کیف پول سامورایی (Samourai) چیست؟

علی سیتی / کیف پول سامورایی (Samourai) چیست؟

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

28 آبان 1402

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

کیف پول سامورایی (Samurai) یکی از بهترین و پیشرفته ترین کیف پول های بیت کوین موجود برای ذخیره و نگهداری آن است. این کیف پول از ابتدا تمرکز بر روی حفظ حریم خصوصی کاربران داشته و بسیار ایمن و قابل حمل است. این ولت از نوع کیف پول های نرم افزاری موبایلی است.

کیف پول سامورایی چیست؟

همانطور که بیان کردیم کیف پول Samourai  یک کیف پول نرم افزار موبایل برای بیت کوین است که تمرکز و تاکید زیادی بر حفظ حریم خصوصی کاربران و همچنین امنیت دارد. این کیف پول  دیجیتال بسیار نوآورانه است و دارای جنبه های مختلفی است که کیف پول های دیگر از آن پشتیبانی نمی کنند. این ولت اساساً با اصولی ه بیت کوین در آن پایه گذاری شد، مانند تمرکززدایی، حریم خصوصی مالی، شفافیت، امنیت و قابلیت تعویض تطابق دارد. در ادامه این مطلب، تمام ویژگی‌ها و مشخصات این کیف پول را بررسی می‌کنیم و می‌بینیم که چه مزایا و معایبی در مقایسه با سایر ولت های دیجیتالی دارد.

کیف پول سامورایی

ویژگی های کیف پول سامورایی

کیف پول سامورایی با وجود اینکه فقط یک کیف پول بیت کوین است، دارای ویژگی های غنی است. از آنجایی که این کیف پول بسیار تخصصی است، ویژگی‌های مفید آن مختص نگهداری و تراکنش بیت‌کوین است و در مقایسه با بسیاری از کیف‌پول‌های ارزهای دیجیتال عمومی‌تر، بسیار پیشرفته است.  اکنون قصد داریم ویژگی های مختلف این ولت را  برای شما بیان کنیم.

  •  هزینه های انتقال دینامیک

یکی از ویژگی های پیشرفته سامورای، امکان افزایش کارمزد تراکنش برای سرعت بخشیدن به تراکنش های شما است. در این ولت کارمزد با نرخ استاندارد تعیین می شود، اما کاربران می توانند این کارمزد را افزایش دهند، بنابراین تراکنش آنها  سریع‌تر و جلوتر از دیگران انجام می شود.

  •  معاملات خصوصی

همانطور که بیان کردیم سامورایی تاکید زیادی بر حفظ حریم خصوصی کاربران و البته امنیت دارد و این از طریق فرایند تراکنش آنها مشهود است. هنگام تراکنش بیت کوین، این کیف پول هر بار از یک آدرس جدید استفاده می کند تا از ابرداده های شما محافظت کند و از شناسایی مبلغ تراکنش ها و تعداد بیت کوین های شما  و سایر موارد خصوصی جلوگیری کند.

  • پشتیبانی  Tor & VPN

یکی دیگر از ویژگی های مرتبط با حریم خصوصی، پشتیبانی Tor و VPN است. با استفاده از Tor یا VPN، کاربران می توانند از یک آدرس IP ناشناس استفاده کنند که به شما یا موقعیت مکانی شما مرتبط نیست. به عبارتی دیگر مشخصات و موقعیت جغرافیایی شما محفوظ خواهد ماند.

  • پشتیبانی  SegWit

کیف پول سامورایی  یکی از اولین کیف پول هایی بود که SegWit را پیاده سازی کرد، یک ارتقاء تراکنش و بروزرسانی به پروتکل بیت کوین که هزینه های تراکنش کمتری را برای شما و سایر کاربران ممکن می کند. همچنین سرعت تراکنش ها را افزایش می دهد و یکی از ویژگی های ضروری برای اجرای شبکه لایتنینگ در آینده است.

  • BIP 47 ویژگی  

این یکی دیگر از ویژگی های پروتکل تراکنش است که در آن حریم خصوصی با آدرس های پرداخت عمومی را فعال می کند. روش کار اینگونه است که یک کانال پرداخت بین دو کیف پول با اسکن یک کد پرداخت عمومی باز می شود. این یک تراکنش ویژه در بلاک چین ایجاد می کند که در آن می توانید بیت کوین را به صورت ناشناس به کیف پول دیگری بدون اطلاع از آدرسی که به آن ارسال می کنید ارسال کنید.

  • ویژگی Ricochet

این نوع دیگری از تراکنش است که با گیج کردن افرادی که از بلاک چین جاسوسی می کنند، حریم خصوصی و قابلیت تعویض را بهبود می بخشد. این ویژگی می تواند به جلوگیری از ردیابی تراکنش ها کمک کند . بنابراین در شرایطی که بانک ها یا صرافی ها تراکنش های مشکوک را مسدود می کنند  می‌تواند مفید واقع شود.

