آموزش راه اندازی کیف پول لجر نانو اس

علی سیتی / آموزش راه اندازی کیف پول لجر نانو اس

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

1 اردیبهشت 1400

نظرات

3 نظرات

آنچه که در این مطلب می خوانید:

کیف پول های سخت افزاری لجر نانو اس (Ledge Nano S) یکی از بهترین راه ها برای مدیریت امن کلیدهای خصوصی شماست. با توجه به اهمیت روزافزون ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین، سرمایه گذاری مقداری پول برای خرید کیف پول سخت افزاری ایده بدی نخواهد بود. اگر شما نیز تمایل به خرید لجرنانو اس دارید بهتر است که با شیوه‌ی نصب آن آشنا شوید. پس در ادامه با راه اندازی کیف پول لجر نانو اس با ما همراه باشید.

راه اندازی اولیه کیف پول لجر نانو اس

لجر نانو اس محبوب ترین و در عین حال یکی از  پرکاربردترین کیف پول سخت افزاری است که همچنین استفاده از آن  آسان‌ است. البته شروع و عادت به Ledger Nano S برای مبتدیان می تواند کمی دشوار باشد. از این رو ما با این آموزش آمده ایم که در آن نحوه راه اندازی Ledger Nano S را به شما آموزش دهیم.

دو راه برای نصب Ledger Nano S وجود دارد.

  • با درج یک عبارت پشتیبان که از قبل دارید، کیف پول را بازیابی کنید. که در می‌توانید برای بازیابی کیف پول لجر به لینک فوق مراجعه نمایید.
  • ایجاد یک کیف پول جدید، با عبارت پشتیبان جدید .

اکنون با ایجاد یک کیف پول جدید شروع می کنیم. دقت داشته باشید در ledger Nano S از دکمه های کناری برای حرکت به چپ و راست استفاده می شود. و برای تایید هر دو دکمه را با هم فشار دهید.

بعد از خرید این کیف ابتدا باید اطمینان حاصل نمایید که آکبند بوده و قبلا توسط فرد دیگری باز یا استفاده نشده است. اگر به هر دلیلی احساس کردید که جعبه‌ی محصول مخدوش شده است، سریعا آن را به فروشنده پس داده و علت خود را برای ایشان شرح دهید. محتویات کیف پول لجر نانو اس عبارت است: خود دستگاه سخت افزاری کیف پول، کابل USB، دفترچه راهنما، برگه‌ی کد ریکاوری و اکسسوری.

راه اندازی کیف پول لجر نانو اس

حال قدم به قدم با هم پیش می‌رویم و ظرف مدت ۳۰ دقیقه، راه اندازی کیف پول لجر نانو اس را انجام خواهیم داد.

برای راه اندازی لجر نانو اس دستگاه کیف پول خود را از جعبه خارج نموده و USB با سری کوچک را به آن نصب نمایید. سپس سری بزرگتر کابل USB را به کامپیوتر یا لپ تاپ خود وصل کرده تا روی صفحه نمایش یک پیام خوش‌آمدگویی پدیدار شود.

نصب لجر نانو اس

حال باید دو دکمه‌ی بالایی دستگاه را به‌طور همزمان با هم فشار دهید تا دستگاه کانفیگ شود. در تصویر زیر دو دکمه که Button نشان داده شده، منظور ما است.

کانفیگ ledger nano s

حال روی صفحه نمایش کیف عبارت Choose PIN code ظاهر می‌شود که به این معنی است که باید یک پین کد جدید برای آن بسازید. این کد برای باز کردن قفل کیف پول استفاده خواهد شد. پس دوباره همان دو دکمه را با هم فشار می‌دهید. برای انتخاب پین کد مورد نظرتان باید دکمه‌ی سمت راست یا چپ را فشار دهید تا رقم اول دلخواهتان انتخاب شود.

اکنون برای اینکه این رقم را تأیید کنید باید دو دکمه‌ی روی دستگاه را همزمان با هم  فشار دهید. این کار را ۸ مرتبه انجام دهید تا تا پین کد هشت رقمی شما ایجاد شود. در انتها از شما خواسته می‌شود که کدی را که ساخته‌اید مجددا وارد نمایید تا مراحل تأیید به پایان برسد.

پس از انجام این مراحل از راه اندازی کیف پول لجر نانو اس ، نوبت به عبارت بازیابی یا ریکاوری می‌رسد. همانند کیف پول‌های ارز دیجیتال که در مقالات گذشته آموزش نصب آن را قرار دادیم، در این مرحله نیز عبارت بازیابی به صورت کلمه به کلمه برای شما ظاهر خواهد شد. اما باید توجه داشته باشید که این عبارات فقط و فقط یکبار به شما نمایش داده خواهد شد پس در این مرحله دقت لازم را داشته باشید.

