معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال

علی سیتی / معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

24 بهمن 1401

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

انواع کیف پول دیجیتال به دو دسته کلی سرد و گرم تقسیم می‌شوند و هر یک خود انواع مختلفی دارند که عبارتند از: کیف پول های سخت افزاری، کیف پول های کاغذی. کیف پول های نرم افزاری که خود از نوع کیف پول موبایلی و کیف پول های تحت وب و یا دسکتاپی هستند.

مقدمه‌ای بر کیف پول دیجیتال

اگر  شما نیز روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اید، حتما به یکی از انواع کیف پول دیجیتال نیاز خواهید داشت. آیا می دانید چند کیف پول در بازار وجود دارد و کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟ داشتن کیف پول برای محافظت از سرمایه گذاری های شما  ضروری است، اما انتخاب کیف پول مناسب می تواند گاهی سخت و یا گیج کننده باشد. کیف پول های ارزهای دیجیتال معمولا قابل هک شدن هستند بنابراین انتخاب یک کیف پول ایمن برای نگهداری از ارزهای شما در اولویت قرار دارد. انواع مختلف کیف پول ها از نظر هدف متفاوت هستند. ما در این مقاله در ارتباط با این‌که که کدام کیف پول برای شما مناسب است و همچنین، موارد و ویژگی‌هایی را که به شما در انتخاب درست یک ولت کمک می کند را بیان خواهیم کرد.

کیف پول دیجیتال چیست

کیف پول ارز  دیجیتال چیست؟

کیف پول کریپتو برای تعامل با شبکه بلاک چین استفاده می شود. انواع کیف پول دیجیتال به سه نوع اصلی تقسیم می‌شوند  که عبارتند از کیف پول نرم افزاری، کیف پول سخت افزاری و  همچنین کیف پول های کاغذی. بر اساس کار آنها، می توان آنها را به عنوان کیف پول سرد یا گرم نیز طبقه بندی کرد. کیف پول‌های مبتنی بر نرم‌افزار در دسترس‌تر و راحت‌تر هستند، در حالی که کیف پول‌های سخت‌افزاری امن‌تر و ایمن‌تر هستند.  کیف پول کاغذی  روی کاغذ چاپ می شوند و اکنون غیر قابل اعتماد و منسوخ شده اند. در واقعیت، کیف پول‌های کریپتو ارز را ذخیره نمی‌کنند، بلکه به عنوان ابزار تعامل با بلاک چین عمل می‌کنند، یعنی اطلاعات لازم برای دریافت و ارسال پول از طریق تراکنش‌های بلاک چین را تولید می‌کنند.

اطلاعات شامل جفت کلید خصوصی و عمومی است. بر اساس این کلیدها، یک شناسه الفبایی به نام آدرس تولید می شود. در اصل، این آدرس مکانی را مشخص می کند که ارزها می توانند به آن بلاک چین ارسال شوند. آدرس را می توان برای دریافت وجوه به اشتراک گذاشت، اما کلیدهای خصوصی هرگز فاش نمی شوند. کلید خصوصی را می توان در هر کیف پولی برای دسترسی به ارز دیجیتال استفاده کرد. تا زمانی که کلید خصوصی شناخته شده باشد، وجوه در هر دستگاهی قابل دسترسی است. همچنین، رمز ارزها فقط از یک آدرس به آدرس دیگر منتقل می شوند و هرگز از بلاک چین خارج نمی شوند.

انواع کیف پول دیجیتال کدامند؟

علاوه بر نوع دسته بندی کلی انواع کیف پول دیجیتال، دو نوع دسته بندی با عنوان کیف پول های حضانتی و غیر حضانتی داریم که قبلا به صورت مفصل درباره آن ها صحبت کردیم،اما کیف پول ها را می توان بر اساس روش و مکان ذخیره سازی در بخش های زیر دسته بندی کرد:

  • کیف پول سرد و گرم

اتصال به اینترنت کیف پول را بر حسب گرم یا سرد بودن تعریف می کند. کیف پول های داغ به اینترنت متصل هستند و بنابراین امنیت کمتری دارند و خطرات بیشتری داشته اما کاربر پسند هستند. از سوی دیگر، کیف پول های سرد رمز ارزها را به صورت آفلاین ذخیره کرده و نیازی به اتصال به اینترنت ندارند. بنابراین، امنیت بیشتر و خطر کمتری در مقایسه با کیف پول های نرم افزاری داشته و مبالغ قابل توجهی پول را می توان در یک کیف پول سخت افزاری ذخیره کرد. کیف پول های داغ بیشتر برای تراکنش های روزانه استفاده می شوند و کیف پول های سرد برای نگهداری طولانی مدت بیشتر کاربرد دارند. راه اندازی کیف پول های نرم افزاری آسان است و ارزهای دیجیتال به سرعت در دسترس بوده و معامله گران به راحتی از آنها استفاده می کنند. کیف پول های سرد در برابر هک مقاوم  و بنابراین برای هولدرها مناسب هستند. به عنوان یک روش حفاظتی، تنها درصد کمی  از سرمایه گذاران رمز ارزهای خود را در کیف پول های داغ ذخیره می‌کنند در حالی که با استفاده از دستگاه های ذخیره سازی سرد فعالیت می‌کنند.

