ساخت کیف پول ارز دیجیتال

علی سیتی / ساخت کیف پول ارز دیجیتال

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

18 مرداد 1402

دسته بندی

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

در این مطلب یاد بگیرید که کیف پول رمزنگاری چیست و چگونه آن را ایجاد کنید. در حقیقت باید گفت اولین گامی که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال لازم است، ساخت کیف پول ارز دیجیتال است.بنابراین انتخاب یک کیف پول دیجیتال، دانلود و یا خرید کیف پول، راه اندازی و نصب و برقراری امنیت از عوامل ومراحل مهم در ساخت یک ولت است.

چرا نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال داریم؟

صنعت کریپتوکارنسی در چند سال گذشته شاهد رشد قابل توجهی بوده  و چشم انداز رشد  آن در آینده نیز همچنان قوی پیش‌بینی شده است. همانطور که بیان کردیم اولین گامی که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال لازم است، ساخت کیف پول ارز دیجیتال است. شما برای نگهداری از ارزهای دیجیتال، خرید و فروش و انتقال به حسابی دیگر حتما نیاز به یک کیف پول خواهید داشت. در حقیقت باید گفت که کیف پول های دیجیتالی در انواع مختلفی از جمله کیف پول های سخت افزاری، کیف پول های نرم افزاری و موبایلی و همچنین کیف پول های کاغذی برای نگهداری و مدیریت ارزهای دیجیتال شما وجود دارند.

این راهنما همه چیزهایی را که باید در مورد ایجاد یک کیف پول رمزنگاری بدانید، از جمله دلایل ضروری بودن آن، ویژگی هایی را که باید در مرد یک کیف پول بدانید و چگونه کیف پول مناسب را مطابق با نیازهای خود انتخاب کنید، بررسی می کند.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

انواع مختلف کیف پول های رمزنگاری کدامند؟

انواع مختلفی از کیف پول های رمزنگاری موجود است که هر کدام ویژگی ها و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

  • کیف پول های سخت افزاری:

کیف پول های سخت افزاری دستگاه های فیزیکی هستند که کلیدهای خصوصی شما را به صورت آفلاین ذخیره می کنند و امنیت بالایی را ارائه می دهند. به عنوان مثال می توان به لجر و ترزور اشاره کرد.

  • کیف پول های نرم افزاری:

کیف پول های دیجیتالی هستند که می توانند بر روی رایانه یا دستگاه تلفن همراه شما دانلود شوند. به عنوان مثال می توان به Exodus، Jaxx و Electrum اشاره کرد.

  • کیف پول های تحت وب:

کیف پول هایی هستند که از طریق مرورگر وب قابل دسترسی هستند و توسط یک ارائه دهنده خدمات شخص ثالث میزبانی می شوند. به عنوان مثال می توان به Coinbase و MyEtherWallet اشاره کرد.

  • کیف پول کاغذی:

این نوع ولت کپی های فیزیکی کلیدهای عمومی و خصوصی شما هستند که به صورت آفلاین چاپ و ذخیره می شوند.

روش ساخت کیف پول ارز دیجیتال چگونه است؟

اکنون و در این قسمت مراحل ایجاد یک کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری را برای شما بیان خواهیم کرد.

مراحل لازم برای ساخت کیف پول  ارز دیجیتال نرم افزاری

ساخت کیف پول رمزنگاری نرم افزاری برای هر کسی که به دنبال تجارت و مدیریت دارایی های ارزهای دیجیتال است بسیار مهم است.

مرحله 1: یک برنامه کیف پول نرم افزاری را انتخاب کنید.

اولین قدم در ساخت کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری، انتخاب یک ارائه دهنده کیف پول قابل اعتماد است. چندین گزینه کیف پول در بازار موجود است که هر کدام دارای ویژگی ها و پروتکل های امنیتی منحصر به فرد خود هستند که انجام تحقیقات کامل قبل از انتخاب کیف پول ضروری است. برخی از بهترین نرم افزارها  و کیف پول های نرم افزاری که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند، کیف پول تراست ولت، کیف پول اکسودوس و کیف پول الکتروم هستند.

مرحله 2: برنامه کیف پول را در تلفن یا رایانه خود دانلود کنید.

پس از انتخاب یک کیف پول رمزنگاری نرم افزاری مناسب، برنامه را در تلفن یا رایانه خود دانلود کنید. نصب یک برنامه کیف پول بر روی دستگاه شما تضمین می کند که هر زمان که نیاز داشته باشید می توانید به دارایی های رمزنگاری خود دسترسی داشته باشید. هنگام دانلود برنامه، اطمینان حاصل کنید که آن را از فروشگاه رسمی برنامه یا وب سایت ارائه دهنده کیف پول دریافت کرده اید تا از دانلود نرم افزار مخربی که می تواند امنیت شما را به خطر بیندازد، خودداری کنید.

