کیف پول بیت کوین

علی سیتی / کیف پول بیت کوین

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

2 خرداد 1400

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

بیت کوین چیست؟

Bitcoin بیت کوین یک نوع ارز دیجیتال در میان چندین هزار ارز دیگر موجود در دنیاست که در بستر زنجیره‌ی بلوکی یا بلاک چین (Blockchain) فعالیت می‌کند. دلیل معروفیت این ارز نسبت به نمونه‌های مشابه، غیرمتمرکز بودن آن است. به این معنی که شخص خاصی قادر به کنترل آن نیست. در واقع کاربران هستند که در تمامی کشورهای دنیا می‌توانند این رمز ارز را کنترل کنند. در سال ۲۰۰۸ بیت کوین اولین پول الکترونیکی بود که وارد دنیای ارز دیجیتال شد و به معروفیت رسید و تا به امروز نیز استخراج و خرید و فروش می‌شود. اولین بار فردی گمنام به‌نام ساتوشی ناکاموتو (که معنی آن فرد خردمند است) بود که بیت کوین را معرفی نمود و به‌عنوان خالق این ارز شناخته شد. پس به همین دلیل است که کیف پول بیت کوین بیشترین خواهان را نسبت به کیف پول‌های دیگر موجود در بازار دارد. هم به دلیل قدمت آن و هم به خاطر محبوبیت این ارز.

کیف پول بیت کوین

کیف پول بیت کوین چیست؟

همان‌طور که در مقالات گذشته به بررسی و معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال پرداختیم، متوجه شدیم که با استفاده از آن‌ها می‌توان پول دیجیتال خود را ذخیره نمود، به افراد موردنظر ارسال کرد و یا خرید انجام داد. حتما خودتان نیز متوجه شده‌اید که  ارسال و نگهداری از این نوع پول‌ها با پول‌های کاغذی و رایج کنونی تفاوت دارد. ارزهای دیجیتال به‌گونه‌ای نیستند که قابل لمس و دیدن باشند بنابراین نیازی هم به بانک و حساب بانکی ندارند و هرکس با کیف پول دیجیتال خود، نقش بانک را بازی کرده و آن‌ها را کنترل می‌کند. همچنین خواندیم که چندین نوع کیف متعدد برای نگهداری و استفاده از این قبیل ارزها وجود دارند.

کیف پول بیت کوین یا بیت کوین ولت (Bitcoin wallet) هم از این قاعده مستثنی نیست. مدل‌های کاغذی، نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و … در بازار جهانی وجود دارند که در مقالات قبلی به‌طور مفصل به توضیح هریک پرداخته‌ایم. بد نیست بدانید که از میان تمام کیف پول های ارز دیجیتال ، نوع سخت‌افزاری آن از همه قابل اطمینان‌تر می باشد و برای معاملات و خرید و فروش‌های کلان، توصیه‌ی اکید به استفاده از آن می‌شود.

کاربرد کیف پول بیت کوین

برای انجام تراکنش و خرید و انتقال رمز ارزها، یک فضای امن و قابل اطمینان نیاز است. ضمنا همانطور که پول‌های کاغذی شما باید در یک محفظه نگهداری شوند و شما برای این منظور کیف پول خریداری می‌کنید، قطعا برای سرمایه‌ی دیجیتال خود نیز ملزم به استفاده از یک کیف پول ارز دیجیتال خواهید بود.

این کیف که برای ذخیره‌ی پول‌های شما یک وسیله‌ی مطمئن و ضروری به‌حساب می‌آید، به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید موجودیتان را در بلاک چین رصد نمایید. به بیان دیگر، خرید و فروش ارز دیجیتال بسیار سهل و آسان خواهد بود چرا که رابط کاربری این کیف‌ها به گونه‌ای است که تمامی کاربران در هر رده‌ی سنی بتوانند با آن کار انجام دهند. برای انتقال و خرید و فروش بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال لازم است که یک پیامک تراکنش را خودتان امضا نمایید. این امضا به وسیله‌ی کلید خصوصی (Private key) شماست و همانطور که می‌دانید این کلید فقط و فقط به خودتان تعلق دارد و نشان می‌دهد که شما مالک آن کیف پول بیت کوین هستید. پس لازم است که از اطلاعات کلید خصوصی خود تا جایی که می‌توانید محافظت نمایید و آن را با هیچکس حتی نزدیک‌ترین افراد خود به اشتراک نگذارید.

کاربرد digital wallet

انواع کیف پول بیت کوین

امروزه تعداد ماینرها رو به افزایش و به‌تعداد آن‌ها همواره افزوده می‌شود. در این میان افرادی که بیت کوین را استخراج می‌نمایند نسبت به ماینرهای دیگر ارزهای دیجیتال، تعداد خیلی بیشتری دارند. به همین دلیل است که خرید و استفاده از کیف پول بیت کوین نیز امری ضروری محسوب می‌شود.

