تفاوت کیف پول های لجرنانو اس و لجر نانو ایکس

علی سیتی / تفاوت کیف پول های لجرنانو اس و لجر نانو ایکس

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

27 دی 1400

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

مقایسه و تفاوت کیف پول های لجر

کیف پول‌های لجر نانو اس و لجر نانو ایکس، دو مدل از کیف‌های سخت افزاری ساخته شده توسط کمپانی فرانسوی Ledger هستند که فضای ذخیره‌سازی سرد و آفلاین، برای نگهداری ارزهای دیجیتال را ارائه می دهند. شرکت لجر که یکی از بزرگترین تولید کنندگان کیف پول سخت افزاری در جهان است، در سال 2014 تاسیس شد و تاکنون موفق شده بیش از 2 میلیون دستگاه از محصول خود را بفروش برساند. کیف پول‌های لجر از بهترین کیف‌پول‌های سخت افزاری حال حاضر می باشند و  اولین انتخاب میلیون‌ها کاربری هستند که امنیت دارایی‌هایشان اولین اولویت آنها می باشد. اما تفاوت کیف پول های لجر در چیست؟ در این مقاله با مقایسه لجر نانو اس و ایکس به این سوال پاسخ می‌ دهیم، تفاوت‌های اصلی آنها را مطرح می‌ کنیم و به دلیل انتخاب هر کدام اشاره می کنیم.

تفاوت کیف پول های لجر

مقایسه ویژگی‌های لجر نانو ایکس و لجر نانو اس

  • کاربرد آسان

راه اندازی و استفاده از هر دو کیف پول سخت افزاری، حتی برای مبتدیان، آسان است. این دستگاه‌ها تقریباً طراحی یکسانی دارند و دارای دو دکمه و یک صفحه نمایش هستند. دکمه‌ها به شما این امکان را می دهند تا به راحتی در منوی دستگاه حرکت کنید. اما عدم وجود صفحه لمسی در هر دو مدل به این معناست که ممکن است برای رسیدن به قسمت مورد نظر، لازم باشد کمی بیشتر به جلو و عقب کلیک کنید. هر دو آنها با استفاده از اپلیکیشن موبایل Ledger Live کار می کنند، جایی که کاربران می توانند موجودی ارزهای دیجیتال را بررسی کنند و تراکنش های آنلاین انجام دهند. اما، تفاوت کیف پول های لجر در استفاده از آنها این است که کاربران نانو اس فقط می توانند از طریق ویندوز، لینوکس، دسکتاپ مک یا دستگاه اندروید 7+ به Ledger Live دسترسی داشته باشند. اما در مقابل، نانو ایکس از دسکتاپ، iOS و دستگاه‌های اندرویدی پشتیبانی می ‌کند. همچنین استفاده از نانو ایکس به لطف صفحه نمایش بزرگتر، وضوح بالاتر و دکمه‌های بزرگتر کمی آسان‌تر می باشد.

مقایسه ledgernano s , x

  • ارزهای مورد پشتیبانی

وقتی صحبت از مقایسه کیف پول های لجرنانو اس و لجر نانو ایکس در ارزهایی که پشتیبانی می کنند به میان می آید، پلتفرم لجر می تواند کمی گیج کننده باشد. دو نکته وجود دارد که باید از آنها آگاه بود: تعداد ارزهای پشتیبانی شده، و تعداد اَپ‌هایی که دستگاه می تواند به طور همزمان استفاده کند. لجر ظرفیت ذخیره سازی محدودی دارد و هر اَپ حافظه زیادی را مصرف می کند. در اینجا اَپ به معنی یک برنامه مخصوص برای پلتفرم لجر است که برای مدیریت موجودی هر کدام از رمزارزها به طور خاص استفاده می شود. به عنوان مثال، یک کاربر لجر می تواند اَپ بیت کوین (BTC) را نصب کند، بیت کوین را واریز کند، سپس اَپ بیت کوین را حذف کند. موجودی بیت کوین روی کیف پول باقی می ماند، اما کاربر نمی تواند قبل از نصب مجدد اَپ مربوطه، با آن موجودی کاری انجام دهد. در مورد سایر رمزارزها نیز همینگونه است.

با این حال، در مورد ارزها باید گفت، هر دو کیف پول از بیش از 1800 رمزارز مختلف پشتیبانی می کنند. اما تفاوت لجر نانو ایکس و لجر نانو اس در اینجا این است که نانو اس تنها می تواند سه اَپ را همزمان در خود جای دهد در حالی که نانو ایکس می تواند تا 100 اَپ را نیز در خود جای دهد. بنابراین کاربرانی که می خواهند به طور مداوم ارزهای مختلف را بدون حذف و نصب اَپ مدیریت کنند، ممکن است Nano X را انتخاب بهتری بدانند. از ارزهای پشتیبانی شده توسط این دو کیف پول می توان Bitcoin، Ethereum، Dogecoin، LINK Chainlink، Litecoin، Cardano، Stellar، Polkadot و توکن‌های ERC20، ERC721، TRC10، TRC20، و غیره را نام برد.

تفاوت کیف پول های لجر در ارزهای پشتیبانی

 

  • اتصال

کیف پول های سخت افزاری برای تکمیل تراکنش‌ها به نحوی باید به یک دستگاه مجهز به اینترنت متصل شوند. اما فقط برخی از داده‌های مربوط به تراکنش هستند که از طریق کیف پول به دستگاه مجهز به اینترنت منتقل می شوند، بنابراین خطری اطلاعات شما را تهدید نمی کند.