مرحله 3: یک حساب کاربری ایجاد کنید.

 در مرحله بعد از ساخت کیف پول دیجیتال، با پر کردن اطلاعات اولیه مانند نام، آدرس ایمیل و رمز عبور قوی، یک حساب کاربری ایجاد کنید. برخی از برنامه‌های کیف پول همچنین ممکن است از شما بخواهند که فرآیند تأیید هویت را تکمیل کنید، که شامل ارسال یک شناسه دولتی و یک عکس سلفی است.

مرحله 4: دارایی های خود را انتقال دهید.

هنگامی که ساخت کیف پول ارز دیجیتال نرم افزار خود را ایجاد کردید و حساب خود را راه اندازی کردید، مرحله بعدی انتقال دارایی ها به کیف پول خود است. روش‌های مختلفی برای انتقال دارایی‌ها وجود دارد، از جمله واریز وجوه از حساب بانکی، مبادله ارزهای دیجیتال یا دریافت آن‌ها از کیف پول دیگری. اکثر کیف پول‌های نرم‌افزاری از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند و به شما امکان انتقال دارایی‌های مختلف را می‌دهند. برای تأمین مالی کیف پول خود، باید آدرس کیف پول خود را دریافت کرده و از آن برای ارسال دارایی به کیف پول خود استفاده کنید. برخی از کیف پول‌ها همچنین از کدهای QR پشتیبانی می‌کنند که می‌توانند برای تسهیل انتقال اسکن شوند.

ساخت کیف پول ارز دیجیتال

مراحل لازم برای ایجاد کیف پول سخت افزاری

مرحله 1: سخت افزاری را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید

 اولین قدم این است که کیف پول های مختلف را تحقیق و مقایسه کنید تا مشخص کنید کدام یک به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. به دنبال تولید کنندگان معتبر، نظرات مشتریان و ویژگی های امنیتی باشید. برخی از کیف پول های سخت افزاری محبوب عبارتند از کیف پول ترزور، کیف پول لجر نانو ایکس و کیف پول کیپ کی، کیف پول سخت افزاری سیف پال که همگی ویژگی ها و سطوح امنیتی متفاوتی را ارائه می دهند.

مرحله 2: خرید سخت افزار و نصب نرم افزار مورد نیاز

مرحله بعدی خرید کیف پول سخت افزاری و نصب نرم افزار مورد نیاز است. فرآیند نصب نرم افزار بسته به کیف پول سخت افزاری متفاوت است، اما اکثر کیف پول ها دارای آموزش مراحل راه اندازی هستند که شما را در فرآیند نصب راهنمایی می کند. راهنمای راه اندازی از شما می خواهد که برنامه کیف پول را دانلود و بر روی رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود نصب کنید. پس از نصب نرم افزار، می توانید کیف پول سخت افزاری خود را با استفاده از کابل USB یا اتصال بلوتوث به رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود متصل کنید. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های سازنده را در طول مراحل نصب به دقت دنبال می کنید تا اطمینان حاصل کنید که کیف پول به درستی تنظیم شده است. به عنوان مثال می توانید روش راه اندازی کیف پول لجر نانو ایکس را مشاهد نمایید.

مرحله 3: ارز دیجیتال خود را انتقال دهید.

پس از راه اندازی کیف پول سخت افزاری و نصب نرم افزار مورد نیاز، ارز دیجیتال خود را به کیف پول انتقال دهید. شما باید کیف پول سخت افزاری خود را به یک حساب کارگزاری یا صرافی مرتبط کنید تا ارز دیجیتال خود را به کیف پول خود منتقل کنید. هنگامی که ارز دیجیتال شما به کیف پول سخت افزاری شما منتقل شد، به صورت آفلاین ذخیره می شود و یک لایه امنیتی اضافی برای دارایی های دیجیتال شما فراهم می کند.

مراحل ایجاد و استفاده از کیف پول سخت افزاری

مراحل لازم برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال کاغذی

ایجاد و ساخت کیف پول دیجیتال کاغذی یک راه ساده و مقرون به صرفه برای ذخیره ارز دیجیتال به صورت آفلاین است. این بخش مراحل مورد نیاز برای ایجاد کیف پول کاغذی را پوشش می دهد.

مرحله 1: به یک تولید کننده کیف پول بروید.

