بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری سال 2023

علی سیتی / بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری سال 2023

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

28 مرداد 1402

دسته بندی

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

از بیت‌کوین و اتریوم گرفته تا دوج کوین و تتر، هزاران ارز دیجیتال مختلف وجود دارد که در ابتدای راه‌اندازی دنیای کریپتو، ارزش زیادی را به دست آورده‌اند. برای کمک به شما در به دست آوردن اهداف خود، قصد داریم به معرفی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و معرفی 10 ارز دیجیتال برتر سال 2023 بر اساس ارزش بازار یا ارزش کل ارزهای دیجیتال در گردش بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

10 ارز دیجیتال برتر سال 2023 برای سرمایه گذاری

رمزارزها تنها شکل دیجیتالی مبادلات مالی هستند که از رمزنگاری به عنوان ابزاری برای امنیت استفاده می کنند. این ارزها مانند پوند یا دلار، ارزهای فیزیکی نیستند. بیت کوین، ارز دیجیتال اصلی، بیش از یک دهه پیش شروع به فعالیت نمود و راه را برای ایجاد هزاران ارز دیجیتال رقیب هموار کرده . اگر با دنیای کریپتو آشنا نیستید، در اینجا 10 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار  و بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2023 را به شما معرفی خواهیم کرد.

قانون عرضه و تقاضا به این معنی است که ارقام ارزش بازار به طور مداوم در معرض تغییر هستند. برای اهداف فهرست زیر، ارقام مربوط به ژوئن 2023 است و لزوماً تقریبی هستند.

توجه: سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال برای همه افراد مناسب نیست. ناظر مالی بریتانیا، اداره رفتار مالی (FCA)، به طور منظم در مورد صنعت کریپتو به مصرف کنندگان هشدار می دهد. FCA به معامله‌گران بالقوه یادآوری می‌کند که دارایی‌های رمزنگاری‌شده بسیار پرخطر هستند، به این معنی که افراد « ممکن است در صورت بروز برخی از مشکلات هیچ پشتیبان و یا امنیتی نداشته باشند. بنابراین مردم باید همواره آماده باشند که در صورت سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، ممکن است تمام پول خود را از دست بدهند».

  1. بیت کوین (BTC)

ارزش بازار: 571.4 میلیارد دلار

بیت کوین (BTC) که در سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد، ارز دیجیتال اصلی و بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری است. مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، BTC بر روی یک بلاک چین یا یک دفتر کل تراکنش های ثبت شده در شبکه ای متشکل از هزاران رایانه اجرا می شود. از آنجا که افزودن آن به دفتر کل توزیع شده باید با حل یک معمای رمزنگاری تأیید شود، فرآیندی است که به آن  اثبات کار می‌گویند. بیت کوین ایمن و در برابر کلاهبرداران محافظت می شود.

قیمت بیت کوین با تبدیل شدن به یک نام شناخته شده به شدت افزایش یافته است. در می 2016، شما می توانستید یک بیت کوین را با قیمت حدود 500 دلار خریداری کنید. از 15 آگوست 2023، قیمت هر بیت کوین حدود 29366 دلار بود. این رشد 5773 درصدی است.

بیت کوین بهترین ارز دیجیتال 2023

  1. اتریوم (ETH)

ارزش بازار: 221.3 میلیارد دلار

اتریوم هم یک ارز دیجیتال و هم یک پلتفرم بلاک چین است. این ارز به دلیل کاربردهای بالقوه اش، مانند قراردادهای به اصطلاح هوشمند که به طور خودکار در صورت برآورده شدن شرایط اجرا می شوند و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) مورد علاقه توسعه دهندگان برنامه است.

اتریوم نیز رشد فوق العاده ای را تجربه کرده است. از آوریل 2016 تا پایان آگوست 2023، قیمت آن از حدود 11 دلار به حدود 1842 دلار رسید و 16646 درصد افزایش یافت.

  1. تتر (USDT)

ارزش بازار: 83.3 میلیارد دلار

برخلاف برخی دیگر از انواع ارزهای دیجیتال، تتر (USDT) یک استیبل کوین است، به این معنی که توسط ارزهای فیات مانند دلار آمریکا و یورو پشتیبانی می‌شود و به طور فرضی ارزشی برابر با یکی از آن ارزش‌ها حفظ می‌کند. در تئوری، این بدان معناست که ارزش تتر قرار است نسبت به سایر ارزهای رمزپایه ثابت‌تر باشد و سرمایه‌گذارانی که نسبت به نوسانات شدید سایر سکه‌ها محتاط هستند، از آن حمایت می‌کنند. با این وجود می‌توان گفت اینرمز ارز بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری خواهد بود.

  1. بایننس کوین (BNB)

ارزش بازار: 36.8 میلیارد دلار

بایننس کوین (BNB) شکلی از ارز دیجیتال است که می‌توانید از آن برای تجارت و پرداخت هزینه در بایننس، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان استفاده کنید. بایننس کوین از زمان عرضه در سال 2017، صرفاً معاملات را در پلتفرم صرافی بایننس تسهیل کرده است. اکنون می توان از آن برای تجارت، پردازش پرداخت و یا حتی رزرو ترتیبات سفر استفاده کرد. همچنین می‌توان آن را با سایر اشکال ارز دیجیتال مانند اتریوم یا بیت‌کوین معامله کرد یا مبادله کرد.

