مقالات ماینینگ و استخراج

استخراج یا ماینینگ ارزهای دیجیتال فرآیندی برای ایجاد «کوین‌های دیجیتال» جدید است. بازیابی این ارزها نیازمند حل پازل های پیچیده، اعتبارسنجی تراکنش های ارزهای دیجیتال در شبکه بلاک چین و افزودن آنها به دفتر کل توزیع شده برای مکان یابی آنها است.

ماینینگ و استخراج  چیست؟

همانطور که بیان کردیم استخراج یا ماینینگ فرآیند ایجاد ارزهای دیجیتال جدید با حل مسائل ریاضی بسیار پیچیده است که تراکنش های ارز را تأیید می کند.  استخراج ارزهای دیجیتال پر زحمت، پرهزینه و فقط به صورت پراکنده سودآور است. با این وجود، ماینینگ برای بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال جذابیت خاصی دارد، زیرا ماینرها برای کار خود با توکن‌های رمزنگاری پاداش دریافت می‌کنند.  پاداش ارزی که ماینرها دریافت می کنند انگیزه ای است که افراد را تشویق می کند که استخراج کند.

اما  قبل از سرمایه گذاری در زمان و تجهیزات، این توضیح را بخوانید تا ببینید آیا ماینینگ واقعا برای شما مناسب است یا خیر.

استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین به فرآیند اعتبارسنجی و ثبت تراکنش ها در شبکه بیت کوین اشاره دارد. هدف اصلی استخراج یا ماینینگ دو مورد است: اعتبارسنجی تراکنش ها برای جلوگیری از کلاهبرداری و افزودن بلاک های جدید به بلاک چین، در نتیجه ایجاد بیت کوین های جدید به صورت غیرمتمرکز. فرآیند استخراج بیت کوین شامل تایید تراکنش های جدید علیه شبکه بیت کوین است که منجر به تولید بیت کوین های جدید می شود. استخراج بیت کوین فرآیندی است که طی آن تراکنش های بیت کوین به صورت دیجیتالی در شبکه بیت کوین تایید شده و به دفتر کل بلاک چین اضافه می شود.

این کار با حل پازل‌های هش رمزنگاری پیچیده برای تأیید بلوک‌های تراکنش‌هایی که در دفتر کل بلاک چین غیرمتمرکز به‌روزرسانی می‌شوند، انجام می‌شود.حل این معماها به قدرت محاسباتی قدرتمند و تجهیزات پیچیده نیاز دارد. در ازای آن، ماینرها با بیت کوین پاداش می گیرند و به همین دلیل به استخراج بیت کوین می گویند.

ابزارهای تخصصی برای استخراج و ماینینگ

  • پردازنده گرافیکی سخت افزاری (واحد پردازش گرافیکی)، SSD برای استخراج کریپتو، یا ASIC
  • نرم افزارهای ماینینگ مانند ECOS، BeMine و Kryptex Miner
  • یک کیف پول دیجیتال از نوع سخت افزاری و یا نرم افزاری، برای انجام تراکنش ها

فرآیند استخراج بیت کوین چگونه صورت می‌گیرد؟

همانطور که می‌دانید بلاک چین یک شبکه همتا به همتای غیرمتمرکز است که از امنیت و شفافیت بالایی برخوردار بوده و از این رو قابل اعتماد است.  به همین دلیل سوابق در شبکه بلاک چین با استفاده از مُهرهای زمانی و توابع هش رمزنگاری به گونه‌ای ایمن می‌شوند که پس از اضافه شدن به دفتر کل، تغییر تراکنش‌ها تقریباً غیرممکن و غیرعملی است. هسته اصلی امنیت بلاک چین فقدان کنترل متمرکز است. در اینجا خلاصه ای از اتفاقاتی است که در حین استخراج بیت کوین رخ می دهد

هنگامی که یک تراکنش در شبکه بیت کوین آغاز می شود، سه عنصر درگیر است:

  • ورودی تراکنش
  • یک خروجی تراکنش
  • مبلغ معامله

برای هر ورودی تراکنش، نرم افزار استخراج بیت کوین یک پازل هش رمزنگاری منحصر به فرد ایجاد می کند که رمزگشایی آن دشوار است. سپس نرم افزار تعداد تراکنش های مورد نیاز برای تشکیل یک بلوک را در درخت مرکل گروه بندی می کند.