برای این منظور، Recovery Sheet یا همان برگه‌ی بازیابی که درون جعبه قرار دارد را نیاز خواهید داشت. ابتدا دو دکمه‌ی روی دستگاه را  همزمان فشار دهید تا اولین کلمه‌ی بازیابی برای شما نمایش داده شود. آن کلمه را با دقت هرچه تمام‌تر روی کاغذ و جلوی عدد ۱ بنویسید. سپس با فشردن دکمه‌ی سمت راست، کلمه‌ی دوم برای شما ظاهر می‌گردد که باید در برگه‌ی خود و جلوی عدد ۲ آن را بنگارید.

این مراحل را ادامه دهید تا بیست و چهارمین کلمه‌ی ریکاوری یا بازیابی برای شما به نمایش درآید. هنگامی که آخرین و ۲۴ امین کلمه هم به شما نشان داده شد، این مرحله رو به اتمام است و فقط شما باید مجددا دو دکمه‌ی روی لجر نانو اس را با هم فشار دهید تا کلمات بازیابی تأیید شود. فراموش نکنید که این عبارات بسیار مهم و خصوصی می‌باشند و به هیچ عنوان نباید حتی با نزدیک‌ترین افراد شما به اشتراک گذاشته شوند. پس در نگهداری آن به‌شدت کوشا و آن را حفظ نمایید.

برگه بازیابی لجر نانو اس

نصب لجر لایو برای کیف پول لجر نانو اس

پس از انجام این مراحل راه اندازی کیف پول لجر نانو اس که در بالا ذکر شد، بلافاصله روی دستگاه کیف پول شما عبارت your device is now ready نمایش داده خواهد شد. برای استفاده از لجر نانو اس، باید اپلیکیشن‌هایی را برای ارز دیجیتال مربوطه نصب کنیم. برای مثال برای ایجاد کیف پول بیت کوین باید اپلیکیشن بیت کوین را نصب کنیم. پس حالا باید به سراغ نصب برنامه برای استفاده از این محصول بروید. ابتدا به سایت  لجر رفته و نرم افزار لجر لایو را از این لینک روی لپ تاپ یا کامپیوتر خود نصب نمایید:

پس از نصب، برنامه را باز کرده و Initialize a new Ledger device را انتخاب نمایید.

آموزش گام به گام لجر نانو اس

در مرحله‌ی بعدی لجر نانو اس را انتخاب نموده و روی Continue کلیک نمایید.

ادامه راه اندازی لجرنانو اس

در این مرحله از راه اندازی کیف پول لجر نانو اس باید درستی و صحت پین کد و کلمات بازیابی که در مراحل قبلی آن‌ها را ساخته‌اید، تأیید شود. پس مانند تصویر زیر به قسمت Security Checklist رفته و قانونی بودن کیف پول خود را تأیید نمایید.

صحت پین کد ledger nano s

پس از انتخاب یک رمز عبور برای لجر لایو، پیغامی مانند تصویر زیر به شما نشان داده می‌شود که به معنی این است که دستگاه شما اکنون آماده است. حالا می‌توانید برنامه‌های موردنیاز دستگاه کیف پول خود را نصب نمایید.

راه اندازی اولیه لجرنانو اس

برای اینکه بتوانید از Ledger Live Manager استفاده نمایید، پس از باز کردن لجر لایو، روی Open Manager کلیک نمایید.

open manager

سپس صفحه‌ی جدیدی پیش رویتان باز می‌شود که برای هر ارز دیجیتال، یک برنامه‌ی منحصربه‌فرد دارد. با جستجو ارز موردنظر خود، برنامه‌ی مربوطه‌ی آن را نصب نمایید.

انتخاب ارز

پس از اتمام نصب هرکدام از برنامه‌ها، آیکن آن روی دستگاه کیف پول لجر نانو اس شما نیز قابل رؤیت می‌باشد.

به‌طور مثال اگر می‌خواهید کیف پول بیت کوین را باز نمایید، باید در قسمت All my files عبارت تحت عنوان Ledger Wallet Bitcoin را جست‌وجو کنید و از این طریق برنامه را باز نمایید. سپس مانند تصویر زیر از شما پرسیده می‌شود که آیا تمایل دارید بیت کوین را انتخاب کنید یا بیت کوین کش را؟

کیف پول بیت کوین لجر

اگر روی گزینه‌ی BITCOIN کلیک کنید از شما نوع آدرسی را که قرار است استفاده کنید می‌پرسد. چنانچه آدرس را نمی‌دانید یا در دانستن آن شک دارید، بهتر است که مانند تصویر زیر، روی گزینه‌ی Segwit کلیک نمایید.