قیمت BNB در سال 2017 فقط 0.10 دلار بود. تا اواخر آگوست 2023، قیمت آن به حدود 239 دلار افزایش یافته بود که افزایش 239014٪ بود.

  1. XRP (XRP)

ارزش بازار: 33.1 میلیارد دلار

XRP که توسط برخی از بنیانگذاران مشابه ریپل، یک شرکت پردازش پرداخت و فناوری دیجیتال ایجاد شده است، می تواند در آن شبکه برای تسهیل مبادلات انواع ارزهای مختلف، از جمله ارزهای فیات و سایر ارزهای دیجیتال اصلی استفاده شود. این رمز ارز را می‌توان یکی از مهم‌ترین ارز دیجیتال برتر سال 2023 دانست.

در ابتدای سال 2017، قیمت XRP 0.006 دلار بود. از 15 آگوست 2023، قیمت آن به 0.63 دلار رسید که معادل 10350 درصد افزایش بود.

  1. سکه دلار آمریکا (USDC)

ارزش بازار: 26.0 میلیارد دلار

مانند تتر، USD Coin (USDC) یک استیبل کوین است، به این معنی که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می شود و نسبت 1 USD به 1 USDC را هدف قرار می دهد. USDC توسط اتریوم تامین می شود و شما می توانید از USD Coin برای تکمیل تراکنش های جهانی استفاده کنید.

  1. دوج کوین (DOGE)

ارزش بازار: 10.4 میلیارد دلار

Dogecoin در سال 2013 به عنوان یک شوخی شروع شد، اما به لطف یک انجمن اختصاصی و الگوهای خلاقانه به سرعت به یک ارز دیجیتال برجسته تبدیل شد. برخلاف بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، هیچ محدودیتی در تعداد دوج کوین‌هایی که می‌توان ایجاد کرد وجود ندارد، که باعث می‌شود با افزایش عرضه، ارز در معرض کاهش ارزش قرار گیرد.

قیمت Dogecoin در سال 2017 0.0002 دلار بود. تا آگوست 2023، قیمت آن 0.07 دلار بود که 36909٪ افزایش داشت.

دوج کوین ارز دیجیتال برتر

  1. کاردانو (ADA)

ارزش بازار: 10.1 میلیارد دلار

کاردانو (ADA) یکی دیگر از انواع بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 است. این رمز ارز به دلیل استقبال اولیه از اعتبار سنجی  اثبات سهام قابل توجه است. این روش با حذف جنبه رقابتی و حل مشکل تأیید تراکنش در پلتفرم هایی مانند بیت کوین، زمان تراکنش را تسریع می کند و مصرف انرژی و تأثیرات زیست محیطی را کاهش می دهد. کاردانو همچنین مانند اتریوم برای فعال کردن قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز کار می‌کند که ADA، رمز ارز اصلی آن، قدرت آن را بر عهده دارد.

توکن ADA کاردانو در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال بزرگ رشد نسبتاً کمی داشته است. در سال 2017، قیمت ADA 0.02 دلار بود. از 15 آگوست 2023، قیمت آن 0.29 دلار بود. این افزایش 1346 درصدی است.

  1. سولانا (SOL)

ارزش بازار: 10.1 میلیارد دلار

سولانا که برای کمک به استفاده از امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و قراردادهای هوشمند توسعه یافته است، از مکانیزم‌های ترکیبی منحصربه‌فرد اثبات سهام و اثبات تاریخ برای پردازش سریع و ایمن تراکنش‌ها استفاده می‌کند. SOL، توکن بومی سولانا، پلتفرم را تقویت می کند.

هنگامی که در سال 2020 راه اندازی شد، قیمت SOL از 0.77 دلار شروع شد. تا 15 آگوست 2023، قیمت آن حدود 24.84 دلار بود که 3126 درصد افزایش داشت.

  1. TRON (TRX)

ارزش بازار: 6.9 میلیارد دلار

مانند Solana، TRON یک بلاک چین است که برای اجرای قراردادهای هوشمند و سایر برنامه های DeFi طراحی شده است. TRX ارز دیجیتال بومی این پلتفرم است که الگوریتم اجماع اثبات سهام آن را تقویت می کند.

TRON در سال 2017 تاسیس شد و TRX در ابتدا 0.0019 دلار برای هر توکن ارزش داشت. در اوج خود در سال 2018، TRX تا 0.2245 دلار افزایش یافت و در عرض چند ماه 11715 درصد افزایش یافت. TRX در حال حاضر حدود 0.08 دلار ارزش دارد.

