معرفی امن ترین روش برای نگهداری از ارزهای دیجیتال

علی سیتی / معرفی امن ترین روش برای نگهداری از ارزهای دیجیتال

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

20 دی 1401

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

بهترین و یا امن ترین روش نگهداری ارز دیجیتال کدام است؟ در دنیای ارزهای دیجیتالی به سرعت در حال پیشرفت است و هر روز شاهد افزایش کاربران در این حوزه و تحولات بزرگی در آن هستیم. همانطور که می‌دانید نگهداری از ارزهای دیجیتالی در یک محیطی ایمن و مطمئن از مهمترین موارد برای هر یک از اشخاص در این حوزه است. به عبارتی دیگر اموال و دارایی برای هر فردی اهمیت داشته و در امان بودن آن ها برای همگان بسیار حائز اهمیت است. درست مانند نگهداری از پولهای کاغذی خود نیاز به داشتن یک حساب و کیف پولی مطمئن است برای نگهداری از ارزهای دیجیتال خود نیز به یک حساب مطمئن و یا کیف پولی ایمن از نوع دیجیتالی نیاز خواهید داشت. با توجه به ریسک هایی که در بازارهای دیجیتالی وجود دارد انتخاب روش نگهداری از جمله استفاده از انواع  کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری، تحت وب و یا  صرافی مواردی است که سوال بسیار و دغدغه افراد زیادی است. این بار و در این مطلب از علی سیتی ما قصد داریم در ارتباط با بهترین روش برای نگهداری از ارزهای دیجیتال با شما صحبت نماییم. بنابراین اگر شما نیز از جمله کاربران در این حوزه هستید حتما به یک کیف پول ایمن نیاز خواهید داشت پس برای آشنایی بیشتر با این موضوع و انتخاب یک ولت مناسب در ادامه این مطلب ما را همراهی نمایید.

بازیابی ارز دیجیتال

صرافی بهتر است یا کیف پول؟

برای اینکه بدانیم امن ترین روش نگهداری ارز دیجیتال، صرافی یا کیف پول دیجیتال بهتر است باید در ابتدا توضیحی مختصر درباره هر کدام داشته باشیم. در حقیقت صرافی ارز دیجیتال به وب سایت و یا سرویس دهنده‌ای گفته می‌شود که کاربران در آن سایت قادر به فروش و خرید و یا تبدیل رمز ارزهای خود به ارزهای فیات هستند. در صرافی ها مانند بورس قیمت ها بالا و پایین شده و کاربران برای انجام عملیات مختلف در این سایت ها باید یک کیف پول صرافی داشته باشند. زمانی که شما دارایی های خود را در این نوع کیف پول نگهداری می‌کنید درست مانند این است که اموال خود را نزد صرافی به امانت داده‌اید. با این وجود ریسک آن را نیز باید بپذیرید.

اما کیف پول دیجیتال چیست؟ کیف پول ارز دیجیتال در حقیقت یک ولت سخت افزاری و یا نرم افزاری و تحت وب است که به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتال خود را در آن ذخیره  و نگهداری کنند. بر اساس نوع ارز دیجیتال، بودجه و همچنین نوع فعالیت افراد انواع مختلف این کیف پول ها را انتخاب می‌کنند. اما با توجه به میزان امنیت بیشتر و کنترل دارایی و مدیریت تمام ارزها،  افراد انواع ولت های سرد که در گروه بهترین کیف پول های دیجیتال قرار دارند را انتخاب می‌کنند. بر خلاف کیف پول صرافی، در این نوع ولت شما دارایی های خود را در یک کیف پول شخصی خود ذخیره و نگهداری می‌کنید. بنابراین تنها خودتان به آن دسترسی داشته و ریسک حالت قبلی را نیز نخواهید داشت. برای این که انتخابی درست و دقیق تر از انتخای صرافی و کیف پول داشته باشیم در ادامه مزایا و معایب هر یک را برای شما شرح خواهیم داد.

