تفاوت کیف پول گرم و سرد چیست؟

علی سیتی / تفاوت کیف پول گرم و سرد چیست؟

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

9 اسفند 1400

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

مهم ترین تفاوت کیف پول گرم و سرد این است که کیف پول های داغ می توانند برای ارسال و دریافت راحت از طریق رایانه یا تلفن شما به اینترنت متصل شوند، در حالی که کیف پول های سرد دستگاه های ذخیره سازی سخت افزاری هستند که داده های شما را آفلاین نگه می دارند.

تفاوت کیف پول گرم و سرد

ارزش توکن‌های رمزنگاری ممکن است یکی از عوامل گریزان در جذب سرمایه‌گذاران بیشتر به سمت ارزهای دیجیتال باشد. از سوی دیگر، سرمایه گذاران نیز از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال نگران هستند. با این حال، انتخاب ابزارهای مناسب برای دسترسی به ارزهای رمزپایه و NFT ها در حال حاضر به عنوان اولویت اصلی ظاهر شده است. مردم به بحث کیف پول داغ و کیف پول سرد علاقه مند هستند تا دریابند کدام ابزار می تواند مزایای بهتری برای دسترسی به ارزهای دیجیتال ارائه دهد. کیف پول‌های کریپتو برای برخورد با ارزهای دیجیتال، NFT و سایر دارایی‌های دیجیتال ضروری هستند، زیرا ذخیره‌سازی امنی را ارائه می‌دهند. کاربران برای انجام تراکنش های رمزنگاری، تجارت در صرافی های کریپتو یا استفاده از کیف پول های غیرمتمرکز به کیف پول های رمزنگاری شده نیاز دارند.

قابل استفاده بودن کیف پول های رمزنگاری شده تنها عاملی نیست که باید برای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال مناسب در نظر بگیرید. همچنین باید تفاوت کیف پول گرم و کیف پول سرد را بدانید تا بتوانید بهترین گزینه ذخیره سازی متناسب با نیازهای شما را پیدا کنید

کیف پول سرد یا سخت افزاری

قبل از این که به بررسی تفاوت کیف پول گرم و سرد بپردازیم با کیف پول های سرد آشنا شوید. کیف پول های سرد به عنوان کیف پول سخت افزاری نیز شناخته می شوند، زیرا کلیدهای خصوصی را به صورت آنلاین ذخیره نمی کنند. در نتیجه کیف پول های سرد جایگزین مطمئن تری نسبت به کیف پول های داغ هستند.کاربران باید کیف پول سخت افزاری را از طریق USB یا بلوتوث به وب یا برنامه موبایل کیف پول سرد متصل کنند. این کیف پول به اینترنت متصل می شود که کاربران را قادر می سازد به دارایی های دیجیتال دسترسی داشته باشند و تراکنش های رمزنگاری را انجام دهند. دارایی‌های دیجیتال برای مدت کوتاهی در کیف پول‌های سخت‌افزاری در معرض دید قرار می‌گیرند، که آنها را به گزینه‌ای امن تبدیل می‌کند.

مهمترین نکته برجسته کیف پول سرد، فرآیند مجوز در یک محیط آفلاین با کلیدهای خصوصی است. در نتیجه، کیف پول های سرد هرگز کلیدهای خصوصی کاربران را در معرض اینترنت قرار نمی دهند که در مقایسه با کیف پول های داغ ایمنی بهتری را تضمین می کند. علاوه بر این، کاربران همچنین می توانند محافظت از رمز عبور را برای کیف پول های سرد اضافه کنند که مزیت ارزشمندی را برای کاربران ارائه می دهد. از بهترین کیف پول سخت افزاری می توان به کیف پول های لجر، ترزور و کیف پول سخت افزاری سیف پال اشاره کرد.

مزایا و معایب کیف پول سرد

مزایا

  • مزایای امنیتی پیشرفته به این معنی است که هیچ راهی برای هک شدن وجود ندارد
  • در اختیار داشتن کامل توکن های خود، زیرا کلیدهای خصوصی و عمومی در کنترل شما هستند
  • قابل حمل

معایب

  • به راحتی گم می شود
  • گران است، با محدوده قیمت معمولی از 50 تا 200 دلار
  • پیچیده برای استفاده

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس

کیف پول گرم یا نرم افزاری

کیف پول داغ و یا کیف پول های نرم افزاری به اینترنت متصل بوده و آنلاین هستند. این نوع ولت ها مجموعه ای از ویژگی ها را ارائه می دهند، از ذخیره، ارسال و دریافت توکن ها تا مدیریت و مشاهده همه توکن های موجود در یک مکان. کیف پول های داغ از طریق دستگاه های دارای اینترنت مانند تلفن های همراه، تبلت ها و لپ تاپ ها قابل دسترسی هستند. کیف پول های داغ به دلیل سهولت انتقال و دریافت وجوه در صورت تقاضا به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته اند.

