کیف پول سایفر راک Cypherock X1

علی سیتی / کیف پول سایفر راک Cypherock X1

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

3 بهمن 1402

نظرات

2 نظرات

آنچه که در این مطلب می خوانید:

سایفر راک X1 Cypherock) X1) یکی از ایمن ترین کیف پول سخت افزاری جهان برای ذخیره بیت کوین، ETH  و بیش از 3000 رمزارز دیگر است. با بررسی های دقیق توسط  Wallet Scrutiny. این کیف پول دیجیتال امنیت بی نظیری را ارائه می دهد. با ذخیره کردن کلیدهای خصوصی خود به صورت آفلاین با  این کیف پول مدیریت رمز ارزهای خود را در دست بگیرید.

کیف پول های سخت افزاری Cypherock X1 چیست؟

Cypherock X1 در خط مقدم امنیت ارزهای دیجیتال قرار دارد و راه حلی پیشگامانه برای کیف پول سخت افزاری ارائه می دهد که نحوه ذخیره ایمن دارایی های دیجیتال را متحول می کند. یک کیف پول کریپتو سخت افزاری کوچک که در سال 2022 توسط Cypherock راه اندازی و در سال 2024 از آن رونمایی شد. این ولت ادعا می کند «بدون عبارت اولیه»عمل می کند. در بررسی این کیف پول تعدادی ویژگی‌های مفید و کاربردی برای کاربران وجود دارد. این کیف پول رمزنگاری از یک روش کاملا سفارشی برای محافظت از ارزهای دیجیتال شما استفاده می کند که مزایا و همچنین معایبی نیز با خود به همراه دارد. در ادامه این مطلب به بررسی بیشتر این کیف پول دیجیتال، ویژگی های آن و همچنین مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما همراه باشید.

کیف پول سایفر راک x1

بررسی جامع کیف پول سایفر راک x1

سایفر راک x1  اولین کیف پول سخت افزاری جهان است که نیاز به پشتیبان گیری از عبارات اولیه را از بین می برد. این ولت کلیدهای خصوصی رمزنگاری شده را به چندین بخش غیرمتمرکز  تقسیم می کند و راه حلی امن بدون خطر پشتیبان گیری کاغذ یا فلز را ارائه می دهد. این ولت کاملاً منبع باز است و به طور ایمن توسط KeyLabs ممیزی شده و توسط Wallet Scrutiny بررسی می شود. Keylabs یک شرکت امنیتی است که قبلاً آسیب پذیری هایی را در کیف پول های سخت افزاری دیگر پیدا کرده است.

چندین عبارت seed را در داخل Cypherock X1 مشابه ایمن کنید. سایفر راک فقط یک کیف پول سرد نیست. می توان از آن به عنوان مخزن عبارت اولیه برای کیف پول های دیگر شما مانند Ledger، Trezor، Metamask و سایر کیف پول های محبوب استفاده کرد. از این ولت برای وارد کردن و ذخیره/پشتیبان گیری حداکثر 4 عبارت اولیه از کیف پول های مختلف استفاده کنید.

تمام کیف پول های Crypto خود را  می توان از طریق یک برنامه مدیریت کنید. شما می توانید کلیدهای خصوصی خود را مدیریت کنید و معاملات را در یک برنامه امضا کنید.سایفراک x1  به زودی یک سرویس ارثی راه اندازی می کند که به کاربر اجازه می دهد دارایی های دیجیتال خود را بدون به خطر انداختن حریم خصوصی و کنترل دارایی ها به عزیزان خود منتقل کنند.

ویژگی های کیف پول Cypherock X1

در ادامه به بررسی ویژگی ‌های سایفر راک x1 می پردازیم.

  • ذخیره سازی کلید غیرمتمرکز

Cypherock X1 با متمرکز نکردن کلیدهای خصوصی شما، خود را از سایر کیف پول های رمزنگاری متمایز می کند. در عوض، امنیت 10 برابری را فراهم می کند. این شامل تقسیم کلیدهای شما به پنج قسمت است که به طور ایمن در سخت افزارهای ضد دستکاری مختلف ذخیره می شوند و هر سخت افزار می تواند یک لایه امنیتی اضافی از طریق یک پین تنظیم شده توسط کاربر داشته باشد.  شما فقط به دو بخش از این پنج بخش برای انجام معامله نیاز دارید. حتی اگر سه قسمت از بین رفته باشد، همچنان می توانید کلیدهای خصوصی خود را بازیابی کنید. این رویکرد امنیت را افزایش می‌دهد و تنها نقطه شکست را از بین می‌برد، خطری که در کیف پول‌های دیگر وجود دارد.

