نحوه بازیابی کیف پول دیجیتال چگونه است؟

علی سیتی / نحوه بازیابی کیف پول دیجیتال چگونه است؟

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

16 آذر 1401

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

از دست دادن دسترسی به یک کیف پول رمزنگاری حاوی ارزهای دیجیتالی که به سختی به دست آورده اید می تواند بسیار استرس زا باشد. خوشبختانه، روش هایی برای بازیابی کیف پول دیجیتال از طریق عبارات کلیدی خاص به نام عبارات بازیابی مخفی (SRPs) یا عبارات seed وجود دارد.

بازیابی کیف پول ارز دیجیتال به چه معناست؟

همانطور که می‌دانید کیف پول‌‌های دیجیتال ابزاری سخت افزاری یا نرم افزاری است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از دارایی های دیجیتالی خود در هر نقطه به راحتی نگهداری کنید و در صورت نیاز به سادگی از آنها استفاده نمایید. بازیابی کیف پول دیجیتال به شما امکان دسترسی به کلیه ی اطلاعات و دسترسی مجدد به رمز ارزهای شما را می دهد و از این رو دنبال کردن روش های موثر در این امر می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. اگر در دنیای واقعی کیف پول فیزیکی شما گم شود برای یافتن آن چه اقداماتی انجام خواهید داد؟ تا چه حد می توانید محتویات آن را جایگزین کنید؟ چه روش هایی برای یافتن کیف پول خود امتحان می کنید؟ تا چه میزان در دسترسی مجدد به  آن موفق خواهید بود. در زمان از دست رفتن کیف پول دیجیتال نیز اقدامات کاملا مشابه باید صورت پذیرد، البته نحوه ریکاوری کیف پول دیجیتال تا حدودی متفاوت است و برای اینکه بتوانید اطلاعات پاک شده را مجدد بازیابی کنید باید اقدامات خاصی انجام دهید که در ادامه بیشتر بررسی می کنیم.

آموزش بازیابی کیف پول دیجیتال

فراموشی رمز کیف پول دیجیتال

همانطور که مشغله های فکری می تواند انواع رمز کارت بانکی و پسورد های مهم را از ذهن شما پاک کند، گاهی ممکن است رمز ورود به حساب دیجیتالی خود را فراموش کنید و یا اطلاعات ثبت شده در کیف شما پاک شوند، حتی ممکن است کیف پول  سخت افزاری خود را گم کنید که در این صورت برای دسترسی به سرمایه خود می بایست یکی از روش های بازیابی کیف پول دیجیتال را امتحان نمایید.

کیف پول دیجیتالی شما می تواند تمامی سرمایه ی شما باشد، برخی افراد عملا دنیای واقعی را رها کرده و به طور همه جانبه خود را در سرمایه گذاری های دیجیتالی غرق نموده اند و همین امر سبب شده که تمام ثروت و اندوخته آن ها در دنیای مجازی و کیف های دیجیتالی ذخیره شده باشد. پس بدون شک گم شدن این کیف مساوی است با حذف تمامی سرمایه این افراد، اما سوال اینجاست که آیا در صورت گم شدن کیف پول سخت افزاری، فرامشی رمز و یا پاک شدن اطلاعات کیف پول نرم افزاری می توان اقدام خاصی انجام داد؟ آیا ریکاوری کیف پول دیجیتال به سادگی امکان پذیر است یا به تبحر خاصی در این زمینه نیاز دارد؟ در ادامه روش های مختلف ریکاوری ولت‌های دیجیتال را بیان خواهیم کرد.

7 روش‌ کاربردی بازیابی کیف پول دیجیتال

اگر کیف پول پاک شود چه کنیم؟ سوالی که برای تمامی کاربران در زمان استفاده از کیف پول دیجیتال به وجود می آید و در پاسخ به آن مستاصل هستند. همانطور که عنوان شد با داشتن کلید واژه مخصوص هر ارز می توانید به اطلاعات آن دست پیدا کنید، اما گاهی این امر امکان پذیر نیست پس باید روش های دیگری را دنبال کنید. 7 روش بازیابی کیف پول دیجیتال را در ادامه شرح خواهیم داد.

