دست خواهد رفت. این نوع کیف پول را معمولا کاربران به صورت موقتی استفاده می‌کنند و پس از مدتی ارزهای خود را به کیف پول سخت افزاری یا ایمن تر انتقال می‌دهند.  از جمله بهترین و ایمن ترین  نمونه های کیف پول تحت وب می‌توان به بلاک چین و بایننس و کیف پول متامسک اشاره نمود.

  •   کیف پول دسکتاپ

از جمله دیگر انواع کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال، کیف پول های دسکتاپ هستند که همانطور که از نام آن نیز مشخص است این نوع بر روی کامپیوتر و لپ تاپ شخصی فرد نصب می‌شود. کیف پول دسکتاپی نسبت به دو مدل قبلی از امنیت بیشتری برخوردار بوده و می‌توانید پس از نصب آن را بر روی سیستم خود ذخیره نمایید. البته کیف پول های دسکتاپی معمولا دارای نسخه های موبایلی نیز هستند.  از لحاظ هک شدن تنها زمانی دارایی های شما به خطر می‌افتد که هکرها به سیستم  شخصی شما دسترسی پیدا نمایند. کلیدهای خصوصی به صورت آنلاین در این ولت ها ذخیره شده و ممکن است مشکلات امنیتی را نیز برای کاربران به وجود آورند.  این نوع ولت ها با کاربری ساده قابلیت ذخیره سازی آسان و سریع ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم آورده است. از جمله بهترین کیف پول های دسکتاپی می‌توان به کیف پول بیت کوین،کیف پول الکتروم و کیف پول اکسدوس  اشاره نمود که از پرطرفدارترین کیف پول های دسکتاپی دیجیتالی است که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند.

کیف پول دسکتاپ

 

مزایا و معایب کیف پول های نرم افزاری یا گرم کدامند؟

اکنون که دانستید کیف پول نرم افزاری چیست؟ بهتر است یا مزایا و معایب آن ها نیز آشنا شوید. درست مانند سایر کیف پول ها، این ولت ها نیز دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه به بررسی مختصری از آن ها خواهیم پرداخت.

مزایای کیف پول های گرم

  •         از مهمترین مزایای کیف پول های نرم افزاری که کاربران زیادی را راغب به استفاده از خود کرده است رایگان بودن آن است.
  •         نصب و راه اندازی ساده از دیگر مزایای این ولت هاست.
  •         کاربری آسان برای افراد مبتدی و حرفه ای
  •         دسترسی آسان با هر وسیله  و در هر زمانی کا را برای کاربران ساده تر کرده است.
  •         پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متعدد
  •         قابلیت نصب بر روی گوشی، تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر از دیگر مزایای کیف پول های گرم است.
  •         مدیریت بر روی کلیدهای خصوصی

معایب کیف پول های گرم

  •  از مهمترین  معایب کیف پول های گرم امنیت آن است که به دلیل نرم افزاری بودن ممکن است تحت حمله هکرها و یا بدافزارها قرار گیرند. البته برخی از مدل‌های این نوع کیف پول ها نیز وجود دارند که دارای امنیت خوبی هستند اما در مقایسه با کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال از امنیت کمتری برخوردار هستند. بنابراین اگر سرمایه زیادی را وارد این حوزه کرده و یا قصد دارید تا برای طولانی مدت از این ولت ها استفاده نمایید پیشنهاد می‌کنیم نوع سخت افزاری را انتخاب نمایید.
  • از دیگر معایب ولت های نرم افزاری نفوذ ویروس به لپ تاپ و کامپیوتر و یا تلفن های همراه است که می‌تواند دارایی های کاربران را به خطر اندازد.
  • کیف پول های گرم نیاز به بروزرسانی دائم دارند.
  • برخی از کیف پول های نرم افزاری کلیدهای خصوصی را بر روی سرور شرکت شخص ثالث ذخیره می‌کنند و این امر ایمنی ارزها را به خطر می‌اندازد.
  • در صورت دزدیده شدن و یا گم شدن دستگاه، ارزهای دیجیتال افراد به خطر افتاده و ممکن است حتی با بازیابی ارز دیجیتال نیز نتوان آن را ریکاوری کرد.

مزایا و معایبکیف پول گرم

خرید بهترین کیف پول های دیجیتال سخت افزاری از علی سیتی

ما در این مطلب در ارتباط با  این که کیف پول نرم افزاری چیست؟ انواع آن کدامند و چه مزایا و معایبی دارد با شما صحبت کردیم. اما با توجه به امنیت، که همانطور که بیان کردیم مهمترین عامل در انتخاب یک کیف پول دیجیتال است پیشنهاد ما به شما استفاده از کیف پول های گرم تایید شده توسط کارشناسان و کاربران است. اما اگر سرمایه زیادی را دارید و یا مدت زمان زیادی قرار است در این حوزه فعالیت نمایید پیشنهاد می‌کنیم از انواع ولت های سخت افزاری ارز دیجیتال استفاده کنید. کیف پول‌های سخت افزاری دارای امنیتی بسیار بالاتر نسبت به مدل های نرم افزاری هستند و با خیالی آسوده از حمله هکرها و بدافزارها می‌توانید ارزهای خود را در آن نگهداری نمایید.

شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت و فروشگاه آنلاین علی سیتی تنوعی از بهترین کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال از جمله کیف پول های لجر، سیف پال، ترزور و … را مشاهده نمایید و تنها با چند کلیک ساده می‌توانید از مشخصات، قیمت و ویژگی های این محصولات اطلاع پیدا نمایید. از مزایای خرید از فروشگاه قیمت مناسب، اصالت ضمانت کالا  و پشتیبانی رایگان محصولات است. همین حالا می‌توانید سفارش خود را ثبت نمایید و در زمانی کوتاه محصولات را درب منزل خود تحویل بگیرید با علی سیتی هوشمندانه و لذت‌بخش خرید نمایید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "کیف پول نرم افزاری چیست"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.