چرا بیت کوین ارزشمند است؟

همانطور که بیان کردیم بیت کوین بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2023 است مهم‌ترین  چیزی که بیت کوین را بسیار ارزشمند می کند، کمیاب بودن آن است. حداکثر عرضه بیت کوین به ۲۱ میلیون سکه محدود شده است. در حال حاضر 19 میلیون سکه در گردش است. برای ایجاد عرضه، بیت کوین به ماینرهای رمزارز با مقدار بیت کوین تعیین شده پاداش می دهد. (به طور دقیق، 6.25 BTC زمانی صادر می شود که یک ماینر با موفقیت یک بلوک را استخراج کرده باشد.). برای کنترل این فرآیند، جوایز داده شده برای استخراج بیت کوین تقریباً هر چهار سال به نصف کاهش می یابد.

بیت کوین

چگونه روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

شما می توانید ارزهای دیجیتال را از طریق صرافی های رمزنگاری مانند Coinbase، Kraken یا Gemini و سایر صرافی های ایرانی از جمله نوبیتکس و … خریداری کنید. علاوه بر این، برخی از کارگزاری ها مانند WeBull و Robinhood نیز به مصرف کنندگان اجازه خرید ارزهای دیجیتال را می دهند. برای

اگر رمز ارزها را می‌خرید و یا می‌فروشید، توجه به قوانین مالیاتی ارزهای دیجیتال مهم است. ارز دیجیتال به جای پول نقد به عنوان یک دارایی سرمایه ای مانند سهام در نظر گرفته می شود. این بدان معناست که اگر ارز دیجیتال را با سود بفروشید، باید مالیات بر عایدی سرمایه بپردازید. این مورد حتی اگر از رمزنگاری خود برای پرداخت هزینه خرید استفاده کنید نیز صادق است. اگر برای آن ارزشی بیشتر از آنچه پرداخت کرده اید دریافت کنید، مالیات بر تفاوت آن را مدیون خواهید بود.

آیا صندوق های قابل معامله در مبادلات رمزنگاری (ETF) وجود دارد؟

اکنون که با انواع بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری آشنا شدید ممکن است این سوال برای شما پیش آید آیا صندوق هایی برای مبادله مستقیم بیت کوین وجود دارد؟ با توجه به هزاران ارز رمزنگاری شده موجود (و نوسانات زیاد مرتبط با اکثر آنها)، قابل درک است که ممکن است بخواهید رویکردی متنوع برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال داشته باشید تا ریسک از دست دادن پول را به حداقل برسانید.

اگرچه صندوق‌های قابل معامله در مبادلات (ETF) وجود دارند که در معاملات آتی بیت‌کوین معامله می‌کنند، اما به دلیل موانع نظارتی، در حال حاضر هیچ صندوقی وجود ندارد که مستقیماً بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را معامله کند. در ژوئن 2023، بلک راک یک ETF معامله بیت کوین را پیشنهاد کرد، اما این هنوز تاییدیه نظارتی را دریافت نکرده است.

 

سوالات متداول

رمزارزها چیست؟

کریپتوکارنسی شکلی از ارز است که فقط به صورت دیجیتالی وجود دارد. ارز دیجیتال را می توان برای پرداخت آنلاین و بدون واسطه مانند بانک استفاده کرد و یا می توان آن را به عنوان سرمایه گذاری نگهداری کرد.

رمزارز چگونه کار می کند؟

رمزارزها اشکال مختلفی از پول دیجیتال هستند که معمولاً مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند. فناوری بلاک چین به اکثر ارزهای رمزنگاری شده اجازه می دهد تا به عنوان انواع تراکنش های «بی اعتماد» وجود داشته باشند. این بدان معناست که هیچ مرجع متمرکزی وجود ندارد که بر تراکنش‌های زنجیره بلوکی یک ارز دیجیتال نظارت کند.

چرا ارزهای رمزپایه زیادی وجود دارد؟

کریپتوکارنسی یک منطقه در حال ظهور با بیش از 22000 پروژه رمزنگاری از ژوئن 2023 است.در حالی که برخی از ارزهای دیجیتال به عنوان ارز اصلی عمل می کنند، برخی دیگر برای توسعه زیرساخت استفاده می شوند. به عنوان مثال، در مورد اتریوم یا سولانا، توسعه‌دهندگان در حال ساخت کریپت‌های دیگر بر روی این ارزهای پلتفرم هستند و این امر امکانات و کریپتوهای بیشتر را ایجاد می‌کند.

آلت کوین ها چیست؟

وقتی برای اولین بار به رمز ارز فکر می کنیم، معمولاً به بیت کوین فکر می کنیم. به این دلیل که بیت کوین بیش از 45 درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می دهد. بنابراین وقتی در مورد هر رمز ارز خارج از بیت کوین صحبت می کنیم، همه آن رمزارزها آلت کوین در نظر گرفته می شوند. به عنوان مثال، اتریوم به عنوان محبوب ترین آلتکوین در نظر گرفته می شود.

چرا ارزهای دیجیتال مهم هستند؟

در حالی که فرض اولیه ارزهای دیجیتال رفع مشکلات مربوط به ارزهای سنتی بود، اکنون به لطف ایجاد بلاک چین، مجموعه‌ای از ارزهای رمزپایه کاربردی به وجود آمده‌اند.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری سال 2023"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.