1. استفاده از عبارت بازیابی یا Seed

عبارت بازیابی مجموعه ای از کلمات است که توسط کیف پول شما در هنگام راه اندازی تولید می شود. SRP به عنوان یک عبارت امنیتی رمزنگاری عمل می کند که می تواند برای بازیابی دسترسی به حساب خود در صورت فراموشی رمز عبور کیف پول خود استفاده شود.این عبارات از مجموعه ای از 12 تا 24 کلمه ساده تشکیل شده است. آنها به ترتیب خاصی هستند که باید در حین بازیابی کیف پول نگهداری شوند. این مورد یکی از کاربردی ترین روش ها برای بازیابی کیف پول های لجر نیز معرفی شده، البته برای بازیابی بازیابی کیف پول تراست ولت و همچنین سایر ولت های دارای این تعابیر امنیتی نیز می توان از این روش استفاده نمود. در حفظ و نگهداری این عبارات کوشا باشید زیرا گاهی تنها راه بازیابی کیف پول شما این عبارات هستند.

توجه داشته باشید در بیشتر موارد، تنها راه بازیابی کیف پول عبارت‌های بازیابی مخفی است. به همین دلیل است که به کاربران کیف پول کریپتو گفته می شود که از SRP کیف پول خود به درستی محافظت کنند.هر کسی که از SRP شما اطلاع داشته باشد، می‌تواند به ارزهای رمزنگاری شده موجود در کیف پول دسترسی پیدا کند.

روش های بازیابی کیف پول ارز دیجیتال

2. مراجعه به والت ریکاوری

برای اینکه بتوانید کلید خصوصی کیف پول دیجیتال خود را به دست آورید می توانید با شرکت والت ریکاوری ارتباط برقرار نمایید. برای بازیابی ارز دیجیتال و اطلاعات کیف پول می توانید اطلاعات موجود را در اختیار این کمپانی قرار دهید تا بر اساس آن تراکنش های قبلی شما را مورد بررسی قرار دهد و در نهایت به کلید خصوصی کیف پول دیجیتالی شما دست پیدا کند، و یا می‌توانید با داشتن رمز عبور کیف پول خود و وارد شدن به بخش تنظیمات ابتدا عبارات بازیابی را پیدا کرده و سپس به ریکاوری کیف پول خود بپردازید. در بازیابی کیف پول متامسک  و همچنین برخی از  کیف پول‌های دیگر نیز استفاده از  این روش های ریکاوری می تواند موثر باشد.

3. بازیابی کیف پول با ترفند اثبات صفر

در این روش نیز همانند مورد قبل کلیه ی اطلاعات در کنار هم بررسی می شوند تا به یک نتیجه قطعی و واحد برسند. در واقع این روش که از معادلات قدیمی انگلیسی نشات می گیرد، بر اساس آن سعی می شود تا با توجه به اطلاعات موجد مالکیت شما بر کیف پول اثبات شود. همانطور که در آموزش بازیابی کیف پول دیجیتال نیز عنوان می شود تمامی اطلاعات کیف پول دیجیتالی در دیتابیس بلاک چین ذخیره می شود که تنها مالک واقعی به آن ها دسترسی خواهد داشت، برای بازیابی کیف پول بیت کوین این روش بسیار کاربردی و ایده آل است.

4. نرم افزار یابنده Find Router

این افزونه و ابزار به صورت رایگان در سایت های مختلف وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با داشتن حداقل میزان اطلاعات و با استفاده از پروتکل BIP کلید خصوصی برای ریکاوری کیف پول را به دست بیاورید.

5. بازیابی کیف پول دیجیتال با هیپنوتیزم

بدون شک خیلی از افراد با این روش موافق نیستند اما این اقدام در هر بار امتحان کردن موفق بوده که تصویر از اطلاعات مفید و کاربردی را به دست آورد. در زمان خرید کیف پول دیجیتال اطلاعات اولیه که وارد می شوند تصویر قوی در ذهن ما ایجاد می کنند و همین امر سبب می شود که استفاده از این روش با موفقیت های همیشگی همراه باشد. بازیابی کیف پول ترون لینک به این روش بسیار ساده است چرا که کلیه اطلاعات ثبت شده را می توان مجدد از طریق حافظه تصویری به دست آورد.

ریکاوری کیف پول دیجیتال

6. ریکاوری هارد دیسک

گاهی ممکن است برخی افراد اطلاعات لازم برای ریکاوری کیف پول دیجیتال را بر روی هارد دیسک یا هارد اکسترنال ذخیره سازی کنند و پس از مدتی این ابزار با مشکلاتی همراه شوند، در صورت عدم آگاهی از اطلاعات مذکور می توانید از ابزار و نرم افزار هایی برای بازیابی اطلاعات استفاده کنید. بازیابی کیف پول سیف پال به این روش نیز می تواند بسیار ساده باشد.