  •  دستورات اس ام اس

کاربران می توانند از راه دور از طریق ارسال کدهای SMS به کیف پول خود تعامل داشته باشند. آنها حتی می توانند کیف پول خود را با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه دیگر بازیابی کنند یا اگر تلفن همراه آنها به سرقت رفت، آن را پاک کنند.

  •  گره قابل اعتماد ( Trusted Node )

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد  کیف پول سامورایی، امکان ارسال تراکنش ها با اتصال به گره خود با وارد کردن آدرس IP و پورت گره است. به‌طور پیش‌فرض، این کیف پول از گره‌های بیت‌کوین مبتنی بر خود استفاده می‌کند، اما اگر کاربران این ویژگی را فعال کنند، می‌توانند از گره‌های خود نیز استفاده کنند.

  •   سازگاری با سیستم عامل اندروید

به دلیل ناشناس بودن و جنبه حفظ حریم خصوصی کیف پول samourai، این کیف پول فقط در دستگاه های تلفن همراه اندروید در دسترس است. دستگاه‌های iOS که اپل ایجاد می‌کند معمولاً از برنامه‌های ارز دیجیتال مبتکرانه و حریم خصوصی مانند سامورای پشتیبانی نمی‌کنند. با این حال، تیم سامورای در حال تلاش برای عرضه کیف پول آنها بر روی دستگاه های iOS است و ممکن است در آینده نزدیک در دسترس باشد. در مورد دستگاه های اندرویدی، کیف پول Samourai برای دانلود از فروشگاه Google Play در دسترس است. با این حال، از آنجایی که فروشگاه Google Play یک سرویس متمرکز است که توسط Google اداره می شود، همه کسانی را که برنامه Samourai را دانلود و نصب می کنند، می شناسند. بنابراین، به منظور حفظ ناشناس بودن کامل، برنامه کیف پول Samourai در F-Droid نیز موجود است که یک مخزن منبع باز و حریم خصوصی برای برنامه های اندروید است.

 

Samurai wallet  برای چه افرادی مناسب است؟

کیف پول Samourai به وضوح برای کاربرانی که به شدت به ناشناس بودن و حفظ حریم خصوصی و امنیت اهمیت می دهند، مناسب خواهد بود. این کیف پول توسط یک گروه ناشناس از حامیان حریم خصوصی ایجاد شده است که آن را برای کاربرانی مانند آنها توسعه داده اند. ممکن است بسیاری از شما فکر کنید که این ولت برای جنایتکاران و خلافکاران عالی است، شاید اینگونه به نظر برسد  اما با این حال، این ولت یک کیف پول عالی برای افرادی از کشورهای توتالیتر است که استفاده از بیت کوین را ممنوع می کنند و سعی می کنند کسانی را که از آن استفاده می کنند مجازات کنند.

کیف پول سامورایی برای افرادی است که خواهان آزادی کامل در امور مالی خود هستند گزینه ای عالی خواهد بود. این به مردم اجازه می دهد تا آزادانه پول خود را جابجا کنند بدون اینکه هیچ سازمان دولتی یا نهاد مرکزی آنها را متوقف یا ردیابی کند. ممکن است کیف پول برای برخی کمی بیش از حد پیشرفته باشد، اما رابط کاربری و طراحی آن به اندازه کافی ساده است تا افراد مبتدی نیز از آن استفاده کنند. پس از همه، کاربران مجبور نیستند از تمام ویژگی های پیشرفته ناشناس و حریم خصوصی که کیف پول ارائه می دهد استفاده کنند. می توان از آن درست مانند هر کیف پول بیت کوین دیگری استفاده کرد و همچنان سطح بالایی از حریم خصوصی و ناشناس بودن را حفظ می کند.

با این حال، یک چیز را باید در نظر داشته باشید، در حالی که کیف پول سامورایی تمرکز زیادی بر حفظ حریم خصوصی و امنیت دارد، این یک کیف پول سخت افزاری یا ذخیره سازی سرد نیست. بنابراین، کاربران نباید از این کیف پول برای نگهداری و ذخیره مقدار قابل توجهی بیت کوین استفاده کنند. بلکه باید توسط کاربرانی که می خواهند بیت کوین خود را به صورت ناشناس معامله کنند، به جای ذخیره مقادیر زیادی بیت کوین در آن استفاده شود.

