کیف پول بیتگو (Bitgo)، معرفی، مزایا، معایب و امنیت

علی سیتی / کیف پول بیتگو (Bitgo)، معرفی، مزایا، معایب و امنیت

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

27 فروردین 1402

دسته بندی

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

کیف پول بیت گو (Bitgo) یک کیف پول چند ارزی و چند منظوره برای ارسال، دریافت و نگهداری ارزهای دیجیتال است. مدیریت سه کلیدی با امضای چندگانه، هر نقطه از شکست را حذف می کند و تنظیمات امنیتی پیشرفته تضمین می کند که دارایی های شما ایمن هستند.

کیف پول بیتگو چیست؟

اگر از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال هستید، مطمئناً نام بیتگو و کیف پول رمزنگاری آن را شنیده اید.  Bitgo  یک کیف پول داغ و یا کیف پول نرم افزاری است که قابلیت ذخیره سازی، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال را برای شما فراهم می‌سازد.  بنابراین به شما این امکان را می دهد که ارزهای رمزنگاری شده خود را به صورت آنلاین و مستقیماً روی بلاک چین ذخیره کنید. ممکن است این امر کمی خطرناک به نظر برسد، زیرا اگر شما به اندازه کافی مراقب نباشید، مجرمان سایبری می توانند ارزهای دیجیتال شما را بربایند.

اساسا، کیف پول بیتگو یک اپراتور خدمات مالی است که در سال 2013 توسط Mike Belsche و Ben Davenport ایجاد شد و بخش کیف پول آن پس از  مدتی راه اندازی شد. از آن زمان، می توانید این کیف پول را در نسخه های موبایل (IOS، اندروید) و رایانه شخصی (لینوکس، مک او اس و ویندوز) پیدا کنید.

BitGo یک شرکت اعتماد دارایی دیجیتال است. این کمپانی امکان ذخیره سازی و تجارت دارایی های دیجیتال را از طریق خدمات کیف پول خود فراهم می کند. کیف پول BitGo یک کیف پول HD multisig است که در بیش از 50 کشور در دسترس است. کلیدها برای مدیریت ریسک بین چندین مالک تقسیم می شوند. یکی توسط BitGo و دو مورد توسط صاحب کیف.

تاریخچه BitGo 

 مایک بلشی و بن داونپورت BitGo را در سال 2013 تأسیس کردند. این شرکت بر اساس ماموریتی برای ارائه اعتماد به دارایی های دیجیتال تاسیس شده است که  با ارائه راه حل های ایمن و سازگار خطرات را از بین می برد. چندین صرافی و سرمایه گذار در سراسر جهان از کیف پول BitGo استفاده می کنند. در سال 2018، BitGo پس از راه اندازی شرکت BitGo Trust به یک شرکت خدمات مالی تبدیل شد. دفتر مرکزی این شرکت در پالو آلتو، کالیفرنیا است. سرمایه گذاران برتر مانند گلدمن ساکس، DRW Ventures، Digital Currency Group و Redpoint Ventures از BitGo حمایت می کنند. پلتفرم صرافی آن در واقع هر ماه بیش از 15 میلیارد دلار پردازش می کند. این تراکنش ها شامل بیش از 100 دارایی دیجیتال و توکن است. BitGo بر همکاری با مشتریان سازمانی برای ارائه راهکارهای امنیتی، نگهداری و نقدینگی تمرکز دارد. با این حال، همه افراد می توانند برای کیف پول داغ «BitGo Pay As You Go» نیز ثبت نام کنند.

ویژگی های کیف پول بیت گو

BitGo یک کیف پول بیت کوین محبوب است که ویژگی هایی را ارائه می دهد که آن را از رقبا متمایز می کند. این ویژگی ها شامل امنیت چند امضایی، کیف پول های قطعی سلسله مراتبی، گزینه های ذخیره سازی سرد، و رابط کاربری آسان است. به طور کلی، کیف پول بیتگو، ولتی است که می تواند توسط کاربران با تجربه و افراد تازه کار به طور یکسان استفاده شود.این کیف پول به گونه ای طراحی شده است که بهترین تجربه ممکن را در اختیار کاربران قرار دهد.

