از تاریخ 26 اسفند تا 20 فروردین

ارسال سفارشات بعد از تعطیلات نوروز

کیف پول دیفای چیست؟ معرفی بهترین کیف پول های Defi

علی سیتی / کیف پول دیفای چیست؟ معرفی بهترین کیف پول های Defi

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

9 اردیبهشت 1402

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

کیف پول دیفای DeFi که به آن کیف پول قرارداد هوشمند نیز می گویند بسیار انعطاف پذیر است و با استفاده از آن می‌توان به برنامه های مختلف دسترسی داشته باشید. کیف پول‌های دی‌فای عموماً با اتریوم سازگار هستند و از ارز دیجیتال اتر بومی اتریوم و همچنین توکن‌های رمزنگاری ERC-20 و توکن‌های NFT ERC-721 پشتیبانی می‌کنند.

کیف پول دیفای چیست؟

کیف پول دیفای یک کیف پول غیرحضانتی است که دارایی های ارز دیجیتال شما را ذخیره می کند. این نوع غیرحضانتی هستند، به این معنی که فقط کسانی که عبارت اولیه یا کلید خصوصی (معادل رمز عبور) را دارند می توانند به وجوه شما دسترسی داشته باشند. برای مثال، بانک ها و هیچ فردی نمی‌توانند حساب شما را مسدود کنند، اگرچه ممکن است بتوانند به صادرکننده توکن دستور دهند دارایی‌های ارسال شده به صرافی‌ها را مسدود کند یا برخی از دارایی‌ها را منسوخ کنند.

به طور کلی، سه نوع کیف پول رمزنگاری وجود دارد: کیف پول سخت افزاری و کیف پول های نرم افزاری و کاغذی. مدل های سخت افزاری توسط شرکت هایی مانند Ledger و Trezor ایجاد شده است. آنها شبیه USB  و فلش مموری هستند و شما می‌توانید آنها را خریداری کرده تا وجوه خود را به صورت  آفلاین نگه دارید. این نوع معمولا معروف به “ذخیره سرد” و یا کیف پول های سرد هستند که در میان کاربران محبوبیت زیادی دارند.  کیف پول نرم افزاری کیف پول های آنلاینی هستند که از طریق مرورگر وب یا تلفن خود به آنها دسترسی دارید و  معمولا رایگان هستند . و اما نوع دیگر، کیف پول های کاغذی که مانند پول های کاغذی در عرض آسیب و تخریب هستند.

کیف پول رمزنگاری DeFi نوعی کیف پول رمزنگاری است که به کاربران اجازه می دهد با برنامه های مالی غیرمتمرکز (DeFi) تعامل داشته باشند. این برنامه ها بر اساس فناوری بلاک چین ساخته شده اند و امکان تراکنش های مالی را بدون واسطه هایی مانند بانک ها یا موسسات مالی فراهم می کنند. کیف پول دیفای به کاربران اجازه می دهد تا ارزهای دیجیتال خود را در پلتفرم های مختلف آن ذخیره، مدیریت و معامله کنند.

کیف پول دیفای

چگونه کیف پول DeFi را انتخاب کنیم؟

اولین انتخابی که هنگام تصمیم گیری از کیف پول DeFi برای استفاده باید انجام دهید، بلاک چینی است که قصد دارید از آن استفاده کنید. برای تعامل با برنامه های غیرمتمرکز Solana (dapp) باید از کیف پولی مانند Solflare، Sollet یا Phantom استفاده کنید. برخی از برنامه های بلاک چین به کیف پول خود نیاز دارند: به عنوان مثال، بازی ارز دیجیتال Axie Infinity از شما می خواهد که از کیف پول Ronin استفاده کنید. ممکن است در نهایت از چندین دیفای ولت برای اهداف مختلف استفاده کنید. این نوع لت ها رایگان و سریع نصب و راه اندازی می شوند. فقط به یاد داشته باشید که عبارت seed خود را – یک عبارت 12 یا 24 کلمه ای که برای دسترسی به کیف پول شما استفاده می شود – ایمن ذخیره کنید.

