کیف پول کاغذی چیست

علی سیتی / کیف پول کاغذی چیست

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

6 بهمن 1401

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

کیف پول کاغذی یک تکه کاغذ چاپ شده حاوی کلیدها و کدهای QR است که برای تسهیل تراکنش های ارز دیجیتال شما استفاده می شود. از آنجایی که این نوع به اینترنت متصل نیست و مدیریت آن ها به دست خود افراد است، به نوعی در گروه ولت های امن قرار می‌گیرند اما مزایا و معایبی نیز دارد که به معرفی آن می‌پردازیم.

کیف پول کاغذی چیست؟

کیف پول کاغذی نوعی از ولت های سرد است که به صورت کاغذ طراحی شده است. این ولت‌ها در اواخر سال 2010 شروع به محبوب شدن کردند و در حدود سال 2016 از محبوبیت آنها کاسته شد. برخلاف کیف پول های گرم که تنها با اتصال به اینترنت کاربرد دارند این نوع برای انجام تراکنش های خود نیازی به اینترنت نداشته و درست مانند پول های کاغذی عمل می‌کند. یک paper wallet حاوی یک جفت کلید عمومی و خصوصی برای انجام تراکنش های رمزنگاری است. کلید خصوصی یک رشته طولانی و گیج کننده از نویسه‌های تصادفی است در حالی که عبارت بازیابی مجموعه‌ای از 12- 24 کلمه تصادفی است که به کمک آن می‌توان کلید خصوصی کیف پول را بازیابی کرد. به طور کلی این کیف پول با یک برنامه تولید کننده کلید ایجاد می شود و روی کاغذ به عنوان دو رشته کاراکتر و دو کد پاسخ سریع (QR) چاپ می شود. در این ولت کاربران بدون اتصال به اینترنت کلیدها را مدیریت و یا ارسال و دریافت می‌کنند. در حالی که زمانی کیف‌پول‌های کاغذی یکی از بهترین راه‌ها برای ایمن سازی و نگهداری از  ارزهای دیجیتال به حساب می‌آمدند، امروزه روش های ایمن تری با توجه به مشکلات این نوع ولت ها برای نگهداری از انواع رمز ارزها وجود دارد. در ادامه با روش ساخت این ولت و همچنین مزایای و معایب آن  آشنا خواهید شد.

کیف پول کاغذی

آیا  کیف پول های کاغذی ایمن هستند؟

کیف‌پول‌های کاغذی برای چندین سال یکی از امن‌ترین راه‌ها برای ذخیره ارزهای دیجیتال به حساب می‌آمدند. تا زمانی که کیف پول کاغذی به درستی ایجاد و ساخته شود، در برابر حملات آنلاین مصون  و ایمن خواهد بود.  در حقیقت هک کردن این کاغذ برای افراد سودجو ممکن نخواهد بود و همچنین در معرض بد افزارها قرار نخواهد گرفت. با این حال، این کیف پول ها مورد علاقه بسیاری از طرفداران ارزهای دیجیتال قرار نگرفته اند، زیرا در برابر عوامل محیطی حساس هستند، می توانند با گذشت زمان تخریب شوند، در جای خود قرار نگیرند، یا در غیر این صورت آسیب ببینند.

 بسیاری از صرافی ها به مشتریان امکان ایجاد و چاپ ولت کاغذی را مستقیماً از حساب‌هایشان می‌دادند اما، بیشتر کارشناسان دیگر به دلیل ظهور گزینه‌های امن‌تر مانند کیف پول‌های سخت‌افزاری، استفاده از این ولت را برای ذخیره مقادیر زیادی از رمز ارز را توصیه نمی‌کنند.

مهمتر از همه، paper wallet کاملاً رایگان است. شما می توانید بدون سرمایه گذاری هنگفت در کیف پول های سخت افزاری از مزایای ذخیره سازی سرد با کیف پول های کاغذی بهره مند شوید. با ذخیره سازی آفلاین برای دارایی های رمزنگاری شما، کیف پول های کاغذی می توانند مانع از به خطر انداختن بسیاری از هکرها به رمز ارز شما شوند.

مزایا و معایب کیف پول کاغذی

همانطور که بیان کردیم این کیف پول نیز دارای مزایا و معایبی است که به صورت مختصر در ذیل آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

مزایا:

  • از مهمترین مزایای کیف پول کاغذی امنیت و غیر قابل هک بودن آن است.
  • رابط کاربری آسان برای افراد عمومی
  • رایگان بودن کیف پول های کاغذی از دیگر مزایای آن هستند.
  • ذخیره سازی آسان
  • حمل آسان برای کاربران

معایب:

  • اگر فرد اطلاعات این ولت را گم و یا فراموش کند سرمایه خود رابرای همیشه از دست داده است.
  • کاغذ شکننده است. مستعد آسیب ناشی از آب، آتش، رطوبت و سایر عوامل محیطی است و به این ترتیب درست مانند پول های کاغذی ممکن است تخریب شود و دارایی فرد از بین رود.
  • گاهی ممکن است در برخی از سرویس ها، فردی دیگر فایل را دانلود و به صورت آفلاین نیز از آن استفاده کند.

