کیف پول دسکتاپ چیست؟

علی سیتی / کیف پول دسکتاپ چیست؟

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

9 بهمن 1401

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

کیف پول دسکتاپ یک نوع کیف پول رایج رمزنگاری شده است که برای ذخیره و مدیریت ایمن کلیدهای خصوصی شما در هارد دیسک کامپیوتر استفاده می شود. این امر باعث می‌شود  که راه‌اندازی این ولت به سادگی یک نرم‌افزاری باشد که روی رایانه رومیزی و یا  لپ‌تاپ خود نصب می‌کنید، دقیقاً مانند نصب یک برنامه کیف پول تلفن همراه روی تلفن هوشمند یا کامپیوتر شخصی.

کیف پول کامپیوتر و یا کیف پول دسکتاپ چیست؟

همانطور که می‌دانید کیف پول دیجیتال  یک نرم افزار کوچک است که برای معاملات خرید و فروش آنلاین رمز ارزها استفاده می شود. این کیف پول ها بر روی یک کامپیوتر دسکتاپ یا لپ‌تاپ نصب می شوند و می‌توانند به ارز دیجیتال شما دسترسی داشته باشند، تراکنش ها را انجام دهند، موجودی شما و بسیاری موارد دیگر را نمایش دهند. کیف پول های دسکتاپ درست مانند سایر ولت های دیجیتالی، کلیدهای خصوصی شما را ذخیره و مدیریت می کنند، اما اغلب ویژگی‌های بیشتری نسبت به دیگر کیف پول های دیجیتال دارند.بهترین کیف پول های دسکتاپ در سیستم عامل های مک، ویندوز و لینوکس در دسترس هستند، اما می توانید آن ها را برای سیستم های دیگر نیز استفاده نمایید. هر کیف پول دسکتاپ دارای مجموعه ای از ویژگی ها و عملکردهای متفاوت است که می تواند انتخاب کیف پول مناسب برای شما را دشوار کند.

کیف پول دسکتاپ

اگر در زمینه فناوری اطلاعات کافی ندارید، نگران نباشید به سادگی می‌توانید از این ولت ها استفاده نمایید. بسیاری از شرکت‌های پرداخت، مانند CyberCase، نرم‌افزار کیف پول رایگان را ارائه می‌کنند که به شما امکان می‌دهد چندین روش پرداخت را در کیف پول تعریف کنید (مثلاً چندین کارت اعتباری مختلف). به لطف دستگاه شما، این ولت ها بیشتر از یک کیف پول سخت افزاری و یا یک کیف پول موبایلی می توانند کارهایی را  برای شما انجام دهند. به عنوان مثال، همه ارزهای دیجیتال دارای یک کیف پول اصلی هستند که به عنوان کیف پول رومیزی در دسترس است.این ولت ها دارای ویژگی های بیشتری هستند و به شما امکان می دهند زمانی که دستگاه آفلاین است نیز از آن ها استفاده نمایید.

اگر می‌توانید کریپتو بخرید و آن را از یک صرافی حذف کنید، به اندازه کافی برای استفاده از کیف پول دسکتاپ مهارت دارید.شما می توانید از کیف پول های دسکتاپ مانند هر کیف پول دیگری برای ارسال و دریافت رمزنگاری استفاده کنید.

کیف پول دسکتاپ چگونه کار می کند؟

همانطور که بیان کردیم کیف پول های دسکتاپ برنامه های نرم افزاری هستند که به کاربران این امکان را می دهند تا کلیدهای خصوصی خود را روی هارد دیسک کامپیوتر مدیریت و ذخیره کنند. در حقیقت این ولت ها گزینه‌ای مناسب برای افزادی است  که اغلب از رایانه خود پرداخت های رمزنگاری را ارسال یا دریافت می کنند و یا به صورت روزانه با این دستگاه ها سر و کار دارند.

کیف پول های رومیزی می توانند نسبتاً منحصر به فرد باشند به این معنا که می توانند از شما بخواهند یک نسخه کامل از شبکه بلاک چین را دانلود کنید.  این نوع از ولت ها به عنوان کیف پول های گره کامل شناخته می شوند و کمی دردسر ساز هستند. برای مثال، اگر بیت کوین را انتخاب کنید، کل بلاک چین بیش از 300 گیگابایت است. این بدان معناست که اگر سرعت شبکه شما متوسط باشد، چند روز را صرف همگام سازی بلاک چین و دانلود تمام داده ها خواهید کرد. شبکه‌های کندتر هفته‌ها طول می‌کشد تا کل بلاک چین را همگام‌سازی کنند، و اگر در اواسط راه ارتباط خود را از دست بدهید، باید همه چیز را از نو شروع کنید.

