بازیابی کیف پول لجر

علی سیتی / بازیابی کیف پول لجر

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

6 آبان 1401

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

همانطور که می‌دانید کیف پول ‌های لجر از جمله بهترین کیف پول‌های سخت افزاری در دنیا هستند که کاربران بسیاری در جهان در حال استفاده از این ولت‌ها هستند. کمپانی لجر محصولات خود را در سال 2022 با نام‌های لجر نانو اس پلاس که نسخه جدید کیف پول لجر نانو اس بود و همچنین مدل لجر نانو ایکس روانه بازار کرد. در مقالات پیشین در ارتباط با معرفی، نصب و راه‌اندازی هر یک از این ولت‌ها با شما صحبت کردیم. اما یکی از مشکلاتی که ممکن است برای کاربران این کیف پول‌ها پیش آید فراموشی رمز عبور، گم کردن، ربوده شدن کیف پول و مشکلاتی از این قبیل است. بنابراین بازیابی ارز دیجیتال در این موارد یکی از مهمترین دغدغه‌های این کاربران است. در حقیقت نحوه بازیابی این کیف پول‌ها در هنگام فراموشی رمز عبور بسیار ساده است اما اگر عبارات بازیابی را گم کردیم چه کاری باید کنیم؟ اکنون و در این مطلب از علی سیتی ما  قصد داریم در ارتباط با پاسخ به این سوالات و نحوه بازیابی کیف پول لجر نانو ایکس و لجر نانو اس را به شما آموزش دهیم. پس اگر شما نیز از کاربران این کیف پول‌ها هستید پیشنهاد می‌کنیم تا انتها این مطلب با ما همراه باشید.

ملزومات بازیابی کیف پول‌های لجر

قبل از این که نحوه بازیابی کیف پول لجر را به شما آموزش دهیم ملزومات لازم برای این کار را باید در دسترس داشته باشید. داشتن یک کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس و یا لجر نانو ایکس برای ذخیره سازی و نگهداری ارزهای دیجیتال شماست. عبارات ریکاوری یا در حقیقت همان  Seed Phrase  نوعی رمز جهت نگهداری اموال و دارایی‌های شما در کیف پول شماست. از دیگر ملزومات لازم  یک گوشی هوشمند یا رایانه و آخرین نسخه از نرم افزار لجر لایو است که قبل از شروع به انجام بازیابی باید فراهم شود.

  • کیف پول سخت افزاری لجر
  • داشتن عبارت ریکاوری برای بازیابی
  • گوشی هوشمند iOS 9 یا Android 7 یا رایانه ای با حداقل Windows 8.1 (64 بیتی)، macOS 10.10 یا Linux
  • نصب آخرین ورژن برنامه لجر لایو

مراحل بازیابی کیف پول لجر نانو ایکس و لجر نانو اس با استفاده از عبارات بازیابی

مرحله اول : ریکاوری از طریق عبارات بازیابی در کیف پول لجر نانو ایکس

  • ابتدا دکمه کنار پورت usb دستگاه را بفشارید تا دستگاه روشن شود. دقت داشته باشید با ادامه نگه داشتن این دکمه وارد منوی بوت خواهید شد بنابراین باید دستگاه را خاموش و مجدد  روشن نمایید.
  • از دکمه سمت راست دستگاه برای ادامه دادن و برای بازگشت از دکمه سمت چپ دستگاه استفاده کنید.
  • با نمایش گزینه Restore from recovery phrase برای تایید هر دو دکمه را با هم بفشارید

مرحله اول : ریکاوری از طریق عبارات بازیابی در کیف پول لجر نانو اس

  • کیف پول لجر نانو اس را با استفاده از کابل موجود در جعبه به کامپیوتر خود متصل نمایید.
  • پس از مشاهده پیام خوش‌آمدگویی لجر دکمه سمت چپ و یا راست را با توجه دستورالعمل‌های روی صفحه فشار دهید.
  • برای نمایش بازیابی از طریق عبارات، دو دکمه راست و چپ را همزمان با هم فشار دهید تا عبارت Restore from recovery phrase را مشاهده نمایید.

