آموزش تریدینگ ویو و ابزارهای آن

علی سیتی / آموزش تریدینگ ویو و ابزارهای آن

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

16 خرداد 1401

نظرات

1 نظرات

آنچه که در این مطلب می خوانید:

امروزه Trading View، با بهره‌گیری از سیستم نموداری قوی و ویژگی‌های منحصربفرد، به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی، از انواع سنتی تا غیرمتمرکز شناخته شده است. در این مقاله ضمن ارائه آموزش تریدینگ ویو، به معرفی ابرازهای فراوان آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 تریدینگ ویو چیست؟

تریدینگ ویو یک پلتفرم نموداری است که تقریباً از تمام بازارهای مالی معتبر مانند سهام، کالاها، ارزهای دیجیتال، فارکس، جفت ارزها، و… پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم با ارائه یک رابط کاربرپسند و ساده، توانسته است تا اعتماد جمعیت بزرگی از معامله‌گران، سرمایه‌گذاران و حتی سازمان‌های بزرگ را به خود جذب کند.این پلتفرم همچنین با داشتن یک شبکه اجتماعی بزرگ، امکان بحث و تبادل نظر میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در مورد بازارهای مختلف را فراهم کرده است.

 

 موارد استفاده و مزیت‌ها

پیش از تریدینگ ویو، معامله‌گران ناچار بودند تا برای دسترسی به نمودارهای قیمت، صرفاً به نرم‌افزارهای ارائه‌شده توسط خود صرافی‌ها که عمدتاً منسوخ و فاقد ابزارهای پیشرفته بودند، مراجعه کنند. این پلتفرم علاوه بر پاسخ به این نیاز، به کاربران دستگاهای مختلف این امکان را می‌دهد تا به بسیاری از بازارهایی که توسط صرافی‌ها پشتیبانی نمی‌شوند هم دسترسی داشته باشند و از امکانات تکنیکالی مانند انواع خطوط مقاومت، کانال‌‌های ساده و فیبوناچی و الگوهای هارمونیک استفاده کنند. همچنین این پلتفرم مکانی است که در آن می‌توان در یک شبکه اجتماعی بزرگ، با معامله‌گران متخصص بازارهای مختلف وارد گفتگو و تبادل نظر شد و ایده‌های تجاری خود را با دیگران به اشتراک گذاشت.

استفاده از trading view

آموزش تریدینگ ویو، نحوه عملکرد و راهنمای نصب و ثبت‌نام

با وارد شدن به تریدینگ ویو، در صفحه اصلی با انبوهی از داده‌های بازار مواجه خواهید شد که حتی بدون نیاز به ثبت‌نام هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این صفحه همچنین، شامل استوری‌های جدید کاربران برتر سایت، خلاصه‌هایی بروز شده از شاخص‌ها، انواع ارزهای فیزیکی و دیجیتال، یک تقویم اقتصادی و ابزارهای مفید دیگر است. این پلتفرم برای تازه‌واردان هم بسیار مفید است. این افراد می‌توانند از طریق این پلتفرم، به تمام اطلاعات آموزشی مورد نیازشان در رابطه با اصول اولیه بازارهای مالی، دسترسی داشته باشند.

  • نحوه دانلود تریدینگ ویو

آموزش تریدینگ ویو را با مرور مفاهیم اولیه ادامه می‌دهیم. tradingview در حال حاضر در سه نسخه وب، دسکتاپ و نسخه تبلت و موبایل ارائه می‌شود. شما می‌توانید با مراجه به سایت آن به آدرس https://www.tradingview.com/ به صورت آنلاین از نسخه تحت وب استفاده کنید یا نسخه مناسب با دستگاه خودتان را از طریق سایت به سادگی دریافت کنید.

  • نحوه ثبت‌نام 

همانطور که گفتیم شما می‌توانید بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری در تریدینگ ویو هم نوسانات دارایی‌های مورد نظرتان را در بازارهای مالی دنبال کنید. با این حال، ایجاد یک حساب کاربری، این امکان را به شما می‌دهد تا دارایی‌های خودتان در بازار را به کارآمدترین شکل ممکن ردیابی و مدیریت کنید. برای ایجاد یک حساب کاربری، ابتدا باید در صفحه اصلی روی گزینه «شروع به کار» در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و سپس گزینه «ثبت نام» را انتخاب کنید. برنامه در این قسمت، روش‌هایی که می‌توانید از طریق آن‌ها نسبت به ایجاد حساب کاربری قدام کنید، از حساب ایمیل و فیس‌بوک گرفته تا اکانت گوگل را در اختیار شما قرار می‌دهد. پس از کامل شدن ثبت‌نام، به سراغ نوارهای ابزار و کاربرد آن‌ها می‌رویم. تریدینگ ویو همچنین، برای کاربرانش چهار نوع اشتراک را در نظر گرفته است که هر کدام ویژگی‌ها و امکانات خاصی را ارائه می‌کنند.

Basic: مناسب برای کاربران تازه وارد

Pro: مناسب برای تجارت آزاد با نمودارها و نشانه‌های بیشتر

Pro+: با امکان ارائه تجزیه و تحلیل روزانه برای معامله‌گران

Premium: ارائه دقت بسیار بالا در ثبت دادها

ثبت نام در تریدینگ ویو

امکانات Trading View

در این قسمت آموزش تریدینگ ویو، به امکانات منحصر بفردی می‌پردازیم که این سایت در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

  • دسترسی به انواع نمودارها

امکانات این سایت، دسترسی به تمام نمودارهای دارایی‌های موجود در بازارهای جهانی را فراهم می‌کند و شما می‌توانید سهام، ارزها و شاخص‌های مورد نظرتان را با ایجاد واچ لیست شخصی،  به صورت لحظه‌ای زیر نظر داشته باشید.