امنیت کیف پول سامورایی

اجماع کلی جامعه بیت کوین و سامورایی در مورد کیف پول بسیار مثبت است. Samourai wallet  با بررسی های بسیاری از کاربران که خدمات آن را به عنوان یک کیف پول بیت کوین موبایل خصوصی و امن تحسین می کنند، بسیار مورد اعتماد است. اگرچه سامورای یک کیف پول سخت افزاری نیست، بلکه یک کیف پول موبایلی و نرم افزاری است، اما با رمزگذاری مناسب ایمن خواهد شد.  این کیف پول از داده های کیف پول کاربران خود با رمزنگاری پیشرفته AES-256 محافظت و ایمن می کند تا کیف پول در برابر بدافزارها و سایر حملات سرور محافظت شود. همچنین، کاربر مالک و کنترل کامل کلیدهای خصوصی خود را دارد، زیرا آنها به طور کامل رمزگذاری شده اند، در تلفن کاربر ذخیره می شوند و هرگز به هیچ سرور یا کسی منتقل نمی شوند.

یکی دیگر از اقدامات امنیتی مهم، استفاده از رمزگذاری عبارت عبور BIP 39 هنگام ایجاد کیف پول است. این یک لایه امنیتی اضافی را قبل از راه اندازی کیف پول شما فراهم می کند. همچنین، هنگام ایجاد کیف پول سامورایی ، کاربران یک پین 5 تا 8 رقمی را تنظیم می کنند که برای دسترسی به کیف پول شما استفاده می شود. پس از ورود به کیف پول خود، هر بار که برای وارد کردن پین خود می روید، صفحه پین تصادفی می شود، بنابراین ضبط صفحه را خنثی می کند.

یکی دیگر از اقدامات امنیتی که بسیار منحصر به فرد است، “ویژگی حالت مخفی” است. هنگامی که این ویژگی فعال است، نماد میانبر به طور کامل از صفحه اصلی تلفن، لیست برنامه ها، لیست برنامه های اخیر یا راه اندازی ناپدید می شود. می توانید کل تلفن را جستجو کنید و برنامه Samourai در هیچ کجا یافت نمی شود. تنها راه دسترسی به برنامه این است که پین خود را به صفحه تلفن وارد کنید، به گونه ای که گویی در حال گرفتن یک شماره برای تماس هستید. با انجام این کار، برنامه Samourai راه اندازی  و برای شما قابل دسترسی است.

در مجموع، اپلیکیشن Samourai یک کیف پول بیت کوین موبایل بسیار امن، امن، خصوصی و قابل اعتماد است

  • حریم خصوصی

کیف پول سامورایی به عنوان خصوصی ترین کیف پول بیت کوین موجود در بازار به خود می بالد. این تیم به ناشناس ماندن و حفظ حریم خصوصی متعهد است زیرا خود تیم یک گروه ناشناس از طرفداران حریم خصوصی هستند. کاربران کیف پول Samourai می توانند کاملاً ناشناس باقی بمانند و لایه های اضافی حفاظت از حریم خصوصی را هنگام تراکنش بیت کوین پیاده سازی کنند.

بازیابی کیف پول سامورایی

بازیابی کیف پول دیجیتال از موارد مهمی است که هر کاربر باید به آن توجه کند. کیف پول Samourai می تواند به طور کامل بازیابی و ریکاوری شود زیرا یک سیستم پشتیبان پیچیده را پیاده سازی می کند. اگر گوشی شما گم، دزدیده یا در اثر برخی حوادث از بین برود و یا آسیب ببیند کاربر می تواند کیف پول خود را به طور کامل در یک دستگاه جدید بازیابی کند زیرا کیف پول Samourai یک کیف پول سلسله مراتبی است. منظور این است که کیف پول را می توان با استفاده از عبارت کلیدی 12 کلمه ای که هنگام تنظیم کیف پول یادداشت کردید بازیابی کرد.

 تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که برنامه کیف پول Samourai را در یک دستگاه جدید دانلود کند، کیف پول خود را با وارد کردن عبارت کلیدی 12 کلمه ای خود بازیابی کند. و کلیدهای خصوصی، آدرس  و بیت کوین  شما در دستگاه جدید بازیابی می شوند. همچنین، یک ویژگی بسیار جالب این ولت در این زمینه ، توانایی آزمایش عبارات پشتیبان برای اطمینان از کارکرد عبارت بازیابی 12 کلمه ای شما است. این یک جنبه مهم است که اغلب در بین کیف پول های رمزنگاری و کاربران نادیده گرفته می شود.