7. شکارچیان رمزگذاری

سکی از کمپانی هایی که در زمینه ی کشف اطلاعات و پسورد های فراموش شده فعالیت می کند، Crypto Hunters است که با به کارگیری پیشرفته ترین محاسبات بهترین روش را برای کسب اطلاعت حذف شده به دست می آورد. در واقع این شکارچیان با استفاده از پیشرفته ترین و پیچیده ترین معادلات سعی می کنند از محدود ترین اطلاعات راهی برای رسیدن به پسورد های بلاک چین به دست آورند.
ترفند های عنوان شده راه های ساده ای هستند که به شما امکان بازیابی کیف دیجیتال را می دهد، تمامی روش های عنوان شده برای بازیابی پسورد انواع کیف دیجیتال امکان پذیر هستند.

نحوه بازیابی کیف پول کاغذی

برای بازیابی کیف پول کاغذی می توانید مراحل ذیل را انجام دهید.

  • روی نماد افزودن کیف پول در پایین سمت چپ صفحه Daedalus کلیک کنید.
  • روی Restore tile کلیک کنید
  • برگه گواهی کیف پول کاغذی را انتخاب کنید
  • عبارت بازیابی کیف پول کاغذی Daedalus 27 کلمه ای خود را در قسمت عبارت بازیابی کیف پول کاغذی وارد کنید. (نکته: باید روی کلمه ای که در زیر فیلد ظاهر می شود کلیک کنید تا آن را اضافه کنید.)
  • نام کیف پول را وارد کنید (لازم نیست از نام قدیمی استفاده کنید)
  • رمز عبور را وارد کنید (نیازی به استفاده از رمز عبور قدیمی ندارید)
  • بر روی Restore wallet کلیک کنید
  • کیف پول بازیابی شده خود را در لیست کیف پول ها در سمت چپ صفحه Daedalus خواهید دید

توجه داشته باشید که آخرین کلمه در عبارت بازیابی برای بررسی صحیح بودن عبارت بازیابی در کیف پول های کاغذی استفاده نمی شود. بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که یک یا چند کلمه اشتباه تایپ شود تا با عبارت بازیابی برای کیف پول Daedalus که در آن کلمه آخر گاهی اوقات ممکن است با خطای تایپ مواجه شود و پیام خطای اعتبارسنجی را نمایش دهد.

 

بازیابی کیف پول دیجیتال و ارسال ارز به آدرس اشتباه

یکی از اشتباهات رایج در دنیای واقعی و دیجیتالی ارسال ارز به حساب های اشتباه هستند. همانطور که گاهی ممکن است در نقل و انتقالات بانکی، موجودی نقدی را به یک حساب اشتباه واریز کنید ممکن است تراکنش های ارز دیجیتال نیز به اشتباه صورت پذیرد که برای بازیابی آن می توانید مراحل زیر را انجام دهید. در ذیل این مراحل را به صورت مختصر بیان خواهیم کرد اما برای بازیابی ارز دیجیتال ارسال شده به آدرس اشتباهی حتما به لینک فوق مراجعه نمایید.

  •   در ابتدا از امنیت عبارت بازیابی و ذخیره سازی آن در محیط امن اطمینان حاصل کنید.
  •  برای تبدیل کد به یک وب سایت معتبر مانند Mnemonic بروید.
  • پس از ورود به سایت در فیلد BIP 39 عبارت بازیابی را درج نمایید.
  • در صورت انتخاب ETH به شما آدرس مقصد اشتباهی را نشان می دهد.
  • در میان لیست آدرس های ارسال، کلید خصوصی کیف پول BNB را انتخاب نمایید. گفتنی است که در صورت طی کردن درست مراحل عنوان شده کلید خصوصی در قسمت اول جدول قرار دارد.
  • در مرحله ی بعدی Private Key ETH را در تراست ولت وارد نمایید.
  • برای اینکه بتوانید اقدامات مربوط به کیف BNB Smart Chin را به درستی اعمال کنید می بایست مراحل زیر را انجام دهید.
    در صفحه ی تراست ولت گزینه تنظیمات را انتخاب و سپس وارد صفحه ی والتز شوید.
  • در بالای صفحه Wallets ابتدا روی علامت + و سپس I already have a wallet کلیک کنید.
  •  با ورود به صفحه بعد می بایست گزینه ی اسمارت چین را انتخاب نمایید و سپس آدرس خصوصی کیف اتریوم را تحت عنوان یک بی ان بی اسمارت چین وارد نمایید.
  •  در صفحه ی بعدی از سربرگ های موجود روی کلید خصوصی کلیک نمایید، حالا در کادر موجود کلید 64 حرفی را درج و روی گزینه وارد کلیک کنید.
  • در پایان مراحل عنوان شده می بایست دارایی BNB را در کیف خود بیابید.