درخت مرکل یک ساختار داده از هش های یک بلوک است و به عنوان خلاصه ای از تمام تراکنش های موجود در بلوک عمل می کند. در درخت مرکل، هش‌های تراکنش‌های منفرد به نام شناسه تراکنش‌ها به طور مکرر با استفاده از الگوریتم SHA-256 جفت می‌شوند تا زمانی که تنها یک هش کل درخت را شناسایی کند. این هش به عنوان ریشه مرکل یا هش ریشه شناخته می شود.

درخت مرکل تأیید کارآمد تراکنش ها در شبکه بیت کوین را امکان پذیر می کند.

ریشه Merkle، شناسه درخت Merkle، در هدر بلوک ذخیره می شود. هدر بلوک حاوی اطلاعاتی در مورد بلوک است و شامل اجزایی مانند شماره نسخه نرم افزار بیت کوین، هش بلوک قبلی و زمان است.

این اطلاعاتی است که ماینرها برای حل پازل هش و اضافه کردن یک تراکنش بلوکی استفاده می کنند.

ماینرها باید پازل هش را با یافتن هش زیر یک هدف معین از طریق شرط دشواری حل کنند. هدف، ذخیره شده در هدر، به عنوان یک عدد 67 رقمی بیان می شود که دشواری استخراج را بر اساس تعداد ماینرهایی که برای حل یک تابع درهم رقابت می کنند، تعیین می کند. توجه به این نکته مهم است که این سختی پس از ایجاد هر بلاک 2016 بسته به مدت زمانی که ماینرها در بلاک های قبلی 2016 برای حل یک معادله صرف کردند، تنظیم می شود. این امر  همچنین به حفظ نرخ اضافه شدن تراکنش ها در بلاک چین در 10 دقیقه کمک می کند.

برای حل معمای هش، ماینرها سعی می کنند هش یک بلوک را با اضافه کردن یک nonce به هدر بلوک به طور مکرر محاسبه کنند تا زمانی که مقدار هش به دست آمده کمتر از هدف باشد. هنگامی که یک کامپیوتر ماینینگ معما را حل کرد، یک بلوک جدید با موفقیت ایجاد می شود که پس از توافق بین گره ها در شبکه بیت کوین اعتبار سنجی می شود. هنگامی که یک بلوک اعتبار سنجی می شود، تراکنش های بسته بندی شده در آن تأیید شده و بلوک به زنجیره اضافه می شود. همانطور که در بالا ذکر شد، این هر 10 دقیقه یکبار اتفاق می افتد.

از آنجایی که ماینرها (سیستم‌های) زیادی برای حل این معما با هم رقابت می‌کنند، اولین ماینری که مقدار هش صحیح را به دست می‌آورد، پاداشی در بیت کوین دریافت می‌کند. این فرآیند به بیت کوین های بیشتری اجازه گردش می دهد.

از پیدایش بلاک بیت کوین استخراج شده در سال 2009 با 50 بیت کوین، بیت کوین های بیشتری از آن زمان استخراج شده و در گردش قرار گرفته اند. استخراج بیت کوین تضمین می‌کند که بلوک‌های تراکنش‌ها به ترتیب درستی ایجاد شده و روی هم چیده می‌شوند، به گونه‌ای که بتوان آن را به صورت ریاضی ردیابی و اثبات کرد. با ایجاد بلاک ها، بیت کوین به عنوان یک پاداش ارائه می شود که تعداد بیت کوین های در گردش را افزایش می دهد.

چگونه بیت کوین را در خانه استخراج کنیم؟

استخراج یا ماینینگ بیت کوین در خانه چالش برانگیز است و برای دستیابی به نتایج خوب به مراحل خاصی نیاز دارد. اولین گام این است که سخت افزار را به درستی راه اندازی کنید و برای اتصال برق قوی جستجو کنید. سپس فرد می تواند در هر پلتفرم معاملاتی که انتخاب می کند، یک کیف پول ماینینگ ایجاد کند و برای ادامه کار به یک استخر استخراج بپیوندد. مهمترین مرحله نصب یک نرم افزار استخراج موثر مانند Awesome Miner، Easy Miner و Pionex و سپس درج جزئیات کیف پول و اطلاعات مربوط به استخر استخراج است.

با این حال، سخت افزار مورد نیاز برای ماینینگ گران است و همه توان خرید آن را ندارند. علاوه بر این، استخراج بیت کوین به مصرف برق زیادی نیاز دارد. فقط افرادی که به برق ارزان قیمت دسترسی دارند می توانند بیت کوین را در خانه استخراج کنند. بنابراین، استخراج بیت کوین در خانه می تواند سودآور باشد، اما به منابع و تلاش هایی نیاز دارد که هزینه های آن بسیار زیاد است.

