آنچه قبل از خرید کیف پول لجر باید بدانید

علی سیتی / آنچه قبل از خرید کیف پول لجر باید بدانید

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

12 بهمن 1400

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

امروزه ذخیره‌سازی ایمن دارایی‌های دیجیتال، مانند رمزارزها و NFT یک ضرورت مطلق محسوب می شود، و هرچقدر هم که اقدامات امنیتی برای محافظت از ارزهای خود در برابر هکرها انجام دهید، اقدام نهایی برای جلوگیری از سرقت آنها، ذخیره آن دارایی‌ها در یک کیف پول سخت افزاری سرد است که به اینترنت متصل نباشد.  کیف پول‌های سخت افزاری لجر راه حلی ایده آل برای افرادی هستند که به دنبال بالاترین سطح امنیت برای رمزارزهای خود می باشند. از این رو در این مقاله به بررسی کیف پول‌های لجر می پردازیم، و اطلاعاتی که برای شناخت این کیف پول نیاز دارید، از جمله نحوه کارکرد، سطح ایمنی و آنچه قبل از خرید کیف پول لجر باید بدانید را ارائه خواهیم کرد.

خرید کیف پول لجر

آشنایی با کیف پول‌های لجر

کیف پول‌های لجر نوعی دستگاه فیزیکی شبیه به یک فلش مموری برای ذخیره ارزهای دیجیتال هستند که به عنوان کیف پول دیجیتال سخت افزاری شناخته می شوند. آنها به دلیل عدم اتصال به اینترنت در دسته‌ی کیف پول‌های سرد قرار می گیرند و این ویژگی ارتباط مستقیم به ماهیت بسیار امن آنها دارد. کیف پول‌های لجر توسط شرکتی با نام Ledger تولید می شوند که دفتر مرکزی آن در پاریس، فرانسه قرار دارد. این شرکت در سال 2014 و پس از آنکه بنیانگذاران آن نیاز به راه حلی امن برای ذخیره رمزارزها را شناسایی کردند، راه اندازی شد و از زمان آغاز فعالیت خود موفق به فروش بیش از 1 میلیون دستگاه کیف پول شده است. محصولات اصلی این شرکت دو مدل کیف پول تحت نام‌های لجر نانو اس و لجر نانو ایکس هستند که راه ‌حلی ایده‌آل برای افرادی می باشند که امنیت دارایی‌های دیجیتالشان در اولویت قرار دارد. این دو محصول با اینکه شباهت‌هایی را با یکدیگر در اشتراک دارند اما از جهات مختلفی نیز با یکدیگر متفاوت هستند.

آشنایی با کیف پول های لجر

معرفی لجر نانو اس و لجر نانو ایکس

لجر نانو اس به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری تا به امروز شناخته شده است. با این حال، این مدل تنها حافظه کافی برای حدود سه اَپ را در یک زمان دارد. این بدان معناست که کاربرانی که با خرید لجر نانو اس قصد دارند با بیش از سه رمزارز کار کنند، مجبورند بارها و بارها اَپ‌های جدید را حذف و مجددا نصب کنند. برای مثال، فرض کنید شخصی بیت کوین، لایت کوین و اتریوم دارد. اگر او بخواهند از Dogecoin نیز استفاده کنند، باید اَپ Litecoin را حذف و اَپ Dogecoin را نصب کنند. با اینکه تمام موجودی لایت‌کوین همچنان در کیف پول حفظ می شود، اما برای دسترسی به آن و ارسال تراکنش‌ها، حتما باید اَپ آن دوباره نصب شود، که نیاز به حذف یک اَپ موجود را دارد.

لازم به ذکر است که اَپ‌های مربوط به ارزهای مختلف، مقادیر متفاوتی از حافظه را اشغال می‌کنند، بنابراین تعداد اَپ‌های نصب ‌شده ممکن است بیشتر از سه عدد باشد. در حالی که در این مدل ارزهای محدود را می توان در یک زمان مدیریت کرد، لیست رمزارزهای پشتیبانی شده توسط آن 1800 عدد است.

اما مدل نانو ایکس نسخه جدیدتر و ارتقا یافته نانو اس است. هر دو کیف پول با اپلیکیشن Ledger Live کار می کنند و به طور کلی به یک شکل عمل می کنند. با این حال، Nano X دارای چند ویژگی اضافی است و امکان ذخیره سازی بسیاری از اَپ‌های رمزارزها را به طور همزمان فراهم می کند. در حالی که Nano S تنها از 3-7 اَپ در یک زمان پشتیبانی می کند، Nano X تا 100 برنامه را پشتیبانی می کند. کاربران با خرید لجر نانو ایکس، به لطف سازگاری با بلوتوث، می توانند از طریق دستگاه‌های تلفن همراه نیز به اپلیکیشن متصل شوند.

نانو ایکس همچنین می تواند با استفاده از شارژ باتری نیز کار کند و از طریق بلوتوث به دستگاه تلفن همراه متصل شود. همه این ویژگی‌های اضافی و قابلیت‌های ارتقا یافته به توضیح این موضوع کمک می‌کنند که چرا ممکن است یک نفر Nano X را به جای Nano S انتخاب کند.

