آموزش NFTها به صورت گام به گام

علی سیتی / آموزش NFTها به صورت گام به گام

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

25 اردیبهشت 1401

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

NFT  یکی از جدیدترین اصطلاحات در زمینه سرمایه‌گذاری دیجیتال محسوب می‌شود و آموزش NFT  از آن جهت اهمیت دارد که بسیاری افراد هنوز از وجود و اهمیت آن بی‌خبر هستند. از بسیاری جهات،ان اف تی ها چندان بی شباهت به ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، اتریوم و دوج‌کوین نیستند. دلیل این امر این است که آن‌ها به عنوان دارایی‌های دیجیتال محسوب می‌شوند و درون شبکه بلاک‌چین عمل می‌کنند.در حقیقت هم می‌توانند میان کیف پول‌های دیجیتال به صورتی سریع، ایمن و کم‌هزینه منتقل شوند. با این همه، ان اف تی با ارزهای دیجیتالی تفاوت‌هایی هم دارند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با شما اطلاعاتی را از ماهیت، ویژگی‌ها و نکات ورود به بازارهای NFT به اشتراک بگذاریم.

nft

گام اول  آموزش NFT؛ NFT چیست؟

اولین مطلب مقاله آموزش ان اف تی درباره چیستی آن است. NFTها ابزاری ایده‌آل برای محافظت از ارزش دارای‌های دنیای واقعی و مجازی محسوب می‌شوند که بر خلاف ارز‌های دیجیتال، منحصر به فرد هستند و با سایر دارایی‌های دیجیتال در گردش ارتباطی ندارند، به همین دلیل آن‌ها را غیرقابل تعویض توصیف می‌کنند.

  • NFTها چگونه کار می‌کنند؟

پس از این توضیح کوتاه، اکنون می‌توانیم کمی عمیق‌تر به نحوه عملکرد NFTها بپردازیم.اگر در حال حاضر در فکر خرید آن هستید، بسیار ضروریست که قبل از هر اقدام و به خطر انداختن سرمایه‌تان، درک واضحی از نحوه عملکرد این بخش خاص از بلاک‌چین داشته باشید.همانطور که مشخص کرده‌ایم، برخلاف ارزهای دیجیتال، ان اف تی ها دارایی‌های غیر قابل تعویض به شمار می‌روند. این به آن معنی است که به علت منحصر بودن، نمی‌‌توان یک NFT را با دیگری تعویض کرد و انتظار داشت که ارزشش آن تغییر نکند.

عملکرد ان اف تی

  • پروتکل بلک‌چین

در ادامه بحث آموزش NFT  به پروتکل بلک‌چین می‌رسیم بهترین توکن‌های NFT توسط پروتکل‌های بلک‌چین میزبانی می‌شوند. به طور مثال شبکه Binance از تعداد زیادی از توکن‌های ان اف تی پشتیبانی می‌کند.

  • Minting (ضرب) ان اف تی

هنگام جستجوی بهترین توکن‌های NFT برای خرید، اغلب با اصطلاح «Minting» مواجه می‌شویم. در ساده‌ترین تعریف، “Minting” به فرآیند ایجاد یک توکن جدید که از قبل وجود ندارد، اشاره دارد. این به آن معناست که وقتی توکن‌های ان اف تی را می‌خرید، در حال خرید دارایی دیجیتالی هستید که قبلاً توسط شخص دیگری ایجاد شده‌اند.

ضرب nft

  • تقسیم NFT

درست مانند ارزهای دیجیتال، فرآیند تقسیم توکن‌های NFT به واحدهای کوچک امکان پذیر است. در واقع، این یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های NFT است، زیرا به افراد متعدد اجازه می‌دهد تا بخشی از یک دارایی با ارزش را در اختیار داشته باشند. بنابراین، کسانی که واحدهای NFT را می‌خرند، البته در صورت حمایت این قرارداد توسط پروتکل بلاکچین، درصدی از دارایی را در اختیار خواهند داشت.

گام دوم آموزش NFT؛ انواع NFT

اکنون که ماهیت و نحوه عملکرد NFTها را توضیح دادیم، می‌توانیم در ادامه آموزش ان اف تی انواع مختلفی از دارایی‌های دیجیتال غیرقابل تعویض در بازار را بررسی کنیم.