  • دیگر خبری از پشتیبان گیری کاغذی نیست

عبارات Seed می توانند مشکل ساز باشند و رمزنگاری فرد را در معرض مشکلات هک ها، سرقت ها و بلایای طبیعی قرار دهند. جادوی سایفر راک این است که شما فقط به هر دو قسمت از پنج بخش نیاز دارید تا کلیدهای خصوصی خود را بسازید تا تراکنش را مجاز کنید. این کار کلید خصوصی را  ایمن می کند و نیاز به پشتیبان گیری از آن را از بین می برد. این قابلیت یک راه حل ساده و بدون استرس برای کاربران است. اگرچه این ولت هنوز به کاربرانی که در مورد محافظت از عبارات اولیه خود دچار پارانویا هستند اجازه می دهد تا عبارت seed را از طریق یک گزینه مشاهده کنند و به طور جداگانه از آن نسخه پشتیبان تهیه کنند.

  • بیش از 3000+ دارایی رمزنگاری پشتیبانی می شود

با سایفر راک x1 بیش از 3000 ارز و توکن را ذخیره کنید و تراکنش ها را در برنامه CySync ردیابی و مدیریت کنید.

  • پشتیبانی از Defi و NFT از طریق WalletConnect

از طریق Wallet Connect، کاربران می توانند در دنیای مالی غیر متمرکز شرکت کنند. فقط Cypherock X1 خود را از طریق WalletConnect وصل کنید و با dApp های مورد علاقه خود مرتبط با DeFi و NFT ارتباط بگیرید.

  • منبع باز با عناصر امن

این کیف پول سخت افزاری کاملا متن باز است و X1 Vault برای انجام عملیات و محاسبات استفاده می شود. کارت های X1 دارای عناصر ایمن +EAL 6 برای برقراری بهترین امنیت هستند.

  • احراز هویت عاملی

این ولت از احراز هویت 3 عاملی برای امنیت قوی استفاده می کند. X1 Vault، ضربه زدن به کارت X1 و یک پین تنظیم شده توسط کاربر به طور یکپارچه با هم کار می کنند و محافظت قوی در برابر دسترسی های غیرمجاز ایجاد می کنند.

  • به روز رسانی کیف پول بدون استرس

با طراحی ایمن Cypherock X1 از به روز رسانی کیف پول بدون دردسر لذت ببرید. کیف‌پول‌های سنتی، چه سرد و چه گرم، در حین به‌روزرسانی نرم‌افزار خطر سرقت رمزنگاری را دارند، زیرا به‌روزرسانی‌های مخرب کلیدهای خصوصی ذخیره‌شده محلی را هدف قرار می‌دهند.

  • چهار کیف پول سخت افزاری در یک کیف پول

برخلاف سایر کیف پول‌های سخت‌افزاری که در آنها یک حساب کیف پول برای هر سخت‌افزار دریافت می‌کنید، می‌توانید 4 حساب کیف پول مختلف را در یک ولت ایجاد کنید. از یک حساب کیف پول برای ذخیره NFT و شاید از یکی دیگر فقط برای ذخیره بیت کوین استفاده کنید. به این ترتیب می توانید رمزنگاری خود را به طور یکپارچه متنوع کنید!

  • مخزن عبارت Seed Secure

با راه حل های پشتیبان کیف پول ناامن مانند کاغذ یا صفحه فلزی خداحافظی کنید. این کیف پول همچنین می‌تواند به‌عنوان پشتیبان‌گیری از عبارت اولیه برای کیف پول‌های دیگر کریپتو مانند ترزوز، انواع کیف‌پول‌های لجر، متامسک و سایر کیف‌پول‌های محبوب عمل کند.

  • رابط کاربری و سهولت استفاده

رابط کاربری Cypherock X1 Wallet ساده و  آسان است.کاراکترهایی را نشان می دهد که به راحتی قابل مشاهده و خواندن هستند. این ولت دارای راهنمای کاربر دقیق  و در دسترس است. دکمه های فیزیکی بادوام و آسان برای استفاده هستند .همراه با همه چیز و موارد مورد نیاز برای شروع فوری.