کیف پول های گرم انواع و اهداف مختلفی دارند. برخی به عنوان برنامه های کاربردی تلفن همراه، کیف پول های تحت وب یا افزونه، کیف پول های دسکتاپ و حتی به عنوان کیف پول های خاص اکوسیستم استفاده می شوند. این لیست گسترده است و استفاده از کیف پول به نیازهای کاربر بستگی دارد.

برخی از رایج‌ترین نمونه‌های کیف پول داغ عبارتند ازکیف پول کوین بیس، متامسک، کیف پول تراست ولت، کیف پول اکسودوس و غیره.به عنوان مثال، MetaMask یک کیف پول مخصوص اکوسیستم است که از توکن های مبتنی بر اتریوم پشتیبانی می کند.  Trust Wallet یکی از بهترین کیف پول های نرم افزاری است و از 65 ارز دیجیتال و توکن پشتیبانی می کند. این ولت برای نرم افزارهای وب و موبایل در دسترس است.  کیف پول Exodus یک کیف پول نرم افزاری دیگر با عملکردهای متعدد است که از بیش از 260 ارز دیجیتال پشتیبانی می کند.

دلایل دیگری که چرا ممکن است نوع خاصی از کیف پول داغ را انتخاب کنید عبارتند از طراحی، کارمزد و حتی ادغام با صرافی های رمزنگاری خاص. انجام تحقیقات برای یافتن بهترین کیف پول نرم افزاری برای یک فعالیت بسیار مهم است.

مزایا و معایب کیف پول داغ

مزایا

  • مبتنی بر اینترنت، بنابراین دسترسی آسان و انجام چندین فعالیت را به طور موثر و از طیف وسیعی از دستگاه ها امکان پذیر می کنند.
  • در درجه اول رایگان برای استفاده؛ برخی نیز نیاز به پرداخت سود برای رمزنگاری ذخیره شده دارند.

معایب

  • کیف‌پول‌های داغ رمزگذاری ‌نشده در برابر هک‌ها آسیب‌پذیر هستند، زیرا به اینترنت فعال هستند هکرها این ولت ها را هدف قرار می دهند زیرا دارای کلیدهای عمومی و خصوصی هستند.
  • برخی به دلیل محدودیت های قانونی تنها در مکان های مشخص شده پذیرفته شده و قابل دسترسی هستند.

کیف پول گرم exodus

مقایسه کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری

اکنون که با کیف پول های سرد و گرم آشنا شدید به مقایسه این دو نوع ولت خواهیم پرداخت.

  • امنیت

مهمترین اولویت برای صاحب ارزهای دیجیتال در انتخاب کیف پول رمزنگاری، امنیت است. ارزهای دیجیتال دارایی های ارزشمندی هستند و برای انجام تراکنش های رمزنگاری و تجارت ارزهای دیجیتال با امنیت به امن ترین کیف پول نیاز دارید. تفاوت کیف پول گرم و سرد از نظر نکات امنیتی مستقیماً در اتصال اینترنتی کیف پول داغ است. کیف پول های سرد به اینترنت متصل نمی شوند و نسبت به کیف پول های داغ آسیب پذیری کمتری در برابر حملات دارند. کیف پول‌های سخت‌افزاری تنها زمانی به حساب آنلاین متصل می‌شوند که آنها را وصل کنید یا از کد QR استفاده کنید. کلید خصوصی کاربر هرگز با یک سرور آنلاین که در آن شخص دیگری می تواند به کلید خصوصی دسترسی داشته باشد در تماس نیست.

بحث هایی در مورد “آیا کیف پول گرم ایمن است؟” باید به بررسی برخی از ویژگی های امنیتی داخلی کیف پول های داغ اشاره کنید. برای مثال، می‌توانید عبارات بازیابی را به عنوان راه‌حل‌های مناسب برای بازیابی کلیدهای خصوصی خود بیابید. با این حال، کیف‌پول‌های داغ نمی‌توانند از نظر امنیت در برابر کارایی ذخیره‌سازی سرد کاملا آفلاین مقاومت کنند.

