از تاریخ 26 اسفند تا 20 فروردین

ارسال سفارشات بعد از تعطیلات نوروز

کیف پول بیت کوین چیست؟

علی سیتی / کیف پول بیت کوین چیست؟

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

30 تیر 1401

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

حتما تاکنون اسمی از بازار رمز ارزها به گوش شما خورده است. بازار معاملاتی ارزهای دیجیتال در بستری به نام صرافی‌های ارزهای دیجیتال معامله و خرید و فروش می‌شود و در بستری دیگر تحت عنوان کیف پول‌های ارز دیجیتال هم ذخیر می‌شوند.

بیت کوین یکی از انواع ارزهای دیجیتال است که می‌توان گفت مهم‌ترین و اصلی ترین ارز در بازار کریپتوکارنسی است بنابراین باید بستری ایمن و راحت برای ذخیره سازی این ارز مهم در درنظر داشت. برخی از کاربران این بازار معاملاتی به دنبال این هستند که بدانند کیف پول بیت کوین چیست. در ادامه، به معرفی کیف پول دیجیتال بیت کوین و نحوه تراکنش در آن و عملکرد آن خواهیم پرداخت.

معرفی کیف پول بیت کوین 

دقیقا مانند نگهداری ارزهای فیات چون دلار، یورو و ریال در کیف پول‌های فیزیکی، سرمایه‌گذاران برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال نیاز دارند کیف پول‌های دیجیتالی (Digital Currency Wallet) دسترسی داشته باشند.

دیجیتال والت ها یا همان کیف پول‌های دیجیتالی روی بستری به نام بلاک چین (Blockchain) کدگذاری شده برای نگهداری انواع ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین به کار می‌رود. اما از بین صدها کیف پول دیجیتال کدام یک رمز ارز بیت کوین را پشتیبانی می‌کند؟

باید گفت امروزه تمامی کیف پول‌های موجود در بازار کریپتو از بیت کوین پشتیبانی کرده و آن را در صدر لیست ارزهای دیجیتال خود قرار داده‌اند، به جز کیف پول‌هایی که به صورت اختصاصی برای نوعی ارز دیجیتال مخصوص طراحی شده باشند. نکته مهم این است که سایر کیف پول‌هایی که رمز ارز بیت کوین و چندین رمز ارز دیگر را پشتیبانی می‌کنند تحت عنوان کیف پول بیت کوین می‌توان نام برد.

کیف پول بیت کوین

اصطلاحات رایج در دنیای کیف پول‌های بیت کوین

اگر به عنوان یک سرمایه‌گذار تصمیم گرفتید که بیت کوین خریداری و سپس در کیف پولی مطمئن نگهداری کنید باید با اصطلاحات مهم زیر نیز آشنا باشید تا هم بتوانید بهترین نوع کیف پول بیت کوین را انتخاب و با داشتن دانش کافی با آن کار کنید. باید بدانید که به هنگام جستجو بهترین کیف پول دیجیتال بیت کوین با انواع مختلف آن مواجه خواهید شد. کیف پول‌های بیت کوین به دو دسته کیف پول سرد و کیف پول گرم تقسیم می‌شوند.

  • کیف پول چند ارزی

یکی از اصطلاحاتی که  با آن مواجه می‌شوید کیف پول چند ارزی (Multi-Currency Wallet) است. لازم به ذکر است که اکثر کیف پول‌های بیت کوین به صورت چند ارزی فعالیت می‌کنند، یعنی از جند ارز به طور همزمان پشتیلنی می‌کنند.

اما کیف پول‌هایی هم در بازار ارزهای دیجیتال هستند که صورت تک ارز در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته شده است که تنها از یک رمز ارز خاصی پشتبانی می‌کند. این نوع کیف پول‌ها طرفدار کمتری نسبت به سایر کیف پول‌ها دارند چرا که مدیریت چندین کیف پول برای هر ارزی کاری دشوار در این بازار به حساب می‌آید.