متنی که روی صفحه نمایش کوچک آن ظاهر می شود شما را راهنمایی کرده و به وضوح همه چیزهایی را که لازم است را توضیح می دهد. هنگامی که برای اولین بار آن را روشن می کنید، از شما می خواهد که برنامه همراه آنها cySync را دانلود و نصب کنید. این  برنامه یک کیف پول نرم افزاری است که X1 را نیز مدیریت می کند.

برنامه cySync نیز بسیار عالی ساخته شده است. دارای نکات ابزار و دکمه های پشتیبانی است، می توانید اطلاعات حساس مانند موجودی خود را پنهان کنید، همه تراکنش ها را مشاهده کنید و همه چیز را بر اساس حساب، کیف پول یا نوع ارزهای خود  فیلتر کنید. همچنین می‌توانید از طریق حساب‌ها، تراکنش‌های خود را جستجو کنید . این نرم افزار حتی مجموعه کاملی از ویدیوهای YouTube را برای کمک به شما تعبیه کرده است.

  • گارانتی یک ساله

شرکت پشتیبانی سایفر راک x1 گارانتی برای 1 سال ارائه می دهد. بنابراین می توان در صورت بروز مشکل از گارانتی محصول استفاده کرد.این ولت با یک سال گارانتی با شرایط و ضوابط بسیار منصفانه و واضح ارائه می شود که در وب سایت آنها ذکر شده است. به منظور گارانتی، باید به پشتیبانی آنها ایمیل بزنید و مدرکی ارائه دهید که دستگاه را خریداری کرده و در اختیار دارید.

  • مدیریت مجموعه ارزهای دیجیتال

برنامه همراه cySync مدیریت سبد رمزنگاری شما را با Cypherock X1 ساده می کند. با ذخیره ایمن عبارات اولیه در  ولت خود، کل سبد رمزنگاری خود را در کیف پول های مختلف مانند لجر، متامسک و غیره مدیریت و نظارت کنید.

  • طراحی جالب و کیفیت ساخت و دوام

X1 دارای  طراحی جذاب دستگاه اصلی با صفحه نمایش واضح است .این ولت 17 گرم وزن دارد، در حالی که هر یک از چهار کارت با وزن سبک تر 5 گرم عرضه می شوند که وزن کل را به تنها 37 گرم می رساند. با توجه به این که  که دستگاه از پلاستیک ساخته شده است، از دوام مناسبی برخوردار است. این کمپانی  ادعا می‌کند که کارت‌های X1 از ماده‌ای با دوام طولانی ساخته شده‌اند که داده‌ها را بیش از ۲۰ سال حفظ می‌کند. این کارت ها ظاهر جالبی دارند، اما چیزی بیشتر از یک کارت اعتباری معمولی نیستند.

  • اندازه و نوع صفحه نمایش

این ولت دارای صفحه نمایش 0.96 اینچی، 128 در 64 پیکسل، متن صفحه نمایش OLED غیر لمسی، سیاه و سفید است.

  • گزینه های اتصال

کیف پول Cypherock X1 دارای یک پورت USB-C است و از طریق NFC با کارت های X1 تعامل دارد. راهنمایی کاربر در مورد نحوه و زمان ضربه زدن به کارت های مختلف در پشت دستگاه X1 Wallet وجود دارد. رابط مشخص است که روی کدام کارت باید ضربه بزنید، چه زمانی باید روی آن ضربه بزنید و همچنین برای چه مدت. کابل ارائه شده از نوع USB-A به USB-C است، اما آنها همچنین به شما یک کانکتور USB-A به USB-C می دهند به این معنی که می توانید به هر یک از انواع پورت های رایانه خود وصل کنید که این برای کاربران مفید است.

  • امنیت و حریم خصوصی

عبارتی که به طور ایمن تولید شده است، اگر به صورت ایمن مدیریت و ذخیره نشود، معنایی ندارد  و دارایی های کاربر حتما در خطر خواهد بود. همانطور که بیان کردیم  X1 منحصر به فرد است زیرا همانطور که قبلاً توضیح داده شد عبارات  شما را به پنج قسمت جداگانه تقسیم می کند. کیف پول سایفر راک X1 دارای تراشه Secure Element مخصوص به خود است در حالی که کارت های X1 کارت های غیرفعال ضد دستکاری هستند که دارای رتبه امنیتی EAL6+ هستند.