  • ابزارهای تحلیلی تخصصی

دسترسی به ابزارهای تخصصی برای تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی در این سایت، این امکان را برای تحلیلگران فراهم کرده است تا تغییرات مدنظر خود را بر روی نمودارها اعمال کنند. به این ترتیب کاربران دیگر هم از این تحلیل‌ها سود می‌برند. بجز این موارد، دسترسی به اخبار و اطلاعات در کنار سازگاری با انواع مرورگرها از دیگر امکانات و ویژگی‌هایی است که این پلتفرم را از دیگر سایت‌های مشابه، متفاوت می‌کند.آموزش تریدینگ ویو، کاربرد نوارهای ابزار ابزارها و ابزارک‌های مختلفی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد که در اینجا آن‌ها را، به تفکیک محل قرارگیری، به شما معرفی می‌کنیم.

  • نوار ابزار بالا

در نوار ابزار بالا به گزینه‌های مهمی مانند تعویض جفت، فریم‌های زمانی (ماه، روز، دقیقه و…)، نشانگرها، طرح‌بندی‌ها و موارد دیگر برمی‌خوریم که تنظیم نمودارها و تجزیه و تحلیل داده‌ها از طریق همین نوار و ابزارهای آن صورت می‌پذیرد.

  • نوار ابزار سمت چپ

نوار ابزار سمت چپ، مهم‌ترین بخش تریدینگ ویو به شمار می‌رود و  شامل تمام ابزارهایی است که می‌توانید از آن‌ها برای تجزیه و تحلیل نمودار دارای‌های خودتان استفاده کنید. این ابزارها شامل مستطیل‌ها، خطوط، فیب‌های اصلاحی و موادی زیاد دیگری می‌شود که با انتخاب هر کدام با یک لیست کشویی از ابزارهای دیگر مواجه می‌شوید.

  • منطقه نمودار اصلی

در این بخش از آموزش تریدینگ ویو سراغ منطقه نمودار اصلی می‌رویم. ارزش دارایی در مرکز این نمودار نمایش داده می‌شود و هنگامی که یک ابزار یا نشانگر را به نمودارتان اضافه میکنید، آن ابزار را در اینجا خواهید دید. در اینجا و در زیر نمودار اصلی برخی از شاخص‌ها را هم می‌توان مشاهده کرد که با کلیک راست و انتخاب گزینه “تنظیمات” می‌توانید نحوه نمایش آن‌ها را تغییر دهید. افزودن آلارم یکی دیگر از ابزارهای جذاب این قسمت از نمودار است که از آن برای اطلاع از تغییرات مهم قیمت دارایی در نمودار استفاده می‌شود. شما می‌توانید این ابزار را به گونه‌ای تنظیم کنید تا به محض رسیدن قیمت دارایی به سطح مورد نظر، برنامه از طریق نوتیفیکیشن یا ایمیل، شما را از تغییرات مطلع کند.

  • نوار ابزار سمت راست

نوار ابزار سمت راست، مختص به گزینه‌های مختلف شبکه‌ اجتماعی ارائه شده توسط تریدینگ ویو است. همچنین در بالای این این قسمت چند ابزار تجاری مفید، مانند جفت ارزها، لیست‌های دنبال شده، هشدارها و تقویم اقتصادی قرار دارد و در نیمه پایینی ابزار هم، مهمترین اخبار دنیای بازار به شما ارائه می‌شود.

  • نوار ابزار پایین

نوار ابزار پایین بیشتر به منظور یادداشت برداری و انجام تست‌های استراتژی نحوه عملکرد در بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در اینجا می‌توانید با اتصال حساب صرافی خودتان  از امکان معامله مستقیم با پلتفرم بهره‌مند شوید.

امکانات تریدینگ ویو

آموزش تریدینگ ویو، نحوه استفاده از ابزارک‌ها

با استفاده از ابزارک‌ها می‌توانید در هر زمان، نمودارها، داده‌ها و هر مورد دیگری که به دنبالش هستید را مشاهده کنید. این پلتفرم دسترسی به طیف گسترده‌ای از اطلاعات بازار سهام، معاملات آتی، کالاها، فارکس، CFDs و ارزهای دیجیتال را برای شما فراهم می‌کند. این پلتفرم با پشتیبانی از اغلب شاخص‌های اصلی بازار، امکان ثبت بیش از 50 معامله را فراهم کرده است.

آموزش tradingview در ابزارک ها

نتیجه‌گیری

trading view برای هر معامله‌گری، صرف نظر حرفه‌ای یا مبتدی بودن، ابزاری مفید و راحت به شمار می‌رود که می‌توان از آن نه تنها برای بازارهای سهام و فارکس، که به منظور انجام معامله در بازار کریپتو نیز استفاده کرد.

امیدواریم که این مقاله آموزش تریدینگ ویو به شما در استفاده از این پلتفرم کمک کرده باشد و بتوانید با شناخت دقیق از ویژگی‌ها و ابزارهایی که این پلتفرم در اختیارتان قرار داده است، معاملات و سرمایه‌گذاری‌های موفقی را در این بازار رو به گسترش تجربه کنید.

در ادامه می‌توانید ویدئو آموزشی در ارتباط با این مطلب را مشاهده نمایید

قسمت اول

قسمت دوم
اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "آموزش تریدینگ ویو و ابزارهای آن"

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.