  • کیف پول‌ حضانتی

در کیف پول‌های حضانتی (Custodial Wallet) هر کاربری دارای کلید خصوصی هستند که این کلیدها به صورت یک سری کد برای هر شخص به صورت مجزا آماده و در فضایی ابری (Cloud) ذخیره می‌شوند. در این نوع کیف پول‌ها دارایی هر شخص توسط نرم‌افزارهای شخص ثالث، خدمات ابرای و همچنین ارائه‌دهنده پلتفرم این کیف پول ها مدیریت و کنترل می‌شوند.

می‌توان گفت امنیت این نوع از کیف پول‌ به نسبت پایین است و ممکن از از روش‌های متعددی سرمایه‌گذاران دارایی خود را از دست بدهند. کیف پول صرافی‌ها و کیف پول‌های گرم جز این دسته هستند.

کیف پول بیت کوین

  • کیف پول‌ غیرحضانتی

برخلاف کیف پول‌های حضانتی، در کیف پیف پول‌های غیرحضانتی (Non-Custodial Wallet) کلیدهای خصوصی هر کاربری به صورت مجزا آماده و رسانه خود فرد ذخیره می‌شوند. پس می‌توان گفت هر سرمایه‌گذاری کنترل و مدیریت دارایی‌های خود را در اختیار دارد.

از ویژگی بارز این نوع کیف پول‌ها امنیت بالای آن‌ها است، هر چند مشکلات منحصر به فرد خود را دارد. به عنوان مثال، اگر آسیبی به سخت‌افزار کیف پول بیت کوین وارد شود ممکن است فرد تمام دارایی خود را یک جا از دست دهد. همان‌طور که اشاره شد، کیف پول‌های سخت افزاری جز این دسته هستند.

  • کیف پول چند امضایی

اصطلاح دیگر در زمینه کیف پول دیجیتال بیت کوین، کیف پول چند امضایی (Multisig Cryptocurrency Wallet) است. این نوع کیف پول شبیه به حساب بانکی چند امضایی است که بیش از یک شخص صاحب این نوع کیف پول است.

هر شخصی که صاحب یک کیف پول مشترک است شماره شناسایی شخصی (Personal Identification Number | PIN) منحصر به فرد خود را دارا است. برای انجام هر گونه تراکنشی در این نوع کیف پول‌ها تمامی مالکان باید با پین شخصی خود وارد و تراکنش را تکمیل کنند. کیف پول چند امضایی مناسب شرکت‌های تجاری به شمار می‌رود.

 

ورود به کیف پول

  • کلمه بازیابی

به هنگام ورود به یک کیف پول و ایجاد حساب کاربری، برای هر شخصی یک رمز 12 یا 24 عددی در نظر گرفته می‌شود. تعداد کدهای این رمز بسته به نوع کیف پول بیت کوین دارد. نکته بسیار مهم این است که شما باید چندین نسخه این رمز را در فضاهای مناسب و بسیار مطمئن نگهداری کنید که در صورت بروز هرگونه مشکل در کیف پول‌ها بتوانید به دارایی و سرمایه خود دسترسی داشته باشید.

متاسفانه در صورت عدم دسترسی و گم کردن این رمز دسترسی شما غیرممکن خواهد بود و به احتمال زیاد تمام دارایی خود را از دست خواهید داد در صورتی که دیگر امکان بازیابی آن‌ها وجود ندارد.

  • کلیدهای خصوصی و کلیدهای عمومی

دو کلید مهم خصوصی و عمومی از فاکتورهای مهم به شمار می‌آید که به روش کار کیف پول بیت کوین مرتبط است. کلید خصوصی (Private Key) صرفا در اختیار خود فرد قرار می‌گیرد. با استفاده از این کد فرد سرمایه‌گدار می‌تواند ثابت کند که خود آن در حال انجام تراکنش رمز ارزهای خود است. از طرفی دیگر، کلید عمومی (Public Key) کلیدی است که در اختیار سایر افراد می‌گیرد.

