کیف پول متامسک

علی سیتی / کیف پول متامسک

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

2 خرداد 1401

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

کیف پول متامسک یک کیف پول دیجیتال است که امکان ذخیره اتر و سایر توکن‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند. این کیف پول همچنین می‌تواند برای تعامل با برنامه‌های غیر متمرکز یا پروتکل‌های “dapp”، به عنوان یک رابط کاربر پسند مورد استفاده قرار بگیرد. در این مقاله با معرفی و آموزش متامسک، یکی از پیشروترین کیف‌های پول دیجیتال و دروازه‌ای به دنیای وب 3، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و ان اف تی با ما همراه باشد.

کیف پول متامسک

کیف پول متامسک چیست؟

متامسک یک افزونه مرورگر است که به عنوان کیف پول اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان آن را مانند هر افزونه دیگری نصب کرد. پس از نصب، این افزونه به کاربران اجازه می‌دهد تا اتر و سایر توکن‌ها را ذخیره کنند و همچنین امکان انجام تراکنش با اتریوم به هر آدرسی را فراهم می‌کند.

با اتصال به برنامه‌های مبتنی بر اتریوم به وسیله متامسک، کاربران می‌توانند کوین‌های خود را در بازی‌های دیجیتال و سایر سرگرمی‌های مبتنی بر ارز دیجیتال خرج کنند و به معامله آنها در صرافی‌های غیرمتمرکز اقدام نمایند. همانطور که گفتیم، این کیف پول به عنوان پله اول، امکان ورود به سیستم‌های نوظهور دنیای مالی غیرمتمرکز یا “DeFi” را برای کاربرانش فراهم می‌کند و راهی برای دسترسی به برنامه‌های مانند “Compound” و “Pool Together” به شمار می‌رود.

کیف پول دیجیتال

راهنمای گام به گام نصب و راه‌اندازی کیف پول متامسک

اگرچه ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر برسد، اما متامسک یکی از ساده‌ترین روش‌های ذخیره پول دیجیتال محسوب می‌شود که می‌توانید آن را در چند دقیقه نصب و راه‌اندازی کنید. برای استفاده از کیف پول متامسک، در ابتدا شما به خود مرورگر کروم یا یک مرورگر مبتنی بر آن مثل فایرفاکس یا “Brave” نیاز دارید. قبل از هر چیز باید افزونه رسمی متامسک را روی مرورگر خود دانلود و نصب کنید. در این راهنما، ما از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنیم، اما اگر از مرورگر دیگری هم استفاده می‌کنید، جای نگرانی نیست. چون در همه مرورگرها مراحل تقریباً یکسانی را باید طی کنید.

1- پس از نصب، با صفحه نمایش افزونه روبرو می‌شوید. در این صفحه ابتدا روی گزینه «شروع به کار» کلیک کنید و در مرحله بعدی، گزینه «ایجاد کیف پول» را انتخاب کنید.

2- در این مرحله آموزش متامسک، بنا به علاقه شخصی شما به مشارکت در پروژه‌های توسعه مربوط به ارزهای دیجیتال، می‌توانید به سوال «آیا می‌خواهید در بهبود متامسک کمک کنید»، با گزینه‌های «نه متشکرم» یا «موافقم» پاسخ دهید.

3- در مرحله بعد باید رمز عبور خود را انتخاب کنید. این رمز باید حداقل از هشت کاراکتر تشکیل شده باشد. توصیه ما به شما این است که از یک رمز عبور منحصر بفرد که از ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، نمادها و اعداد تشکیل شده است، استفاده کنید. پس از ایجاد رمز، شرایط استفاده از کیف پول را بخوانید و آن‌ها بپذیرید و روی گزینه “ایجاد” کلیک کنید.

4- در اینجا متامسک 12 کلمه پشتیبانی را به شما ارائه می‌دهد و شما باید این کلمات را به همان ترتیبی که روی صفحه نمایش داده شده است، در مرحله بعدی وارد کنید. شما به این کلمات برای بازیابی کیف پول در صورت از دست دادن دسترسی به آن نیاز دارید و باید آن‌ها در مکانی امن یادداشت کنید. به یاد داشته باشید که هر کسی به این کلمات پشتیبانی دسترسی داشته باشد، می‌تواند وارد کیف پول شما شود. پس در صورت امکان هرگز آن را در اختیار دیگران قرار ندهید. در اینجا بعد از یادداشت کلمه‌های پشتیبانی روی گزینه «بعدی» کلیک کنید و در صفحه بعد کلمات پشتیبان خود را به همان ترتیبی که یادداشت کرده‌اید وارد کنید سپس روی گزینه “تأیید” کلیک کنید.

5- در اینجا، شما تقریباً فرآیند نصب و راه‌اندازی کیف پول متامسک را تکمیل کرده‌اید و با انتخاب گزینه «همه چیز انجام شد» در صفحه آخر به طور خودکار وارد برنامه خواهید شد. در صورت خروج از برنامه هم می‌توانید با کلیک کردن روی آیکون متامسک که به مرورگرتان اضافه شده است و معمولاً می‌توانید آن را در کنار نوار URL پیدا کنید، دوباره وارد برنامه شوید.نصب metamask

آموزش متامسک و راهنمای استفاده از آن

در این قسمت آموزش متامسک، به امکانات این کیف پول و راهنمای استفاده از آن می‌پردازیم. پس از کامل شدن نصب برنامه، می‌توانید با انتخاب گزینه برگه «دارایی‌ها»  به فهرست دارایی‌های خود دسترسی داشته باشید و همچنین سابقه تراکنش‌ها خودتان را در تب «فعالیت‌ها» مشاهده کنید.

