مقالات NFT

NFT ها در سال 2020 شروع به کار کردند و از آن زمان به ویژه در دنیای دیجیتال محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. ان اف تی ها هیجان زیادی ایجاد کرده اند، اما در عین حال به دلیل  آسیب پذیر بودن در برابر کلاهبرداری مورد انتقاد قرار گرفته اند. در این مقاله به آنچه باید در مورد این تکنولوژی باید بدانید میپردازیم.

معنی و تعریف NFT

NFT مخفف “non-fungible token” به معنی غیر قابل تعویض به این معنی است که چیزی منحصر به فرد است و نمی توان آن را جایگزین کرد. در مقابل، پول فیزیکی و ارزهای دیجیتال قابل تعویض هستند، به این معنی که می توان آنها را با یکدیگر معامله  یا مبادله کرد. هر ان اف تی حاوی یک امضای دیجیتال است که هر یک را منحصر به فرد می کند.ان اف تی ها دارایی های دیجیتال هستند و می توانند عکس، فیلم، فایل های صوتی یا فرمت دیجیتال دیگری باشند. نمونه‌های  از آن شامل آثار هنری، کتاب‌های کمیک، کلکسیون‌های ورزشی، کارت‌های تجاری، بازی‌ها و موارد دیگر است.

تاریخچه مختصری و مثال هایی برای NFT ها

 nft ها برای اولین بار در سال 2017 از طریق CryptoKitties با نمایش دیجیتالی گربه‌ها همراه با ویژگی های منحصر به فرد ، محبوب شدند.CryptoKitties بسیار شبیه همتایان فیزیکی خود رفتار کرده، رشد می کنند و تولید مثل کرده و به پرورش پاسخ داده و همچنین قابل تعویض هستند. جای تعجب نیست که آنها به سرعت مورد توجه علاقه مندان به گربه قرار گرفتند که بیش از 20 میلیون دلار از اتر را برای خرید، تغذیه و پرورش آنها برای ایجاد ویژگی های خاص خرج کردند.

توجه به CryptoKitties به محبوبیت مفهوم NFT کمک کرد. یکی از بنیانگذاران توییتر که اخیراً اولین توییت خود را به قیمت 2.9 میلیون دلار به حراج گذاشته است باعث جلب توجه بسیاری از کاربران به آنها شد.

تفاوت بین ارزهای دیجیتال و NFT چیست؟

NFT ها دارایی های دیجیتال منحصر به فرد هستند. ارزهای دیجیتال پول دیجیتالی هستند که برای خرید آن دارایی ها استفاده می کنید. بهترین راه برای مفهوم سازی این از طریق یک مثال در دنیای واقعی است.در اکتبر 2017، کات سیمارد، عکاس بیابان، تصویری را که از یک جاده خلوت هاوایی گرفته بود در حساب اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت. این عکس خیلی سریع وایرال شد و هزاران بار در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد.

هم nftها و هم ارزهای دیجیتال بخشی از Web3 و بخش بزرگی از متاورس هستند. برخلاف ارزهای دیجیتال، کاربران نمی‌توانند یک ان اف تی را با دیگری مبادله کنند.

برای خرید توکن‌های غیرقابل تعویض، کاربر باید یک کیف پول رمزنگاری داشته باشد که معمولاً برای ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. این همان جایی است که پلتفرم‌ها کلیدهای NFT را به عنوان اثبات مالکیت مجموعه آن  ذخیره می‌کنند. درست مانند یک کیف پول آفلاین، کاربران کیف پول های رمزنگاری خود را ایمن و خصوصی نگه می دارند. در حالی که بسیاری از ان اف تی ها فقط با ارز دیجیتال به فروش می رسند، اغلب برای کسانی که مایل به خرید با ارز محلی و کارت های اعتباری هستند مناسب خواهد بود.

کاربران ممکن است سرمایه گذاری یا فروش ارزهای دیجیتال و NFT را در تنظیمات رسانه های اجتماعی تبلیغ کنند. این روش بازاریابی به این معنی است که این پست‌ها می‌توانند با فید اجتماعی هر کسی، از جمله کودکان و نوجوانان مواجه شوند.بنابراین، مهم است که با فرزندتان در مورد مدیریت پول آنلاین صحبت کنید تا به او کمک کنید تا انتخاب های مالی خوبی داشته باشد.