با به کارگیری کلید عمومی و رمزگشایی آن توسط کلید خصوصی است که مشخص می‌شود تراکنش مورد نظر توسط شخص مالک انجام شده است یا خیر. اما برای درک بهتر این مبحث باید به توضیحات و مفاهیم تخصصی ریاضی پرداخت که متاسفانه در این بخش گنجانده نمی‌شود و هدف اصلی این مقاله نیست.

  • آدرس کیف پول بیت کوین

آدرس این کیف را می‌توان به شماره شبا یا شماره حساب بانکی تشبیه کرد که درصورت انجام تراکنش‌های لازم و نقل و انتقال بیت کوین‌های خود به این آدرس‌ها نیاز دارید. اگر قصد دارید از شخصی دیگر بیت کوین دریافت کنید می‌توانید آدرس  خود را در اختیار آن‌ها قرار دهید.

حتی اگر قصد دارید مقداری بیت کوین به حساب دیگران واریز کنید می‌توانید از آن‌ها آدرس کیف پول آن‌ها را درخواست کنید. به بیانی ساده‌تر، در صورت انجام تراکنش، بیت کوین از آدرس کیف پولی به آدرس دیگر انتقال داده ‌می‌شود. تفاوت این‌گونه آدرس‌ها با شماره حساب بانکی و شماره شبا این است که برای انجام هر تراکنشی آدرس‌ها تغییر می‌کنن و برای تراکنش‌های جدید آدرس جدیدی ساخته می‌شود.

آدرس کیف پول بیت کوین

  • کیف پول بیت کوین صرافی‌ها

سوالی که ذهن بسیاری از کاربران را درگیر خود کرده است این است که آیا صرافی های ارز دیجیتال هم دارای کیف پول بیت کوین هستند یا خیر. در صرافی‌های ارز دیجیتال فضایی در اختیار معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قرار داده می‌شود تا به صورت موقت برای مدت زمان کوتاهی بتوانند دارایی‌های خود را نگهداری کنند.

این فضاها نوعی کیف پول‌های حضانتی گرم محسوب می‌شوند ولی در واقع کیف پول نیستند، چرا که از امنیت پایینی برخوردار هستند و ممکن است از طریق هکرها و حتی از طریق خود صرافی‌ها مشکلات امنیتی مختلفی پیش بیاید. پیشنهاد می‌شود که اگر صرفا قصد معامله و خرید و فروش بیت کوین یا هر رمز ارز دیگری دارید از صرافی‌ها استفاده، و در صورت نیاز به سرمایه‌گذاری و ذخیره آن‌ها از کیف پول‌های بیت کوین استفاده کنید.

خرید انواع کیف پول بیت کوین از فروشگاه علی سیتی

کیف پول بستری دیجیتال اما ایمن برای ذخیره سرمایه‌های دیجیتالی است. افرادی که در بازار کریپتوکارنسی فعالیت می‌کنند باید در نظر داشته باشند که برای نگهداری از رمز ارزهای خود به خصوص بیت کوین برای طولانی مدت به یک کیف پول معتبری نیاز دارند. این محصول شامل آدرس‌هایی است که همانند شماره حساب بانکی و شماره شبا عمل می‌کنند.

نکته مهم دیگر این است که کلمه بازیابی را حتما در فضایی مطمئن نگهداری کنند تا دسترس دیگران قرار نگیرد و در صورت بروز هرگونه مشکل در کیف پول‌ها بتوانید دارایی خود را بازیابی کنید.  باید دانست که خرید انواع کیف پول بیت کوین از علی سیتی بهترین گزینه برای انتخاب یک کیف پول معتبر است. هم اکنون می‌توانید با چند کلیک ساده سفارش خود را ثبت و در کوتاه ترین زمان ممکن محصول خود را درب منزل دریافت نمایید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "کیف پول بیت کوین چیست؟"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.