مزایا و معایب کیف پول کاغذی

نحوه ساخت و ایجاد کیف پول کاغذی

برای ایجاد و یا ساخت تین نوع کیف پول کافی است به وب سایت bitaddress.org که یکی از وب سایت های قابل اطمینان برای ساخت کیف پول است مراجعه نمایید.  اکنون بر روی ساخت کیف پول کاغذی کلیک نمایید و یک کاراکتر تصادفی ایجاد نمایید.  پس از ساخت آدرس برای شما،  کیف پول را با رمز عبور BIP 38 رمزگذاری کنید. اکنون تعداد نسخه های را که برای چاپ نیاز دارید انتخاب کنید و سپس می‌توانید آن چاپ کرده و یا به صورت یک فایل pdf  ذخیره و نگهداری کنید. دقت داشته باشید این کار را در محیطی ایمن و دور از دسترس دیگران انجام دهید تا دارایی های شما به خطر نیفتد.

چگونه یک کیف پول کاغذی را ایمن کنیم؟

همانطور که بیان کردیم کیف پول کاغذی در مقابل عوامل محیطی ایمن نخواهد بود و ممکن است پاره، خراب و یا گم شود. اما اگر قصد دارید از این نوع ولت ها استفاده نمایید بهتر است نکاتی را رعایت فرمایید تا در حد بسیاری بتوانید آن را ایمن سازید. در ادامه این موارد را شرح خواهیم داد.

  • برای ساخت این کیف پول محیطی خلوت و دور از دسترس دیگران را انتخاب نمایید.
  • از ایمن بودن سیستم عامل خود در مقابل هکرها اطمینان حاصل نمایید.
  • قبل از ایجاد کیف پول بهتر است اینترنت خود را قطع نمایید
  • برای پرینت این کیف پول دیجیتال از پرینترهای آنلاین استفاده نکنید.
  • اگر بر روی مرورگرهای خود افزونه‌های گوناگونی نصب کرده‌اید حتما از صفحات private استفاده نمایید.
  • پس از چاپ ولت خود آن را در محیطی ایمن و دور از دسترس دیگران نگهداری نمایید.

ارسال و دریافت ارز با  کیف پول کاغذی Paper wallet

به عنوان نمونه بیت کوین را برای انجام این کار در نظر می‌گیریم. دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد که بخواهید بیت کوین خود را از کیف پول کاغذی خود منتقل کنید. شاید بخواهید دارایی های خود را نقد کنید یا برای دوستان و یا خانواده خود هدیه‌ای بفرستید و یا حتی بیت کوین های خود را به یک کیف پول سرد منتقل کنید. توجه داشته باشید که بارگذاری بیت کوین در این نوع کیف پول می تواند با ارسال بیت کوین به آدرس کیف پول آسان باشد. با این حال، هنگام جابجایی یا خرج بیت کوین از paper wallet، باید مراقب باشید.

برای ارسال بیت کوین از این ولت، به یک نرم افزار کیف پول نرم افزاری نیاز دارید که از ولت کاغذی پشتیبانی کند. همچنین، مطمئن شوید که اتصال اینترنت شما امن و قوی است تا از هر گونه دردسری جلوگیری شود.

دو مرحله اصلی در ارسال بیت کوین از کیف پول کاغذی عبارتند از:

  1. کلید خصوصی را به کیف پول نرم افزار بیت کوین خود ارسال کنید
  2. بیت کوین را از کیف پول نرم افزار بیت کوین به آدرس گیرنده ارسال کنید

اگرچه کیف پول های نرم افزاری زیادی در بازار وجود دارد که از کیف پول کاغذی پشتیبانی می کنند، بیایید با مثالی از برنامه کیف پول بلاک چین (موجود در فروشگاه اپل اپ استور و گوگل پلی) ببینیم.