NFT ها چگونه کار می کنند؟

توکن‌های غیرقابل تعویض یا NTF دارایی‌های رمزنگاری هستند که روی یک بلاک چین قرار دارند. یعنی یک دفتر کل عمومی توزیع‌شده که تراکنش‌ها را ثبت می‌کند. هر nft حاوی کدهای شناسایی منحصر به فردی است که آنها را از یکدیگر متمایز می کند. این داده ها انتقال نشانه ها بین مالکان و تأیید مالکیت را آسان می کند.

ان اف تی ها دارای ارزشی هستند که توسط بازار تعیین می شود، یعنی عرضه و تقاضا. البته می توان آنها را به همان روش دارایی های فیزیکی  خرید و فروش کرد. آن ها نمایش دیجیتالی دارایی ها هستند  و همچنین می توانند آیتم های دنیای واقعی مانند آثار هنری و املاک و مستغلات را نشان دهند. توکن کردن دارایی های ملموس دنیای واقعی به این روش توسط برخی از کاربران برای کارآمدتر کردن خرید، فروش و تجارت آنها و همچنین کاهش احتمال تقلب در نظر گرفته می شود.

چگونه NFT ها را خریداری می کنید؟

بازار NFT با ریسک بالا در نظر گرفته می شود و بالا و پایین های نوسان آن می تواند حتی سرمایه گذاران با تجربه را نیز منصرف کند. اگر به فکر خرید ان اف تی هستید، داشتن درک روشنی از فرآیند بسیار مهم است. بیایید به مراحل مربوط نگاه کنیم:

  • یک حساب صرافی رمزنگاری باز کنید

اولین قدم این است که یک حساب کاربری در یک پلتفرم کریپتو یا صرافی رمزنگاری باز کنید. صرافی کریپتو یک پلتفرم آنلاین است که در آن می‌توانید انواع مختلف ارزهای دیجیتال را خریداری و بفروشید. برای خرید NFT، باید با پلتفرم انتخابی خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. پلتفرم‌های مختلف خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهند، بنابراین ارزش آن را دارد که در مورد آن‌ها تحقیق کنید تا ببینید کدامیک از نظر ویژگی‌ها، هزینه‌ها و پشتیبانی مداوم برای شما مناسب‌تر است.

  • یک کیف پول کریپتو باز کنید

یک کیف پول کریپتو کلیدهایی را ذخیره می کند که به دارایی های دیجیتال شما دسترسی می دهد. به کاربران یک عبارت seed منحصربفرد داده می شود که به آن عبارت بازیابی نیز گفته می شود تا به کیف پول خود دسترسی داشته باشند. ایمن نگه داشتن عبارت seed ضروری است – بدون آن، دسترسی به کیف پول خود را از دست خواهید داد.

کیف پول ها می توانند در یک صرافی میزبانی شوند یا ممکن است به طور مستقل عمل کنند. اگر آنها به طور مستقل عمل کنند، مسئولیت کیف پول و کلیدهای خصوصی خود را بر عهده خواهید داشت. اگر کیف پول دیجیتال شما توسط یک صرافی میزبانی می شود، صرافی به عنوان یک واسطه برای انتقال ارز دیجیتال عمل می کند. این شرکت کلیدهای خصوصی شما را نگه می دارد و مسئولیت حفظ امنیت دارایی های شما را بر عهده دارد.

از طرف دیگر، اگر می‌خواهید NFT‌ها را بدون دخالت شخص ثالث بخرید و بفروشید، به کیف پولی نیاز دارید که مستقیماً به بلاک چین متصل باشد. این اجازه می دهد تا ارز به طور مستقیم بین افراد با استفاده از کلید عمومی منتقل شود. دو نوع کیف پول موجود “گرم” یا “سرد” نامیده می شوند:

کیف پول های داغ عبارتند از:

کیف پول های نرم افزاری، کیف پول های مبتنی بر وب و کیف پول های موبایلی. این نوع به عنوان یک برنامه دسکتاپ یا تلفن همراه، افزونه درون مرورگر یا هر دو  برای کاربران در دسترس هستند. که نسبت به کیف پول های سرد در برابر حملات سایبری آسیب پذیرتر هستند.