برای ایجاد یک کیف پول کاغذی، باید به وب سایت تولید کننده کیف پول بروید. تولید کننده کیف پول یک برنامه نرم افزاری منبع باز است که کلیدهای عمومی و خصوصی منحصر به فردی را برای کیف پول ارزهای دیجیتال شما تولید می کند. استفاده از یک تولید کننده کیف پول معتبر برای اطمینان از امنیت کیف پول خود بسیار مهم است. هنگامی که به تولید کننده کیف پول دسترسی پیدا کردید، آن را به عنوان یک بایگانی وب در رایانه خود ذخیره کنید تا اطمینان حاصل کنید که می توانید به صورت آفلاین از آن استفاده کنید و در نتیجه خطر حملات آنلاین را کاهش دهید.

مرحله 2: آفلاین شوید.

برای اطمینان از حداکثر امنیت، توصیه می شود هنگام ایجاد کیف پول کاغذی، آفلاین شوید. این امر خطر حملات آنلاین را کاهش می دهد و تضمین می کند که کلید خصوصی شما به صورت آفلاین تولید می شود.

مرحله 3: کیف پول را ایمن کنید

کلید چاپ کلید خصوصی را روی یک تکه کاغذ چاپ کنید و آن را در مکانی امن مانند گاوصندوق یا جعبه قفل نگه دارید تا از گم شدن یا دزدیده نشدن آن اطمینان حاصل کنید. مهم است که کلید کیف پول کاغذی خود را ایمن کنید زیرا دسترسی به وجوه ارز دیجیتال شما را فراهم می کند.

ساخت کیف پول ارز دیجیتال کاغذی

آنچه برای باز کردن یک حساب کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارید

در راستای ساخت کیف پول ارز دیجیتال بهتر است بدانید افتتاح حساب کیف پول رمزنگاری یک گام ضروری برای هر کسی است که به دنبال سرمایه گذاری یا استفاده از ارزهای دیجیتال است. برای ایجاد یک حساب کیف پول، چند چیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید، از جمله انتخاب ارائه دهنده کیف پول، ارائه اطلاعات شخصی و داشتن مقداری ارز دیجیتال برای ذخیره در کیف پول خود. فرقی نمی‌کند نرم‌افزار، سخت‌افزار یا کیف پول کاغذی را انتخاب کنید، این راهنما به شما کمک می‌کند تا بفهمید برای باز کردن یک حساب کیف پول رمزنگاری به چه چیزی نیاز دارید.

  • اطلاعات شخصی

برای باز کردن یک حساب کیف پول رمزنگاری، معمولاً باید اطلاعات شخصی زیر را برای مطابقت با قوانین مبارزه با پولشویی (AML) و شناخت مشتری (KYC) ارائه دهید:

  1. نام و نام خانوادگی
  2. آدرس ایمیل
  3. شماره تلفن
  4. آدرس خانه
  5. کلید عمومی و خصوصی

برای استفاده از کیف پول رمزنگاری خود باید درک درستی از کلیدهای عمومی و خصوصی داشته باشید. یک کلید عمومی مانند آدرس کیف پول شماست، جایی که سایر کاربران می توانند برای شما ارز دیجیتال ارسال کنند. از سوی دیگر، کلید خصوصی مانند رمز کیف پول شماست که فقط شما باید آن را بدانید. اگر شخصی به کلید خصوصی شما دسترسی داشته باشد، به وجوه شما نیز دسترسی دارد.

 

عواملی که باید در هنگام  ساخت کیف پول دیجیتال در نظر گرفت

فرآیند انتخاب، ایجاد و ساخت کیف پول ارز دیجیتال می تواند طاقت فرسا باشد، اما در نظر گرفتن چند عامل می تواند آن را آسان تر کند، از جمله:

  • امنیت

 امنیت باید اولویت اصلی شما باشد تا از سرمایه خود در برابر عوامل مخرب محافظت کنید. به دنبال کیف پولی باشید که ویژگی هایی مانند احراز هویت دو مرحله ای، پشتیبانی از چند امضا، و گزینه های پشتیبان و بازیابی کیف پول را ارائه می دهد. همچنین اطمینان حاصل کنید که کیف پول از شهرت خوبی برخوردار است و سابقه امنیتی قوی دارد.

  • کارمزدها

 کارمزدها می‌تواند بین کیف پول‌های رمزنگاری مختلف بسیار متفاوت باشد، بنابراین مهم است که هزینه‌های مربوطه را در نظر بگیرید. به دنبال کیف پولی باشید که کارمزد معقول و قیمت شفاف ارائه می دهد. به خاطر داشته باشید که برخی از کیف پول‌ها ممکن است برای برخی ویژگی‌ها یا تراکنش‌ها هزینه‌های اضافی دریافت کنند.