به صورت کلی هنگام انتخاب کیف پول دیفای، مهم است که عواملی مانند امنیت، رابط کاربری و سازگاری با ارزهای دیجیتال و سایر پلتفرم‌های آن را که می‌خواهید استفاده کنید، در نظر بگیرید. به دنبال کیف پول هایی با ویژگی های امنیتی قوی مانند احراز هویت چند عاملی و عبارات بازیابی نسخه پشتیبان باشید. رابط کاربری و نحوه استفاده و پیمایش آسان از آن را نیز در نظر بگیرید. همچنین، بررسی کنید که آیا کیف پول از ارزهای دیجیتال و پلتفرم‌های DeFi که می‌خواهید استفاده کنید پشتیبانی می‌کند یا خیر.

 بهترین کیف پول های دیفای در سال 2023

  • کیف پول ZenGo

یکی از انواع بهترین کیف پول دیفای، ZenGo است. این ولت به دلیل ویژگی های امنیتی استثنایی که دارد، برترین کیف پول رمزنگاری DeFi است. این نوع ولت تنها کیف پول خودسرپرست بدون آسیب پذیری کلید خصوصی است و به جای آن از رمزنگاری MPC استفاده می کند. ZenGo امن ترین کیف پول رمزنگاری موجود است که اقدامات متعددی را برای محافظت از سرمایه مشتریان ارائه می دهد. این ولت  از زمان راه اندازی آن در سال 2018 هرگز هک نشده است، به لطف این فناوری های پیشگام: رمزنگاری MPC، فایروال داخلی وب 3 و مدل بازیابی احراز هویت 3 عاملی. ZenGo طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها، از جمله ذخیره‌سازی، خرید، تجارت، ارسال، شرط‌بندی و دریافت رمزارز را ارائه می‌دهد، که آن را برای هر کسی که به مدیریت ایمن کریپتو اهمیت می‌دهد، ایده‌آل می‌کند.

  • کیف پول متاماسک

 Metamask به طور گسترده ای به عنوان محبوب ترین و کاربر پسندترین کیف پول رمزنگاری DeFi برتر شناخته می شود. این یک کیف پول همه کاره است که از مدیریت اتریوم (ERC20)، توکن های مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس (BEP20) پشتیبانی می کند و راه حل های لایه 2 مانند Polygon را تقویت می کند. یکی از مهمترین مزایای استفاده از متامسک در دسترس بودن آن در پلتفرم های مختلف مانند گوشی های هوشمند یا تبلت های iOS و Android و افزونه های مرورگر در لپ تاپ ها یا رایانه های رومیزی است. مرورگرهای اصلی مانند Brave، Chrome و Firefox از این کیف پول پشتیبانی می کنند و تجربه کاربری بدون دردسر و بدون دردسری را ارائه می دهند. با Metamask، کاربران می‌توانند به راحتی توکن‌های رمزنگاری را مدیریت، ارسال و دریافت کنند، که آن را به انتخابی ارجح برای علاقه‌مندان به DeFi در سراسر جهان تبدیل می‌کند.

کیف پول دیفای متامسک

  • کیف پول Argent

کیف پول Argent یک گزینه عالی برای هر کسی است که به تازگی با DeFi شروع به کار کرده است، زیرا یک رابط کاربر پسند را ارائه می دهد که به راحتی قابل پیمایش است. طراحی ساده آن درک و دسترسی به محصولات و خدمات مالی غیرمتمرکز را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. این کیف پول رمزنگاری برتر به بیش از 25 زبان در دسترس است و برای مردم در سراسر جهان قابل دسترسی است.

امنیت برای توسعه دهندگان کیف پول Argent اولویت اصلی است. چندین ویژگی امنیتی مانند احراز هویت بیومتریک، احراز هویت دو مرحله‌ای و عبارت بازیابی را برای اطمینان از ایمن بودن داده‌ها، اطلاعات و وجوه کاربران فراهم می‌کند. این ویژگی‌ها با علم به امن بودن دارایی‌هایشان، احساس راحتی و آرامش خاطر را برای کاربران فراهم می‌کند. Argent در هر دو دستگاه iOS و Android در دسترس است و برنامه را می توان به سادگی دانلود و نصب نمایید.

