کیف پول الکتروم، ویژگی ها، نصب و راه اندازی

علی سیتی / کیف پول الکتروم، ویژگی ها، نصب و راه اندازی

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

27 آذر 1402

دسته بندی

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

کیف پول الکتروم یک کیف پول ارز دیجیتال منبع باز است که برای اولین بار در سال 2011 منتشر شد. این کیف پول یکی از محبوب ترین کیف پول های بیت کوین در بازار است که به صورت رایگان ارائه می شود و یک ولت آسان، ایمن و سبک برای ذخیره ایمن بیت کوین است.

کیف پول الکتروم چیست؟

اگر به دنبال یک کیف پول دیجیتال هستید که بهترین تجربه دسکتاپ را ارائه و  از جمله افرادی هستید که فقط با بیت کوین معامله می‌کنید، کیف پول کریپتو Electrum می تواند بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای شما باشد. Electrum که در سال 2011 تأسیس شد، یکی از محبوب ترین کیف پول های بیت کوین در بازار است که به صورت رایگان ارائه می شود. این یک کیف پول با کاربری ساده و آسان برای ذخیره ایمن بیت کوین استفاده می‌شود. الکتروم از شاخص‌های بلاک چین استفاده می‌کند، به این معنی که کاربران نیازی به دانلود فایل‌های بلاک چین بزرگ و همیشه در حال گسترش روی رایانه‌های خود ندارند. کیف پول الکتروم در حال حاضر یکی از قدیمی ترین کیف پول های بیت کوین موجود در بازار است. این ولت دیجیتالی غیر از بیت کوین را پشتیبانی نمی کند.

این ولت با انواع پلتفرم های عامل مانند ویندوز، لینوکس و مک سازگار است. Electrum توسط یک دانشمند کامپیوتر آلمانی به صورت یک کیف پول دیجیتال کارآمد و ساده ساخته شد.

در سال‌های اخیر، توسعه‌دهندگان متعددی به کد منبع این ولت کمک کرده‌اند و آن را به قابل اعتمادترین کیف پول نرم افزاری در دسترس امروزی تبدیل کرده‌اند. اگرچه بسیاری از ارزهای دیجیتال هر روز به فضای رمزنگاری می‌پیوندند، اما  تمرکز اصلی الکتروم بر بیت‌کوین است و تضمین می‌کند که پلتفرم آن تنها برای این ارز محبوب به طور موثر و سریع کار می‌کند.

کیف پول الکتروم

ویژگی ها و مزایا و معایب کلیدی کیف پول Electrum

در اینجا مهم ترین ویژگی و یا مزایا و همچنین معایب کیف پول الکتروم آورده شده است:

  • فرآیند راه اندازی آسان

الکتروم بر ارائه یک تجربه ذخیره سازی بیت کوین بدون حاشیه تمرکز دارد که برای کسانی که به دنبال تجارت سریع و ایمن بیت کوین هستند، بهترین است. به این ترتیب، راه اندازی حساب کیف پول Electrum Bitcoin بسیار آسان است. شما باید برنامه رایگان را از وب سایت رسمی الکتروم یا فروشگاه Google Play دانلود کنید، احراز هویت دو مرحله ای را تنظیم کنید، یک کیف پول جدید ایجاد کنید و رمز عبور خود را تنظیم کنید.

  • سازگار با کیف پول سخت افزاری

کیف پول Electrum Bitcoin با چندین برند کیف پول سخت افزاری از جمله کیف پول ‌های لجر، کیف پول ترزور و کیپ کی سازگار است. استفاده از کیف پول سخت افزاری به شما این امکان را می دهد که کلیدهای خصوصی خود را در یک دستگاه آفلاین ذخیره کنید، که عملاً غیرممکن است که توسط هکرها یا درز اطلاعات به خطر بیفتد. این سطح دیگری از امنیت را اضافه می‌کند که کیف پول های نرم افزاری به تنهایی نمی توانند به آن دست یابند.

  • برنامه متن باز

یکی از بزرگترین مزایای این ولت این است که یک برنامه متن باز است. این بدان معناست که الکتروم کل کد منبع خود را برای بازرسی، ارزیابی و ارتقاء کاربران منتشر کرده است. اگر تجربه برنامه نویسی دارید، می توانید این کد را تغییر دهید تا ویژگی های کاملاً جدیدی را مطابق با نیازهای منحصر به فرد خود ایجاد کنید.

