کیف پول سخت افزاری چیست؟

علی سیتی / کیف پول سخت افزاری چیست؟

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

11 بهمن 1401

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، به احتمال زیاد از قبل می‌دانید کیف پول سخت‌ افزاری چیست؟ ولت های سخت افزاری، ارزهای دیجیتال را در فضای ذخیره‌سازی آفلاین یا «سرد» نگه می‌دارند. در حقیقت این نوع ولت ها دستگاه‌های فیزیکی هستند که معمولاً شبیه یک USB می‌باشند که به‌ سادگی به کامپیوتر شخصی شما متصل می‌شوند. با Hardware wallet تراکنش های رمزنگاری به صورت دیجیتالی در دستگاه و با استفاده از کلید خصوصی شما امضا می شوند، سپس به طور ایمن از طریق یک پل رمزنگاری بر روی بلاک چین آپلود می شوند.

معرفی کیف پول سخت افزاری Hardware wallet 

اکنون توضیحی کامل‌تر در ارتباط با این‌که کیف پول سخت افزاری چیست داشته باشیم. همانطور که بیان کردیم کیف پول‌های سرد کلیدهای خصوصی کاربر را رمزنگاری و به صورت آفلاین نگه می‌دارند، به این معنی که برای استفاده از آن‌ها نیازی به اتصال به اینترنت نخواهد بود .اما ممکن است سوالات دیگری در مورد نحوه عملکرد کیف‌پول‌های سخت‌افزاری و یا اینکه چرا از کیف پول‌های مبتنی بر وب یا نرم‌افزاری ایمن‌تر هستند، داشته باشید. اکنون قصد داریم توضیحاتی بیشتر در ارتباط با آن ها و نوع عملکرد، ایمنی و بهترین نوع این ولت ها با شما صحبت نماییم. بر خلاف کیف پول‌های رمزنگاری مبتنی بر وب و یا «داغ» که دائماً آنلاین هستند و به هکرها قابلیت های حمله بالقوه بیشتری می‌دهند تا از طریق آن وجوه شما را سرقت کنند، کیف پول‌ های سرد تقریباً به‌عنوان یک گزینه بسیار امن برای دور نگه‌داشتن دارایی‌های رمزنگاری شده از دست افراد نادرست  و هکرها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 کیف پول سخت افزاری چیست

اگر چه از یک کیف پول سخت افزاری و یا نرم افزاری استفاده می کنید، باید  بدانید که  نگهداری از دارایی های رمزنگاری شما به همان شکلی که ارز فیات را در یک کیف پول معمولی نگه می دارید، در داخل آن ذخیره نخواهند شد. رمز ارزها صرفاً داده‌هایی هستند که روی  شبکه بلاک چین زندگی می‌کنند و دارندگان از طریق کلیدهای خصوصی به وجوه خود دسترسی دارند. هر کیف پول رمزنگاری دارای یک جفت کلید است، یکی کلید عمومی و دیگری خصوصی. این کلیدها ترکیب پیچیده ای از اعداد و حروف هستند که معمولاً 25 تا 36 کاراکتر طول دارند. کلید عمومی چیزی مانند شماره حساب بانکی را هستند  ولی کلید خصوصی بیشتر شبیه یک کد پین است و باید به دقت محافظت شود، زیرا هر کسی که به آن دسترسی داشته باشد به ارزهای دیجیتال شما نیز دسترسی خواهد داشت. بنابراین باید در نگهداری آن دقت داشت.

کیف پول‌ های سخت‌ افزاری به کاربران این امکان را می‌دهند که امنیت کلیدهای خصوصی خود را با یک قطعه فیزیکی در دست بگیرند. کیف پول‌های سرد که اغلب شبیه درایوهای کوچک USB هستند، دارای فاکتورها و ویژگی‌هایی محدودی هستند و تنها هدف آنها امضای معاملات ارزهای دیجیتال به صورت آفلاین و محافظت از کلیدهای خصوصی کاربر است

کیف پول های سخت افزاری چگونه کار می کنند؟

کیف پول‌های سخت‌افزاری را می‌توان به‌ عنوان رایانه‌های کاملاً ضعیفی در نظر گرفت که فقط برای انجام چند عملکرد اساسی اما ضروری کاربرد دارند. اغلب حاوی یک یا دو دکمه و یک صفحه نمایش کوچک هستند. این نوع کیف پول ها به تنهایی راهی برای اتصال به اینترنت ندارند، به این معنی که دسترسی هکرها به محتویات آنها عملا غیرممکن است. هنگامی که یک کاربر در حال مبادله، ارسال و یا دریافت ارز دیجیتال در کیف پولی است، تراکنش باید با استفاده از کلید خصوصی او «امضا» شود. با استفاده از یک کیف پول سخت‌افزاری، تراکنش‌ها در داخل خود دستگاه و یک نرم‌افزار ساده که اتصال کیف پول  به بلاک چین را تسهیل می‌کند، امضا می‌شود.