برنامه کیف پول بیت کوین را دانلود و باز کنید و با دنبال کردن دستورالعمل ها، اقدام به ایجاد یک کیف پول جدید کنید. برای اهداف ایمنی، عبارت پشتیبان را روی یک تکه کاغذ یادداشت کنید. همه کیف پول های بیت کوین معمولا یک عبارت پشتیبان برای بازیابی کیف پول دارند.  از دست دادن و یا گم کردن عبارت پشتیبان می‌تواند  کل دارایی BTC را برای یک نفر تمام  و اموال وی را نابود سازد. برای شروع فرآیند وارد کردن کیف پول کاغذی شده، به بخش منوی برنامه بروید و روی «آدرس ها» کلیک کنید. سپس روی «+» یا نماد افزودن کلیک نمایید. با مقداردهی اولیه دوربین گوشی خود از طریق برنامه کیف پول، کد QR کلید خصوصی کیف پول  خود را اسکن کنید. روی «انتقال وجوه» کلیک کنید تا فرآیند دریافت paper wallet خود به برنامه کیف پول بلاک چین آغاز شود. ادامه دهید و روی ارسال ضربه بزنید تا مطمئن شوید تمام وجوه خود را از کیف پول خود به برنامه کیف پول نرم افزاری ارسال کرده اید. از کیف پول های موبایل، کاربر می تواند بیت کوین را به هر آدرس دیگری که بخواهد ارسال کند. همچنین  برای دریافت ارزنیاز به انجام کار خاصی نیست و تنها باید آدرس خود را در اختیار ارسال‌کننده ارز قرار دهید. همچنین اگر کیف پول متعلق به شماست می‌توانید به دیگر افراد  امکان اسکن خود QR را بدهید.

ارسال و دریافت با paper wallet

مقایسه کیف پول کاغذی بیت کوین در مقابل کیف پول بیت کوین Edge

مشابه کیف پول های کاغذی بیت کوین، کیف پول اج بیت کوین نیز برای نگهداری و استفاده از ارزهای دیجیتال محبوب است. با این حال، تفاوت اساسی این است که در حالی که کیف پول کاغذی بیت کوین مانند یک «ذخیره‌خانه سرد» است، کیف پول Edge Bitcoin به شدت برای استفاده در دستگاه‌های تلفن همراه محدود است و بیشتر شبیه «کیف پول داغ» عمل می‌کند.

  • امنیت

کیف پول های کاغذی بیت کوین ایمن تر هستند و شانس کمتری برای حملات خارجی یا سرقت آنلاین دارند. از آنجایی که اکثر دستگاه های تلفن همراه به طور مداوم به اینترنت متصل هستند، کیف پول های Edge در برابر حملات آنلاین آسیب پذیر هستند.

  • فراوانی معاملات

در حالی که کیف پول کاغذی بیت کوین برای HOLDers یا سرمایه گذاران بلند مدت خوب است، کیف پول Edge Bitcoin به دلیل دسترسی سریع آن برای معامله گران روزانه و پرداخت های فوری خوب است.

  • پشتیبان گیری و بازیابی

با کیف پول های کاغذی، باید پشتیبان گیری دستی داشته باشید، در حالی که کیف پول Edge Bitcoin دارای پشتیبان گیری خودکار است که دردسرهای فنی را  نیز کاهش می دهد.

مقایسه کیف پول بیت کوین

خرید امن ترین  کیف پول های  ارز دیجیتالی با علی سیتی

ما در این مطلب در ارتباط با این که کیف پول کاغذی چیست صحبت کردیم  و مزایا و معایب آن و همچنین نحوه ساخت و ارسال و همچنین دریافت آن را برای شما بیان کردیم. اگر این نوع ولت به درستی استفاده شود، کیف‌پول‌های کاغذی بیت‌کوین راهی امن برای نگهداری رمزارز شما ارائه می‌کند و برای سرمایه‌گذاران بلندمدت مناسب است. توصیه می شود چندین نسخه از این نوع کیف پول ها داشته باشید تا حتی اگر یکی آسیب دیده باشد، باز هم بتوانید از طریق دیگران به بیت کوین خود دسترسی داشته باشید .اما همانطور که می‌دانید کیف‌پول‌های سرد  امن‌ترین کیف پول‌های رمزنگاری هستند، زیرا برخلاف کیف‌پول‌های داغ، کلیدهای خصوصی شما را در حالت آفلاین نگه می‌دارند.

ایمن ترین کیف پول های سرد یا کیف پول های سخت افزاری نیز به صورت رمزگذاری شده ارائه می شوند و کلیدهای شما را ایمن نگه می دارند.کیف پول‌های سخت‌افزاری از کیف‌پول‌های کاغذی ایمن‌تر هستند، زیرا دارای یک تراشه امن هستند به این معنی که هرگز نباید کلید خصوصی را در رایانه متصل وارد کنید. در عوض، یک پین در کیف پول سخت افزاری خود وارد می شود. شما می‌توانید برای مشاهده و خرید این ولت ها به فروشگاه آنلاین عل سیتی مراجعه نمایید و تنها با چند کلیک ساده انواع ولت های سخت افزاری را مشاهده نمایید.  از مزایای خرید از این فروشگاه قیمت مناسب، ضمانت اصالت کالا و پشتیبانی رایگان محصولات است. همین حالا سفارش خود را ثبت و محصولات خود را درب منزل تحویل بگیرید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "کیف پول کاغذی چیست"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.