انواع کیف پول بیت کوین

مزایا و معایب استفاده از کیف پول صرافی برای ارزهای دیجیتالی

همانطور که تا این قسمت از بهترین و امن ترین روش برای نگهداری ارز دیجیتال بیان کردیم نگهداری رمز ارزهای دیجیتالی در صرافی ایمنی کمتری دارد اما برخی از کاربران بنا به دلایلی که ذکر می‌کنیم این نوع ولت ها را انتخاب می‌کنند. از جمله مزایای این ولت ها تراکنش رایگان بین کیف پول های صرافی، سادگی استفاده و کاربری آسان و عدم پرداخت هزینه برای استفاده از کیف پول است. اما کیف پول های صرافی با اصول شبکه بلاک چین تضادهایی داشته و همچنین از امنیت کمتری در مقابل هکرها و بدافزارها برخوردار هستند. از دیگر معایب این ولت‌ها این است که تمامی اموال شما در کیف پول یک صرافی قرار دارد که اگر آن صرافی بنا بر هر دلیلی کناره‌گیری نماید و یا  کلاهبرداری کند اموال شما نیز  برای همیشه از بین خواهد رفت. اگر قصد دارید از کیف پول صرافی ها استفاده نمایید حتما  یک صرافی مطمئن و ایمن و با سابقه را انتخاب کنید. این ولت ها برای افرادی که دارایی ناچیز و ارزهای دیجیتال  اندکی دارند مناسب خواهد بود اما اگر از جمله افرادی هستید که دارای سرمایه زیادی در این بازارها هستید، با توجه به داشتن ریسک بالا، استفاده از کیف پول صرافی را برای شما پیشنهاد نخواهیم کرد.

مزایا و معایب استفاده از کیف پول شخصی برای رمز ارزها

کیف پول‌های ارز دیجیتال شخصی در انواع مختلف سخت افزاری و نرم افزاری و کاغذی در بازار وجود دارند که این نوع ولت ها به دلیل خصوصی بودن و استفاده از کلیدهای خصوصی  و همچنین عبارات بازیابی یا seed و همچنین امنیت بیشتر گزینه مناسب تری نسبت به کیف پولهای صرافی و امن ترین روش برای نگهداری ارزهای دیجیتال هستند. این ولت ها برای نگهداری طولانی مدت ارزهای دیجیتال  و همچنین تریدرها مناسب بوده و مدیریت و کنترل آن به دست خود شماست. کیف پول های شخصی از هرگونه تحریم  و فشارهای دولت به  دور بوده و با اصول شبکه بلاک چین و سایر شبکه ها نیز سازگار هستند. از جمله معایب این ولت ها می‌توان به کاربری پیچیده برای افراد مبتدی و مسئولیت خود کاربر در انجام کلیه موارد و تراکنش ها  و همچنین پرداخت هزینه نسبتا بالا  برای خرید کیف پول در نوع سخت افزاری دانست.

 بهترین روش برای نگهداری ارز دیجیتال 

همانطور که بیان کردیم کیف پول های شخصی دارای انواع مختلفی هستند. کیف پول‌های موبایلی و نرم افزاری، سخت افزاری، کاغذی  و  همچنین تحت وب. از میان این نوع کیف پول‌ها بهترین و  امن ترین روش  نگهداری ارز دیجیتال استفاده از کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال است. این نوع کیف پول ها که کمپانی های بزرگی از جمله کمپانی لجر، ترزور و … از برترین تولید کنندگان آن  در دنیا هستند در گروه بهترین کیف پول های سخت افزاری در جهان  قرار  دارند. انواع کیف پول‌های لجر از جمله کیف پول لجر نانو اس پلاس و همچنین کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس 2022 که جدیدترین کیف پول های این شرکت هستند از بهترین ولت ها در دنیا به شمار رفته و با خیالی آسوده از اموال و دارایی خود می‌توانید  آن ها را خریداری کرده و استفاده نمایید. امنیت بالا، سرعت عمل، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متنوع و همچنین قابلیت بازیابی کیف پول از مهمترین دلایل استفاده از این نوع ولت هاست.  اما برای خرید این کیف پول ها می‌بایست هزینه‌ای را پرداخت نمایید. اما اگر قصد دارید از کیف پول های شخصی کم هزینه تر استفاده نمایید بهتر است از بهترین ولت های نرم افزاری از جمله  کیف پول تراست ولت و یا  کیف پول متامسک استفاده نمایید.