لجر نانو اس و ایکس

کیف پول‌های لجر چگونه کار می کنند؟

کیف پول‌های لجر به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا کاربران تازه کار نیز بتوانند به راحتی پس از خرید کیف پول لجر از آن استفاده کنند، و شروع کار با آنها نسبتاً آسان است. هر دو کیف پول برای کار کردن به یک اپلیکیشن نیاز دارند که توسط کمپانی ساخته شده است. این اپلیکیشن که Ledger Live نام دارد، به کاربران اجازه می دهد تا با کیف پول‌های خود در کامپیوتر یا لپ تاپ تعامل داشته باشند. شما می ‌توانید مستقیماً از طریق برنامه لجر لایو Ledger Live از طریق ارائه‌دهندگان مختلف، به‌طور ایمن، ارزهای دیجیتال را بخرید، بفروشید، مبادله کنید و کسب درآمد کنید. برخی از نمونه‌ها عبارتند از Wyre، Paraswap، Coinify، Changelly و غیره. شما می توانید دقیقاً تصمیم بگیرید که رمزارز شما کجا می رود و با آن چه کاری انجام می شود. لجر همچنین این امکان را فراهم می کند تا بتوانید نمونه کارهای NFT یا DeFI خود را از طریق سایر ارائه دهندگان خارجی از داخل اپلیکیشن مدیریت کنید.

با خرید کیف پول لجر خواهید دید که دو بخش برای نمایش اطلاعات وجود دارد: صفحه نمایش کوچک روی خود دستگاه، و اپلیکیشن Ledger Live در کامپیوتر یا دستگاه تلفن همراه. اکثر کارهای مورد نیاز کاربران در اپلیکیشن انجام می شود، اگرچه فشار دادن یک یا هر دو دکمه کوچک روی دستگاه برای تأیید برخی اقدامات مانند ارسال تراکنش‌ها، یا جابه‌جایی بین اَپ‌های ارزهای مختلف، لازم است.

کیف پول‌های لجر چگونه کار می کنند؟

چرا باید خرید کیف پول لجر را مد نظر قرار دهیم؟

مهمترین دلیل برای خرید کیف پول لجر، امنیت بیشتر است. نگهداری رمزارز در کیف پول سخت افزاری به دو دلیل اصلی باعث امنیت بیشتر می شود:

  1. ارزها را می توان به صورت آفلاین و سرد نگهداری کرد
  2. کلیدهای خصوصی در اختیار دارنده کیف قرار می گیرد

نگهداری دارایی‌ها در فضای سرد به این معنی است که کلیدهای خصوصی به اینترنت متصل نیستند، بنابراین هیچ راهی برای هکرها برای دسترسی به آنها وجود ندارد. با اینکه کیف پول سخت افزاری به طور کلی برای ارسال تراکنش‌ها باید به یک دستگاه دارای اینترنت متصل شود، اما به غیر از آن کاملا آفلاین می باشد. نگه داشتن کلیدهای خصوصی نیز به این معناست که نیازی به اعتماد به شخص ثالث مانند صرافی نیست. اگر یک صرافی هک شود و هیچ بیمه نامه‌ای وجود نداشته باشد، کاربران می توانند دارایی‌های خود را از دست بدهند. همین امر نیز باعث می شود که کسانی که مبالغ هنگفتی از ارزهای دیجیتال را دارند، سرمایه‌گذاری در کیف پول سخت افزاری و خرید کیف پول لجر را انتخاب کنند.

امنیت کیف پول‌های لجر

کیف پول‌های لجر از این ویژگی‌های امنیتی بهرمند هستند:

  • عبارت بازیابی 24 کلمه‌ای
  • پین کد
  • سخت افزار امنیتی Certified Secure Element با درجه CC EAL 5+

هنگام راه‌اندازی یک کیف پول جدید، کاربران باید یک پین کد ایجاد کنند که برای دسترسی به کیف پول استفاده می شود. اما در کنار آن مجموعه عبارات بازیابی نیز توسط کیف پول ارائه می شود. از این عبارت که از 24 کلمه تشکیل شده می توان برای بازیابی کیف پول های لجر و بازیابی دارایی‌های موجود در کیف پول استفاده کرد. بهتر است پس از خرید کیف پول لجر و راه‌اندازی آن، این رشته کلمات را در جایی امن نگه دارید و هرگز آن را به صورت دیجیتال ذخیره نکنید. زیرا هر کسی که به این کلمات دسترسی داشته باشد می تواند کلیدهای خصوصی و در نتیجه ارزها را از کیف پول شما بردارد. لازم به ذکر است که این عبارت و PIN در اکثر کیف پول‌های سخت‌افزاری استاندارد هستند.

همچنین لجر از چیزی به نام تراشه‌های Secure Element استفاده می کند، که برای محافظت از کارت‌های اعتباری، سیم کارت‌ها و پاسپورت‌ها نیز از آنها استفاده می شود. درجات مختلفی از سطح ارزیابی EAL وجود دارد و لجر به سطح EAL 5+  دست یافته است، که باید گفت تنها دو سطح بالاتر از آن وجود دارد. به گفته Ledger، آنها تنها شرکت تولید کننده کیف پول‌های سخت افزاری هستند که این سطح از گواهینامه امنیتی را به دست آورده‌اند.

امنیت کیف های ledger

ارزش خرید کیف پول‌ لجر

اگر در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت دارید و صاحب مقدار قابل توجهی رمزارز هستید، حفظ امنیت آنها در هر زمان حیاتی است. توجه داشته باشید که کیف پول‌های Ledger Nano S و Ledger Nano X در حال حاضر در صدر لیست کیف پول‌های سخت افزاری قرار دارند و بهترین گزینه‌ها برای ذخیره سازی ایمن رمزارزهای شما هستند. بر این اساس، قطعا باید خرید لجر نانو اس و لجر نانو ایکس را برای ایمنی هرچه بیشتر دارایی‌های دیجیتال خود در نظر داشته باشید. پس همین امروز کیف پول لجر خود را با بهترین قیمت از طریق وبسایت علی سیتی سفارش دهید و با خیال راحت از ارزهای خود محافظت کنید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "آنچه قبل از خرید کیف پول لجر باید بدانید"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 13 =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.