  • تعداد ارزهای رمزپایه پشتیبانی شده

اگر قصد دارید چندین ارز رمزنگاری شده را در اختیار داشته باشید، مطمئن شوید که کیف پولی را انتخاب کنید که از تمام ارزهایی که می خواهید نگهداری کنید، پشتیبانی می کند. وب سایت کیف پول را بررسی کنید تا لیستی از ارزهای پشتیبانی شده را ببینید و مطمئن شوید که با استراتژی سرمایه گذاری شما مطابقت دارند.

  • خدمات مشتری

سطح خدمات مشتری ارائه شده توسط ارائه دهنده کیف پول را در نظر بگیرید. کیف پولی که پشتیبانی پاسخگوی مشتری و منابعی مانند راهنمای کاربر و سوالات متداول را ارائه می دهد، انتخاب ایده آلی است. این می تواند در صورتی که هنگام استفاده از کیف پول سؤال یا مشکلی داشته باشید بسیار مهم باشد.

  • کاربرپسند بودن

کیف پولی را انتخاب کنید که استفاده از آن آسان باشد و رابط کاربر پسندی داشته باشد. همچنین باید از ارزهای رمزنگاری شده ای که می خواهید ذخیره کنید پشتیبانی کند و یک فرآیند پشتیبان گیری و بازیابی ساده داشته باشد.

  • شهرت

اعتبار ارائه دهنده کیف پول را بررسی کنید و نظرات و بازخوردهای سایر کاربران را بخوانید. همچنین می توانید در مورد تاریخچه شرکت، از جمله مدیریت آن و هر رویداد قابل توجه تحقیق کنید.

آیا کیف پول های ارز دیجیتال رایگان هستند؟

کیف پول های نرم افزاری که می توانند به عنوان برنامه های کاربردی موبایل یا دسکتاپ دانلود شوند، اغلب رایگان هستند. با این حال، برخی از کیف پول‌های نرم‌افزاری ممکن است هنگام ارسال یا دریافت ارزهای رمزنگاری شده، هزینه تراکنش‌های کمی را دریافت کنند. از سوی دیگر، کیف پول‌های سخت‌افزاری، دستگاه‌های فیزیکی هستند که نیاز به خرید یک‌باره دارند که بسته به برند و ویژگی‌ها می‌تواند بین ۵۰ تا ۲۰۰ دلار متغیر باشد.

امنیت کیف پول بیت کوین

خطرات و نگرانی های مرتبط با ذخیره ارزهای دیجیتال چیست؟

برخی از خطراتی که ممکن است در زمینه ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال برای شما اتفاق بیفتد و یا سبب نگرانی شود عبارتاد از:

  • فیشینگ و حملات سایبری:

هکرها و کلاهبرداران می توانند از طریق حملات فیشینگ یا حملات سایبری اقدام به سرقت کلیدهای خصوصی یا عبارات اولیه شما کنند. آنها می توانند شما را فریب دهند تا نرم افزارهای مخرب یا لینک های فیشینگ را دانلود کنید که می تواند کیف پول شما را به خطر بیندازد و دارایی های شما را بدزدد.

  • فراموش کردن ورود یا عبارت seed:

اگر اعتبار ورود یا عبارت seed خود را فراموش کنید، ممکن است برای همیشه دسترسی به ارز دیجیتال خود را از دست بدهید. هیچ مرجع مرکزی یا پشتیبان‌گیری برای ارزهای دیجیتال وجود ندارد، بنابراین ضروری است که اعتبار ورود و عبارت اولیه را به صورت ایمن و ایمن ذخیره کنید.

  • خرابی سخت‌افزار:

اگر از کیف پول سخت‌افزاری استفاده می‌کنید، همیشه خطر خرابی سخت‌افزار وجود دارد که می‌تواند منجر به از دست دادن کلیدهای خصوصی یا عبارت seed شما شود. مهم است که یک نسخه پشتیبان از کلیدهای خصوصی یا عبارت seed خود را در مکانی امن نگه دارید تا از هر گونه از دست دادن وجه جلوگیری کنید.

خرید انواع کیف پول سخت افزاری از فروشگاه علی سیتی

ما در این مطلب درباره ساخت کیف پول دیجیتال برای ارزهای دیجیتال با شما صحبت کردیم. پیشنهاد ما به شما همواره استفاده از انواع کیف پول های سخت افزاری به دلیل امنیت و ایمنی بالا است. شما می توانید تنوع بسیاری از این کیف پول ها را در وب سایت و فروشگاه آنلاین علی سیتی مشاهده نمایید. از مزایای مهم خرید از این فروشگاه ضمانت و اصالت کالا به همراه قیمت مناسب و پشتیبانی رایگان محصولات است. با علی سیتی هوشمندانه خرید نمایید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "ساخت کیف پول ارز دیجیتال"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.