  • بازیابی

این یک روش کاملاً منحصر به فرد برای محافظت از یک کاربر است و صرف نظر از اینکه آیا کیف پول X1  خود را گم کرده اید  و یا یک کارت X1 خود را.  شما می توانید  به سادگی بازیابی کیف پول را انجام دهید.

  • افزایش حریم خصوصی

از آنجایی که هیچ فایلی برای دسترسی به کیف پول وجود ندارد، اطلاعات کیف پول شما نمی تواند فاش شود.

  • کارمزدهای تراکنش کمتر

کارمزد تراکنش ها در این ولت نسبت به بسیاری از کیف پول ها کمتر است

ویژگی های Cypherock X1

سایفر راک X1  چگونه کار می کند؟

در حالی که اکثریت کیف پول‌های رمزنگاری تک امضا، عبارت اصلی شما را در خود دستگاه ذخیره می‌کنند، کیف پول Cypherock کاملاً متفاوت است. از تکنیکی به نام Shamir’s Secret Sharing (SSS) استفاده می کند تا  یک عبارت را به پنج قسمت یا خرده جداگانه تقسیم کند.

سپس هر یک از این پنج قسمت را در کارت های X1 مختلف و کیف پول X1 که دستگاه اصلی با صفحه نمایش روی آن است، ذخیره می کند. برای بازسازی کل عبارت seed به دو قسمت از پنج قسمت نیاز دارید. این بدان معنی است که اگر کاربر تا سه قسمت از پنج قسمت را از دست بدهد و همچنان بتواند عبارات خود را بازیابی کند.به عبارتی دیگر

سایفر راک x1 کلیدهای خصوصی شما را با استفاده از Shamir’s Secret Sharing به پنج بخش رمزنگاری غیرمتمرکز می‌کند، بنابراین از دست دادن یک قسمت به معنای از دست دادن سرمایه شما نیست. به همین دلیل است که  کمپانی این ولت ادعا می کند که “نیازی به پشتیبان گیری از عبارت اولیه” نیست زیرا کارت ها پشتیبان شما هستند. علاوه بر این، شما همچنین می توانید یک پین را در بالای این تنظیمات SSS قرار دهید تا اگر هکری دو قسمت از پنج قسمت شما را داشته باشد، وجوه شما همچنان امن باقی بماند.

راه اندازی کیف پول Cypherock X1

با روشن کردن دستگاه سخت افزاری، این ولت به شما دستور می دهد تا کیف پول X1 را متصل کنید و سپس آن را احراز هویت کنید. پس از احراز هویت، به شما کمک می‌کند هر چهار کارت X1 را با ضربه زدن روی پشت کیف پول X1 جفت و تنظیم کنید. پس از این، سیستم عامل دستگاه شما را در صورت نیاز بررسی و به روز می کند. از Cypherock X1 برای ایجاد یک کیف پول جدید و مدیریت کیف پول با استفاده از برنامه cySync استفاده کنید.

مرحله 1: ایجاد کیف پول

کیف پول سخت افزاری را به رایانه خود وصل کنید و گزینه “Create Wallet” را در X1 Vault انتخاب کنید.

مرحله 2: کیف پول جدید تولید کنید

روی جوی استیک کلیک راست کنید تا به گزینه «ایجاد کیف پول جدید» بروید.

مرحله 3: نامی برای کیف پول ایجاد کنید

یک نام برای کیف پول خود تنظیم کنید. هنگامی که کیف پول را با آن همگام‌سازی کردید، این نام روی برنامه دسکتاپ CySync نیز منعکس می‌شود.

مرحله 4: پین را تنظیم کنید

گزینه ای برای تنظیم پین از شما خواسته می شود. برای امنیت حداکثری، بهتر است یک پین قوی تنظیم کنید.

علاوه بر این، یک هشدار از شما خواسته می شود که اگر پین خود را فراموش کنید، هرگز نمی توانید به کیف پول دسترسی پیدا کنید. اگر احساس کردید ممکن است بعداً پین خودرا فراموش کنید، بهتر است از پین نسخه پشتیبان تهیه کنید.حتی اگر پین شما فاش شود، هکر باید به 2 جزء فیزیکی دسترسی فیزیکی داشته باشد تا بتواند دارایی های شما را هک کند.