  • کیف پول Crypto.com

Crypto.com یک کیف پول رمزنگاری DeFi برتر است که اگر به دنبال کنترل کامل بر کلیدهای خصوصی و دارایی های رمزنگاری خود هستید، می تواند نیازهای شما را برآورده کند. این به دلیل ارائه امنیت قوی و مدیریت کلیدهای خصوصی شناخته شده است. یکی از ویژگی های قابل توجه این کیف پول پشتیبانی آن از طیف گسترده ای از سرمایه گذاری ها است که شامل توکن های ERC20 مبتنی بر اتریوم است. علاوه بر این، کیف پول کریپتو به شما امکان می‌دهد با DApp‌های مختلف موجود در پلتفرم تعامل داشته باشید، جایی که می‌توانید دارایی‌های رمزنگاری خود را بدون نیاز به شخص ثالث ذخیره، مبادله یا انتقال دهید. با Crypto.com، می توانید از کنترل کامل بر دارایی های رمزنگاری و امنیت خود مطمئن باشید.

  • کیف پول تراست ولت

Trust Wallet یک کیف پول دیفای برتر کاربر پسند و همه کاره است که از طیف گسترده ای از رمزارزها با حداکثر ظرفیت تا 4.5 میلیون پشتیبانی می کند. این ولت یک رابط کاربری آسان، شبیه به MetaMask را ارائه می دهد و کاربران را قادر می سازد تا تقریباً هر ارز دیجیتال را از هر بلاک چینی تجارت و ذخیره کنند. با تراست ولت، کاربران جدید می توانند به DApps دسترسی پیدا کنند و شروع به استفاده از محصولات و خدمات ارائه شده کنند. علاوه بر این، کیف پول دارای ویژگی های امنیتی پیشرفته ای است که اطمینان می دهد اطلاعات و داده های شما ایمن باقی می مانند. کاربران می توانند به سرعت و به راحتی از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه کنند تا در صورت بروز خطا از هدر رفتن وجه جلوگیری کنند. Trust Wallet با مرورگرهای دسکتاپ، موبایل و وب مانند Chrome و Brave سازگار است و انعطاف‌پذیری و راحتی را به کاربران ارائه می‌دهد.

کیف پول تراست ولت

  • کیف پول کوین بیس

 کوین بیس، یک کیف پول غیرمتمرکز است که می تواند با پروتکل های مختلف بلاک چین و کیف پول های سخت افزاری مانند Ledger Nano S ادغام شود و سرعت تراکنش های سریع و یک رابط کاربر پسند را ارائه دهد. اگر امنیت یک نگرانی اصلی برای شما است، کیف پول کوین بیس می تواند گزینه خوبی باشد زیرا چندین ویژگی امنیتی مانند تأیید چند مرحله ای و احراز هویت دو مرحله ای را ارائه می دهد. علاوه بر این، این کیف پول رمزنگاری DeFi برتر، همچنین یک عبارت بازیابی پشتیبان را ارائه می دهد که می تواند برای بازیابی کیف پول در صورت از دست دادن  و یا گم کردن عبارات بازیابی خود از آن استفاده نمایید.  با این ویژگی ها، کیف پول کوین بیس تضمین می کند که دارایی های رمزنگاری شما ایمن هستند و هیچ جای نگرانی در این مورد وجود ندارد.

  • کیف پول‌های لجر

Ledger یک کیف پول سخت افزاری است که کاربران را قادر می سازد تا انواع ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و اتریوم را مدیریت و ذخیره کنند. اگر به دنبال گزینه ای مطمئن و ایمن برای محافظت از دارایی های دیجیتال خود هستید، لجر یک انتخاب عالی است. این کیف پول رمزنگاری برتر DeFi، به طور یکپارچه با کیف پول های نرم افزاری پرکاربرد مانند MetaMask و Trust Wallet ادغام می شود و به شما امکان می دهد به راحتی وجوه رمزنگاری خود را مدیریت کنید. علاوه بر این، لجر یک برنامه تلفن همراه ارائه می دهد که به شما امکان می دهد که ارزهای دیجیتال خود را در هر جایی مدیریت نمایید. لجر نانو اس پلاس و لجر نانو ایکس 2022 از محبوب ترین کیف پول های لجر هستند.