کاربران می توانند در چندین دستگاه متصل به اینترنت به کیف پول های داغ دسترسی داشته باشند که با استفاده از روش های پشتیبان یا عبارات اولیه به بازیابی وجوه کمک می کند. اما در صورت گم کردن کیف پول سرد، به یک دستگاه سخت افزاری جدید و مرحله بازیابی برای دسترسی به کلیدهای خود نیاز خواهید داشت. مهم است که به یاد داشته باشید که کاربران باید عبارت بازیابی را در مورد کیف پول داغ و کیف پول سرد به خاطر بسپارند.

  • راحتی در استفاده

فاکتور مهم بعدی برای مقایسه کیف پول های گرم با کیف پول های سرد به راحتی یا سهولت استفاده اشاره دارد. کیف پول سرد یک مرحله اضافی برای اتصال به حساب های مبتنی بر وب برای دسترسی و جابجایی وجوه را نشان می دهد. برعکس، کیف‌پول‌های داغ همیشه به اینترنت متصل هستند و امکان استفاده بهتر را برای تراکنش‌های روزمره فراهم می‌کنند. سهولت استفاده با کیف پول های داغ همچنین شامل تاکید بر منحنی یادگیری آسان تر برای مبتدیان است. هر کسی می تواند یک برنامه کیف پول داغ را روی گوشی هوشمند یا رایانه شخصی خود نصب کند و عملکردهای آن را برای ذخیره، دسترسی و تجارت ارزهای دیجیتال کشف کند. در مورد کیف پول های سرد، کاربران به دانشی در مورد نحوه عملکرد امضای تراکنش های ارز دیجیتال نیاز دارند.

  • هزینه

هزینه کیف پول سرد و گرم یکی دیگر از عوامل مهم  در تفاوت کیف پول گرم و سرد است. بحث کیف پول سرد در مقابل کیف پول داغ باید بر قیمت متغیر هر دو نوع کیف پول منعکس شود. جالب اینجاست که می‌توانید کیف‌پول‌های داغ رایگان استفاده کنید، در حالی که برخی از آنها کارمزد تراکنش‌ها را به کاربران تحمیل می‌کنند. در عین حال، برخی از کیف‌پول‌های داغ نیز به صاحبان ارزهای دیجیتال برای ذخیره دارایی‌های خود در کیف پول علاقه‌مند هستند. اگر می خواهید از کیف پول سرد استفاده کنید، باید یک دستگاه سخت افزاری خارجی خریداری کنید. هزینه کیف پول سخت افزاری به طور کلی بسته به ترجیحات شما از 50 تا 250 دلار متغیر است.

  • موارد استفاده

مردم همچنین می توانند برای یافتن گزینه ایده آل به موارد استفاده و تفاوت کیف پول های سرد و گرم فکر کنند. شما می توانید پاسخ هایی برای “کیف پول سرد یا گرم کدام بهتراست؟” با تأمل در مورد هدفی که برای آن به یک کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارید، پیدا نمایید. کیف‌پول‌های داغ گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربران ارزهای دیجیتال است که به راحتی دسترسی سریع‌تر، به‌ویژه معامله‌گران ارزهای دیجیتال نیاز دارند. در طرف دیگر مقایسه، کیف پول های سرد برای ذخیره ایمن مقادیر زیادی از دارایی های رمزنگاری برای مدت زمان طولانی تر مناسب هستند.

  • بازیابی کیف پول

عنصر امنیت به عنوان یک نکته مهم برای مقایسه کیف پول داغ با کیف پول سرد عمل می کند. با این حال، کاربران همچنین باید اقدامات جایگزینی را که باید در صورت نقص امنیتی دنبال کنند، در نظر بگیرند. در چنین مواردی، بازیابی می تواند به عنوان یک عامل برجسته برای مقایسه کیف پول داغ با کیف پول سرد ظاهر شود.برای اینکه بفهمید کدام نوع کیف پول گزینه‌های بازیابی بهتری را ارائه می‌دهد، به مقایسه کیف پول داغ و کیف پول سرد نیاز دارید. کیف‌پول‌های داغ انواع مختلفی از گزینه‌های بازیابی و پشتیبان‌گیری را در کنار ارائه انعطاف‌پذیری دسترسی به کیف پول از چندین دستگاه دارند.کیف پول های سرد از نظر امکاناتی برای بازیابی کیف پول رمزنگاری شما با مشکلاتی روبرو هستند. برای مثال، می‌توانید گزینه‌های بازیابی و پشتیبان‌گیری را در یک کیف پول سرد برای رمزهای عبور گم‌شده پیدا کنید. هنگامی که دستگاه سخت افزاری گم یا آسیب دیده نمی توانید به سادگی آن را بازیابی کنید.