هنگامی که یک کاربر کیف پول خود را به رایانه شخصی متصل می کند، پل رمزنگاری داده های تراکنش بدون امضا را به دستگاه منتقل می کند. سپس کیف پول تراکنش‌ها را از طریق کلید خصوصی امضا می‌کند و آن‌ها را دوباره به پل آپلود می‌کند، و آنها را به صورت کامل به  شبکه بلاک چین ارسال می‌کند. در هیچ مرحله ای از این فرآیند، کلید خصوصی کاربر کیف پول سرد را ترک نمی کند.

نحوه کار ولت سخت افزاری

چرا مردم از کیف پول سخت افزاری استفاده می کنند؟

به طور کلی، کیف پول‌ سخت‌ افزاری مورد علاقه کاربرانی است که امنیت برای آن ها در اولویت قرار دارد و یا کسانی که سرمایه زیادی را وارد بازار ارزهای دیجیتالی کرده اند. در حقیقت این ولت ها با ارائه  گواهی بر سطح بالایی از امنیت به کاربران تضمین نگهداری از ارزهای دیجیتال را به صورت ایمن و مطمئن داده‌اند. با این وجود هرگز نباید مقادیر زیادی از ارزهای دیجیتال را در یک کیف پول آنلاین و یا «گرم» ذخیره کنید.

معرفی مزایا و معایب کیف پول‌های سخت افزاری

اکنون که دانستید کیف پول سخت افزاری چیست بهتر است با مزایا و معایب این ولت ها نسبت به کیف پول نرم افزاری و سایر ولت ها نیز آشنا شوید. در ادامه این موارد را به صورت مختصر بیان می‌کنیم.

مزایا

  •    کیف پول های سرد، کلیدهای خصوصی شما را برای ایجاد امنیت به صورت کاملاً آفلاین نگه می دارد.
  •    کنترل کامل کلیدهای خصوصی را به کاربران می دهد.
  •    تولید کننده های معتبر و شرکت های مطرحی مانند Ledger سازنده و پشتیبانان آن هستند.

معایب

  •   دسترسی به هولدینگ برای کاربرانی که اغلب رمزنگاری خود را خرج می کنند سخت تر است.
  •   کیف پول های سخت افزاری ممکن است گم شوند، دزدیده شوند یا از بین بروند.
  •   مسئولیت تمام مشکلات و اتفاقات برای ارزهای دیجیتال به عهده خود کاربر است.
  •   این ولت ها رایگان نیستند و برای خرید و  استفاده از آن ها باید هزینه پرداخت نمایید.

 مزایای و معایب کیف پول سخت افزاری

نکات مهم استفاده از کیف پول های سخت افزاری

اگر چه این کیف پول ها دارای امنیت قابل قبولی هستند اما همواره باید نکات ایمنی استفاده از آن ها را رعایت فرمایید. اگرشما نیز از جمله افرادی هستید که از این کیف پول ها  استفاده می‌کنید و یا قصد خرید کیف پول سخت افزاری را داریدحتما نکات ذیل را در استفاده از آن ها در نظر بگیرید.

  •  خرید کیف پول سخت افزاری از یک شرکت معتبر

یک کیف پول سرد را از یک تولید کننده  و شرکت معتبر خریداری کنید و به هیچ عنوان یک Hardware wallet دست دوم نخرید. اکثر این کیف پول‌های  دارای یک ویژگی امنیتی کاملاً قابل مشاهده مانند برچسب هولوگرافی هستند تا در صورت دستکاری دستگاه به خریدار هشدار دهند. اگر چیزی مشکوک مشاهده کردید از ولت  استفاده نکرده و سریع با پشتیبانی تماس بگیرید.

