خرید از ایبی بدون گمرک

علی سیتی / خرید از ایبی بدون گمرک

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

30 خرداد 1400

دسته بندی

نظرات

4 نظرات

آنچه که در این مطلب می خوانید:

معرفی سایت ایبی و اهمیت آن

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که دومین سایت بزرگ و پرطرفدار خرده فروشی در جهان بعد از آمازون یعنی ایبی  را یک آمریکایی ایرانی الاصل پایه گذاری نموده است. در سال ۱۹۹۵ آقای پییر امیدیار ( Pierre Omidyar ) در حالی که فقط ۲۸ سال سن داشت، سایتی را برای خرید، فروش و مزایده‌ی آنلاین با نام Ebay تاسیس نمود. این سایت که امروزه در بیشتر از ۳۰ کشور شعبات مختلف دارد، کاری مشابه با سایت آمازون انجام می‌دهد و هموطنان ایرانی نیز همواره به فکر خرید از ایبی بدون گمرک بوده اند. چرا که همان‌طور که در مقالات پیشین برایتان از اهمیت آمازون نوشتیم، از  این سایت نیز می‌توانید مانند آمازون اجناس مورد نیاز خود را از کوچکترین کالا گرفته تا بزرگترین و سنگین ترین محصولی که فکرش را می‌کنید سفارش دهید. اما یک تفاوت اساسی بین این دو سایت وجود دارد و آن هم این است که دراین سایت امکان خرید و فروش کالاهای دست دوم، حراج و حتی به مزایده گذاشتن محصولات شما نیز وجود دارد. امکاناتی که در هیچ سایت مشابهی حتی در آمازون نیز مشاهده نشده است.

خرید از ایبی بدون گمرک

راهنمای خرید از سایت ایبی

شاید انجام خرید آنلاین از این سایت به سادگی آنچه در رابطه با خرید از آمازون در مطالب پیشین آورده ایم نبوده و اندکی پیچیده‌تر باشد. ولی ما قصد داریم که به ساده ترین نحو ممکن این امر را برای شما شرح دهیم تا علاوه بر چگونگی استفاده از این سایت، نحوه‌ی خرید از ایبی را نیز فرا بگیرید پس با ما تا انتها همراه باشید.

خرید ازاین سایت نیز به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌گیرد. خرید مستقیم را شما خودتان در سایت اصلی انجام می‌دهید و در خرید غیر مستقیم سایت علی سیتی به کمک شما شتافته و با توجه به لینکی که برای کارشناسان فروش ارسال می‌کنید، خرید شما انجام می‌شود.

خرید مستقیم از ایبی

این نوع خرید برای افرادی مناسب است که در کشورهایی که ebay در آن‌ها شعبه دارد، اقوام و آشنایانی داشته باشند و برای آدرس و کدپستی درخواستی، اطلاعات آنان را وارد نمایند. پس اگر چنین فرصتی را دارید به سادگی می‌توانید خرید خود را انجام دهید. اما فراموش نکنید که خرید از ایبی بدون گمرک شامل خریدهای مستقیم نخواهد بود و شما پس از رسیدن کالا به ایران باید هزینه‌ی گمرک را نیز حساب نمایید.

ابتدا بایستی تمهیدات اولیه را قبل از ورود به سایت رسمی این فروشگاه به آدرس https://ebay.com به  جای آورید. از آنجا که به دلیل یک سری قوانین و سختگیری‌ها، با IP کشور ایران امکان ورود به این سایت وجود ندارد، پس از طرق مختلف که خودتان آشنایی دارید، با IP کشورهایی نظیر آمریکا، انگلیس، آلمان و … وارد سایت شوید.

سپس همانند تصویر زیر، به بالای صفحه و جایی که نوشته شده Register رفته و کلیک نمایید.

خرید مستقیم از ebay

حال باید اطلاعاتی نظیر نام، ایمیل معتبر و پسوورد را مانند تصویر زیر وارد نمایید.

ایجاد حساب کاربری در ایبی

پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده، ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که در جهت تایید نهایی ثبت نام شماست. روی لینکی که داخل ایمیل هست کلیک کرده و ثبت نام خود را کامل نمایید.

مرحله‌ی بعدی، یافتن محصول موردنظر است. دسته بندی‌هایی که در بالای سایت وجود دارد کار شما را تا حد زیادی راحت‌تر کرده است اما چنانچه نام کالای مدنظرتان را می‌دانید در نوار سرچ با تایپ کردن نام کامل، آن را جستجو نمایید. به‌طور مثال شما در نظر دارید تا یک عینک آفتابی خریداری کنید. با تایپ عبارت Sunglasses در نوار سرچ، یک سری پیشنهادات برای شما به نمایش در می‌آید. تصویر زیر یک مثال برای آشنایی شما با روند جستجو در ایبی می‌باشد.

روش جستجو محصولات در ایبی

 

اما همان‌طور که در بالا قید کردیم تمامی محصولاتی که شما از این فروشگاه  به صورت مستقیم خریداری می‌کنید شامل خرید از ایبی بدون گمرک نمی‌شود و لازم است پس از آنکه به ایران و به دستتان رسید، هزینه‌ی گمرک آن را پرداخت نمایید.