انواع nft

  • املاک فیزیکی و مجازی (متاورس)

املاک و مستغلات، احتمالاً جالب‌ترین جنبه بازار NFT هستند. یکی از دلایل آن می‌تواند این باشد که شما در این بازار می‌توانید دارایی‌های فیزیکی و مجازی) را خرید و فروش کنید. NFTs و Metaverse دو اصطلاحی هستند که اغلب در کنار هم استفاده می‌شوند. متاورس در حقیقت، نمایش دیجیتالی از دنیای واقعی است که انتظار می‌رود علاقه به حضور این فضا در سال‌های آینده، به طور چشم‌گیری افزایش یابد.

شاید در ابتدا خرید و فروش املاک مجازی عجیب به نظر برسد اما در هر صورت املاک و مستغلات فیزیکی و مجازی نمونه کاملی از دارایی‌هایی است که این توکن می‌تواند آن را پوشش دهد.

  • CryptoPunks””

در جستجوی بهترین توکن‌های NFT، احتمالاً با کریپتوپانک‌ها برخورد خواهید کرد. به طور خلاصه، “CryptoPunks” مجموعه‌ای از 10000 کاراکتر زنده دیجیتال است که در سال 2007 ایجاد شده اما به نظر می‌رسد که کاراکترها در دهه 1970 طراحی شده باشند. هر کریپتوپانک منحصر به فرد است و توسط یک توکن ان اف تی پشتیبانی می‌شود. با ما در ادامه مطلب آموزش NFT همراه باشید.

CryptoPunks

  • کلیپ‌های ورزشی

یکی دیگر از فضاهای به سرعت در حال رشد در این بازار، «کلیپ‌های ورزشی» هستند. برندهای ورزشی بزرگ – مانند NBA و ATP، اکنون حق مالکیت کلیپ‌های ویدیویی رویدادهای کلیدی درون بازی را در اختیار دارند و آنها را می‌فروشند. فلسفه این عمل، بر امید به افزایش ارزش NFT کلیپ‌های ورزشی با گذشت زمان بنا شده است.

  • NFT بازی‌های کامپیوتری

برخی از بهترین توکن‌های NFT موجود در بازار امروزی را می‌توان در عناوین بازی‌های کامپیوتری محبوب پیدا کرد. این بازی‌ها با عنوان «بازی‌‌های درامدزا» یا P2E شناخته می‌شوند.

ان اف تی بازی های کامپیوتری

چرا مردم به دنبال آموزش NFT  و سرمایه‌گذاری در آن هستند؟

در این قسمت از آموزش  ان اف تی  به این سوال پاسخ می‌دهیم. افراد زیادی از سرمایه‌گذاران معمولی خرده‌فروشی‌ها گرفته تا صاحبان میلیونر مشهور NFT در این بازار حضور دارند. در اینجا مزایای سرمایه‌گذاری در این توکن را برایتان شرح می‌دهیم تا تصویر واضح‌تری در برابر چشمانتان قرار بگیرد.

  • بازار باارزش

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث می‌شود هر روزه افراد بیشتری به دنبال خرید توکن‌ها باشند، این است که هر توکن ان اف تی می‌توانند نماینده یک دارایی با ارزش باشد. همانطور که قبل‌تر هم توضیح دادیم، Minting یک توکن NFT فرآیند ساده‌ای است که به وسیله آن می‌توان مالکیت هر چیز باارزشی، از کلیپ‌های ورزشی گرفته تا یک قطعه زمین را بدست آورد. در روی کاغذ، هر ان اف تی که امروز خریداری می‌کنید، در آینده صاحب ارزش بیشتری خواهد شد و مردم حاضرند برای آن پول بپردازند.

  • خبری خوش برای تولیدکنندگان محتوا

سازندگان محتوا – مانند هنرمندان، نویسندگان و نوازندگان، اغلب مجبورند برای فروش آثار خود از طریق اشخاص ثالث اقدام کنند. در بیشتر مواقع این به معنای واگذاری درصد زیادی از امتیاز و حق فروش در آینده است. در حالی که در صورت گذراندن دوره‌های آموزش NFT  و تبدیل آثار هنری به توکن‌های NFT می‌تواند مالکیت و سود آینده این آثار را در اختیار سازندگان محتوا و خریداران NFT های آنها قرار دهد.

  • یک سرمایه‌گذاری پرسود

امروزه بسیاری از افراد اقدام به خرید توکن‌های NFT به عنوان یک کالای سرمایه‌گذاری می‌کنند. این به معنای پرداخت قیمتی بسیار پایین برای بدست آوردن مالکیت NFT است که در آینده می‌تواند بسیار با ارزش‌تر شود.

  • برداشته شدن محدودیت‌های مرسوم

اقدام به سرمایه‌گذاری در دنیای واقعی می‌تواند به دلیل محدودیت‌های قضایی چالش برانگیز باشد. این در حالی است که با ورود به دنیای دارایی‌های دیجیتال غیرقابل تعویض و خرید توکن‌های NFT با هیچ محدودیتی مواجه نخواهید شد.

