انتخاب بهترین ماوس‌ها برای کامپیوتر

علی سیتی / انتخاب بهترین ماوس‌ها برای کامپیوتر

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

5 بهمن 1399

دسته بندی

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

معرفی و انتخاب بهترین ماوس ها برای کامپیوتر

ماوس کامپیوتر در ابتدایی ترین شکل خود یک سخت افزار ساده است. انتخاب بهترین ماوس کامپیوتر دغدغه بسیاری از افراد است. همه آنها یک سنسور در پایین، دو دکمه و یک چرخ پیمایش در بالا دارند. در طول سال‌های اخیر، انواع بسیار متفاوتی از آن ها برای موقعیت‌ها و کاربردهای مختلف ساخته شده‌اند. رایج ترین نوع، موس اصلی دسکتاپ است که برای استفاده با رایانه یا لپ تاپ طراحی شده است. اگرچه که از نظرعملکردی ابزاری ساده به نظر می‌رسد، اما در بازار انواع، قیمت‌ها و شکل‌های بسیار متعددی از آنها وجود دارد. لذا هنگام انتخاب بهترین مدل ها باید اطلاعات کلی پیرامون آنها داشته باشید.

موس ارگونومیک

در موس ارگونومیک تمامی عملکردها و اجزای معمول به نحوی طراحی می‌شود که دست شما در موقعیت طبیعی قرار گیرد. بهترین مدل های ارگونومیک برای کاهش فشار به دست و آسیب به تونل کارپال طراحی شده‌اند. اگرچه که شکل آنها ممکن است غیرمعمول باشد، اما واقعا برخی از مشکلات ناشی از فشار به دست را برطرف می‌کنند. برخی از آنها به شکل عمودی طراحی شده‌اند و برخی دیگر ممکن است شبیه به مجسمه‌هایی منحصر به فرد به نظر برسند.

برای انتخاب باید مشخص کنید که آیا به دنبال یک مدل ارگونومیک تخصصی هستید یا فقط نوعی معمولی می‌خواهید که کار با آن راحت باشد؟ برای انتخاب بهترین ماوس کامپیوتر باید به اندازه آن توجه کنید. اندازه آن نباید برای دست شما خیلی بزرگ یا کوچک باشد. وزن آن نیز مهم است. بعضی از افراد مدل های سنگین را ترجیح می‌دهند که نوعی نقطه اتکا برای دست باشد، در حالی که برخی کاربران به ویژه بازیکنان بازی‌های MOBA، سبکی می‌خواهند که براحتی بتوانند آن را جابجا کرده و کلیک کنند.

بجز وزن و اندازه، شکل و ساختار ظاهری آن هم مهم است چون ساختار نامناسب می‌تواند سبب ایجاد فشار روی دست و مچ دست شود. راحت‌ترین نوع برای کارکردن، شکل منحنی داشته و به خوبی در خطوط کف دست قرار می‌گیرند. برخی از آنها برای انگشت شست محل استراحت دارند.

 مخصوص بازی

در مدل های مخصوص بازی بخش‌های اصلی آن به صورت برجسته‌تری به نمایش در آمده‌اند. به این معنی که در آنها دکمه‌های بیشتری وجود داشته، قسمت‌های مختلف آنها به صورت بارزی از هم متمایزند و بخش‌های منحنی شکل آن با منحنی‌هایی افراطی طراحی شده اند. برخی از این ماوس‌ها به طور کلی برای بازی‌های کامپیوتری عمومی طراحی شده‌اند در حالی که برخی دیگر صرفا مختص یک بازی خاص هستند.

با این وجود وجه اشتراک اکثرمدل های مخصوص بازی کارایی بسیار بالای قطعات اصلی آنها است. در این سرس سنسورهای لیزر، دکمه‌های کلیک نوری و اتصالات USB با روکش طلا وجود دارد و همچنین می‌توان ویژگی های مختلفی را در آنها شخصی سازی کرد (برای مثال میانبرها و عملکردهای خاص هر بازی که روی هر بخش آن پیاده شده است).