مرحله دوم: انتخاب پین کد

  • با مشاهده عبارت Choose Pin code هر دو دکمه را برای تایید همزمان فشار دهید.
  • برای انتخاب رقم اول با توجه به دستورالعمل دستگاه دکمه سمت چپ و یا راست را فشرده تا رقم مورد نظر خود را انتخاب نمایید. برای تایید ارقام هر دو دکمه را با هم فشار دهید.
  • این کار را برای انتخاب 4 الی 8 رقم انجام دهید.
  • اعداد انتخاب شده را با علامت تیک بر روی دستگاه تایید نمایید.

مرحله سوم: انتخاب عبارات بازیابی

  • طول عبارات بازیابی را با توجه به تعداد کلمات موجود در Recovery Phrase (24-12-18 ) کلمه انتخاب نمایید.
  • برای وارد کردن عبارات بازیابی خود در کیف پول لجر نانو ایکس و اس با استفاده از دکمه راست و یا چپ دستگاه کلمه اول را وارد کرده و سپس با فشردن هر دو دکمه تایید نمایید.
  • همچنین می‌توانید برای وارد کردن این کلمات از کلمات پیشنهادی دستگاه استفاده نمایید.
  • بدین ترتیب تا تایید تمامی کلمات و عبارات بازیابی این مرحله را تکرار نمایید.
  • پس از انجام این مراحل پیام “Your device is ready نمایش داده خواهد شد که برای تایید و ورود به داشبورد کیف پول هر دو دکمه را همزمان بفشارید.
  • در هنگام وارد کردن عبارات بازیابی ترتیب مهم است. بنابراین عبارات را به ترتیب وارد نمایید.

مراحل بازیابی کیف پول لجر بدون استفاده  از عبارات بازیابی

در قسمت قبل روش بازیابی کیف پول لجر را با استفاده از عبارات بازیابی برای شما شرح دادیم. حال اگر عبارات بازیابی را نداشتیم چه کنیم؟ همانطور که می‌دانید عبارات بازیابی در حقیقت به نوعی پشتیبان ارزهای شماست اگر آن را از گم و یا فراموش کنید در حقیقت  امکان دسترسی به ارزهای دیجیتال خود را نخواهید داشت . دارایی شما به خطر می افتد. اگر از صحت عبارات بازیابی خود مطمئن نیستید با استفاده از اپلیکیشن Recovery Check در برنامه لجر لایو می‌توانید درستی آن را بررسی نمایید. این اپلیکیشن که توسط کمپانی لجر ارائه شده است به کاربران کمک خواهد کرد با تایید کلمات و املا آن‌ها عبارات بازیابی خود را بررسی نمایید.

اما اگر عبارات بازیابی را گم کرده‌اید اما به دستگاه خود با استفاده از پین کد دسترسی دارید می‌توانید با این پین کد وارد دستگاه شده و یک ولت جدید ایجاد نمایید. به این ترتیب با ساخت یک ولت جدید و دریافت عبارات بازیابی جدید می‌توانید ارزهای خود را به ولت جدید انتقال دهید. برای انجام این کار به ترتیب مراحل ذیل را انجام دهید.

مرحله اول: ارسال ارزها به کیف پول جدید

اگر به دستگاه و پین کد دسترسی داردید، شما باید تمام دارایی و رمز ارزهای خود را به یک ولت دیگر انتقال دهید. در حقیقت این ولت می‌تواند همان حساب شما در یک صرافی، کیف پول نرم افزاری و یا اکانت متصل به ولت سخت افزاری دیگری باشد.

مرحله دوم: دستگاه لجر خود را ریست کنید

برای این کار با وارد شدن به منو تنظیمات دستگاه لجر  و یا با 3 بار وارد کردن پین کد اشتباهی، دستگاه خود را ریست نمایید. همانطور که می‌دانید ریست کردن دستگاه تمام کلیدهای خصوصی و برنامه‌های روی دستگاه را پاک خواهد کرد. بدین ترتیب با وارد شدن به قسمت کنترل پنل دستگاه و انتخاب گزینه  Security هر دو دکمه را به صورت همزمان برای تایید فشرده و گزینه reset all  را انتخاب نمایید. سپس برای تایید پین کد خود را وارد کرده و دستگاه شما در این مرحله ریست خواهد شد. اگر قصد دارید از طریق پین عملیات ریست را انجام دهید پس از روشن کردن دستگاه و با درخواست پین کد، سه مرتبه پین کد اشتباهی را وارد کرده تا دستگاه شما ریست شود.