  • ذخیره آفلاین و سرد

کیف پول های سرد کلیدها یا عبارات اولیه شما را ذخیره می کنند و به شما امکان دسترسی به رمزنگاری خود را در دستگاه های آفلاین می دهد. این باعث می شود این ولت ها بسیار ایمن تر از کیف پول های داغ باشند که همیشه آنلاین هستند. Electrum به شما این امکان را می دهد که ارزهای خود را در دستگاه های آفلاین نیز ذخیره کنید و بدون نیاز به اتصال آنها به سرور آنلاین، تراکنش ها را انجام دهید و آنها را از هکرها و نشت داده ها در امان نگه دارید.

  • اتصال به شبکه لایتنینگ

کیف پول الکتروم تراکنش های شبکه لایتنینگ را به عنوان راهی برای دور زدن فرآیند سنتی تراکنش بیت کوین ارائه می دهد. به جای تکمیل کل تراکنش در شبکه بیت کوین، شبکه لایتنینگ تنها کانال های پرداخت را در شبکه باز و بسته می کند، در حالی که بقیه تراکنش خارج از شبکه انجام می شود. این امکان انجام ریزتراکنش‌های همتا به همتا (P2P) بسیار ارزان‌تر و سریع‌تر را فراهم می‌کند.

  • کیف پول Multisig

این کیف پول خدمات multisig را برای افزایش امنیت کیف پول شما ارائه می دهد. با راه اندازی کیف پول Multisig، می توانید برای تأیید همه تراکنش‌های خود به دو یا چند کلید خصوصی یا امضا نیاز داشته باشید. مشابه احراز هویت چند عاملی، فعال کردن Multisig برای کیف پول شما لایه دیگری از امنیت را به کیف پول Electrum شما اضافه می کند و تراکنش های شما را امن تر نگه می دارد.

  • بازیابی کیف پول الکتروم

اگر مشکلی با کامپیوتر پیش بیاید، کاربر نیازی به نگرانی ندارد. وجوه را می توان از طریق عبارت بازیابی مخفی ارائه شده به کاربر هنگام نصب و راه اندازی کیف پول Electrum خود بازیابی کرد.

  • سازگار با سیستم عامل ها مختلف

 این ولت به عنوان کیف پول دسکتاپ سازگار با سیستم عامل های مک، ویندوز و لینوکس نیز شناخته می شود. اکنون این ولت برای دستگاه های تلفن همراه اندروید در دسترس است. همچنین می توان آن را به صورت رایگان از فروشگاه گوگل دانلود کرد که همچنین از همان ویژگی های ارائه شده در نسخه دسکتاپ پشتیبانی می کند.

جوانب منفی

  • یک پلتفرم پرکاربرد فقط بیت کوین را پشتیبانی می کند.
  • پشتیبانی محدودی را برای کاربران ارائه می‌دهد.

 

نصب و راه اندازی کیف پول الکتروم

با توجه به بررسی کیف پول الکتروم ، این کیف پول را می‌توان به راحتی دانلود و در عرض چند دقیقه نصب کرد. راهنمای نصب کاربر را طی یک فرآیند گام به گام با آسان‌تر کردن آن حتی برای افراد غیر فنی هدایت می‌کند. هنگامی که کیف پول راه اندازی می شود، استفاده از آن آسان است و معامله گر می‌تواند بلافاصله استفاده از آن را آغاز کند.

در اینجا چند مرحله برای شروع با کیف پول Electrum آورده شده است:

