معرفی مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری

علی سیتی / معرفی مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

10 اسفند 1401

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

کیف پول سخت افزاری که به عنوان کیف پول سرد شناخته می شود، یک دستگاه فیزیکی رمزگذاری شده است که به عنوان تنها نقطه دسترسی برای سبد ارز دیجیتال طراحی شده است. اما مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری چیست؟ در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد.

به عبارتی دیگر تنها راه ممکن برای دسترسی به دارایی‌های دیجیتالی که در فضای ذخیره‌سازی آفلاین رمزگذاری‌شده نگهداری می‌شوند، کیف پولهای سخت افزاری هستند که به‌طور ایمن در اختیار شما قرار می‌گیرند و هیچ راهی برای دسترسی دیگران به جز خود شما به آن وجود ندارد. از این نظر، این نوع کیف پول های دیجیتال به عنوان یک خزانه برای ارز دیجیتال شما عمل می‌کنند. در حقیقت ذخیره ارزهای رمزنگاری شده می‌تواند برای کاربران مشکل ساز باشد، به خصوص اگر  مقدار قابل توجهی دارایی های دیجیتالی داشته باشند. با افزایش فعالیت های هک، مردم اغلب سعی می کنند بهترین و امن ترین راه را برای ذخیره دارایی های دیجیتال خود بیابند. کیف پول‌های سخت‌افزاری که معمولاً به عنوان کیف‌پول‌های سرد نیز شناخته می‌شوند، نسبت به کیف پولهای نرم افزاری و یا کیف پولهای کاغذی، امن‌ترین راه برای ذخیره ارزهای دیجیتالی شما هستند.  قبلا در ارتباط با انواع کیف پول های سخت افزری با شما صحبت کردیم  اکنون و در این مقاله با ما همراه باشید تا با مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری آشنا شوید.

مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری

مزایای کیف پول های سخت افزاری

اکنون که دانستید کیف پول سخت افزاری چیست بهتر است بدانید این کیف پول های دیجیتال در گروه بهترین کیف پول های 2023 قرار دارند و دارای مزایای گوناگونی هستند که آن ها را نسبت به سایر ولت های دیجیتالی متمایز کرده است. در راستای مقاله مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری ابتدا به معرفی مزایا آن خواهیم پرداخت.

  •   امنیت

کیف پول های سخت افزاری از امنیت بالایی برخوردار هستند. علاوه بر این، این نوع ولت ها دارای یک تراشه عنصر ایمن هستند که سطح امنیتی بیشتری را به کیف پول سخت افزاری شما اضافه می کند. اگر هر هکری سعی کند به ولت شما دسترسی پیدا کند، به دلیل  وجود این تراشه به دستگاه شما دسترسی پیدا نخواهد کرد. انواع کیف پول های سخت افزاری لجر نانو اس پلاس، لجر نانو ایکس، لجر استکس و همچنین کیف پول های سیف پال از این قابلیت برخوردارند.

  • پشتیبانی از ارزهای مختلف

مزیت مهم بعدی این است که آنها از انواع مختلف ارزهای دیجیتال در یک کیف پول پشتیبانی می کنند. این بدان معنی است که می توانید سایر ارزهای دیجیتال را در کیف پول خود ذخیره کنید و آنها را از یک مکان مدیریت کنید. ارز دیجیتال فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و در واقع، هیچ محدودیتی برای ذخیره سازی آفلاین ارزهای  دیجیتال  وجود ندارد. برخی از کیف پول‌های سخت‌افزاری به شما این امکان را می‌دهند که چندین ارز دیجیتال را همزمان نگهداری کنید،  کیف پول  Kinesis ,  CoolWallet S در این دسته قرار می‌گیرد.

در حقیقت مقدار و نوع ارزهای دیجیتالی که می توانید ذخیره کنید به مدلی که می خرید بستگی دارد. به عنوان مثال، کیف پول Trezor از حدود 700 سکه پشتیبانی می کند. در عین حال، کیف پول های لجر به شما اجازه می دهد حدود 1500 ارز را نگه دارید.

  •  پین کد

درست مانند تلفن همراه شما این نوع ولت ها دارای پین کد برای ورود هستند که دسترسی را برای افراد دیگر محدود کرده است. پین شما فقط در کیف پول سخت افزاری شما ذخیره می شود. لازم نیست پین را در دستگاه دسکتاپ خود وارد کنید. از این رو هرگز نمی توان آن را هک کرد. هر بار که می خواهید از طریق کیف پول خود به ارزهای رمزنگاری شده خود دسترسی پیدا کنید، به پین نیاز دارید.

  • عدم آسیب پذیری در برابر ویروس های کامپیوتری

کیف پول‌های ارز دیجیتال نرم افزاری تحت وب و یا آنلاین که در رایانه شخصی یا اینترنت ذخیره می‌شوند ممکن است تحت تأثیر ویروس‌ها قرار بگیرند.اکثر ویروس‌های کامپیوتری برای حمله به نرم‌افزارهای سیستمی طراحی شده‌اند، به این معنی که به هیچ وجه امنیت یک کیف پول سخت‌افزاری را به خطر نمی‌اندازند. بنابراین این ولت ها از حمله بدافزارها و هکرها در امان هستند.

  •  تایید تراکنش در دستگاه سخت افزاری

هر تراکنشی که انجام می دهید باید از طریق کیف پول سخت افزاری رمزگذاری شده شما تأیید شود. بنابراین، بدون دسترسی به کیف پول سرد شما، انجام معامله برای شخص دیگری غیر ممکن است، به شرطی که دستگاه خود را ایمن نگه دارید و از دست هر هکر احتمالی دور باشید، می توانید مطمئن باشید که هیچ کس نمی تواند به ارز دیجیتال ذخیره شده شما دسترسی پیدا کند.

