هولد کردن یا هودل کردن در اصطلاحات کریپتو کارنسی چیست؟

علی سیتی / هولد کردن یا هودل کردن در اصطلاحات کریپتو کارنسی چیست؟

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

14 اسفند 1400

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

اگر تا به حال در مورد ارزهای دیجیتال تحقیق کرده باشید، حتماً با کلمه “Hodler” مواجه شده‌اید. حتی ممکن است قبل از آنکه متوجه شوید املای غیر معمول این کلمه عمدی بوده، به شخصی که آن را اشتباه نوشته است، خندیده باشید. اما Hodl یا هودل کردن اصطلاحی است که اغلب در جامعه کریپتو استفاده می شود. این کلمه برگرفته از یک اشتباه املایی از کلمه Hold یا هولد کردن به معنی “نگهداری” است، که از یک داستان جالب سرچشمه می گیرد. با این حال، این کلمه نه تنها یک اصطلاح محبوب است، بلکه یک استراتژی سرمایه گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال نیز محسوب می شود. اما این کلمه به چه معناست و چرا تا این حد رواج یافته است؟ در ادامه مطلب به معنی این اصطلاح و اینکه از کجا سرچشمه گرفته، و همچنین مزیت‌های انجام آن اشاره خواهیم داشت.

هولد کردن چیست

کلمه هودل از کجا آمده است؟

کلمه Hodl از پستی در انجمن آنلاین (forum) بیت کوین، پلتفرمی که سرمایه گذاران می توانند نظرات خود را در مورد بیت کوین و اقتصاد به اشتراک بگذارند، نشات گرفته است. در 18 دسامبر 2013، یکی از اعضای این فروم، با نام “GameKyuubi” پستی با عنوان “I AM HODLING” به معنی “من هولد می کنم” اما با اشتباه املایی کلمه Hold کردن منتشر کرد.

کلمه Hodl با همین غلط املایی به سرعت در این فروم پخش شد و به پس از مدتی در بین تمام فعالین حوزه رمزارزها گسترش یافت. و اینگونه شد که تا به امروز، سرمایه گذاران از این اصطلاح برای اشاره به خرید و نگهداری دارایی‌ها دیجیتال خود برای مدت زمان طولانی‌تر، به جای انجام معاملات مکرر استفاده می کنند.

تاریخچه hold

معنی هولد کردن یا هودل کردن در کریپتو کارنسی

هولد کردن نه تنها تبدیل به یکی از محبوب‌ترین اصطلاحات در ارزهای دیجیتال شده، بلکه با توجه به ماهیت پرنوسان بازار رمزارزها، به‌ عنوان یک استراتژی برای معامله‌گران نیز عمل می ‌کند. این استراتژی توسط بسیاری از سرمایه‌گذاران کریپتو که نمی‌ خواهند با اطلاعات یا دردسرهای زیادی در مورد بهره‌ برداری از دارایی‌ها و توکن‌های خود دست و پنجه نرم کنند، استفاده می شود.

این روش، به وضعیت خرید و نگهداری رمزارزها اشاره دارد که در آن سرمایه گذاران، پس از خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود، حتی اگر قیمت آن ارز کاهش یابد، از فروش آن خودداری می کنند. در نتیجه، هلدرها از نظر تئوری از برخی از خطرها، مانند خرید با قیمت بالا یا فروش با قیمت پایین، در امان هستند. در واقع ایده اصلی این است که حتی زمانی که ارزش توکن یا دارایی کاهش می‌یابد، HODL روی ارز مورد نظر اعمال شود، با این باور که در بلندمدت، ارزش آن ارز افزایش خواهد یافت. و نشان دهنده استراتژی است که در آن سرمایه گذار بر ارزش بلندمدت یک ارز خاص، با این باور که رمزارزها در نهایت جایگزین ارزهای دولتی FIAT خواهند شد، تمرکز می کند.

معنای هولد در ارزهای دیجیتال

مزیت هولد کردن در چیست؟

همانطور که می دانید، ارزهای دیجیتال توسط فناوری بلاک چین پشتیبانی می شوند، و علاوه بر وسیله‌ای برای مبادله، می توانند به عنوان دارایی یا سرمایه نیز نگهداری شوند. بنابراین فرض کنید شما یک سرمایه گذار هستید که تصمیم گرفته است رمزارزهای خود را هولد کند. در این صورت، باید با هر گونه سقوط احتمالی ارزش توکن‌هایی که در اختیار دارید کنار بیاید، زیرا هدف نهایی افزایش ارزش آن‌ها در دراز مدت است.