لجر، بهترین کیف پول دیفای

  • کیف پول ترزور

Trezor یک کیف پول سخت افزاری پیشرو در دنیای مالی غیرمتمرکز است. این کیف پول سخت افزاری یک گزینه عالی برای هر کسی است که می خواهد دارایی های رمزنگاری خود را به صورت کاملا ایمن ذخیره کند. کیف پول ترزور وان  و ترزور تی از ارزهای دیجیتال محبوب مانند بیت کوین، اتریوم و بسیاریرمز ارزهای محبوب دیگر پشتیبانی می کنند. همچنین می توانید به راحتی این کیف پول رمزنگاری DeFi برتر را با کیف پول های نرم افزاری مانند MetaMask، Coinbase Wallet و Eidoo ادغام کنید و مدیریت دارایی های رمزنگاری خود را آسان می کند.

ترزور دارای چندین ویژگی امنیتی برای اطمینان از محافظت از کلیدهای خصوصی و وجوه شما است. این ویژگی ها عبارتند از احراز هویت دو مرحله ای و کد پین برای باز کردن قفل دستگاه شما. Trezor همچنین یک برنامه تلفن همراه برای دسترسی کاربران ارائه می دهد که نظارت بر دارایی های رمزنگاری شما را آسان می کند.

  • کیف پول Eidoo

کیف پول Eidoo یک گزینه درجه یک برای هر کسی است که به دنبال یک کیف پول امن است که دسترسی به محصولات و خدمات مالی غیرمتمرکز را نیز ارائه می دهد. این کیف پول رمزنگاری DeFi از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند و یک تبادل درون کیفی با سرعت تراکنش‌های سریع و فوق‌العاده ارائه می‌دهد. ویژگی های امنیتی مانند احراز هویت چند عاملی و عبارت بازیابی نسخه پشتیبان، تضمین می کند که داده ها و سرمایه شما به خوبی محافظت می شوند. علاوه بر این، کیف پول Eidoo امکان دسترسی به DApp های مختلف و محصولات مبتنی بر اتریوم را نیز فراهم می کند و از چندین پروتکل بلاک چین پشتیبانی می کند.

  • کیف پول گاردا

Guarda یک کیف پول غیرمتمرکز است که از چندین ارز دیجیتال مانند اتریوم، بیت کوین، لایت کوین و غیره پشتیبانی می کند. این کیف پول  DeFi برتر، یک راه حل یک مرحله ای برای کسانی است که می خواهند چندین ارز رمزنگاری شده را معامله کنند، زیرا یک سرویس مبادله درون کیفی برای مبادله سریع و آسان ارزهای مجازی ارائه می دهد.

کیف پول Guarda امنیت را جدی می گیرد و ویژگی های امنیتی متعددی را برای حفظ وجوه کاربران ارائه می دهد. تأیید چند مرحله ای و احراز هویت دو مرحله ای را برای یک لایه امنیتی اضافی فراهم می کند. علاوه بر این، Guarda یک عبارت بازیابی نسخه پشتیبان دارد که به کاربران کمک می کند در صورت بروز هر گونه حادثه یا از دست دادن وجوه خود را بازیابی کنند.

کیف پول دیفای گاردا

  • کیف پول Edge

کیف پول Edge یک کیف پول چند پلتفرمی است که به کاربران اجازه می دهد ارزهای دیجیتال خود را در یک مکان ذخیره کنند. این ولت در iOS، Android، Windows، Mac و به عنوان افزونه مرورگر Google Chrome در دسترس است. علاوه بر فضای ذخیره سازی، این کیف پول رمزنگاری دیفای، همچنین دسترسی آسان به محصولات مالی غیرمتمرکز مانند وام و سهام را فراهم می کند. Edge از توکن‌ها و پروتکل‌های ERC20 مبتنی بر اتریوم پشتیبانی می‌کند و استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز مختلف را راحت می‌کند. معاملات در کیف پول Edge سریع انجلم می‌شود.

 

برترین کیف پول رمزنگاری DeFi  کدام است؟

در پایان، اگر به فکر ورود به بازی دیفای هستید، برای ایمن نگه داشتن دارایی های دیجیتال خود به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارید. همانطور که در این مطلب بیان کردیم، گزینه های زیادی برای انتخاب یک ولت وجود دارد. در این راهنما، ما این کار را برای شما انجام داده‌ایم و کیف پول‌های رمزنگاری DeFi برتر موجود در بازار را بر اساس کارمزد، ویژگی‌ها و پروتکل‌های امنیتی آن‌ها محدود کرده‌ایم.

