آموزش بازیابی ارز دیجیتال ارسال شده به آدرس اشتباه

علی سیتی / آموزش بازیابی ارز دیجیتال ارسال شده به آدرس اشتباه

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

25 تیر 1401

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

دنیای ارز دیجیتال و شغل معامله‌گری به قدری بزرگ و وسیع است که گاهی ممکن است کسانی که با آن سر و کار دارند، دچار اشتباه و خطا‌های اطلاعاتی شوند. خطاهایی که گاهی ممکن است ضرر بزرگی به آن‌ها بزند. یکی از اشتباهات رایج در دنیای ارز دیجیتال، انتقال اشتباه ارز دیجیتال است. ما در این مقاله به شما نحوه بازیابی ارز دیجیتال ارسال شده به آدرس اشتباه را آموزش می‌دهیم.

بازیابی ارز دیجیتال

ارسال اشتباه رمز ارز به چه معناست؟

در دنیای ارز دیجیتال نکات و موضوعات مهمی وجود دارد که حتما باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید. یکی از دلایل اینکه ممکن است در انتقال رمز ارز اشتباه شود، بی اطلاعی شخص از شبکه‌ها و پیچیدگی آن‌ها است.به عنوان مثال، ممکن است زمانی که می‌خواهید دارایی موجود در حساب خود را واریز کنید، شبکه را به اشتباه وارد کنید و در نتیجه رمز ارز شما به بلاکچین اشتباه واریز می‌شود. بدترین اشتباه از این نوع نیز ارسال رمز ارز به حساب یک شخص دیگر است. این اشتباه به هیچ عنوان قابل جبران نیست، مگر اینکه صاحب حساب را پیدا کنید و از او درخواست کنید تا دارایی شما را برگرداند که چنین چیزی تقریبا غیر ممکن است.

بنابراین هنگام واریز رمز ارز به حساب یک شخص به خوبی دقت کنید که آدرس درست را وارد کرده باشید و اگر لازم شد چندین بار آن را بررسی کنید که مطمئن شوید از آدرس درست استفاده کردید.

در مقابل، ممکن است شما رمز ارز خود را که قصد دارید به شبکه بلاک چین مشخصی ارسال کنید، اشتباهی به یک شبکه دیگر متصل کنید و با این اشتباه رمز ارز شما از حساب‌تان خارج می‌شود. در واقع این اشتباه رایج بیشتر بین دو بلاک چین اسمارت چین و اتریوم صورت می‌گیرد. زیرا هر دوی این بلاک چین‌ها از ساختار مشابهی برای آدرس استفاده می‌کنند.

ارسال به دیگر بلاک چین‌ها به دلیل فرمت متفاومت، امکان اشتباه کردن در آن کم است و حتی خود کیف پول ارز دیجیتال اشتباه بودن آدرس را تشخیص می‌دهد و مانع این انتقال می‌شود.اما نگران نباشید، برای بازیابی ارز دیجیتال که به یک شبکه اشتباه ارسال شده راه حلی وجود دارد که در این مقاله آن را بررسی می‌کنیم.

سایت Mnemonic

آیا بازیابی رمز ارز ممکن است؟

پاسخ به این سوال بستگی به موضوعات مختلفی دارد. از کیف پول ارز دیجیتالی که از آن استفاده می‌کنید تا نوع ارز و بلاک چین انتخابی همگی از عواملی است که به ممکن بودن بازیابی رمز ارز یا غیر ممکن بود آن بستگی دارد.

برای نمونه کیف پول تراست ولت یکی از بهترین کیف پول‌های غیر فیزیکی است که با استفاده از آن می‌توانید دارایی خود را که به اشتباه برای شبکه دیگر ارسال کردید بازیابی کنید. همچنین کیف پول فیزیکی لجر با داشتن پشتیبانی مناسب می‌تواند به شما در بازیابی ارز دیجیتال خود کمک کند. برای خرید ایمن کیف پول فیزیکی لجر می‌توانید از فروشگاه علی سیتی اقدام کنید.

همانطور که به آن اشاره کردیم، بازیابی ارزی که آن را به حساب شخص دیگری منتقل کردید تقریبا غیر ممکن است و تنها راه حلش پیدا کردن آن شخص و درخواست برای بازگرداندن دارایی شما است. اما اگر به اشتباه شبکه بلاک چین دیگری را انتخاب کردید، یک راه حل ساده وجود دارد که کمی پایین‌تر آن را تشریح کردیم.