کیف پول سرد عبارتند از:

کیف پول های سخت افزاری، دستگاه های فیزیکی که به اینترنت متصل نبوده و نسبت به مدل های نرم افزاری امن تر و ایمن تر هستند. با این حال، در صورت از دست دادن عبارت seed خود، در معرض خطر از دست دادن دارایی های خود هستید و هیچ نسخه پشتیبانی در دسترس ندارید.

کیف پول رمزنگاری که انتخاب می‌کنید باید در حالت ایده‌آل با بلاک‌چین اتریوم سازگار باشد، زیرا این شبکه‌ای است که اکثر NFT‌ها روی آن فروخته می‌شوند اتر ETH و  Etherium که ارز دیجیتال بومی بلاک‌چین اتریوم است.

  • اتریوم را به کیف پول کریپتو منتقل کنید

پس از انتخاب یک صرافی NFT و خرید ETH، باید آن را به کیف پول انتقال دهید. این فرآیند بسته به صرافی ای که از طریق آن ETH خریداری می کنید و  کیف پولی که استفاده می کنید و همچنین بازاری که قصد دارید ان اف تی را در آن معامله کنید، متفاوت خواهد بود.

  • خرید NFT

پس از اتصال کیف پول شما و تامین مالی، می توانید شروع به خرید NFT کنید. هنگامی که یک ان اف تی خریداری می کنید، شما مالک آن خواهید بود. با این حال، دارنده ان اف تی حقوق دیگری در مورد اثر ندارد، مانند حق اقتباس یا بازتولید آن، مگر اینکه این بخشی از توافق مستقیم بین خریدار و خالق باشد. بازارهای مختلف ممکن است محدودیت های مختلفی را برای ان اف تی خریداری شده شما اعمال کنند.

بازار NFT چیست؟

چشم انداز NFT در حال تکامل است، اما معمولاً اکثر بازارهای آن در یکی از این سه دسته قرار می گیرند:

  • بازار باز

هر کسی می تواند NFT ها را بفروشد، بخرد یا ضرب کند. منتینگ به فرآیند انتشار منحصربه‌فرد توکن خود در بلاک چین برای قابل خرید کردن آن اشاره دارد. بازارهای باز معمولاً  آن را برای شما ضرب می‌کنند، اگرچه سازندگان نیز می‌توانند آثار خود را ضرب کنند.

  • بازار بسته

هنرمندان باید برای پیوستن درخواست دهند و بازار معمولاً فرآیندهای ضرب‌کاری را انجام می‌دهد. که در این حالت فروش و تجارت محدودتر است.

  • بازار اختصاصی 

بازاری که ان اف تی های دارای علامت تجاری یا دارای حق چاپ توسط شرکتی که آن را اداره می کند به فروش می رساند.

برخی از معامله‌گران NFT در بازارهای مختلف حساب ایجاد می‌کنند و مشترک آن‌ها می‌شوند تا بتوانند اطلاعیه‌هایی درباره کاهش‌های جدید ان اف تی دریافت کنند. اطلاعات مربوط بهان اف تی جدید نیز در پلتفرم هایی مانند Discord و Twitter و همچنین پلتفرم های سرمایه گذاری تخصصی تر مانند Rarity Sniper و Rarity Tools به اشتراک گذاشته می شود.

آینده ان اف تی ها به کدام سمت می‌رود؟

یک گواهی دیجیتال با تأیید و رمزگذاری بلاک چین به عنوان “NFT” نامیده می شود. این یک روند امیدوار کننده برای آینده است و در چند سال گذشته برترین روند فناوری بوده است. نتایج حاصل از موتور جستجو شامل ان اف تی هایی است که در مقایسه با اتریوم و بیت کوین محبوب هستند.

ارزش آن ملموس است و از آنچه ارزهای دیجیتال ارائه می دهند پایدارتر است. بسیاری از مشاغل همچنان از ان اف تی به عنوان یک گزینه پرداخت استفاده می کنند. آینده این تکنولوژی می تواند تقریباً هر چیزی را شامل شود، از جمله محتوای نوشتاری، عکس های دیجیتال، موسیقی و غیره. ظرفیت پذیرش و شانس انتقال حقوق مالکیت، همراه با محصولات بلاک چین از مزایای اصلی آن هستند.

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.