چگونه سود بیت کوین را محاسبه کنیم؟

با کنار گذاشتن سود واقعی بیت کوین به دست آمده از استخراج، ماینرها باید قبل از خرید سخت افزار گران قیمت یا سایر تجهیزات ماینینگ، یک تحلیل هزینه ای برای درک قیمت  و سود انجام دهند.

برای محاسبه سود بیت کوین، باید میزان هزینه شده برای خرید ارزهای بیت کوین را تجزیه و تحلیل کرد. گام بعدی این است که بررسی کنید 1 بیت کوین در هنگام خرید چقدر هزینه دارد و آن را با ارزش فعلی مقایسه کنید. تفاوت بین ارزش فعلی و قدیمی، ایده روشنی در مورد میزان سود به دست آمده ارائه می دهد.

آیا استخراج بیت کوین سودآور است؟

ماینینگ و استخراج بیت کوین برای همه ماینرهای منفرد به جز تعداد معدودی به دلیل فرآیند استخراج پیچیده و هزینه های بالا سودآور نیست. همه ماینرها نمی توانند مبالغ هنگفتی را برای راه اندازی سخت افزار خرج کنند. تجزیه و تحلیل هزینه، میزان مصرف برق بر حسب کیلووات ساعت، کارایی، سختی، زمان صرف شده برای تکمیل فرآیند استخراج و ارزش بیت کوین عوامل تعیین کننده هستند.

به عبارتی دیگر سود واقعی بیت کوین  به درآمد واقعی – به هزینه سخت افزار AISC، مصرف برق و اثربخشی نرم افزار استخراج بستگی دارد. سودآوری استخراج بیت کوین در سال های اخیر به دلیل افزایش هزینه های برق، سخت افزار گران ، دشواری استخراج به دلیل افزایش رقابت و کاهش قیمت بیت کوین نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است. پیش از این، استخراج بیت‌کوین با استفاده از CPU و الگوریتم‌های هوش مصنوعی آسان آغاز شده بود که باعث سودآوری و هزینه کمتر شد.

هزینه راه‌اندازی سخت‌افزار برای استخراج یا ماینینگ بسیار بالاست و نیاز به استفاده از سطح بالایی از تخصص فنی دارد. همه ماینرها به خوبی به این برنامه ها مجهز نیستند و در نتیجه سود کمی برای این ماینرها به همراه دارد. به همین دلیل، به ماینرها توصیه می شود به استخرهای استخراج بپیوندند که در آن گروهی از ماینرها بتوانند با هم کار کنند. با پیروی از این رویکرد، ماینرهای بیت کوین می توانند شانس خود را برای کسب پاداش بیشتر در بیت کوین های بیشتر افزایش دهند.

برای اجرای یک سرمایه گذاری سودآور استخراج بیت کوین چه چیزی لازم است؟

  • انتخاب سخت افزار قدرتمند

عملکرد سخت افزار استخراج بیت کوین بر حسب نرخ هش سنجیده می شود. ماینرهای نسل جدید ASIC 100 TH/s (تریلیون هش در ثانیه) تولید می‌کنند و قیمتی بین 8000 تا 10000 دلار دارند. CPU های معمولی ظرفیت تولید چنین نرخ هش سریعی را ندارند.

  • محل مناسب برای ماینینگ

کشورهای توسعه یافته ممکن است در زمینه مکان یابی به دلیل هزینه کم نیرو، برتری داشته باشند. بیت کوین کاملاً انرژی بر است. تخمین زده می شود که یک تراکنش بیت کوین به تقریباً 1544 کیلووات ساعت برق نیاز دارد که معادل 53 روز مصرف برق معمولی در یک خانواده متوسط آمریکایی است که به طور متوسط ​​200 دلار هزینه برای یک تراکنش با 13 سنت در هر کیلووات ساعت دارد.

بنابراین یافتن مکان مناسب با هزینه کمتر برق کمتر از 10 سنت در هر کیلووات ساعت به حفظ سرمایه گذاری سودآور استخراج بیت کوین کمک می کند.

خطرات و محدودیت های استخراج

برخی از افراد تصور می‌کنند که با ایجاد یک سخت افزار و دستگاه می‌توانند به استخراج یا ماینینگ بیت کوین پرداخته و سود زیادی به دست آورند اما باید بدانید که این نیز  دارای محدودیت ها و خطراتی است که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد.