مزایا کیف پول سخت افزاری

 

معایب کیف پول های سخت افزاری

در این قسمت از مقاله مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری به معرفی معایب آن می‌پردازیم. اگر چه این نوع کیف پول های دارای مزایای قابل توجهی هستند اما معایبی نیز دارند که در ذیل به صورت مختصر آن ها را بیان خواهیم کرد.

  •  قیمت

کیف پول های سخت افزاری بسیار گران هستند. اگر تعداد کمی از دارایی های کریپتو دارید، سرمایه گذاری در کیف پول سخت افزاری معقول نخواهد بود. به عنوان مثال، یک کیف پول Trezor Model T حدود 205 دلار برای شما هزینه دارد و یک کیف پول ترزور وان  Trezor One Metallic با قیمتی در حدود 685 دلار به فروش می رسد. در مقایسه، کیف پول لجر نانو ایکس نیز حدود 119 دلار برای شما هزینه خواهد داشت. نسخه قدیمی تر یعنی کیف پول نانو اس نیز 50 دلار قیمت دارد. بنابراین، قبل از سرمایه‌گذاری در کیف پول سخت‌افزاری، حتماً تعداد ارزهای رمزنگاری شده‌ای را که در اختیار دارید، در نظر بگیرید، بودجه خود و ارزش دارایی را سنجیده و سپس اقدام به خرید نمایید.

  •  تقلبی بودن

از آنجایی که کیف پول‌های سخت‌افزاری قیمت بالایی دارند، مردم اغلب وسوسه می‌شوند که به دنبال تخفیف آن‌ها باشند. این باعث می شود که آنها از سایت های نامعتبر اقدام به خرید کنند. به این ترتیب به محض اینکه اطلاعات خود را در یک کیف پول در معرض خطر وارد می کنید، ممکن است تمام سرمایه دیجیتال خود را از دست بدهید. بنابراین در انتخاب فروشگاه و خرید دستگاه از شرکت های معتبر دقت لازم را داشته باشید، زیرا حتی ممکن است کیف پول شما قبلا توسط اشخاص دیگر استفاده شده باشد. با این وجود اگر در هنگام راه‌اندازی و نصب این ولت ها با مواردی مانند پین کد و یا رمز عبور مواجه شدید باید بدانید که این کیف پول قبلا راه اندازی شده است و سریع با پشتیبانی تماس برقرار نمایید.

بنابراین، همیشه توصیه می شود کیف پول سخت افزاری را از وب سایت رسمی سازنده خریداری کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک کیف پول لجر را خریداری نمایید بهتر است آن را از وب سایت رسمی لجر و یا فروشگاه های معتبر خریداری نمایید حتی اگر سایت های دیگر آن را با قیمت پایین تری ارائه دهند.

  • عدم کاربری آسان برای افراد مبتدی

کیف پول های سخت افزاری بسیار امن هستند، اما برای همه، به خصوص کاربران بی تجربه مناسب نیستند. این نوع ولت ها معمولاً دست و پا گیر هستند، کارکرد و راه اندازی آن نسبتاً پیچیده است و استفاده از آن برای مبتدیان دشوار خواهد بود . کاربران کیف پول سخت افزاری باید به طور مرتب از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنند تا در صورت در صورت گم شدن، دزدیده شدن یا از بین رفتن آن ها بتوانند ارزهای خود را بازیابی نمایند. با این حال، اگر می‌خواهید آرامش داشته باشید و به انعطاف‌پذیری کیف پول‌های داغ نیاز ندارید، معمولاً یک کیف پول سخت‌افزاری بهترین راه‌حل است.

اگر  مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری ذکر شده در بالا را در نظر داشته باشید و برای اجتناب از  معایب آنها مراقب باشید، به راحتی می توانید از مزایای کیف پول سخت افزاری لذت ببرید. به طور خلاصه، اگر مقدار قابل توجهی از ارزهای رمزنگاری شده را در اختیار دارید، توصیه می شود برای امنیت و ایمنی، آنها را در یک کیف پول سخت افزاری ذخیره کنید.

معایب کیف پول سخت افزاری

خرید انواع کیف پول سخت افزاری از علی سیتی

ما در این مطلب در ارتباط با مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری صحبت کردیم و به معرفی مهمترین موارد آن پرداختیم. همانطور که بیان کردیم این نوع ولت ها بهترین و ایمن‌ترین کیف پول های دیجیتال هستند که شما می‌توانید با خیالی آسوده از آن ها استفاده نمایید. کیف پول سخت افزاری اگرچه ممکن است محدودیت هایی داشته باشند، اما مزایای استفاده از این ولت ها بسیار بیشتر از معایب آن است. کلیدهای خصوصی مهم ترین کلید برای دسترسی به ارزهای دیجیتال هستند و این کلیدها را می توان به طور ایمن در کیف پول های سخت افزاری ذخیره کرد. آنها این کلیدها را به صورت آفلاین ذخیره می کنند زیرا عملا به اینترنت نیاز نخواهند داشت. معمولاً کیف پول های سخت افزاری را می توان از طریق اتصال USB یا بلوتوث به رایانه شخصی یا دستگاه دیگری متصل کرد.

شما می‌توانید برای مشاهده مشخصات و ویژگی ها و قیمت انواع کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال به وب سایت و فروشگاه آنلاین علی سیتی مراجعه نمایید و پس از بررسی مشخصات و ویژگی های هر محصول با چند کلیک ساده به صورت اینترنتی سفارش خود را ثبت نمایید. از مزایای خرید از این فروشگاه قیمت مناسب، ضمانت اصالت کالا و پشتیبانی رایگان است. با علی سیتی لذت خریدی هوشمندانه را تجربه نمایید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "معرفی مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 19 =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.