به عنوان مثال، بین ژانویه 2021 تا ژانویه 2022، یک نوسان در قیمت رمزارزها وجود داشت، و قیمت اکثر ارزها در ژوئن تا ژوئیه 50 درصد کاهش یافت، اما در صورتی که در پایان سال 2020 معادل 1000 دلار ارز سولانا(SOL) خریداری کرده بودید، و در زمان کاهش قیمت آن، این ریزش را نادیده گرفته بودید، و استراتژی هودل کردن را تا ژانویه 2022 اجرا کرده بودید، در آغاز ژانویه 2022، دارایی شما به ارزشی معادل 110,000 دلار آمریکا می رسید. زیرا ارزش توکن SOL از این زمان در سال گذشته بیش از 10,000 درصد افزایش یافته است. در نتیجه این همان روشی است که هولدرها ارزش دارایی‌های خود را چند برابر می کنند.

مزایای هولد کردن

3 دلیل برای هولد کردن دارایی‌های دیجیتال

دلایل زیادی مبنی بر سودمند بودن استراتژی هولد کردن وجود دارد، که در این بخش به سه مورد از آنها می پردازیم.

  • سود بلند مدت

همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، ارزش توکن سولانا در طول یک سال چیزی حدود 10000 درصد افزایش یافت. همچنین بیت کوین نیز بالاترین قیمت خود را در سال 2021 تجربه کرد، حتی در حالی که قبل از آن کاهش شدید ارزش داشت. بنابراین از نظر تجربه، برترین توکن‌های ارزهای دیجیتال، همگی سود بلندمدت داشته‌اند.

تمام کسانی که در اوایل فعالیت خود بیتکوین یا سولانا خریداری کرده‌اند، اکنون از سود قابل توجهی بهرمند شده‌اند. نکته جالب اینجاست که بسیاری از آنها احتمالاً هنوز هم ارزهای خود را در حالت Hodl باقی گذاشته‌اند تا از رشد بیشتر آنها در آینده استفاده کنند.

در نظر داشته باشید که سود بلند مدت، از بکارگیری استراتژی هولد کردن به مدت یک سال و بیشتر حاصل می شود. برخی نیز حتی Hold را تا زمانی که شما نیاز ضروری به برداشت وجه برای استفاده در موارد خاص داشته باشید، پیشنهاد می کنند.

سود کردن در hold

  • انتقال ثروت به نسل‌های بعدی

اگر رمزارزهای خود را Hodl کنید، ممکن است خانواده شما در آینده ثروتمند شود، زیرا دارایی‌های شما به نسل بعدی منتقل خواهد شد. این چیزی است که بسیاری از افراد نسل millennials از آن آگاه هستند و به همین دلیل از Hold کردن استفاده می کنند.

طبق یک نظرسنجی از CNBC، در حال حاضر تقریباً نیمی از میلیونرها حداقل 25 درصد از ثروت خود را در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اند. نتایج این تحقیق نشان ‌دهنده شکاف نسل جدید در ایجاد ثروت از ارزهای دیجیتال است، جایی که سرمایه‌گذاران جوان‌تر می‌توانند ثروت هنگفتی را از افزایش قیمت بیت‌کوین، اتریوم و سایر رمزارزها به دست آورند. این بدان معنی است که نسل‌های آینده خانواده شما می توانند از هولد کردن شما استفاده کنند.

انتقال ثروت به نسل بعد

  • نگه داشتن کریپتو در برابر تورم

محبوبیت ارزهای دیجیتال، به ویژه در میان سرمایه گذاران تورم هراس، در حال افزایش است. این به این دلیل است که بسیاری از سرمایه ‌گذاران، کریپتو را حتی در مقایسه با طلا به عنوان محافظ بهتری در برابر تورم می ‌بینند.

هودل کردن ارزهای دیجیتال در مقایسه با بسیاری از ارزهای جایگزین فیات، می تواند منجر به حفظ ارزش به روشی بسیار پایدارتر شود. به همین دلیل است که نگه داشتن کریپتو یک گزینه قابل اتکا محسوب می شود. به ویژه Bitcion، با عرضه بسیار محدود و برنامه تورمی که به مرور زمان کاهش می یابد.

نگه داشتن کریپتو با هولد کردن

نتیجه‌گیری

اینکه آیا باید به عنوان استراتژی هولد کردن، ارزهای خود را نگه دارید یا آنها را بفروشید، تصمیماتی هستند که هر سرمایه گذار در حوزه کریپتو خودش باید مسئولیت آن را قبول کند. از این رو سرمایه گذاران قبل از هرگونه تصمیمی باید تحقیقات کافی در آن خصوص را انجام دهند. در هر حال، همانطور که می دانید یکی از ابزارهای ضروری برای نگهداری امن از ارزهای دیجیتال، کیف پول‌های سخت افزاری هستند. شما می توانید برای آشنایی با برترین کیف پول‌های سخت افزاری، مقالات علی سیتی را مطالعه کنید و پس از آنکه کیف پول مناسب خود را انتخاب کردید، آن را از طریق وبسایت علی سیتی سفارش داده، و با اطمینان از اصالت کالا، آن را در ایران تحویل بگیرید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "هولد کردن یا هودل کردن در اصطلاحات کریپتو کارنسی چیست؟"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.