  • موانع کوچک در بدو ورود

یکی دیگر از دلایل اصلی روآوری مردم به آموزش ان اف تی  و خرید توکن‌ها این است که این فضا، امکان سرمایه‌گذاری را برای همه افراد با بودجه‌های متفاوت هموار کرده است.

در این مقاله  می‌توانیم برای شما از معاملاتی بگوییم که در آن‌ها افراد میلیون‌ها دلار برای یک NFT پرداخت کرده‌اند. اما با این حال، همچنان برخی از بهترین توکن‌ها را می‌توان با مقدار کمی پول بدست آورد.

توکن nft

  • بازار بزرگ

اگرچه منابع مختلف برآوردهای متفاوتی را در مورد ارزش کل آتی بازار NFT ارائه می‌دهند، اما با محاسبه تغییرات ارزش این بازار در سال‌های اخیر به نتایج ملموس‌تری خواهیم رسید.

به گزارش بلومبرگ تنها در سال 2021، تقریباً 41 میلیارد دلار صرف سرمایه‌گذاری در بازار NFT  شده است و با ادامه روند صعودی، می‌توان تصور کرد که این صنعت به زودی از یک تریلیون دلار عبور کند.

  • از NFT ها می‌توان به عنوان وثیقه استفاده کرد

امروزه، وام‌دهندگان مبتکری وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا در ازای قرار دادن توکن NFT خود به عنوان وثیقه، به منابع مالی دسترسی داشته باشید. این فرایند، مشابه وام‌های تضمین شده متعارفی عمل می‌کند که در آن‌ها، وام‌گیرنده مقدار معینی پول را برای تضمین قرارداد تامین مالی نزد وام‌دهنده می‌گذارد.

nft به عنوان وثیقه

نکات تکمیلی آموزش NFT؛ ورود به بازارهای NFT

بازارهای NFT از آن لحاظ  که بین خریداران و فروشندگان قرار می‌گیرند، به صرافی‌های رمزارزها (بایننس‌ها) شبیه هستند و برای خرید  این توکن‌ها، ابتدا باید یک بازار معتبر را انتخاب کنید.

این قسمت از مقاله آموزش NFT به نحوه خرید NFT و انتخاب بهترین بازار برای ثبت نام اختصاص دارد. برای ورود به بازار NFT این موارد را باید در نظر بگیرید.

  • حسن شهرت

قبل از هر چیز باید شهرت بازار NFT را در نظر بگیرید و به مواردی نظیر سابقه پلتفرم، تعداد کاربران و حجم معاملات در روز توجه کنید.

  • پشتیبانی بازار از NFT مود درخواست

مورد بعدی اطمینان حاصل کردن از ارائه ان اف تی مورد درخواست شما توسط بازار است. همانطور که گفتیم NFTها بسیار متنوع هستند و تمام آن‌ها را در یک بازار نمی‌توانید بیابید.

  • هزینه‌ها

بازارهای NFT بخش زیادی از درآمد خود را، با دریافت کارمزد تراکنش، از خریداران و فروشندگان به‌دست می‌آورند. بنابراین قبل از انتخاب ارائه‌دهنده خدمات، باید این نکته را هم در نظر بگیرید.

  • پرداختها و کیف پول دیجیتال

در زمان خرید توکن‌های NFT به صورت آنلاین، معمولاً باید هزینه خرید خود را از طریق ارز دیجیتال و با کیف پول دیجیتال خود پرداخت کنید. به عنوان مثال، اگر NFT انتخابی شما بر روی بلک‌چین اتریوم تعریف شده باشد، هزینه خرید توکن را باید با ETH پرداخت کنید.

نتیجه‌گیری

بسیاری از مفسران بازار بر این باورند که محبوبیت فزاینده NFTها در سال های آینده به شکل سرسام‌آوری افزایش خواهد یافت. به هر حال، تا کنون همه چیز به خوبی پیش رفته و حجم معاملات NFT تنها در سال 2021، از 40 میلیارد دلار عبور کرده است  و بسیاری از توکن‌ها با رقمی بیش از یک میلیون دلار خرید و فروش می‌شوند. اگر این بازار شما را هم مانند بسیاری دیگر جذب خود کرده است، قبل از اقدام به هر کاری تمام جوانب را در نظر بگیرید و مطمئن شود به قدر کافی از آموزش NFT بهره برده‌اید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "آموزش NFTها به صورت گام به گام"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.