  •  بررسی آدرس ها برای ارسال و دریافت ارز

اگرچه کیف پول سخت‌ افزاری امن‌ترین راه برای ذخیره کلیدهای خصوصی شما هستند اما باید در انتقال وجه به کیف پولی دیگر دقت داشته باشید.هرگز قبل از تأیید آدرس دریافتی با یک انتقال آزمایشی کوچک، مقدار زیادی ارز دیجیتال بین کیف پول ها را ارسال نکنید و با هیچ آدرس کیف پول ناشناخته ای معامله نکنید. اگر کیف پول شما صفحه‌ نمایش دارد، قبل از شروع تراکنش، همیشه مطمئن شوید که آدرس گیرنده روی صفحه رایانه شما با آنچه کیف پول نمایش می‌دهد مطابقت دارد.

  •   از کیف پول و عبارت seed خود محافظت کنید

حتما کیف پول سخت‌ افزاری خود و همچنین عبارت seed بازیابی را در مکانی امن نگه دارید. عبارت seed که به عنوان عبارت بازیابی نیز شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از ۱۲ تا ۲۴ کلمه تولید شده به‌طور تصادفی است که به عنوان یک روش بازیابی پشتیبان اضطراری در صورت گم شدن، حذف و یا از بین رفتن کیف پول استفاده می‌شود. عبارات Seed باید با همان درجه احتیاط کلید خصوصی شما محافظت شوند، زیرا  کسی که آنها را در اختیار داشته باشد دسترسی کامل به دارایی های شما را نیز خواهد داشت . عبارت مخفی خود را روی یک کاغذ بنویسید و در جایی مطمئن نگهداری کنید.

  •   محافظت در برابر عناصر

حتی زمانی که دارایی‌های خود را آفلاین نگه می‌دارید، باید آن‌ها را در برابر عوامل  مختلف دیگر نیز محافظت کنید. درست در کنار هکرها و کلاهبرداران، آتش و آب بزرگترین تهدید برای محافظت از دارایی های رمزنگاری شما هستند. استفاده از محافظ کیف پول ها برای نگهداری از آنها ایده خوبی است.

بهترین کیف پول های سخت افزاری

بهترین کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال

در این قسمت از مقاله کیف پول سخت افزاری چیست؟ قصد داریم بهترین ولت های سرد در سال 2023 از نظر کارشناسان و کاربران را به شما معرفی نماییم.

  • کیف پول های لجر

به جرات می‌توان گفت کیف پول های لجر از بهترین و محبوب‌ترین کیف پول ها در دنیا هستند. کیف پول لجر نانو ایکس، لجر نانو اس و لجر نانو اس پلاس و همچنین کیف پول جدید لجر استکس  متعلق به یک شرکت فرانسوی ledger هستند که کاربران زیادی در جهان در حال استفاده از آن ها هستند. این ولت ها درست مانند یک درایو USB معمولی به نظر می‌رسند با یک پوسته فولادی. این دستگاه را می توان به سادگی به تلفن همراه یا رایانه شخصی با استفاده از  USB یا بلوتوث متصل کرد. کیف پول های لجر از بیش از 30 ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، دش، لایت کوین، ترون و غیره پشتیبانی می کند. برای آشنایی بیشتر با این کیف پولها، خرید کیف پول های لجر و نحوه نصب و راه اندازی مقالات پیشین ما را مطالعه فرمایید.

کیف پول لجر نانو اس پلاس

  • کیف پول سیف پال

یکی دیگر از بهترین و محبوب‌ترین کیف پول های سخت افزاری سیف پال نام دارد. این کیف پول در دو نسخه نرم افزاری و سخت افزاری برای کاربران فراهم است و از امنیت قابل قبول و خوبی نیز برخوردار است. برای آشنایی بیشتر با این ولت و همچنین برای خرید سیف پال می‌توانید به لینک فوق مراجعه نمایید.

  • کیف پول ترزور

Trezor Model T جدیدترین ساخته شده توسط آزمایشگاه ساتوشی است که اولین ارائه دهنده کیف پول سزد در جهان است. مدل T از این نظر که دارای رابط صفحه نمایش لمسی است با سایر کیف پول ها متفاوت است. کیف پول Trezor به شما امکان می دهد ارزهای دیجیتال بی شماری از جمله بیت کوین، Dogecoin، Namecoin، Dash، Ethereum و غیره را ذخیره کنید. ترزور وان نوع دیگری از ولت های این کمپانی است .از مزایای این ولت‌ها این است که از بسیاری از ارزهای دیجیتال پشتیبانی  کرده و امکان تبدیل به ارز فیات را نیز فراهم می کند.