  • کیف پول های سخت افزاری

کیف پول های سخت افزاری  یکی از انواع کیف پول دیجیتال و دستگاه های سخت افزاری هستند که به صورت جداگانه آدرس ها و کلیدهای عمومی را مدیریت می کنند.  این نوع ولت درست شبیه یک USB با صفحه نمایش OLED و دکمه های کنار آن هستند. یک کیف پول سخت افزاری بدون باتری است و می تواند به رایانه شخصی متصل شود و توسط برنامه های دسکتاپ قابل دسترسی باشد. این مدل از کیف پول های دسکتاپ و یا تحت وب و نرم افزاری ایمن تر و از کیف پول های کاغذی کاربر پسندتر هستند. انواع کیف پول سخت افزاری در اشکال مختلف در دسترس هستند و مقادیر معقولی از کنترل و مدیریت را برای کاربران  ارائه می دهند. زمانی که سرمایه گذاری قابل توجهی داشته باشید این نوع بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. تنها مشکل  این است که استفاده از این نوع  برای مبتدیان دشوار است. محبوب ترین کیف پول های سخت افزاری کیف پول های کمپانی لجر  با نام های Ledger Nano S و لجر نانو ایکس و همچنین انواع کیف پول های  Trezor و  کیف پول سیف پال هستند.

انواع کیف پول دیجیتال

  • کیف پول کاغذی

کیف پول کاغذی یک کیف پول با فرم کد QR بوده که به صورت فیزیکی چاپ شده است. برخی از کیف پول ها امکان دانلود کد را برای تولید آدرس های جدید به صورت آفلاین فراهم می کنند. این نوع ولت ها مستعد هک نیستند اما کیف پول های کاغذی معایبی دارند که استفاده از آنها را خطرناک کرده است. یک نقص عمده عدم امکان استفاده از وجوه جزئی است. بنابراین، نمی توان از آن استفاده مجدد کرد. همچنین در برابر عوامل محیطی و خطرات ایمن نیستند و ممکن است دچار تخریب، پارگی و یا سوختگی شوند.

  • کیف پول دسکتاپ

این نوع ولت ها بسته های نرم افزاری قابل نصب هستند که برای سیستم عامل های مختلف در دسترس هستند. به جای نگه داشتن کریپتوها در صرافی، باید از  کیف پول های دسکتاپ برای بیت کوین  و یا سایر ارزهای دیجیتال استفاده کرد. این نوع سومین راه امن برای ذخیره ارزهای دیجیتال و بهترین روش برای ذخیره سازی در یک سیستم هستند. استفاده از این ولت ها  آسان است و همین امر عامل انتخاب این نوع کیف پول ها توسط کاربران شده است. کیف پول های دسکتاپ دارای حریم خصوصی است و شخص ثالثی را درگیر نمی کند. برای استفاده از این مدل  پشتیبان گیری منظم از رایانه لازم است. کیف پول های محبوب دسکتاپ عبارتند از Exodus، Bitcoin core، Electrum و غیره.

  • کیف پول موبایلی

یکی دیگر از انواع کیف پول دیجیتال محبوب در میان کاربران ،کیف پول های موبایل هستند که برای گوشی های هوشمند استفاده می‌شوند. این نوع  کاربری ساده‌ای دارند زیرا از کدهای QR برای انجام  تراکنش ها استفاده می کند. کیف پول های موبایلی برای عملیات روزانه مناسب بوده اما در برابر بدافزارها و ویروس ها آسیب پذیر هستند. با این وجود رمزگذاری و رعایت نکات امنیتی و نگهداری از عبارات بازیابی در کیف پول موبایل ضروری است. این نوع ولت ها  کاربردی هستند و می توانند در هر زمانی استفاده شوند. برخی از کیف پول های تلفن همراه Coinomi و Mycelium هستند.

