محصولات معروف ایرانی

علی سیتی / محصولات معروف ایرانی

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

21 آبان 1399

دسته بندی

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

 محصولات ایرانی

با توجه به اینکه ایران کشوری فرهنگی، با تمدنی کهن است در هر یک از شهرهای مختلف آن آداب و رسوم، محصولات و همچنین صنایع دستی و فرآورده های متفاوتی را می توان یافت. کالاهای معروف و متنوعی در ایران وجود دارد اما صنایع دستی در گروه پر طرفدارترین محصولات معروف ایرانی وجزئی از اقتصاد این کشور به شمار می رود. شهر تهران به عنوان پایتخت ایران دارای مراکز خرید و بازارهای متعددی است که هرآنچه را که بخواهید در آن می توانید بیابید.

 بازار بزرگ تهران

محصولات و کالاهای معروف ایرانی

صنایع دستی ایران

درحقیقت صنایع دستی به مجموعه ای از وسایل دست ساخته گفته می شود که بوسیله مواد طبیعی و بومی و ابزارهای مختلف ساخته می شود. این دست ساخته ها از ویژگی های فرهنگی، تاریخی و اجتماعی در مکان هان های مختلف جغرافیایی و برگرفته از هنر، ذوق و خلاقیت اقوام مختلف ایرانی است. از انواع صنایع دستی ایرانی می توان به منبت کاری، سفالگری، میناکاری و.. اشاره کرد.

 صنایع دستی معروف ایرانی

انواع شیرینی و تنقلات ایرانی

شیرینی و تنقلات ایرانی از دوران باستان تا هم اکنون طرفداران زیادی داشته است و انواع مختلف شیرینی ها و تنقلات محلی و تنوع محصولات سنتی و بومی در هر کجای ایران به گونه های متفاوت به چشم می خورند. شیرینی های ایرانی علاوه بر ایرانیان در میان توریستان نیز شهرت یافته است و ازبرترین محصولات معروف ایرانی است.

 شیرینی و تنقلات ایرانی

آجیل و خشکبار ایرانی

از دیگر محصولات مشهور ایرانی آجیل و خشکبار مرغوب ایران است که در حقیقت از مخلوط بادام، فندق، پسته، تخمه و سایر میوه های خشک شده تهیه می شود. ایرانیان انواع مختلف آجیل را در جشن ها و مهمانی ها ،مراسم آئینی و مذهبی با ترکیب های مختلف از میوه ها استفاده می کنند.آجیل و خشکبار ایرانی به دلیل کیفیت بالا در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است.

 آجیل و خشکبار مرغوب ایرانی

برنج و چای ایرانی

برنج و چای ایرانی از دیگر محصولات معروف ایرانی است که به سایر کشورها نیز صادر می شود . برنج و چای ایرانی از قدیمی ترین محصولات کشاورزی خطه شمال ایران است که عطروطعم آن آوازه‌اش تا کشورهای خاورمیانه نیز رسیده است. هم اکنون همه می‌دانند که برنج ایرانی یکی از بی‌نظیرترین برنج‌های است که درکل دنیا یافت می‌شود.

 چای ایرانی

چرم ایرانی

 ایران از لحاظ چرم خام در سراسر جهان رتبه اول را دارد و همچنین از قدیمی ترین صنعت های ایران است. چرم ایرانی در دنیا طرفداران خاص خود را دارد به همین دلیل افراد زیادی در دنیا به دنبال خرید چرم ایرانی هستند. محصولات چرمی ایران همچنین به سایر نقاط جهان صادر می شود و در گروه برترین کالاها و همچنین از سوغات مشهور ایران است.

 محصولات چرمی ایرانی

زعفران و ادویه جات ایرانی

زعفران ایران با نام طلای سرخ در جهان از مرغوب ترین محصولات ایران است. ایران بزرگترین کشور صادر کننده زعفران در جهان و مهد زعفران نامیده شده است.زعفران ایرانی از جمله مجصولی است که خواص درمانی بی نظیری نیز دارد. ادویه جات و زعفران ایرانی به دلیل وجود آب و هوای مناسب کشورمان از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و از مشهورترین سوغات ایران به شمار می رود.

 زعفران ایرانی

 

فروشگاه علی سیتی و محصولات ایرانی

با توجه به اینکه این محصولات در کشورهای خارج طرفداران خاص خود را دارد .فروشگاه علی سیتی قادر به ارسال کلیه محصولات و کالاهای ایرانی به سایر کشورها ست. ازمحصولات کشور ایران هر آنچه را که بخواهید می توانید برای دوستان و یا اقوام خود در خارج از ایران ارسال نمایید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "محصولات معروف ایرانی"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 8 =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.