نکات مهم در بازیابی کیف پول

نکات مهم در  بازیابی کیف پول دیجیتال 

برای بازیابی کیف پول دیجیتال خود و حتی قبل از رسیدن به این مرحله حتما نکات ذیل را در نظر بگیرید.

  • اگر شما پسورد و یا رمز عبور به ولت خود را گم کرده‌اید برای بازیابی کیف پول خود تنها کافی است از عبارات بازیابی استفاده کرده و وارد کیف پول خود شوید. در این حالت دیگر نیازی به نصب مجدد ولت نخواهد بود.
  • اگر به کیف پول نرم افزاری و یا سخت افزاری خود هنوز دسترسی دارید و عبارات بازیابی خود را ندارید می‌توانید با وارد شدن به کیف پول خود عبارات بازیابی را ریکاوری نمایید.
  • کار شما زمانی دشوار خواهد بود که هم عبارات بازیابی و هم رمز ورود به کیف پول خود را فراموش کرده  و یا به ولت خود دسترسی نداشته باشید.
  • همواره دقت کنید عبارات بازیابی و همچنین رمز عبور  ورود  به ولت خود را در محیطی امن و  در چندین جا یادداشت نمایید.

پیشگیری، بهترین روش بازیابی کیف پول دیجیتال

در حالی که گزینه‌های بهبودی که در بالا مورد بحث قرار گرفت، امید می‌دهد، بهترین رویکرد همیشه پیشگیری است. باید گفت بهترین روش برای بازیابی ارزهای دیجیتال پیشگیری از آن است.در ذیل بهترین روش ها برای محافظت از ولت ها آورده شده است.

  • پشتیبان گیری از کیف پول خود
    اطمینان حاصل کنید که یک نسخه پشتیبان امن از عبارت اصلی یا کلید خصوصی کیف پول خود دارید. این نسخه پشتیبان را در مکانی امن و در حالت ایده آل آفلاین ذخیره کنید.
  • از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنید
    کیف پول های سخت افزاری یکی از امن ترین راه ها برای ذخیره بیت کوین است. آنها با آفلاین نگه داشتن کلیدهای خصوصی، یک لایه امنیتی اضافی را فراهم می کنند.
  • نرم افزار و دستگاه ها را به روز نگه دارید
    به طور منظم نرم افزار کیف پول خود و هر دستگاهی را که برای دسترسی به کیف پول بیت کوین خود استفاده می کنید به روز کنید تا مطمئن شوید که آخرین وصله های امنیتی را دارید.
  • احتیاط کنید
     مراقب کلاهبرداری های فیشینگ، نرم افزارهای مخرب و وب سایت های مشکوک باشید. هرگز کلید خصوصی یا عبارت seed خود را با کسی به اشتراک نگذارید.
  • تست بازیابی کیف پول
     اگر از عبارت seed پشتیبان استفاده می‌کنید، این یک تمرین خوب است که فرآیند بازیابی را روی یک کیف پول جداگانه آزمایش کنید تا مطمئن شوید که درست کار می‌کند.

 

ریکاوری انواع کیف پول دیجیتال با علی سیتی

نحوه بازیابی کیف دیجیتال به روش های متفاوتی امکان پذیر است و شما می تواند با ترفند های عنوان شده به سادگی اقدامات لازم را انجام دهید. توجه داشته باشید که اگر هیچ اطلاعاتی از کیف اطلاعاتی خود نداشته باشید می توانید از طریق راه های عنوان شده اقدام کنید. کمپانی های زیادی در زمینه طراحی و تولید ابزار و نرم افزار بازیابی هستند که در آینده می توانند راه ساده در پیش روی کاربران قرار دهند.

برای بازیابی کیف پول خود شما می‌توانید با پشتیبانان مجموعه علی سیتی ارتباط برقرار کرده و در این ارتباط سوالات خود را مطرح و یا ریکاوری ولت خود را به آن‌ها بسپارید. همچنین می‌توانید برای خرید انواع کیف پول دیجیتال به وب سایت و فروشگاه آنلاین علی سیتی مراجعه کرده و سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید. تنوع بسیاری از برترین کیف پول های دیجیتالی از جمله لجر، سیف پال، الیپال و … را می‌توانید در این فروشگاه مشاهده و خریداری نمایید. با علی سیتی هوشمندانه خرید نمایید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "نحوه بازیابی کیف پول دیجیتال چگونه است؟"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.