به‌طور کلی دو نوع کیف پول داغ و کیف پول سرد برای مدیریت رمز ارزها وجود دارد و گونه‌های مختلفی ازاین کیف پول ن در این دو دسته جای می‌گیرند که در این مقاله قصد داریم به معرفی مختصری از آن‌ها بپردازیم.

1- کیف پول داغ ارز دیجیتال 

نوعی از کیف پول بیت کوین وجود دارد که در زمره‌ی کیف پول داغ جای می‌گیرد. کیف پول‌های نرم افزاری یا آنلاین که در مقالات گذشته راجع‌به آن‌ها برای شما توضیحاتی نوشتیم در این دسته هستند. مانند کیف موبایلی، کیف پول آنلاین یا تحت وب و کیف پول دسکتاپ. از مزایای این کیف‌ها می‌توان به رایگان بودن و سهولت دسترسی آن‌ها اشاره نمود. البته امنیت پایین کیف پول‌های داغ و احتمال هک شدن آن‌ها توسط هکرها و بد افزارها از جمله نکات منفی است که باید آن‌ها را در نظر گرفت.

چند نمونه کیف داغ یا آنلاین:

  • Blockchain
  • Bitcoin Checker
  • Bitcoin Paranoid
  • Mycelium
  • Coinbase
  • Electrum
  • Tust wallet
  • Atomic Wallet
  • Exodus

کیف پول نرم افزاری تراست والت

2- کیف پول سرد ارز دیجیتال 

تمامی کیف‌های رمز ارز که به‌صورت فیزیکی قابل لمس می‌باشند مانند کیف‌های سخت افزاری و کاغذی در گروه کیف پول سرد ارز دیجیتال جای دارند. برای آشنایی با کیف پول بیت کوین سخت افزاری می‌توانید مقاله‌ی کامل آن را در نوشته‌های پیشین مطالعه نمایید. اما در ذیل به توضیح مختصری از هردو نوع می‌پردازیم:

کیف پول سخت افزاری

به دلیل امنیت بالا و غیر قابل هک بودن، این کیف‌ها فروش بسیار زیادی دارند و حتی قیمت بالای آن‌ها نسبت به کیف‌های سرد باعث نشده که از میزان محبوبیت آن‌ها ذره‌ای کاسته شود. رابط کاربری آسان و انجام تراکنش‌ها با رصد کامل مالک کیف بر روند کار، از جمله مزایای کیف پول‌های سخت افزاری محسوب می‌شود. در کل به دلیل اهمیت زیادی که بیت کوین در حوزه‌ی ارز دیجیتال دارد و معروفیت و محبوبیت آن، تقریبا می‌توان گفت که تمامی کیف پول‌های سخت افزاری از این رمز ارز پشتیبانی می‌نمایند.

اکنون چند مورد از کیف پول های سخت افزاری را نام میبریم. بهترین کیف پول های ارز دیجیتال را قبلا برایتان شرح داده ایم . برای اطلاعات بیشتر می توانید به لینک فوق مراجعه کنید.

  • Trezor One
  • Trezor T
  • Ledger Nano S
  • Ledger Nano X
  • BitBox02
  • KeepKey
  • Coldcard Mk3
  • Cool Wallet

کیف پول کاغذی

3- کیف پول کاغذی:

Paper wallet یا کیف پول کاغذی نوعی دیگر از کیف‌های قابل استفاده برای ارزهای دیجیتال است که بیت کوین را نیز به‌راحتی ساپورت می‌کند. ولت کاغذی هم به این صورت عمل می‌کند که در واقع به‌جای ذخیره‌ی رمز ارز شما، از کلیدهای خصوصی (Private Key) شما نگهداری می‌نماید . این کلیدها به شکل کدهای QR تبدیل شده و روی کاغذ چاپ می‌شوند. اگر شما به تازگی وارد بازار ارز دیجیتال شده‌اید و تازه در آغاز راه هستید، پیشنهاد می‌کنیم که کیف پول بیت کوین کاغذی را در ابتدا استفاده کنید تا زمانی که حرفه‌ای تر شوید و کوین‌های بیشتری را خریداری کنید.

 

کیف پول کاغذی

خرید انواع کیف پول ارز دیجیتال با علی سیتی

فروشگاه علی سیتی کلیه محصولات خود را با ضمانت اصالت کالا و تضمین کیفیت به مشتریان  ارائه می دهد. با خرید کیف پول های ارز دیجیتال با قیمت مناسب و پشتیبانی محصول،  تجربه خریدی هوشمندانه با علی سیتی را داشته باشید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "کیف پول بیت کوین"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 6 =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.