نکات مهم برای نگهداری از ارزهای دیجیتال

اکنون که با امن ترین روش نگهداری ارز دیجیتال آشنا شدید بهتر است نکات مهمی را نیز در ارتباط با انواع کیف پول ها در نظر داشته باشید. در ذیل این نکات را به صورت مختصر بیان خواهیم کرد.

  •  برای داشتن نسخه پشتیبان و آسودگی خیال خود می‌توانید از دو یا چند کیف پول استفاده نمایید. به عنوان مثال می‌توانید ارزهای خود را در یک کیف پول سخت افزاری مانند لجر نانو ایکس و همچنین یک کیف پول نرم افزاری امن نگه دارید تا در هنگام گم شدن کیف پول، به سرقت رفتن و یا خراب شدن آن بتوانید به اموال  و ارزهای خود دسترسی داشته باشید.
  • با توجه به این که امنیت مهمترین عامل در انتخاب یک کیف پول است قبل از خرید و یا انتخاب یک کیف پول حتما به این موضوع دقت داشته باشید.
  • با توجه به این که کشور ما در تحریم است قبل انتخاب و خرید کیف پول حتما این مسئله را پیگیری کرده تا از آن ولت بتوانید در ایران استفاده نمایید.
  •  اگر قصد استفاده از یک کیف پول صرافی را دارید حتما سوابق صرافی را بررسی و ارزهای دیجیتال خود را در یک صرافی معتبر قرار  دهید.
  •  اگر قصد دارید از کیف پولهای نرم افزاری استفاده نمایید حتما  از تجربه کاربران استفاده و کیف پولی را انتخاب نمایید که مطمئن باشد.

خرید انواع کیف پول سخت افزاری از فروشگاه آنلاین علی سیتی

ما در این مطلب در ارتباط با این که امن ترین روش  نگهداری ارز دیجیتال کدام است و این که کیف پول صرافی بهتر است یا کیف پول شخصی؟ و همچنین در ارتباط با مزایا و معایب هر یک از این ولت ها با شما صحبت کردیم. برای نتیجه گیری در این موضوع باید بدانید که انتخاب یک کیف پول دیجیتال ابتدا مسئله‌ای شخصی و سلیقه ای است که می‌توانید هر یک را انتخاب کنید. اما اگر اموال و دارایی شما قابل ملاحظه است برای نگهداری از آن ریسک نکنید و یکی از کیف پول‌های شخصی به خصوص ولت های سخت افزاری را انتخاب نمایید. همانطور که بیان کردیم کیف پول های سخت افزاری بهترین راه برای نگهداری از ارزهای دیجیتال شما هستند که می‌توانید با استفاده از آن ها با خیالی راحت فعالیت نمایید. برای مشاهده انواع کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال از جمله کیف پول های لجر، ترزور، الیپال، سیف پل و … به فروشگاه آنلاین علی سیتی مراجعه نمایید.

 فروشگاه اینترنتی علی سیتی ولت های خود را با قیمت مناسب و ضمانت اصالت کالا به مشتریان ارائه خواهد داد. همچنین می‌توانید از خدمات پشتیبانی رایگان این فروشگاه نیز بهره‌مند شوید. تنها با چند کلیک ساده می‌تواید سفارش خود را ثبت کرده و در مدت زمانی کوتاه محصولات مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید. با علی سیتی هوشمندانه خرید نمایید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "معرفی امن ترین روش برای نگهداری از ارزهای دیجیتال"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + شانزده =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.