امنیت samourai wallet

سامورایی از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

متاسفانه، کیف پول سامورای صرفاً یک کیف پول بیت کوین است و بنابراین فقط از ذخیره و تراکنش بیت کوین پشتیبانی می کند. اگرچه این مایه تاسف است، اما به برنامه اجازه می دهد تا ویژگی های بسیار پیچیده و پیشرفته ای را  برای کاربران بیت کوین ارائه دهد . کیف پول سامورای تنها با پشتیبانی از بیت کوین می تواند بر جنبه های امنیتی و حریم خصوصی تنها یک ارز دیجیتال تمرکز کندو

آیا می توانید ارزهای دیجیتال را از داخل کیف پول معامله کنید؟

کیف پول Samourai یک کیف پول تخصصی است که به جای پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متعدد و توانایی مبادله و تجارت آنها، بر امنیت و حریم خصوصی تمرکز دارد. بنابراین، پاسخ به این سوال منفی است، این ولت از تجارت ارزهای دیجیتال از داخل کیف پول پشتیبانی نمی کند. کاربران باید بیت کوین خود را از منبع دیگری خریداری کنند و سپس آن را به کیف پول سامورایی ارسال کنند

قیمت samourai wallet

 کیف پول Samourai برای دانلود و استفاده کاملا رایگان است. کاربران برای ارسال بیت کوین به کیف پول خود و ذخیره آن در اینجا هیچ هزینه تراکنشی به سامورای نمی پردازند. با این حال، کاربران باید برای تراکنش‌های خروجی هزینه‌ای ناچیز به  آن بپردازند. این هزینه اندک علاوه بر هزینه استخراج است که کاربر می تواند آن را سفارشی کند. همچنین، اگر کاربر بخواهد از برخی از ویژگی های تراکنش حریم خصوصی اضافی استفاده کند، هزینه کمی دارد.

مزایا و معایب Samourai

مزایا:

  •       افزایش ناشناس بودن
  •       معاملات امن و خصوصی
  •       غنی با ویژگی های بسیار پیشرفته
  •       رابط کاربری عالی

معایب:

  •       فقط بیت کوین را پشتیبانی می کند
  •       بدون تجارت یا مبادله درون برنامه ای
  •       به اندازه یک کیف پول سخت افزاری امن نیست

 

راهنمای نصب و نحوه استفاده از آن

شروع کار با کیف پول Samourai ساده و آسان است. کل مراحل نصب و راه اندازی را می توان در عرض چند دقیقه با چند مرحله ساده انجام داد. مراحل زیر را ببینید.

مرحله 1: برنامه را نصب کنید

با استفاده از دستگاه تلفن همراه Android خود، به فروشگاه Google Play یا مخزن F-Droid بروید و برنامه کیف پول Samourai را دانلود و نصب کنید.

مرحله 2: ایجاد کیف پول

برنامه را اجرا کنید و روی ایجاد کیف پول کلیک کنید. ابتدا از شما خواسته می شود که یک عبارت عبور ایمن تنظیم کنید که به عنوان یک سطح امنیتی اضافی قبل از ایجاد کیف پول خود عمل می کند. حتماً عبارت عبور را روی یک تکه کاغذ بنویسید و آن را در مکانی امن و مطمئن نگهداری کنید

مرحله 3: کد پین خود را تنظیم کنید

یک کد پین 5 تا 8 رقمی وارد کنید. این پین اصلی شما برای باز کردن کیف پول خواهد بود.

مرحله 4: به Recovery Seed 12 کلمه ای خود توجه کنید

اگر می خواهید بتوانید کیف پول خود را بازیابی کنید، شاید این مهم ترین مرحله باشد. عبارات بازیابی 12 کلمه ای را روی یک برگه بنویسید و تأیید کنید و آن را در مکانی امن و مطمئن نگهداری کنید.

مرحله 5: استفاده کنید

مراحل نصب و راه اندازی اکنون کامل شده است و می توانید از کیف پول Samourai خود استفاده کنید.

 

نتیجه گیری: کیف پول سامورایی یا کیف پول سخت افزاری؟

کیف پول Samourai خصوصی ترین کیف پول موبایل بیت کوین موجود است و اگر نگران حریم خصوصی خود  هستید قطعا ارزش آن را دارد که  آن را در نظر بگیرید. همچنین، کیف پول بسیار امن و غنی با ویژگی های بسیار پیشرفته است که کیفیت بسیار بالا و رابط کاربری عالی دارد. اما همانطور که بیان کردیم امنیت آن در مقابل کیف پول های سخت افزاری کمتر است. پیشنهاد ما استفاده از انواع ولت های سخت افزاری ارز دیجیتال است که به سادگی می‌توان در آن ارسال و دریافت ارز را انجام داد. برای مشاهده انواع کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال به فروشگاه علی سیتی مراجعه و محصول مورد نظر خود را با قیمت مناسب، ضمانت اصالت کالا و پشتیبانی رایگان خریداری نمایید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "کیف پول سامورایی (Samourai) چیست؟"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.