تنها مزیت کیف پول‌های گره کامل این است که می‌توانید تراکنش‌های خود را تأیید کنید. این امر برای کاربران معمولی کریپتو مفید نیست و از جمله ویژگی‌هایی است که برای متخصصان کریپتو و افراد متخصص مفید خواهد بود.  به غیر از این ویژگی، کیف پول های دسکتاپ مانند همه انواع کیف پول های دیگر کار می کنند. هنگامی که یک کیف پول جدید از داخل یک برنامه کیف پول دسکتاپ ایجاد می کنید، کیف پول یک آدرس رمزنگاری جدید ایجاد می کند و کلیدهای مرتبط با آن را ذخیره می کند. سپس از کیف پول برای تعامل با فروشگاه های رمزنگاری موجود در آدرس خود در بلاک چین استفاده می کنید. این بدان معنی است که هیچ یک از رمزارزها در رایانه شما ذخیره نشده بلکه روی بلاک چین قرار خواهند گرفت. کیف پول شما فقط کلیدهایی را کنترل می کند که به شما امکان جابجایی رمزارز را می دهند.

روش کار کیف پول دسکتاپ

آیا کیف پول کامپیوتر ایمن است؟

کیف پول های رومیزی نسبت به کیف پول موبایل و تحت وب ایمن ترند، اما امنیت کمتری نسبت به کیف پول سخت افزاری دارند. این نوع ولت ها برای کاربران قدرتمندی که خواهان انعطاف پذیری و تراکنش های پیچیده تر هستند، اما با توجه به سرمایه اندکی که دارند به دنبال حفظ ثروت خود نیستند، مناسب خواهد بود. اما اگر سرمایه زیادی را وارد این بازار کرده‌اید، برای ایمنی بیشتر می‌توانید از یک کیف پول سخت افزاری ایمن تر مانند کیف پول های لجر نانو اس و ایکس و یا سیف پال و  همچنین ترزور استفاده نمایید.

آیا کیف پول های دسکتاپ قابل هک شدن هستند؟

مشکل بزرگ کیف‌پول‌های داغ که از طریق دستگاه تلفن همراه، رایانه یا مرورگر کار می‌کنند، این است که در معرض بدافزارها  و هکرها قرار دارند.  به این معنی که اگر کامپیوتر شما به اینترنت متصل باشد، ممکن است  کیف پول‌های شما هک و کلیدهای خصوصی نیز به سادگی به سرقت روند. با توجه به فناوری های نوین، هک کردن این روزها به طرز شگفت آوری آسان است و هکرها نیز نسبت به ثبل هوشمندتر شده اند، از سوی دیگر، کیف پول‌های سخت‌افزاری، دستگاه‌های هدفمندی هستند که در برابر بدافزار مصون هستند. بنابراین، عاقلانه نیست که مقادیر زیادی رمزارز را روی کیف پول دسکتاپ نگهداری کنید  اگر بررسی ‌ها و دقت لازم را نکنید، ممکن است کریپتوی خود را برای همیشه از دست دهید. بنابراین تنها از یک کیف پول برای ذخیره مقادیر کمی ارز دیجیتال استفاده کنید. اما این نوع کیف پول ها هنوز از انواع کیف پول های صرافی امن تر هستند.

برای امنیت بیشترمی‌توانید احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) را در بسیاری از کیف پول‌های SPV فعال کنید.در حالی که کیف پول های دسکتاپ “ایمن تر” از کیف پول های تلفن همراه هستند، هنوز تعداد هشدار دهنده ای از بردارهای حمله وجود دارد که آن را فوق العاده خطرناک می کند.

کدام کیف پول ها از چندین رمزارز پشتیبانی می کنند؟

کیف‌پول‌های رومیزی از همان روزهای اولیه راه طولانی را طی کرده‌اند و ما شاهد ظاهر شدن کیف‌پول‌های تایید پرداخت ساده‌تر (SPV) در بازار هستیم.این کیف پول‌های SPV به شما امکان می‌دهند کلیدهای چندین بلاک چین را ذخیره و استفاده کنید.در نتیجه، می توانید چندین ارز دیجیتال را در یک کیف پول دسکتاپ نگه دارید. به عنوان مثال، کیف پول Bitcoin Core تنها به شما امکان ارسال، دریافت و نگهداری بیت کوین را می دهد، در حالی که کیف پول Atomic SPV به شما امکان ارسال، دریافت و نگهداری طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال را می دهد.اما برخی از کیف پول های  SPV مانند Atomic و Exodus  نیز وجود دارد که از چندین ارز  دیجیتال پشتیبانی می کند.

شما می توانید یک کیف پول افزونه مرورگر مانند MetaMask را نیز انتخاب کنید که مسلماً یکی از بهترین کیف پول هایی است که می توانید روی رایانه خود نصب کنید. MetaMask از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند، بنابراین اگر کیف پولی  امن‌تر از Atomic یا Exodus می‌خواهید، متامسک گزینه  بسیارخوبی است.