کیف پول های نرم افزاری به شدت رمزگذاری شده اند و از پروتکل های ایمنی مدرن برای ایمن نگه داشتن دارایی های شما استفاده می کنند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که کیف پول‌های مبتنی بر وب 3 ممکن است نگرانی‌های امنیتی داشته باشند، بنابراین قبل از انتخاب یکی از آنها، باید تحقیق کنید.

اگر از نظر امنیت به دنبال بهترین کیف پول دیجیتال هستید، کیف پول های سخت افزاری راهی مطمئن و ایمن هستند. این نوع ولت ها به شما امکان دسترسی به تمام برنامه های آن را می دهند و به صورت آنلاین در شبکه قرار نمی گیرند و به طور کلی این ولت ها را به امن ترین گزینه تبدیل می کند. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت و فروشگاه آنلاین علی سیتی تنوع بسیاری از انواع این ولت ها را مشاهده نمایید و به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت نمایید. از مزایای خرید از این فروشگاه قیمت مناسب، ضمانت اصالت کالا و پشتیبانی رایگان برای محصولات است.

بنابراین دقت کنید، گزینه های  موجود در این سایت را بسنجید و کیف پول رمزنگاری DeFi متناسب با نیاز و سلیقه خود را انتخاب و از آن لذت ببرید.

 

چگونه از کیف پول DeFi استفاده کنیم؟

هنگامی که این کیف پول‌ها را نصب کرده‌اید و از طریق کریپتو موجودی خود را افزایش می‌دهید، تنها کاری که برای اتصال به پروتکل DeFi باید انجام دهید این است که « اتصال به کیف پول» را بزنید. معمولاً دکمه “connect” را در گوشه سمت راست بالای اکثر صفحات فرود پروتکل DeFi خواهید دید.

برای استفاده ازاین کیف پول، ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و ویژگی های امنیتی لازم را تنظیم کنید. پس از راه‌اندازی حساب خود، می‌توانید ارزهای دیجیتال را به کیف پول خود اضافه کنید و از آنها برای تعامل با برنامه‌های مختلف آن استفاده کنید. شما می توانید ارزهای رمزنگاری شده را ارسال و دریافت کنید، آنها را در صرافی های غیرمتمرکز معامله کنید و حتی در پلتفرم های وام دهی و استقراض آن شرکت کنید.

آیا کیف پول رمزنگاری DeFi ایمن است؟

اگر کیف پولی با ویژگی های امنیتی قوی انتخاب کنید و اقدامات احتیاطی لازم را برای محافظت از کلیدهای خصوصی و عبارات بازیابی پشتیبان خود انجام دهید، کیف پول های رمزنگاری DeFi می توانند ایمن باشند. مهم است که کیف پول و کلیدهای خصوصی خود را در محیطی مطمئن نگهداری نمایید و هرگز آنها را با کسی به اشتراک نگذارید. همچنین، مطمئن شوید که از رمزهای عبور قوی استفاده کرده و احراز هویت دو مرحله ای را نیز فعال کنید تا یک لایه امنیتی اضافی به کیف پول خود اضافه کنید.

کیف پول دیفای برای چه مواردی استفاده می شود؟

کیف پول دیفای در درجه اول برای ذخیره، مدیریت و تجارت ارزهای دیجیتال در پلتفرم های مختلف DeFi استفاده می شود. با این نوع ولت، می‌توانید با برنامه‌های آن، مانند صرافی‌های غیرمتمرکز، پلت‌فرم‌های وام‌دهی و استقراض، و سایر پروتکل‌های مالی که بر اساس فناوری بلاک چین ساخته شده‌اند، تعامل داشته باشید. کنترل کامل دارایی های رمزنگاری شده خود را بدون نیاز به واسطه هایی مانند بانک ها یا مؤسسات مالی به کاربران ارائه می دهد و به سادگی ارسال و دریافت داشته باشید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "کیف پول دیفای چیست؟ معرفی بهترین کیف پول های Defi"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.