مرحله سوم: ایجاد ولت جدید و تنظیمات مجدد دستگاه

در این قسمت برای بازیابی کیف پول لجر خود، پس از این‌که دستگاه را با یکی از روش‌های ذکر شده ریست کردید باید یک ولت جدیدی را راه اندازی نمایید. بدین ترتیب درست مانند ایجاد ولت جدید مراحل را طی کرده و عبارات بازیابی جدید را دریافت خواهید کرد. برای انجام این کار دستگاه را روشن کرده و گزینه “Set up as new device را انتخاب نمایید ، پین خود را وارد کرده و عبارات بازیابی جدیدی برای شما نمایش داده می‌شود. این عبارات را حتما در برگه مخصوص عبارات بازیابی به درستی یادداشت نمایید و در محیطی امن نگه دارید.

مرحله چهارم بازگرداندن ارزها به ولت جدید

اکنون وقت آن است ارزهای دیجیتال خود را به ولت جدیدی که ساخته‌اید انتقال دهید.برای این کار به آخرین نسخه لجر لایو نیاز دارید. بدین ترتیب در  قسمت “Manager” بر روی دکمه آبی‌رنگ “Update firmware” کلیک نمایید  و به این صورت آپدیت به صورت خودکار انجام خواهد شد. با نصب ولت جدید امکان ارسال ارزهای شما به کیف پول لجر وجود خواهد داشت و با استفاده از عبارات بازیابی جدیدی که ایجاد کرده‌اید می‌توانید از ارزهای خود محافظت نمایید.

نکات مهم امنیتی در هنگام بازیابی کیف پول لجر نانو ایکس و اس

  • در هنگام تعیین پید کد برای امنیت بیشتر به جای 4 رقم 8 رقم را انتخاب نمایید.
  • به هیچ عنوان از دستگاهی جدید ک از شما پین کد می ‌خواهد استفاده نکنید و هر چه سریع‌تر این مورد را به فروشنده اطلاع دهید.
  • عبارات بازیابی خود را در محیطی امن نگهداری نمایید. داشتن عبارات بازیابی شما توسط افراد دیگر به معنای اجازه دسترسی آن‌ها به اموال و دارایی شماست.
  • کیف پول‌های لجر عبارات بازیابی را ذخیره نمی‌کنند. بنابراین شما تنها دارنده آن هستید.
  • در صورت هرگونه مشکل در ارتباط با امنیت دستگاه با پشتیبانی لجر تماس بگیرید.
  • به هیچ عنوان از دستگاهی جدید که از شما عبارات بازیابی می خواهد استفاده نکنید زیرا ممکن است توسط فردی دیگر مورد استفاده قرار گرفته باشد.
  • قابلیت ریکاوری عبارت بازیابی در کیف پول‌های سخت افزاری لجر وجود ندارد و در صورت گم کردن یا عدم یادداشت کردن آن، باید والت جدید بسازید

در صورت عدم دسترسی به کیف پول  و عبارات بازیابی چه کاری انجام دهیم؟

داشتن عبارات بازیابی راه رسیدن و دسترسی به ارزهای دیجیتال شما است . همانطور که بیان کردیم دستگاه‌های لجر عبارات بازیابی را در خود ذخیره نمی‌کنند و در صورتی که کیف پول شما گم و یا به سرقت برود و شما به دستگاه خود دسترسی نداشته باشید عملا ارزها و دارایی‌های خود را از دست خواهید داد و معمولا هیچ راهی برای بازگرداندن آن‌ها  نخواهید داشت. اگر با چنین مشکلی برخورد کردید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که با مجموعه علی سیتی در اولین ساعات تماس گرفته و مشکل خود را با پشتیبانان این مجموعه در میان بگذارید. این مجموعه با داشتن نیروهای متخصص در این زمینه در اولین ساعات می‌توانند پاسخگوی شما باشند و در صورت امکان می‌توانند به شما  در بازیابی ارزهای دیجیتال  کمک نمایند. لازم به ذکر است با مراجعه به وب سایت این مجموعه می‌توانید انواع کیف پول‌های سخت افزاری لجر را مشاهده و با قیمتی مناسب آن‌ها را خریداری نمایید. قیمت مناسب، اصالت کالا و پشتیبانی محصولات از مزایای خرید از این فروشگاه آنلاین است.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "بازیابی کیف پول لجر"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − ده =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.