برای ارسال ارز دیجیتال به دیگران، تنها کافیست بعد از کلیک روی گزینه «ارسال»، آدرس گیرنده، مبلغ مورد نظر و نحوه پرداخت کارمزد تراکنش را انتخاب کنید. شما همچنین می‌توانید با انتخاب «گزینه‌های پیشرفته»، کارمز تراکنش را به‌طور غیر خودکار و از طریق پلتفرم‌هایی مانند “ETH Gas Station” و دیگر پلت‌فرم‌های مشابه پرداخت کنید تا هزینه‌های کمتری را به عنوان کارمزد تراکنش بپردازید.

برای استفاده از متامسک به عنوان رابط کاربری و تعامل با “”dapp و یا سایر قراردادهای هوشمند، معمولاً لازم است تا در این پلتفرم‌ها گزینه «اتصال به کیف پول» یا چیزی شبیه به آن را پیدا کنید. سپس در پاسخ به پیامی که از شما می‌پرسد «آیا اجازه می‌دهید که “dapp” – یا هر پلتفرم دیگر- به کیف پول شما متصل شود؟» به آن‌ها این اجازه را بدهید.

راهنمای استفاده از کیف پول متامسک

چگونگی اتصال کیف پول به پروتکل “dapp”

در این قسمت مبادله غیر متمرکز از طریق کیف پول متامسک با پروتکل “dapp” را توضیح می‌دهیم. اتصال ساده با پروتکل “dapp” به این معنی است که این پروتکل بدون دسترسی به موجودی ارز دیجیتال شما، تنها قادر است تا به آدرس کیف پول شما دسترسی داشته باشد. پس از ایجاد اتصال ساده، می‌توانید با “dapp” تعامل داشته باشید و از ویژگی‌ها و محصولات آن استفاده کنید. این پروتکل‌های معمولا به طور خودکار به متامسک متصل می‌شوند و فرآیند اتصال را ساده‌تر می‌کنند و در صورت نیاز به پرداخت در هر قسمت، با ظاهر شدن یک پنجره پاپ‌آپ از شما می‌خواهند تا تراکنش را تایید کنید.

مزایای استفاده از Metamask

– محبوبیت میان کاربران: از آنجایی که در صورت استفاده از متامسک کاربران برای دسترسی به طیف گسترده‌ای از پروتکل‌های “dapp” و امکانات‌شان تنها به نصب یک افزونه نیاز دارند، این کیف پول در میان بسیاری از کاربران محبوب است.

– سهولت در استفاده: در این کیف پول کاربران به جای مدیریت رمزهای مختلف، تنها نیاز دارند تا لیستی از کلمات را به خاطر بسپارند و تراکنش‌ها را از این طریق تایید کنند.

– صرفه‌جویی در فضا: به خاطر ویژگی‌های متامسک، در صورت نصب این کیف پول کاربران دیگر مجبور نیستند تا بلاکچین اتریوم را به طور جداگانه دانلود کنند.

– یکپارچگی با “dapp”: از آنجا که پروتکل‌های “Dapp” برای کار با متامسک طراحی شده‌اند، انتقال اتر میان آنها و این کیف پول بسیار آسان‌تر انجام می‌شود.

معایب Metamask

این کیف پول رمزهای کاربران را جهت سهولت در مرورگر نگه‌داری می‌کند و به همین دلیل می‌توان گفت که از کیف پول‌های سخت‌افزاری یا کاغذی امنیت پایین‌تری دارد.

چه کیف‌هایی می‌توانند جایگزین متامسک باشند؟

– کیف پول کوین بیس: این کیف پول توسط صرافی کریپتو کوین بیس طراحی و توسعه یافته است.

– کیف پول “Brave Wallet”: این کیف پول توسط مرورگر قدرتمند “Brave” توسعه یافته است که مستقیماً در مرورگر ادغام شده و با آن عرضه می‌شود.

– کیف پول “”MyEtherWallet: یک کیف پول محبوب است که برای شما امکان استفاده از کوین‌های اتریوم و سایر توکن‌ها را فراهم می‌کند.

جایگزین متامسک

نتیجه‌گیری

کیف پول متامسک، از زمان راه‌اندازی توانسته تا خود را به عنوان یک دروازه آسان برای ورود به فضای رو به‌ رشد دنیای “dapp” مطرح کند. با گسترش محصولات و خدمات ارائه شده در پروتکل “dapp”، تعداد کاربران فعال این کیف پول هم افزایش چشم‌گیری یافته‌ و در مارس 2022 به 30 میلیون کاربر رسید. در این مقاله آموزش متامسک تلاش کردیم تا ضمن آموزش نحوه نصب و استفاده، شما را با امکانات و وِیژگی‌های این کیف پول محبوب آشنا کنیم. امیدواریم که با متامسک، معاملات پرسودی را تجربه کنید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "کیف پول متامسک"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.