  •   کیف پول سخت افزاری کیپ کی KeepKey

کیف پول سخت افزاری کیپ کی  شبیه به Ledger بوده با این حال، دارای یک صفحه نمایش دیجیتال خوانا است. شرکت مادر آن، Shapeshift، یک ارائه دهنده کیف پول نرم افزاری قدیمی و قابل اعتماد در فضای رمزنگاری است. از مزایای آ می‌توان به ارتقای ظاهری نسبت به Ledger. خواندن و استفاده آسان در مقایسه با رقیب خود Ledger Nano X اشاره کرد. این ولت با کیف پول Shapeshift همگام‌سازی می‌شود و گزینه‌هایی را برای مبادله در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مشاهده قیمت و خرید کیپ کی به لینک فوق مراجعه نمایید.

کیف پول سخت افزاری کیپ کی

آیا کیف پول های سخت افزاری کارمزد دارند؟

در راستای مقاله کیف پول سخت افزاری چیست ممکن است این سوال برای کاربران پیش آید که آیا این ولت ها هزینه و یا کارمزد دارند؟ خود این دستگاه‌ها می توانند از حدود 30 دلار در رده پایین تا حدود 200 دلار در بالای بازار قیمت داشته باشند. علاوه بر این، کیف پول ها هیچ هزینه ای دیگر برای کاربران اعمال نمی کنند. بنابراین تنها هر تراکنش رمزنگاری که از طریق کیف پول انجام می شود، مشمول هزینه های معمول شبکه و مبادله خواهد بود.

امنیت کیف پول های سخت افزاری

اگر چه در طراحی و ساخت این نوع کیف پول ها از تراشه های امنیتی بالایی استفاده شده است که دسترسی هکرها و افراد سودجو به آن محدود شده است. اما اگر تصمیم گرفته‌اید که برخی یا همه دارایی‌های دیجیتال خود را در یک کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال نگه دارید، بهتر است  که از تمام اقدامات امنیتی که در قسمت پیشین ذکر کردیم برای محافظت از دارایی‌های خود استفاده کنید. در این حالت استفاده  کیف پول های سرد راهی عالی برای ذخیره و محافظت از ارزهای دیجیتال  شما خواهد بود.  از آنجایی که این کیف پول ها  آفلاین هستند، یکی از ایمن ترین روش ها برای محافظت از کلیدهای خصوصی کاربران خواهند بود. با این حال، Hardware wallet ها جایگزین بهترین شیوه‌های ایمنی رمزنگاری نخواهد شد. اگر کاربران در نگهداری کلید یا عبارت اولیه خود بی احتیاط کند، کیف پول و یا عبارات خود را گم و فراموش کند مهم نیست که از چه کیف پولی استفاده می کند و ارزهای دیجیتال خود را ممکن است برای همیشه از دست دهند.

اگر کیف پول سخت افزاری من خراب شود چه اتفاقی می افتد؟

به لطف نحوه عملکرد شبکه بلاک چین، از دست دادن کیف پول سخت افزاری یا گم شدن آن تاثیری بر دارایی شما نخواهد داشت. تا زمانی که عبارت  بازیابی خود را دارید به سادگی می‌توانید اقدام به بازیابی کیف پول خود نمایید. اما  اگر هم کیف پول  و هم عبارت بازیابی Seed خود را گم کنید، ممکن است  که وجوه شما غیرقابل بازیابی و اموال و دارایی های خود را از دست دهید.

خرید انواع کیف پول لجر

خرید انواع کیف پول های سخت افزاری از فروشگاه  علی سیتی

در این مطلب در ارتباط با کیف پول سخت افزاری چیست و چگونه کار می‌کند و همچنین مزایای و معایب آن با شما صحبت کردیم. همچنین به معرفی بهترین مدل های ان در سال 2023 پرداختیم. اگر شما نیز در حوزه ارزهای دیجیتالی فعالیت می‌کنید پیشنهاد ما به شما همواره  استفاده از انواع کیف پول های سرد  است. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت و فروشگاه آنلاین علی سیتی  تنوع بسیاری از انواع ولت های سخت افزاری ارز دیجیتال را مشاهده نمایید و با چند کلیک ساده آن را سفارش دهید. از مزایای خرید از این فروشگاه قیمت مناسب، ضمانت اصالت کالا و پشتیبانی رایگان محصولات است. با علی سیتی لذت خریدی هوشمندانه را تجربه نمایید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "کیف پول سخت افزاری چیست؟"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − شش =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.