امنیت کیف پول دسکتاپ

بهترین کیف پول های دسکتاپ 2023 کدامند؟

اگر قصد دارید دست به کار شوید و یک کیف پول دسکتاپ دانلود کنید قطعا تعداد زیادی ولت برای انتخاب وجود دارد و هر کدام امتیازات خاص خود را دارند. از آنجایی که هر یک از ارزهای دیجیتال کیف پول رسمی خود را دارد، مانند بیت کوین Core این لیست از بهترین کیف پول های دسکتاپ می تواند برای همیشه کاربردی باشد. بنابراین، ما بهترین کیف پولهای دسکتاپ در سال 2023 را در لیست ذیل به شما معرفی خواهیم کرد.

  • کیف پول  Atomic

کیف پول اتمیک از جمله بهترین کیف پول های دسکتاپ و یک کیف پول چند ارزی است که به شما قابلیت دخیره سازی و ارسال ارزهای دیجیتال را می‌دهد. این و ولت  روی همه سیستم عامل های مک، ویندوز، لینوکس و … کار می کنند و به شما امکان دسترسی به کیف پول های سهام و چند کریپتو را نیز می دهند.در صورت تمایل می‌توانید این ولت  را با احراز هویت دو مرحله‌ای ایمن‌تر کنید.

  • کیف پول های Exodus

Exodus و Atomic از نظر کیفیت و تجربه تقریباً مشابه هستند و از جمله بهترین کیف پول های دسکتاپ به شمار می‌روند.اکسودوس یک کیف پول چندارزی و کاربرپسند است که تقریباً برای تمام پلتفرم‌های اصلی از جمله اندروید، iOS، ویندوز، مک و لینوکس کاربرد دو قابل استفاده است. جالب است بدانید  قابلیت اتصال این کیف پول با کیف پول‌ سخت‌افزاری ترزور (Trezor) نیز  وجود دارد.

  • کیف پول آرموری Armory

آرموری ولت یکی دیگز از امن ترین کیف پول بیت کوین در بازار است که رابط کاربری خوبی را برای کاربران فراهم آورده است. این کیف پول دسکتاپ از امنیت قابل قبولی برخوردار بوده و برای ذخیره سازی بیت کوین کاربرد دارد.

  • کیف پول الکتروم
    اگر به دنبال کیف پول بیت کوین دسکتاپی هستید، Electrum  از نظر ویژگی ها فوق العاده بوده، به علاوه  این که منبع باز نیز است.به این معنا که توسعه دهندگان می‌توانند به کدهای آن دسترسی داشته باشند اما باز هم از لحاظ امنیت ممکن است دارایی شما را تا حدودی به خظر اندازند. این موضوع در طول سال‌ها تعداد زیادی از دارندگان کریپتو را به دام انداخته است و امروز نیز همچنان یک مشکل بزرگ در این حوزه است.
  • کیف پول متامسک

شما می توانید یک کیف پول افزونه مرورگر مانند MetaMask را انتخاب کنید که مسلماً یکی از بهترین کیف پول هایی است که می توانید روی رایانه خود نصب کنید. MetaMask از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند، بنابراین اگر ولتی امن‌تر از Atomic یا Exodus می‌خواهید، این کیف پول گزینه خوبی است.

جایگزین متامسک

مزایا و معایب کیف پول دسکناپ

مزایا:

  • یک انتخاب راحت برای کسانی که ارزهای دیجیتال را از طریق رایانه خود معامله می کنند.
  • کلیدهای خصوصی شما در سرور شخص ثالث ذخیره نمی شوند.
  • اگر کامپیوتر شما به اینترنت متصل نشود، می تواند بسیار ایمن باشد.
  • نصب و راه اندازی رایگان

معایب

  • استفاده از دارایی های رمزنگاری تنها در زمان دسترسی به کامپیوتر و لپ تاپ در هر ساعت مقدور نخواهد بود.
  • در صورت اتصال به اینترنت، به یک کیف پول داغ با امنیت کمتر تبدیل می شود
  • اگر از رایانه خود نسخه پشتیبان تهیه نکنید و آن از بین برود، رمزارزهای خود را از دست خواهید داد.

خرید ایمن ترین کیف پول های دیجیتال با علی سیتی

اگر روی امنیت تمرکز نداشته باشید و بخواهید تنها فعالیت های مختصر با مبالغ محدود انجام دهید، کیف پول های رومیزی می توانند فوق العاده باشند. اما، اگر برای حفظ  امنیت بیشتر کامپیوتر خود تلاش کنید، می توانید امن ترین کیف پول رمزنگاری دسکتاپ را داشته باشید. اما همانطور که بیان کردیم به دلیل آسیب‌پذیری‌های ذاتی فناوری، انواع کیف‌پول‌ دسکتاپ خیلی امن نیستند پس اگر به دنبال ولتی امن هستید پیشنهاد ما استفاده از کیف پولهای سخت افزاری است. با مراجعه به وب سایت و فروشگاه آنلاین علی سیتی می‌توانید تنوع بسیاری از این ولت ها را مشاهده کرده و قیمت مناسب و ضمانت اصالت و همچنین پشتیبانی رایگان آن ها را خریداری نمایید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "کیف پول دسکتاپ چیست؟"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.