  1. اولین قدم این است که  به وب سایت رسمی الکتروم مراجعه و آن دانلود کنید. می توان آن را برای ویندوز، لینوکس، مک یا اندروید دانلود کرد.
  2. وقتی دانلود شد، کاربران باید روی install کلیک کنند و بر اساس راهنمای نصب، تنظیمات را انجام دهند. کاربران ممکن است گزینه ای برای انتخاب بین کیف پول احراز هویت 2 عاملی، کیف پول استاندارد، کیف پول چند امضایی و غیره داشته باشند.
  3. کیف پول‌های چند امضایی و کیف‌پول‌های احراز هویت دو مرحله‌ای ممکن است به مراحل دیگری برای تکمیل فرآیند نیاز داشته باشند.
  4. گام بعدی از کاربر پرسیده می‌شود که آیا مایل است یک seed جدید ایجاد کند یا یک کیف پول را با عبارات موجود بازیابی کند. همچنین کاربر می تواند در این مرحله یک کیف پول سخت افزاری راه اندازی کند.
  5. هنگام ایجاد عبارات جدید، به کاربران عبارات بازیابی 12 کلمه ای نشان داده می‌شود. کاربر باید این عبارات را به صورت ایمن نزد خود نگه دارد.
  6. هنگامی که کاربر Seed بازیابی خود را ذخیره کرد، از او خواسته می‌شود یک رمز عبور قوی ایجاد کند. اکنون کیف پول Electrum آماده استفاده است.

ارسال، دریافت و خرید  بیت کوین در Electrum

  • دریافت بیت کوین

اگر کاربر قصد دریافت بیت گوین دارد، باید  بیت کوین را به کیف پول الکتروم خود منتقل کند. این را می توان با مکان یابی آدرس دریافت بیت کوین از طریق تب دریافت که در الکتروم مشاهده می شود انجام داد.

  • ارسال بیت کوین

اگر کاربر بخواهد از طریق Electrum پرداختی انجام دهد، باید روی برگه “ارسال” کلیک کند. در قسمت «پرداخت به»، کاربر باید آدرس بیت کوین را تایپ کند، یا باید آن را از  بورد خود کپی کند و سپس روی ارسال کلیک کند. سپس از آن خواسته می‌شود رمز عبوری که ایجاد کرده را تایپ کند. کاربر باید توجه داشته باشد که آدرس های کیف پول دریافتی به عنوان آدرس بیت کوین آنها شناخته می‌شود.

  • بیت کوین را در کیف پول الکتروم بخرید

طبق بررسی های صورت گرفته،  Electrum،  از خرید یا فروش ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی کند. این یک کیف پول ساده و با کاربری آسان است که برای ذخیره ایمن بیت کوین طراحی شده است. کاربر می تواند بیت کوین را از صرافی دیگری خریداری کرده و به کیف پول خود اضافه کند.

قیمت و کارمزد تراکنش های Electrum Wallet

Electrum را می‌توان به صورت رایگان از وب سایت رسمی آن دانلود کرد. همچنین می توانید آن را از فروشگاه Google Play برای دستگاه های تلفن همراه دانلود کنید و دانلود رایگان است. کاربران هنگام ارسال بیت کوین از کیف پول خود، هزینه تراکنش را پرداخت می کنند.

کارمزد تراکنش از مبلغ بیت کوینی که قرار است ارسال شود محاسبه می‌شود. هزینه‌های شبکه پیش فرض آن حداقل است. کاربر می‌تواند برای تراکنش‌های سریع کارمزد تراکنش را افزایش دهد. علاوه بر این، کیف پول Electrum هیچ کارمزد اضافه ای ندارد.

کمیسیون تراکنش ها ممکن است تا 0.7sat /byte افزایش یابد. اگر انتقال سریع وجود نداشته باشد، کاربر می تواند آن را به 0.1 کاهش دهد. کاربر می‌تواند از کیف پول انتخاب و اندازه هزینه را به صورت دستی مشخص کند. در صورت ناکافی بودن مبلغ ارسالی، می‌توانند پس از انجام معامله، کارمزد کمیسیون را جایگزین کنند.

ارسال و دریافت با الکتروم ولت

کیف پول الکتروم از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

 این کیف پول دیجیتال تنها  از ذخیره سازی بیت کوین پشتیبانی می کند حتی اگر چندین هزار ارز دیجیتال در بازار موجود باشد. از زمان آغاز به کار، الکتروم تنها بر این ارز تمرکز کرده است و در نتیجه کیف پول بیت کوین بسیار ایمن و کارآمد را ارائه می‌دهد. این ولت ذخیره سازی پیچیده بیت کوین را ارائه می دهد و سرعت تراکنش را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

 الکتروم برای چه کسانی مناسب است؟

Electrum Wallet یک انتخاب عالی برای کاربران باتجربه ای است که به دنبال یک کیف پول دسکتاپ بدون دردسر برای بیت کوین هستند. با بسیاری از ویژگی‌های عالی، مانند فرآیند راه‌اندازی آسان، سازگاری با کیف پول‌های سخت‌افزاری، راه‌اندازی نرم‌افزار متن‌باز، و یک برنامه دسکتاپ عالی، در حقیقت باید گفت این  ولت، بهترین کیف پول برای دسکتاپ است.