در مورد کیف پول‌های سرد مثل لجرنانو اس و همچنین کیف پول لجر نانو ایکس  نیز راه حل موجود، تماس با پشتیبانی و درخواست برای پیگیری دارایی شما است که به اشتباه منتقل شده.

روش بازیابی رمز ارز دیجیتال

توجه: در این مقاله برای آموزش روش بازیابی رمز ارز، ارسال اشتباه بایننس کوین به اتریوم را بررسی می‌کنیم. این روش برای سایر بلاک چین‌های دیگر نیز یکسان است. همچنین کیف پول استفاده شده برای ارسال رمز ارز تراست ولت است.

به طور کلی سازگار بودن دو شبکه بلاک چین شرط اول بازیابی رمز ارز به این روش است. در غیر این صورت باید از روش‌های دیگر که بعدا به آن اشاره می‌کنیم استفاده کنید.

برای بازیابی ارز دیجیتال خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا وارد سایت Mnemonic Code Converter شوید.
  2. بعد از باز شدن صفحه سایت فیلد‌های مربوطه آن را به شرح زیر پر کنید:

فیلد Generate: تعداد کلمات بازیابی کیف پول

فیلد BIP39 Mnemonic: کلمات بازیابی کیف را در این قسمت وارد کنید

فیلد Coin: نام ارزی که اشتباها آن را ارسال کردید را وارد کنید(به طور پیش فرض ETH)

با پر کردن این چندتا فیلد مهم، باقی فیلد‌ها به طور خودکار پر می‌شوند.

  1. وارد لیست Derived Addresses شوید.
  2. کلید خصوصی کیف پول BNB را از آن استخراج کنید.( در بخش table می‌توانید کلید خصوصی را مشاهده کنید)
  3. حال نوبت ایمپورت کردن کلید خصوصی ETH در تراست ولت است. وارد تراست ولت شوید.

بازیابی رمز ارز

6. وارد صفحه setting شوید و گزینه Wallets را انتخاب کنید.

 

سایت Mnemonic

7. روی گزینه مثبت در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید.

8. روی نوشتار آبی با عنوان already have a wallet بزنید.

بازیابی رمز ارز

 

9. در بین گزینه‌های موجود گزینه Smart Chain را کلیک کنید.

بازیابی رمز ارز

  1. در گزینه Privet Key کلید خصوصی که به شما داده شده بود را وارد کنید و گزینه ایمپورت را بزنید.

در صورتی که مراحل را درست طی کرده باشید، دارایی بایننس کوین شما بازیابی شده است.

استفاده از روش‌های دیگر برای بازیابی

استفاده از روش بالا برای بازیابی ارز دیجیتال خود، مشروط به چند نکته است. یکی اینکه ولت شما امکان ایمپورت کلید خصوصی را داشته باشد.

اگر به هر دلیلی روش بالا برای بازیابی  شما کارساز نبود، می‌توانید از طریق پشتیبانی کیف پول به بازیابی رمز ارز خود بپردازید.

برای مثال، کیف پول لجر دارای یک پشتیبانی حرفه‌ای است که اگر بتوانید با سند و مدرک ثابت کنید که انتقال اشتباهی صورت گرفته است، به مشکل شما رسیدگی می‌کند و دارایی شما را بازیابی می‌کند.

آموزش بازیابی ارز دیجیتال

خرید انواع کیف پول سخت افزاری با علی سیتی

بازیابی رمز ارز گاهی می‌تواند پروسه‌های سخت و زمان‌گیری باشد که انجام آن کار متخصصان حرفه‌‎ای و کاربلد است. شما می‌توانید از کارشناسان مجرب علی سیتی برای خرید کیف پول سخت افزاری و همچنین  بازیابی ارز دیجیتال خود مشورت بگیرید. گاهی هم تنها با انجام یک راه حل ساده که در این مقاله به آن اشاره کردیم، می‌توانید دارایی خود را بازیابی کنید. مهم‌ترین نکته این است که حتما هنگام انتقال دارایی که خود چه به شبکه بلاک چین یه یک شخص دیگر، آدرس را به خوبی بررسی کنید تا از درست بودن آن مطمئن شوید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "آموزش بازیابی ارز دیجیتال ارسال شده به آدرس اشتباه"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 18 =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.