 بی سیم  کامپیوتر

ساده‌ترین راه برای اتصال آن به کامپیوتر اتصال USB سیمی است. موس های رایانه‌ای صرفا با اتصال USB به کامپیوتر وصل شده و نیاز هیچ نرم‌افزاری برای نصب ندارند. در این نوع انرژی مورد نیاز از طریق USB تامین می‌شود و نیازی به باتری نیست.

اما اگر می‌خواهید آزادی عمل بیشتری داشته باشید و روی میز کارتان همیشه پر از سیم و کابل‌های متعدد نباشد، به یک مدل بی‌سیم نیاز خواهید داشت. مدل های بی‌سیم داده‌ها را از دو طریق به کامپیوتر منتقل می‌کنند 1) اتصال RF به یک گیرنده USB و 2) بلوتوث. هر دو نوع مدل های با و بی‌سیم موافقان و مخالفان خود را دارند، اما اگر می‌خواهید میزان کابل‌های روی میز کار خود را کاهش دهید و تحرک بیشتری حین کار با کامپیوتر داشته باشید انواع بی‌سیم برای شما بهترین انتخاب خواهند بود.

بهترین برند موس های موجود در بازار

برند تسکو

شرکت تسکو با نام توسن سیستم شرق در سال 1381 در زمینه لوازم جانبی کامپیوتر تاسیس شد. این برند از جمله برندهای باکیفیت ایرانی است. سایز معمول ماوس‌های این برند متوسط بوده و کیفیت ساخت آنها معمولی است. از طرف دیگر قیمت محصولات این شرکت نسبت به دیگر محصولات خارجی و حتی چینی بسیار پایینتر است. برند تسکو یکی از بهترین موس کامپیوتر است.

برند شیائومی

محصولات برند شیائومی به اقتصادی بودن و کیفیت مشهور هستند. در بین لوازم جانبی کامپیوتر متعدد تولیدی این شرکت، موس ها نیز حضور دارند. انواع مدل های بی‌سیم این برند سایز متوسط، دقت بالا (dpi)  ۱۲۰۰و کیفیت ساخت خوبی دارند. انرژی مورد نیازآنها تنها با یک باتری قلمی تامین می‌شود که باعث شده وزن کلی آن نیز نسبتا پایین باشد. این مدل ها قابلیت نمایش ظرفیت باتری را داشته و می‌توانند ما را متوجه زمان تعویض باتری کنند. به طور کلی،  مدل های شیائومی جز بهترین ماوس‌ کامپیوتر موجود بوده و عمر باتری آنها بین ده تا دوازده ماه است (بسته به نوع استفاده.). قدرت برد آنها عالی است و اگر شما در یک انتهای اتاق باشید و لپ‌تاپ در انتهای دیگر، باز هم کارایی خود را خواهد داشت.

برند جنیوس

جنیوس یکی از شرکت‌های قدیمی و معتبر جهانی است که محصولات آن در بازار ایران به راحتی قابل دسترس هستند. محصولات این شرکت کیفیت ساخت بالایی دارند و از لحاظ قیمتی در بازار متوسط رو به بالا محسوب  می‌شوند. نماینده رسمی این شرکت در ایران متم اف( مرکز توسعه محصولات اداری و فناوری ) است که گارانتی و پشتیبانی آنها را بر عهده دارد.

برند رپو

شرکت راپو یکی از برندهای شناخته شده چینی در صنعت لوازم جانبی است که تمرکز آن روی لوازم جانبی بی سیم است. شعار این برند “زندگی بی‌سیم” بوده و در طراحی خود بر کم صدا بودن استفاده از آن تمرکز کرده است. ماوس‌های این برند وزن کمی داشته و فضای چندانی را در کیف اشغال نمی‌کنند. رپو برای انتقال داده از هر دو تکنولوژی بلوتوث و فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز استفاده می‌کنند که باعث می‌شود ارتباط آن با لپ تاپ کاملا پایدار باشد. طراحی ارگونومیک مدل های این برند، سبب شده که هم کاربران راست دست و هم کاربران چپ دست بتوانند به راحتی از این برند استفاده کنند. این برند نیز یکی از بهترین موس کامپیوتری است.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "انتخاب بهترین ماوس‌ها برای کامپیوتر"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + یازده =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.