چنانچه تمایل دارید که تمامی محصولات را در دسته‌بندی‌ها ببینید، می‌توانید با کلیک روی Shop by Category و انتخاب گزینه‌ی See all category تمامی دسته بندی‌هایی را که در سایت وجود دارد مشاهده کرده و کالای خود را پیدا نمایید. نمونه‌ی این روش را به صورت تصویری در ذیل آورده ایم:

دسته بندی محصولات در ایبی

خرید غیر مستقیم از Ebay

برای آنکه بتوانید خرید از ایبی بدون گمرک را تجربه نمایید، باید خرید غیر مستقیم را انتخاب نمایید. این امر که به واسطه‌ی سایت علی سیتی تحقق می‌یابد به قدری آسان است که دیگر دردسرهای ثبت نام در سایت و وارد کردن اطلاعات پستی یک کشور دیگر را ندارد. کافی است محصول خود را انتخاب نموده و باقی کارها را به ما بسپارید.

نحوه‌ی خرید از ایبی بدون گمرک از طریق سایت علی سیتی

از آنجایی که هدف علی سیتی کمک به مشتریانی که قصد خرید از سایت‌های خارجی را دارند می باشد، همواره کوشیده تا این دغدغه‌ی هموطنان را رفع نماید. شم می‌توانید به سادگی و تنها با ارسال لینک کالای موردنظرتان به کارشناسان فروش، تجربه خریدی هوشمندانه را داشته باشید. کارشناسان فروش علی سیتی بعد از بررسی لینک موردنظر شما و محاسبه‌ی هزینه‌ی کالا و حمل و نقل آن به ایران، هزینه‌ی نهایی را به شما اعلام می‌نمایند.

عوامل موثر بر قیمت در ارسال کالا به ایران

    • وزن محصول درخواستی شما بسیار حائز اهمیت است. همان‌چرا که اگر وزن کالا از یک میزانی زیادتر باشد، به عنوان اضافه بار تلقی می‌شود و شما بایستی یک هزینه‌ی اضافه برای آن پرداخت نمایید. از این رو همواره سعی کنید کالایی را  انتخاب نمایید که وزن کمی داشته باشد.
    • هزینه‌ی ارسال یا همان Shipping که در صفحه‌ی اطلاعات کالا قابل مشاهده است، دومین موردی است که هنگام انتخاب محصول و فرستادن لینک مربوطه به کارشناسان علی سیتی برای خرید از ایبی بدون گمرک حتما باید چک شود. اگر متوجه شدید که ارسال کالایی که انتخاب نموده‌اید رایگان نیست یا قیمتی بیشتر از حد معمول دارد، از خرید آن صرف نظر کنید و دنبال محصولی مشابه از فروشنده‌ای دیگر باشید.

    چنانچه شما قصد خرید از ایبی بدون گمرک از کشورهای همسایه‌ی ایران مانند دبی یا ترکیه را دارید، خبر خوب این است که هزینه‌ی ارسال کمتری را پرداخت خواهید کرد. پس انتخاب عاقلانه این است که کالای خود را از سایت ایبی کشورهای نزدیک به ایران انتخاب و خریداری کنید. در ضمن فراموش نکنید که حتی خرید از کشورهای دورتری مثل کشور استرالیا هم با سایت علی سیتی بسیار سریع انجام می‌شود و در کمتر از یک ماه سفارش شما درب منزل در ایران به دستتان می‌رسد. بدون گرفتن هیچ هزینه‌ی اضافی جهت ارسال در سراسر کشور.

شرایط خرید از ایبی بدون گمرک با سایت علی سیتی

لازم به ذکر است که در خرید از ایبی بدون گمرک توسط فروشگاه علی سیتی، شما فقط می‌توانید برخی از محصولات را سفارش دهید. به‌طور مثال تمامی کالاهای دیجیتال مشمول گمرک می‌شوند و به هیچ عنوان امکان سفارش بدون گمرک وجود ندارد. نکته‌ی بعدی تعداد کالاهای سفارش داده شده از یک محصول است. یعنی اگر یک عدد از یک کالای غیر الکترونیک را سفارش دهید، هیچ گمرکی را شامل نخواهد شد اما اگر از دو عدد یا بیشتر از آن را بخواهید، باید هزینه‌ی گمرک را نیز بپردازید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "خرید از ایبی بدون گمرک"

4 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید بنده چند روز متوالی هست که سفارش خودم رو برای تائین قیمت میفرستم ولی پاسخی نمیاد میشه پیگیری بفرماید

    1. سلام وقت شما بخیر باشه جناب سوادکوهی
      لینک ارسالی شمارا بررسی کردیم و همکاران در واتس اپ برای شما پیام ارسال کردن، جهت پیگیری سریع تر لطف میکنین به این شماره پشتیبانی مجموعه در واتس اپ پیام بدین
      09374477221
      سپاس از همراهی شما

    1. سلام وقت بخیر
      برای سفارشات خارج از ایران خیر و در زمان ثبت سفارش مبلغ سفارش خارجی شما دریافت می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.