شت کوین چیست

علی سیتی / شت کوین چیست

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

16 فروردین 1401

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

مقدمه‌ای درباره اینکه شت کوین چیست؟

شت کوین چیست؟ شت کوین در مقابل ارز دیجیتال اصلی یعنی بیت کوین قرار می‌گیرد.  این اصطلاح به مجموعه‌ای از کریپتوکارنسی‌ها اشاره می‌شود که ارزش کمتری نسبت به بیت کوین دارند. در واقع این کوین‌ها در طول زمان بی ارزش می‌شوند. شاید در ابتدا اینطور به نظر برسد که  این ارز دیجیتال پر از معایب است و هیچ سودی ندارد، اما می‌تواند فوایدی هم داشته باشد. شت کوین، به آلت‌کوین‌ها یا کوین‌های جایگزینی اشاره می‌کند که بعد از بیت کوین به وجود آمده‌اند.

قیمت گذاری این ارز‌های دیجیتال بر اساس حدس و گمان است و این کوین‌ها هیچ هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند. این کریپتوکارنسی بدون نظم و تکنولوژی ساخته شده‌است و ارزی کم ارزش به حساب می‌آید‌. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره shitcoin  پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

شت کوین چیست

شت کوین‌ها چه زمانی به وجود آمدند؟

Shitcoin  ها به طور کلی بعد از بیت کوین ساخته شده‌اند، هر چند زمان به وجود آمدن دقیق این اصطلاح مشخص نیست. اگر بخواهیم برای شت کوین‌ها مثال بیاوریم، می‌توانیم به Cardano  ، Hunger bear  ، Dash  ، Wax  و … اشاره کنیم. استفاده از اصطلاح shitcoin  از حدود سال 2008 شروع شده‌است. امروزه این اصطلاح بخشی از ادبیات روزمره دنیای ارزهای دیجیتال است‌. این کوین تفاوت‌هایی با بیت کوین دارد و برای اینکه بتوانید آن‌ را بشناسید و حداکثر سود را از تبادل این ارز دیجیتال کوین به دست آورید، باید با این ویژگی‌ها آشنا باشید. در ادامه بیشتر به این سوال می‌پردازیم که شت کوین چیست و چطور باید آن را مبادله کرد‌.

تاریخچه شت کوین

Shitcoin  چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • ارزش گذاری ِآن هیچ گاه قطعی نیست، بلکه بر اساس حدس و گمان جلو می‌رود.
  • تیمی که انواع این کوین‌ها را گسترش مي‌دهد، ناشناس است.
  • شت کوین‌ها در ابتدا وعده می‌دهند که سود زیادی نصبی شما خواهد شد، اما هیچ گاه عملکرد ابن آلت کوین‌ها مشخص و قطعی نیست. یعنی ممکن است سود بخش باشد یا نباشد.
  • پروژه‌های shitcoin از روی پروژه اصلی یعنی بیت کوین کپی شده‌اند و بسیار سطحی و بدون برنامه ریزی ساخته شده‌اند.
  • فاندینگ اولیه بسیاری از آلت کوین‌ها کمتر از 30 هزار دلار است.
  • دارندگان یا Holder ‌های این کوین‌ها، یا همان سرمایه گذاران آن کمتر از 300 نفر است. این در حالی است که افرادی که از بیت کوین استفاده می‌کنند بسیار بیشترند.

ویژگی شت کوین

 معایب شت کوین

گفتیم که شت کوین اصولی ساخته نشده و طبق اصول هم جلو نمی‌رود. این ارز دیحیتال در طول زمان دچار کاهش ارزش می‌شود و آینده آن نامعلوم است. Shitcoin  معایبی دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • با احتمال زیادی، این آلت کوین‌ها در طول زمان ارزش خود را ازدست می‌دهند با ممکن است کاملا بی ارزش شوند. به همین دلیل سرمایه گذاری در آن‌ها یک کار پرریسک است‌.
  • ممکن است صرافی‌‌ها پشتیبانی خود را از آلت کوینی که شما در آن سرمایه گذاری کرده‌اید قطع کنند.
  • ریسک کلاهبرداری در مبادله شت کوین‌ها وجود دارد.

 مزایای شت کوین

شاید باورش کمی سخت باشد، ولی این کوین‌های بی ارزش می‌توانند گاهی مفید باشند. به همین دلیل است که شت کوین‌های جدیدی در حال ساخته شدن هستند و همچنان خریدار دارند. در ادامه به برخی از مزایای این ارز دیجیتال اشاره می‌کنیم:

  • قیمت آلت کوین می‌تواند به شکل ناگهانی و به شدت افزایش پیدا کند، در این صورت سود زیادی کسب خواهید کرد.
  • قیمت این کوین پایین است، اما می‌توانید حجم زیادی از این رمز ارز را نگهداری کنید.
  • شت کوین‌ها متنوع هستند و امکان خرید طیف گسترده‌ای از آن‌ها وحود دارد‌.