درباره‌ی تفاوت کیف پول های لجر این مورد باید گفت که نانو ایکس هم دارای بلوتوث است تا به راحتی به تلفن همراه شما متصل شود، و هم می توان آن را از طریق کابل USB-C به USB-A همراه آن متصل کرد. در مقابل، برای اتصال نانو اس باید حتما از کابل USB نوع Micro-B استفاده نمود.

همچنین هر دو از طریق اپلیکیشن Ledger Live تراکنش‌ها را تکمیل می کنند، اما همانطور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم تنها مدل نانو ایکس است که با برنامه موبایل Ledger Live هم در اندروید هم در iOS سازگار است. و نانو اس باید روی دسکتاپ یا لپ تاپ با برنامه دسکتاپ Ledger Live و یا اندروید استفاده شود.

تفاوت اتصال کیف پول های لجر

  • قیمت

نانو ایکس با داشتن قیمت 119 دلاری دو برابر نانو اس قیمت دارد. اما همانطور که اشاره کردیم، کاربران با پرداخت این قیمت بالاتر، می توانند از 100 رمزارز مختلف به طور همزمان استفاده کنند. علاوه بر این، می توانند با کیف پول سخت افزاری خود از تلفن همراه ارتباط برقرار کنند، و از طریق انرژی باتری از دستگاه خود تا 8 ساعت در هر کجا استفاده کنند.

از طرفی در بسیاری از موارد از مقایسه کیف پول های لجر، زمانی که Nano S تقریباً هر کاری را که برای ذخیره و مدیریت رمزارز خود به صورت ایمن نیاز دارند انجام می دهد، توجیه پرداخت 60 دلار اضافی برای Nano X برای کاربران ممکن است کمی دشوار باشد. اگر کسی قصد دارد فقط چند ارز دیجیتال را هولد کند، و قصد استفاده از کیف پول در مکان‌های مختلف را ندارد، و یا نیازی به صفحه نمایش بزرگتر ندارد، نانو اس می تواند گزینه بهتری باشد.

تفاوت قیمت لجر نانو اس و ایکس

  • امنیت

هر دو کیف پول دارای عبارت بازیابی 24 کلمه‌ای، یک پین و سخت افزار Certified Secure Element (CC EAL 5+) هستند. هنگام تنظیم یک کیف پول جدید، کاربران یک پین را انتخاب می کنند که برای دسترسی به آن مورد نیاز است، و پس از آن عبارت‌های بازیابی نیز ارائه می شود. که از این رشته 24 کلمه‌ای می توان برای بازیابی تمامی کلیدهای خصوصی کیف پول استفاده کرد.

تنها تفاوت کیف پول های لجر در بحث امنیت این است که از آنجایی که نانو اکس از اتصال بلوتوثی بهرمند است، این مورد ممکن است برای برخی ایجاد نگرانی کند. اما باید گفت که عبارت بازیابی و کلیدهای خصوصی شما هیچگاه از دستگاه خارج نمی شوند زیرا اتصال بلوتوث فقط داده‌های عمومی را منتقل می کند.

لازم به ذکر است که لجر از تراشه‌های Secure Element استفاده می‌ کند، یعنی همان نوعی که برای محافظت از پاسپورت، سیم‌کارت، کارت اعتباری و موارد مشابه استفاده می ‌شود. درجات مختلفی از ارزیابی سطح تضمین EAL وجود دارد و لجر به سطح EAL 5+  دست یافته است. این شرکت ادعا می کند که تنها کسی است که کیف پول های سخت افزاری تولید می کند که به این سطح از گواهینامه امنیتی دست یافته‌اند.

امنیت کیف پول های ledger

انتخاب بین لجر نانو ایکس و لجر نانو اس

از آنجایی که عملکرد اصلی هر دو کیف پول یکسان است، انتخاب در درجه اول به استفاده مورد انتظار شما از دستگاه بستگی دارد. برای سرمایه گذاران جدی و فعال که مرتباً معامله می کنند، Ledger Nano X بهترین انتخاب خواهد بود. چرا؟ زیرا به شما این امکان را می دهد که رمزارزهای خود را در هر مکان و هر زمان، بدون کامپیوتر و بدون کابل USB مدیریت کنید. اما برای هدلرها باید گفت که خرید لجر نانو اس بهتر است و قابلیت را دارد تا به خوبی از کوین‌ها و توکن‌های شما محافظت کند. قیمت آن تقریباً نصف نانو ایکس است، بنابراین در هزینه شما نیز صرفه جویی خواهد کرد.

اگر قصد دارید تا اولین کیف پول سخت افزاری خود را خریداری کنید، ما به شما توصیه می‌کنیم که با خرید لجر نانو ایکس انتخابی هوشمندانه داشته باشید. زیرا فناوری آن بهتر است، زمان طولانی‌تری با تغییرات سازگار خواهد بود، و مهمتر از همه اینکه به شما امکان ذخیره ارزهای خیلی بیشتری را می دهد.

پس از مقایسه و بررسی تفاوت کیف پول های لجر، انتخاب شما هر کدام که باشد می توانید آن را به راحتی از وبسایت علی سیتی و کیف پول های سخت افزاری سفارش دهید و با خیالی راحت از اصالت کالا و بهترین قیمت‌ها کیف پولی مناسب برای رمزارزهای خود داشته باشید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "تفاوت کیف پول های لجرنانو اس و لجر نانو ایکس"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 6 =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.