آموزش بازیابی کیف پول متامسک

علی سیتی / آموزش بازیابی کیف پول متامسک

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

6 آبان 1401

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

هر چه دنیای ارزهای دیجیتالی پیچیده‌تر و گسترده تر می‌شود نیاز به استفاده از کیف پول‌های بهتر و با امنیت بالاتر نیز بیشتر احساس می‌شود. همانطور که قبلا بیان کردیم کیف پول‌ها در انواع مختلف سخت افزاری، نرم افزاری و موبایلی برای نگهداری از ارزهای دیجیتال کاربرد دارند. کیف پول متامسک یکی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال برای نگهداری بسیاری از ارزهای دیجیتال بوده که  از نوع تحت وب است. البته نسخه موبایل این ولت نیز برای کاربران فراهم شده است. ما قبلا و در مقالات پیشین در ارتباط با این ‌که کیف پول متامسک چیست و چگونه کار می‌کند با شما صحبت کردیم. این ولت نیز درست مانند سایر کیف پول‌های دیجیتالی تدابیر امنیتی را در صورت بروز مشکلات برای دسترسی به ارزهای دیجیتالی و بازیابی ارز دیجیتال فراهم آورده است. اکنون و در این مطلب از علی سیتی قصد داریم در ارتباط با این مشکلات و عدم دسترسی به ارزهای دیجیتال با شما صحبت نماییم. به عبارتی دیگر قصد داریم در ارتباط با بازیابی کیف پول متامسک در زمان بروز این مشکلات و روش بازیابی دارایی‌های شما در این کیف پول سخن بگوییم. پس اگر شما نیز از کاربران این نوع ولت هستید پیشنهاد می‌کنم تا ادامه مطلب با ما همراه باشید.

کیف پول متامسک

چه زمانی نیاز به بازیابی متامسک داریم؟

قبل از این که در ازتباط با بازیابی کیف پول متامسک با شما صحبت نماییم بهتر است بدانیم چه زمانی نیاز به ریکاوری در این ولت داریم و مشکلات رایجی که در این زمینه برای کاربران رخ داده چیست؟ در ادامه این مشکلات را بازگو خواهیم کرد و باید بدانید در هر یک از حالات ذیل برای دسترسی به ارزهای دیجیتال خود نیاز به بازیابی این ولت دارید.

  • زمانی که رمز عبور کیف پول متامسک خود را فراموش کرده و نمی‌توانید وارد این ولت شوید.
  • زمانی‌که دستگاه سخت افزاری خود را که متامسک بر روی آن نصب بوده است را گم کرده و یا دستگاه به سرقت رفته است.
  • زمانی که قصد دارید METAMASK را بر روی دستگاه سخت افزاری دیگری راه اندازی نمایید.

لازم به ذکر است در هر یک از موارد ذکر شده برای دسترسی به ولت نیاز به عبارات بازیابی دارید. عبارات بازیابی یا همان seed  چیست؟ در ادامه به معرفی این عبارات خواهیم پرداخت.

عبارات بازیابی و یا Seed در کیف پول Metamask

درست مانند بسیاری از کیف پول‌های دیگر عبارات بازیابی و یا seed  بهترین روش و یا حتی تنها روش برای بازیابی ارز دیجیتال شماست. اما این عبارات چیست؟ کیف پول متامسک هیچ کدام از اطلاعات شخصی و خصوصی افراد را به عنوان تدابیر امنیتی در سرورهای خود نگهداری نمی‌کند بلکه تنها از طریق گذرواژه و عباراتی منحصربه فرد از اموال و دارایی‌های شما حفاظت می‌کند. بنابراین زمانی‌که کیف پول خود را گم و یا رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید با استفاده از عباراتی به نام Secret Recovery Phrase و یا همان seed  می‌تواند دسترسی به ارزها را ایجاد نماید. این عبارات در حقیقت همان 8-12 کلمه‌ منحصر به فرد برای هر کیف پول است که در هنگام ایجاد و نصب کیف پول تولید می‌شود.

این عبارات زمانی که شما کیف پول خود را گم و یا رمز عبور ورود به ولت را فراموش کنید می‌تواند به شما کمک نماید. هیچ شخصی به غیر از خود شما قابلیت دسترسی به این عبارات را نخواهد داشت و در صورت عدم دسترسی به این عبارات و یا گم کردن آن‌ها می‌توان گفت ارزهای دیجیتال خود را برای همیشه از دست داده‌اید. بنابراین دقت داشته باشید این عبارات را در چندین جای مطمئن یادداشت و نگهداری نمایید. در ادامه روش بازیابی کیف پول متامسک را با استفاده از این عبارات به صورت کامل شرح خواهیم داد.