انتخاب آدرس

حال کیف پول شما که فقط مختص به ارز دیجیتال بیتکوین است نصب شده و آماده‌ی استفاده است.

نحوه ارسال ارز دیجیتال با کیف پول لجر نانو اس

در این قسمت  از مقاله آموزش راه اندازی لجر نانو اس نحوه  ارسال ارز دیجیتال را بیان می کنیم.

برای شروع کار، باید برنامه Ledger Live را طبق موارد ذکر شده در قسمت قبل راه اندازی کنید و Ledger Nano S خود را با کابل USB به رایانه متصل کنید.

ارسال ارز با ledger nano s

چندین گزینه را در بالای صفحه رایانه خود مشاهده خواهید کرد، از جمله ACCOUNTS، SEND و RECEIVE.  باید در نظر داشته باشید که فرآیند ارسال بیت کوین از Ledger Nano S به یک آدرس کیف پول دیگر تا این مرحله یکسان است (برای ادامه باید به جای گزینه RECEIVE بر روی گزینه SEND کلیک کنید).

مقدار بیتکوینی که تمایل دارید منتقل نمایید در سطر Amount و آدرس گیرنده را در سطر دوم مطابق تصویر پایین وارد نموده و در آخر دکمه‌ی Send را بفشارید.

برای دریافت ارز پیغام پاپ آپ روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود. شما باید حسابی را که می خواهید بیت کوین را در آن دریافت کنید، انتخاب کنید. اگر فقط یک حساب دارید، برای ادامه روی گزینه DISPLAY ADDRESS ON DEVICE کلیک کنید.

یک پیام پاپ آپ روی صفحه نمایش خود خواهید دید که آدرس کیف پول بیت کوین و کد QR شما نمایش داده می شود.

مطمئن شوید که آدرس کیف پول و کد QR شما مطابقت دارند. اگر هر دو آدرس مطابقت دارند، می توانید بیت کوین ها را از طریق آدرس کیف پول یا کد QR خود دریافت کنید.

اگر هر دو آدرس مطابقت نداشتند، از سیستم خارج شوید و برنامه را دوباره راه اندازی کنید.

ارسال بیت کوین

چنانچه تمایل دارید تا کارمزد تراکنش را کم نمایید می‌توانید این کار را با انتخاب Low در سطر transaction fees انجام دهید. فقط در نظر داشته باشید که با انجام این کار ارز دیجتال شما نیز دیرتر به مقصد خواهد رسید.

کاهش کارمزد ledger nano s

چند نکته مهم برای مدیریت عبارت بازیابی

  • هرگز این عبارات را در یک مکان در معرض خطر ذخیره نکنید، به عنوان مثال یک کامپیوتر متصل به اینترنت.
  • عبارات بازیابی را در جایی که امن است بنویسید.
  • در صورتی که دستگاه شما از کار افتاد یا آن را گم کردید، از این عبارت می توان برای بازیابی کیف پول خود در دستگاه دیگری استفاده کنید..
  • Ledger Nano S دارای چند کارت است که می توانید عبارت پشتیبان خود را در آن یادداشت کنید.
  • این دستگاه، شامل یک USB و چند کارت برای نوشتن عبارت پشتیبان شما است (این کارت ها باید خالی باشند و از قبل پر نشده باشند
  • هنگامی که عبارت پشتیبان خود را یادداشت کردید، مطمئن شوید که هرگز این عبارت را با کسی به اشتراک نمی گذارید.

خرید انواع کیف پول سخت افزاری دیجیتال از علی سیتی

ما در این مطلب در ارتباط با راه اندازی کیف پول لجر نانو اس و مراحل نصب آن با شما صحبت کردیم. اگر شما نیز  قصد خرید انواع کیف پول های سخت افزاری به خصوص لجر را دارید حتما از فروشگاه های معتبر اقدام به خرید نمایید. برای خرید انواع کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال و همچنین خرید کیف پول لجر نانو اس و مدل جدید آن لجر اس پلاس و همچنین کیف پول های لجر ایکس و استکس به فروشگاه و یا وب سایت آنلاین علی سیتی مراجعه نمایید. این فروشگاه تنوع بسیاری از انواع ولت‌های دیجیتالی را با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب به مشتریان ارائه می‌دهد. تنها با چند کلیک ساده می‌توانید سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کرده و محصولات مورد نظر را در زمانی کوتاه درب منزل تحویل بگیرید. از ویژگی‌های خرید از این فروشگاه  قیمت مناسب نسبت به رقبا و پشتیبانی رایگان و همچنین ضمانت اصالت برای تمامی کیف پول های دیجیتالی است. با علی سیتی لذت خریدی هوشمندانه را تجربه نمایید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "آموزش راه اندازی کیف پول لجر نانو اس"

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دوازده =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.