با این حال، الکترام می‌تواند برای افرادی که تجربه قبلی تجارت بیت کوین را ندارند، چالش برانگیز باشد. فقدان پشتیبانی اختصاصی مشتری نیز می تواند لایه ای از مشکل را برای کسانی که ممکن است هر از چند گاهی به کمک نیاز داشته باشند اضافه کند.  اما در نهایت، Electrum در رمزارزهای پشتیبانی شده خود بسیار محدود است و فقط از بیت کوین پشتیبانی می کند.

امنیت کیف پول الکتروم

با توجه به بررسی های صورت گرفته، کیف پول الکتروم  یکی از ایمن‌ترین و  بهترین کیف پول بیت کوین است زیرا از تکنیک های رمزگذاری برای ایمن سازی کلیدهای خصوصی استفاده می‌کند. الکتروم دارای یک بذر بسیار ایمن، عبارت تصادفی که برای تولید کلیدها استفاده می‌شود. این همان سطح امنیت کلید خصوصی بیت کوین را ارائه می دهد.

عبارات بازیابی بسیار مهم هستند زیرا تنها راهی است که کاربر در صورت گم کردن رمز عبور می‌تواند آن را بازیابی کند. رمز عبور ایجاد شده توسط کاربر می تواند کیف پولی را که برای انجام پرداخت های بیت کوین بسیار مورد نیاز است را باز کند.

پشتیبانی مشتریان کیف پول الکتروم

با توجه به بررسی کیف پول Electrum، این ولت یک کیف پول با سابقه و محبوب BTC با خدمات مشتریان اختصاصی است. Electrum چندین آموزش و سؤالات متداول را به کاربران ارائه می‌دهد که می‌توانند در انجمن های BitcoinTalk مشاهده شوند. کاربران می‌توانند یک صفحه پشتیبانی گسترده و جامع را در وب سایت آن بیابند. صفحه پشتیبانی الکتروم مقالات، اسناد و آموزش هایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با سیستم آشنا شوند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند به راحتی اعلامیه های رسمی خود را از طریق صفحه توییتر Electrum پیدا کنند.

 نتیجه گیری

به طور خلاصه، Electrum بهترین کیف پول بیت کوین برای کاربرانی است که به دنبال امنیت و راحتی هستند. این ولت امن‌ترین کیف پول دسکتاپ برای این ارز محبوب است که در بین کاربران و صنعت کریپتو قابل اعتماد است. Electrum ذخیره سازی ایمن، ساده و راحت برای بیت کوین ها ارائه می دهد. اگر کاربر نحوه استفاده از کیف پول را بداند، می‌تواند تنظیمات آن را مطابق با اولویت خود تنظیم کند و استفاده از آن بسیار آسان می شود.

سوالات متداول

آیا کیف پول الکتروم ایمن است؟

Electrum یک کیف پول امن است و ابزارهای مورد نیاز برای پشتیبان گیری از کیف پول خود را به هر طریق ممکن دارد.

آیا می‌توانم از Electrum برای پرداخت انبوه استفاده کنم؟

کاربر می‌تواند از کیف پول Electrum برای پرداخت انبوه استفاده کند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند یک تراکنش واحد با چندین خروجی ایجاد کنند.

چگونه از کیف پول الکتروم استفاده کنیم؟

Electrum در حال حاضر یکی از کاربرپسندترین کیف پول های رمزنگاری در سهولت استفاده است که در بخش ارزهای دیجیتال موجود است. کاربر می‌تواند به سادگی با این کیف پول شروع به کار کند زیرا رابط کاربری به گونه ای طراحی شده است که به راحتی می توان در پلتفرم حرکت کرد

آیا می توان الکتروم را هک کرد؟

از آنجایی که کیف پول الکتروم از رمز عبور کاربری با امنیت کامل محافظت می‌کند، هک کیف پول Electrum دشوارتر است.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "کیف پول الکتروم، ویژگی ها، نصب و راه اندازی"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 2 =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.