  • استخراج و ماینینگ می تواند آسیب پذیری های امنیتی را به جا بگذارد که هکرها می توانند از آنها سوء استفاده کنند
  • هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد؛ شما می توانید مقدار زیادی پول در تجهیزات لازم سرمایه گذاری کنید و عملاً هیچ ROI (بازده سرمایه گذاری) نداشته باشید.
  • از آنجایی که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بی ثبات هستند، حتی اگر بتوانید با موفقیت مقدار قابل توجهی از ارزهای دیجیتال را استخراج کنید، اگر ارزش ناگهانی سقوط کند، همچنان ممکن است دارایی های خود را از دست دهسد.
  • ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستند، بنابراین هیچ مقررات دولتی وجود ندارد. در نتیجه هیچ گونه حمایت قانونی وجود ندارد.
  • تراکنش های بیت کوین برگشت ناپذیر هستند. اگر مبلغ اشتباهی را به حساب و کیف پول دیگری ارسال نمایید نمی توانید آن را بازگردانید.

سوالات متداول

چرا بیت کوین باید استخراج شود؟

بیت کوین ها در معرض خطر کپی، جعل یا دوبار خرج شدن بیش از یک بار هستند. فرآیند استخراج این خطرات را با پرهزینه و پرمصرف کردن منابع کاهش می دهد.

استخراج چگونه تراکنش ها را تایید می کند؟

تراکنش های ماینینگ به صورت دیجیتالی در شبکه بیت کوینی که استفاده می کنید تایید می شوند و به دفتر کل بلاک چین اضافه می شوند. این کار با حل پازل‌های هش رمزنگاری پیچیده برای تأیید بلوک‌های تراکنش‌های به‌روز شده در دفتر کل بلاک چین غیرمتمرکز انجام می‌شود.

چرا  مصرف برق ماینینگ زیاد است؟

ساختار غیرمتمرکز بیت کوین نیازمند زمان است و  برای حل مسائل ریاضی پیچیده تری به رایانه نیاز دارد که بیش از آنچه مردم تصور می کنند برق مصرف می کنند.

آیا استخراج یا ماینینگ بیت کوین قانونی است؟

طبق گزارش TheStreet، گزارشی از گزارش کتابخانه حقوقی کنگره در نوامبر 2021، استخراج بیت کوین در کشورهای مختلف مانند بنگلادش، چین، مصر، عراق، مراکش، نپال، قطر و غیره ممنوع است. با این حال، در ایالات متحده و اکثر کشورها قانونی است، اما همه ایالت های ایالات متحده چنین اجازه ای را نمی دهند.

آیا استخراج کریپتو به رایانه شما آسیب می رساند؟

. اکثر پردازنده‌های گرافیکی به فن‌های کمکی متکی هستند که از تخریب در دوره‌های طولانی‌تر جلوگیری می‌کنند. بنابراین، استخراج کریپتو به GPU/رایانه آسیبی نمی رساند تا زمانی که برای جلوگیری از آسیب، آن را تمیز کنید.

آیا می توانید بیت کوین را در آیفون خود استخراج کنید؟

استخراج بیت کوین در آیفون شما امکان پذیر است. با این حال، شما باید برنامه های معتبر و بدون هیچ گونه نشت در فروشگاه برنامه داشته باشید. استخراج یک بلوک با پاداش 6.25 بیت کوین در هر بلوک از آیفون حدود 10 دقیقه طول می کشد.

با استخراج بیت کوین چقدر می توانید درآمد کسب کنید؟

با استخراج یک بلاک بیت کوین، پاداشی معادل 6.25 بیت کوین، تقریباً 143000 دلار دریافت می کنید. علاوه بر این، قدرت مورد نیاز برای استخراج یک بیت کوین بسیار بالاست. با این حال، روند کلی سودآور است.

چگونه به یک استخر استخراج بیت کوین بپیوندید؟

فرآیند استخر بیت کوین ساده و رایگان است. اولین قدم داشتن سخت افزار استخراج بیت کوین است. سپس نرم افزار استخراج بیت کوین را دانلود کنید. اگر مطمئن نیستید که یک استخر رایگان می خواهید، می توانید به سراغ استخرهای پولی بروید که درصد قابل توجهی از هزینه استخر را دریافت می کنند.

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.