بازیابی seed در متامسک

بازیابی کیف پول متامسک در صورت فراموشی رمز عبور

ممکن است برخی از کاربران این ولت رمز عبور کیف پول را خود را فراموش کرده و دسترسی به ارزهای خود را نداشته باشند. در صورت فراموشی رمز عبور برای بازیابی کیف پول متامسک مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا مرورگر خود را باز کرده و در گوشه سمت راست بالای مرورگر کروم گزینه Metamask Fox را انتخاب نمایید.
  • با نمایش صفحه ورود به متامسک بر روی گزینه Restore account  در پایین این صفحه کلیک نمایید.

بازیابی کیف پول متامسک

  • اکنون کیف پول متامسک در یک صفحه وب جدید باز خواهد شد و مجدد گزینه بازیابی اکانت زیر دکمه login را انتخاب نمایید.

 

بازیابی اکانت متامسک

  • اکنون وارد یک صفحه خواهید شد که از شما خواسته می‌شود عبارات بازیابی خود و رمز عبور جدیدی را وارد نمایید.
  • عبارات بازیابی و یا همان 12 کلمه ریکاوری را درست و به همان ترتیب وارد نمایید.
  • رمز عبور جدید را وارد کرده و در کادر بعدی مجدد رمز عبور جدید را برای تایید وارد نمایید.
  • اکنون دکمه Restore فعال خواهد شد که با کلیک بر روی آن رمز عبور جدید شما فعال و می‌توانید وارد کیف پول خود شوید.

بازیابی اکانت متامسک

بازیابی کیف پول متامسک در صورت گم شدن ولت سخت افزاری

در صورت گم شدن و یا ربوده شدن کیف پول سخت افزاری می‌بایست کیف پول متامسک را در یک ولت سخت افزاری جدید بازیابی نمایید.

برای این کار مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهید.

  • در صورت گم کردن کیف پول سخت افزاری خود مرورگرم کروم را بر روی دستگاه جدید نصب نمایید.
  • دستورالعمل‌های متامسک را انجام دهید تا افزونه متامسک بر روی مرورگر شما نصب شود.
  • اکنون بر روی گزینه Import wallet کلیک نمایید.
  • در صفحه بازشده عبارات بازیابی 12 کلمه‌ای و یا همان seed و همچنین رمز عبور جدید را وارد نمایید.
  • اگر عبارات بازیابی و رمز عبور را به درستی وارد کرده باشید گزینه Restore فعال خواهد  که بدین ترتیب می‌توانید وارد حساب خود شوید.

با  انجام این مراحل شما بازیابی کیف پول متامسک را در یک کیف پول سخت افزاری جدید انجام دادید. لازم به ذکر است اگر شما چندین حساب در ولت قدیمی خود داشتید تنها حساب اصلی شما ریکاوری خواهد شد. اگر قصد دارید حساب‌های دیگر را نیز بازیابی نمایید باید حساب جدید برای هر یک ایجاد نمایید.

بازیابی کیف پول متامسک با مجموعه علی سیتی

ما در این مطلب آموزش بازیابی کیف پول متامسک را با استفاده از عبارات seed برای شما بیان کردیم. اگر شما نیز با مشکلات فوق  روبرو شدید می‌توانید با روش‌های ذکر شده در این مطلب ولت خود را ریکاوری نمایید. لازم به ذکر است داشتن عبارات بازیابی مهمترین عامل برای دسترسی به ارزهای دیجیتال است. بنابراین در هنگام راه اندازی ولت خود عبارات را یادداشت کرده و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید. با این وجود اگر به هر دلیلی نتوانستید کیف پول خود را ریکاوری نمایید می‌توانید با مجموعه علی سیتی تماس بگیرید. پشتیبانان این مجموعه می‌توانند در بازیابی کیف پول‌های دیجیتال شما تا حد مقدور شما را راهنمایی و یا در صورت امکان بازیابی ولت شما را انجام دهند.

فروشگاه آنلاین علی سیتی مجموعه بسیاری از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری را دروب سایت آنلاین خود به نمایش گذاشته است. تنها با چند کلیک ساده می‌توانید این ولت‌ها را با قیمت مناسب خریداری نمایید. از مزایای خرید از علی سیتی ضمانت اصالت کالا همراه با پشتیبانی رایگان است. با علی سیتی لذت خریدی هوشمندانه را تجربه نمایید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "آموزش بازیابی کیف پول متامسک"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.