مرحله 5: برای همگام سازی کیف پول روی کارت های X1 ضربه بزنید

برای تکمیل تنظیمات کیف پول، روی 4 کارت X1 ضربه بزنید. اکنون می توانید به همگام سازی کیف پول با برنامه دسکتاپ cySync ادامه دهید.

مزایا و معایب Cypherock X1

در ادامه به معرفی مزایا و معایب سایفر راک x1 خواهیم پرداخت.

مزایا:

  • حریم خصوصی و امنیت بالا.
  • پشتیبانی از بیت کوین + آلت کوین.
  • Cryptos پشتیبانی می شود.
  • کد منبع باز است.
  • سیستم عامل FOSS است.
  • تولید عبارت ایمن.
  • ویژگی‌هایی مانند Multisig، اما پیچیده‌تر.
  • با بیت کوین قابل خرید است.
  • آسان برای استفاده و راهنمای کاربر دقیق.
  • بیش از 3000 آلتکوین را پشتیبانی می کند.

معایب

  • با کیف پول های دیگر سازگار نیست.
  • صفحه نمایش خیلی بزرگی ندارد.
  • بدون پشتیبان microSD.
  • بدون پشتیبانی از PSBT.

سایفر راک x1  برای چه کسانی مناسب است؟

  • کاربرانی که می خواهند هم بیت کوین و هم آلت کوین را ذخیره کنند.
  • کاربرانی که خواهان سطح بالایی از حریم خصوصی و امنیت هستند.
  • کاربرانی که اصرار دارند از سخت افزار و سیستم عامل FOSS استفاده کنند.
  • کاربرانی که برای استفاده از برنامه Cypherock cySync مشکلی ندارند.
  • کاربرانی که به متن نسبتاً کوچک و صفحه نمایش کوچک اهمیتی نمی دهند.

کیف پول سخت افزاری سایفر راک x1

رقبای Cypherock X1 کدامند؟

تعدادی از کیف پول های مطرح کریپتو با رتبه بسیار بالا در حال رقابت با Cypherock X1 هستند. در حالی که سایر کیف پول‌های کریپتو مانند BitBox02 ویژگی‌های بیشتری را با قیمت پایین‌تر ارائه می‌کنند، اما از تنظیمات مشابه X1 استفاده نمی‌کنند که کلیدهای شما را به پنج قطعه مختلف تقسیم کنند. اما به طور کل کیف پول های لجر، کیپ کی، ترزور، تراست ولت و سیف پال x1  را می‌توان از رقبای سرسخت این ولت دانست.

خرید کیف پول سایفر راک x1 از  فروشگاه علی سیتی

کیف پول سایفر راک x1 هم برای مبتدیان و هم برای متخصصانی که به دنبال ذخیره ایمن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستند گزینه بسیار خوبی است. فروشگاه علی سیتی یکی از فروشگاه‌های معتبر در زمینه خرید کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال است. این فروشگاه با سال ها تجربه انواع ولت های دیجیتالی از جمله این کیف پول را با ضمانت اصالت کالا، پشتیبانی  و همراه با گارانتی به مشتریان ارائه می‌دهد. با این وجود با خیالی آسوده می‌توانید با چند کلیک از این فروشگاه ولت مورد نظر خود را انتخاب نمایید و درب منزل تحویل بگیرید. با علی سیتی هوشمندانه خرید نمایید.

 

 

 

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "کیف پول سایفر راک Cypherock X1"

2 پاسخ

  1. به نظرم یکی از بهترین کیف پول هایی که دیدم ، از نظر امنیت رمزنگاری شامیر تا بحال کمترین میزان شانس شکسته شدن رو داشته ، از نظر کیفیت میتونم بگم بهترین و بی نقص ترین کیفیت رو در برابر کیف پول هایی مثل لجر و ترزور داره ، البته خب مبلغش هم تا حدودی بالاتره ، من به شخصه ترجیح میدم هزینه بیشتری برای امنیتم بکنم و در مقابل ریسک کمتری داشته باشم.
    ممنون از علی شیتی

    1. سلام ممنونم بابت نظری که گذاشتین،
      دقیقا به همین صورت هست که فرمودین به اندازه مبلغی که هزینه میکنیم ارزش خرید داره و از اعتمادتون به مجموعه علی سیتی ممنونیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + شش =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.