اگر به مبادله انواعی از این ارز دیجیتال بپردازید، به مرور زمان با مزایا و معایب آن آشنا خواهید شد. به مرور متوجه می‌شوید که آیا می‌خواهید ریسک کنید و روی آن سرمایه گذاری کنید یا خیر. با مطالعه بیشتر و سوال کردن از ما می‌توانید متوجه شوید که مزایا و معایب شت کوین چیست و چطور می‌توان مزایا را به دست آورد و از معایب اجتناب کرد.

مزایای shitcoin

کاربرد Shitcoin  چیست؟

شت کوین بدون هدف ساخته می‌شود و آینده نامعلومی دارد. نمی‌توان کاربرد خاصی برای آن در نظر گرفت، زیرا یک رمز ارز غیر اصولی است. اما مبادله آن می‌تواند در مواردی سود بخش باشد، هر چند این سودبخشی کاملا شانسی و تصادفی است و الگویی ندارد. چون الگوی تغییرات این کوین‌ها مشخص نیست، نمی‌توان با اطمینان از کاربرد‌های آن‌ها صحبت کرد‌.

چه کیف پول‌هایی را می‌توان برای ذخیره شت کوین استفاده کرد؟

انواع کیف پول سخت افزاری وجود دارد که بعضی از آن‌ها برای ذخیره Shitcoin  به کار روند. کیف پول‌های سردی که برای ذخیره این کوین به کار می‌روند شامل: Ledger Nano S ، Trezor one ، Ledger Nano x  و Trezor Model T  هستند. کیف پول‌های گرم شامل: Trust Wallet  ، Jaxx Liberty ، Coinomi  ، Jaxx  ، MetaMask  و Exodus  هستند. علاوه بر اینکه کیف پول‌های ذخیره این ارز دیجیتال را شناختید، به صرافی‌هایی اشاره می‌کنیم که از shitcoin  پشتیبانی می‌کنند.

این صرافی‌ها شامل Bibox،  KuCoin ، Coinex  ، Waves  ، BtcTurk  ، BitMEX  ، BitMart  ، Indacoin  ، ETHFINEX  ، COIN MATE  ، Stellarport  ، EXMO  ، Zebpay و… هستند. حتی صرافی معروف بایننس نیز از این ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. در ادمه به این می‌پردازیم اینکه شت کوین چیست و قیمت آن چگونه تغییر می‌کند؟

کیف پول شت کوین

چه عواملی روی قیمت شت کوین موثر هستند‌؟

تغییرات قیمت این کوین مشخص نیست و ممکن است قیمت آن ناگهان بالا رود یا ناگهان پایین بیاید. در ابتدای کار که این ارز دیجیتال تازه وارد بازار شده‌است، قیمت آن بسیار پایین است. اکثر سرمایه گذاران این طور برنامه ریزی می‌کنند که در ابتدا حجم زیادی از آن را خریداری کنند تا با هر pump  در قیمت آن، سود کسب کنند. با استفاده از استراتژی‌ Pump and dump  که یک الگوی تصادفی است، می‌توان در مبادله آن سود کسب کرد. ممکن است انواع شت کوین در میان سرمایه گذاران محبوب شوند و به این ترتیب عرضه و تقاضای آن‌ها بالا رود. با افزایش عرضه و تقاضا، ارزش این کوین نیز بیشتر می‌شود و سرمایه گذاری روی آن معقول‌تر خواهد بود.

قیمت shitcoin

نتیجه گیری

اگر بخواهیم جمع بندی در مورد موضوع شت کوین چیست داشته باشیم، می‌توانیم این طور بگوییم: shitcoin  به هر آلت کوینی به غیر از بیت کوین اطلاق می‌شود که بدون اصول طراحی شده و هدف مشخصی را دنبال نمی‌کند‌. ارزش این کوین هیچ گاه دقیق معلوم نیست و بر اساس حدس و گمان جلو می‌رود. با در نظر گرفتن معایبی که شت کوین دارد، مانند کم ارزش شدن در طول زمان، وجود ریسک کلاهبرداری، قطع شدن پشتیبانی صرافی‌ها و … ممکن است نخواهید در آن سرمایه گذاری کنید.

پس مزیت این ارز دیجیتال چیست؟ چرا افراد زیادی در آن سرمایه گذاری می‌کنند؟ این کوین مزایایی نیز دارد، برای مثال ممکن است ارزش کوینی که روی آن سرمایه گذاری کرده‌اید ناگهان بالا رود. این بیشتر یک شانس است تا اینکه بر اساس علم ارز‌های دیجیتال و الگوی بلاک چین بیت کوین پیش رود.

اگر می‌خواهید در این نوع کوین سرمایه گذاری کنید، باید ریسک پذیر باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم. هر آنچه که درباره آن باید بدانید را از ما بپرسید. با ما در ارتباط باشید تا به طور دقیق بدانید که  شت کوین چه ماهیتی دارد و چطور می‌توان روی آن سرمایه گذاری کرد.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "شت کوین چیست"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 13 =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.