تفاوت کیف پول گرم و سرد

آیا کیف پول گرم بهتر از کیف پول سرد است؟

هیچ پاسخ درستی برای این سوال وجود ندارد. نیازها و ترجیحات شما تعیین می کند که کدام کیف پول برای شما بهتر است. کیف پول داغ برای افرادی مناسب است که به طور منظم تراکنش های ارز دیجیتال انجام می دهند. زمانی که یک دارنده ارز دیجیتال تراکنش های کمی انجام می دهد، کیف پول سرد ایده آل تر است.

کدام کیف پول رمزنگاری را باید انتخاب کنید؟

مفاهیم اساسی کیف پول داغ و کیف پول سرد مزایا و اشکالات هر یک از انواع را به نمایش می گذارد. به عنوان مثال، کیف‌پول‌های داغ همزمان با ارائه آسیب‌پذیری‌های امنیتی، تراکنش‌های سریع‌تری را ارائه می‌کنند.

در طرف دیگر مقایسه کیف پول داغ و کیف پول سرد، می توانید متوجه شوید که کیف پول سرد گزینه ایمن تری را ارائه می دهد. با این حال، شما باید نگران امنیت فیزیکی کیف پول سرد باشید. بنابراین، مقایسه کیف‌پول‌های داغ با کیف‌پول‌های سرد برای یافتن انتخاب ایده‌آل برای نیازهایتان مهم است.

کیف پول گرم یا سرد کدام امن تر است؟

کیف پول های داغ نسبت به کیف پول های سرد امنیت کمتری دارند زیرا کلیدهای خصوصی و عمومی شما به اینترنت متصل هستند و بنابراین آسیب پذیرتر هستند. در مقابل، شما کنترل کاملی بر کلیدهای خصوصی و عمومی خود با یک کیف پول سرد دارید.

آیا می توانم از هر دو کیف پول گرم و سرد استفاده کنم؟

بله، می توانید از هر دو استفاده کنید. در حالت ایده آل، این رویکرد بهترین راه برای رفتن است. برای انجام این کار، کسری از توکن‌هایی را که به ندرت استفاده می‌کنید در کیف پول سرد نگه دارید و بقیه را در یک کیف پول داغ قرار دهید. به این ترتیب، از دارایی های دیجیتال خود بیشتر محافظت می کنید و می توانید از انعطاف پذیری ناشی از نگهداری هر دو نوع کیف پول رمزنگاری لذت ببرید.

چرا کیف پول داغ رایگان و کیف پول سرد رایگان نیست؟

همه کیف پول های ارز دیجیتال رایگان نیستند. برای هر تراکنش انجام شده مقداری سود دریافت می کنند. کیف پول سرد به قیمت دستگاه های فیزیکی یا سخت افزاری مورد استفاده پرداخت می شود.

خرید انواع کیف پول سخت افزاری از علی سیتی

تفاوت کیف پول گرم و سرد را بیان کردیم که هر کدام مزایای خاصی دارند. اگر به دنبال راحتی هستید، یک کیف پول داغ انتخاب کنید. اگر به دنبال امنیت بیشتر هستید، کیف پول سرد انتخاب مناسبی خواهد بود. با این حال، استفاده از هر دو نوع کیف پول، شناسایی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با عیوب هر دو روش خوبی است.بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد نوع کیف پول کریپتو کمی تحقیق کنید. به این ترتیب، هنگام ذخیره سازی و تجارت دارایی های دیجیتال خود، برای تجربه ای بهینه آماده خواهید شد. شما می توانید برای مشاهده قیمت و خرید کیف پول سرد به فروشگاه علی سیتی مراجعه نمایید. این فروشگاه تنوع بسیاری از انواع ولت هی سخت افزاری را به فروش می رساند.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "تفاوت کیف پول گرم و سرد چیست؟"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 20 =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.