کیف پول های تحت وب

همانطور که از نام آن پیداست، این کیف پول ها توسط مرورگرهای اینترنتی قابل دسترسی هستند. کلیدهای خصوصی در برخی کیف پول های وب نگهداری می‌شوند و مستعد حملات هکرها هستند. این نوع می توانند میزبان یا غیر میزبان باشند اما کاربران نوع بدون میزبانی را ترجیح می دهد زیرا  در این صورت وجوه همیشه در کنترل آنها است. کیف پول های تحت وب کم امنیت ترین کیف پول ها هستند و  برای سرمایه گذاری های کوچک ایده آل بوده و امکان  انجام تراکنش های سریع را فراهم می کنند. برخی از این کیف پول‌ها متامسک و Coinbase هستند.

کیف پئل متامسک

بهترین نوع کیف پول کریپتو کدام است؟

اکنون که با انواع کیف پول ارز دیجیتال آشنا شدید ممکن است این سوال برای شما پیش آید که بهترین نوع کیف پول دیجیتال کدام است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت انتخاب بهترین ولت برای افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال اگر تازه وارد دنیای ارزهای دیجیتالی شده‌اید و یا سرمایه اندکی دارید یک کیف پول نرم افزاری می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. اگر سرمایه زیادی را وارد این کار کرده‌اید و امنیت برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال برای شما مناسب خواهد بود. اگر کار شما به گونه ای است که دسترسی برای شما اولویت دارد کیف پول های موبایلی و تحت وب انتخابی مناسب برای شما خواهد بود. انتخاب های برتر برای بهترین کیف پول های رمزنگاری فوریه 2023 طبق نظر کارشناسان و کاربران را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

  • کیف پول کوین بیس – بهترین انتخاب برای افراد مبتدی.
  • کیف پول MetaMask بهترین انتخاب برای کاربران اتریوم و طرفداران کیف پولهای تحت وب.
  • کیف پول محبوب Trust Wallet – بهترین  کیف پول موبایلی برای کاربران
  • Crypto Electrum – بهترین کیف پول رومیزی بیت کوین.
  • Blue Wallet – بهترین کیف پول بیت کوین موبایلی.
  • Exodus – بهترین  کیف پول برای دسکتاپ.

بهترین کیف پول دیجیتال

چگونه کیف پول دیجیتال خود را انتخاب کنیم؟

با توجه به انواع کیف پول دیجیتال انتخاب یک ولت باید از جهات گوناگون مورد بررسی قرار گیرد و ویژگی های مختلفی را در هنگام انتخاب در نظر بگیرید. هنگامی که کیف پول های رمزنگاری را مقایسه می کنید، جزئیاتی مانند قیمت و اقدامات امنیتی اولین و مهم‌ترین امری است که کاربران زیادی با آن مواجه هستند. اگر قصد دارید از کیف پول داغ نیز استفاده کنید، باید بررسی نمایید که سخت افزاری که در نظر دارید با کیف پول نرم افزاری شما کار می کند یا خیر. ویژگی های کلیدی دیگر که هنگام انتخاب کیف پول رمزنگاری باید در نظر گرفته شود عبارتند از امنیت، قابلیت حمل  آسان، رابط کاربر پسند، پشتیبانی چند ارزی و همچنین شهرت ارائه دهنده کیف پول. هر یک از این موارد می‌تواند معیارهای اصلی در انتخاب یک ولت مناسب باشد. برای مشاهده کیف پول های دیجیتال سخت افزاری و مشخصات و ویژگی‌های هر کدام و  همچنین مقایسه به لینک فوق مراجعه نمایید.

خرید انواع کیف پول سخت افزاری از فروشگاه علی سیتی

ما در این مطلب در ارتباط با انواع کیف پول دیجیتال و این‌که کیف پول دیجیتال چیست با شما صحبت و همچنین انواع آن را از جهات گوناگون بررسی کرده و به شما معرفی کردیم. اگر شما نیز از فعالان در این حوزه هستید پیشنهاد ما به ما همواره استفاده از انواع کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال است. این نوع به دلیل تعابیر امنیتی بالایی که دارند می‌توانند از وجوه شما در مقابل هکرها و افراد سودجو حفاظت کنند بنابراین بهترین انتخاب برای شما می‌باشند. انواع مختلفی از بهترین ولت های سخت افزاری را می‌توانید در فروشگاه علی سیتی مشاهده کرده و با چند کلیک سفارش آنلاین خود را ثبت نمایید. با خرید از این فروشگاه از پشتیبانی رایگان و ضمانت اصالت کالا بهره‌مند خواهید شد. با علی سیتی لذت خریدی هوشمندانه و مقرون به صرفه را تجربه نمایید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.