  • پشتیبانی از چند امضا

این قابلیت به شما امکان می دهد یک تراکنش امن با چندین امضا ایجاد کنید. این برای جلوگیری از وقوع تراکنش های غیرمجاز عالی است.

  • ویژگی های امنیتی

BitGo چندین ویژگی امنیتی را پیاده سازی کرده است که سرقت وجوه شما را دشوار می کند. از جمله این ویژگی ها می توان به احراز هویت 2 مرحله ای و ذخیره سازی سرد اشاره کرد.

  • رابط کاربری

رابط کاربری کیف پول بیتگو بسیار کاربر پسند است. این باعث می شود که مدیریت سرمایه خود و ایمن ماندن آنلاین آسان شود.

  • سازگاری با پلتفرم ها

کیف پول BitGo با پلتفرم های مختلف سازگار است و استفاده از آن را در دستگاه های دسکتاپ و موبایل آسان می کند. اپلیکیشن Bitgo Wallet در ترمینال های اصلی IOS و Android موجود است و این امکان را به شما می دهد تا تمامی امکانات و خدمات سایت را به صورت آنلاین از گوشی هوشمند خود داشته باشید. همچنین با استفاده از آن می‌توانید رمزارزهای خود را هر کجا که می روید مدیریت کنید. برای داشتن اپلیکیشن موبایل کیف پول بیتگو، کافیست به اپ استور یا پلی استور بروید.

  • ادغام

پلت فرم BitGo با چندین صرافی محبوب ادغام می شود و به شما این امکان را می دهد تا به راحتی با استفاده از این کیف پول ارزهای دیجیتال را معامله کنید.

  • پشتیبانی مشتری

کیف پول نرم افزار Bitgo دارای قابلیتی است که می توانید از طریق آن پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. برای همیشه از طریق آدرس ایمیل [email protected] در دسترس است. با این حال، این خدمات مشتری از زبان های دیگری به جز انگلیسی پشتیبانی نمی کند.

مزایا و معایب کیف پول Bitgo

مزایا

  • پشتیبانی چند امضایی
  • اپلیکیشن موبایل
  • خدمات مشتری در دسترس

معایب

  • تعداد کمی ارزهای رمزگذاری شده پشتیبانی می شوند
  • سابقه تخلف

 

امنیت کیف پول بیتگو

نظر افراد مختلف ممکن است از امنیت یک کیف پول دیجیتال و البته کیف پول بیتگو متفاوت باشد. این کیف پول یکی از بهترین سیستم های امنیتی موجود را دارد. BitGo حتی به عنوان نگهبان کلید چندین کیف پول از جمله Luno عمل می کند و با ویژگی های مدیریت چند علامتی و کلیدی محافظت می شود و کلیدها را بین خود و مشتری تقسیم می کند. یک مهاجم باید هم کاربر و هم سیستم BitGo را نقض کند تا کلیدهایی را که کاربر ایجاد کرده است را بدزدد. شما از این کلیدها برای شروع تمام تعاملات استفاده می کنید. کلید BitGo توسط BitGo تولید و ذخیره می شود و برای امضای مشترک همه تراکنش ها تنها پس از انجام کنترل های خط مشی استفاده می شود.  اکثر کیف پول ها از کاربران می خواهند اطلاعات خصوصی و یک شناسه معتبر ارائه دهند. با این حال، BitGo اطلاعات شخصی را از کاربران فردی درخواست نمی کند.

از یک طرف، این کیف پول اقدامات امنیتی قابل توجهی را برای ایجاد امنیت بیشتر ارائه می دهد مانند بیمه نامه کریپتو، سیستم چند امضای Bitgo Multisig ،احراز هویت دو مرحله ای ،حفاظت از کلیدهای خصوصی. از طرفی دیگر نقض قانون به اعتبار این کیف پول نرم افزاری لطمه می زند. در ژانویه 2021، این شرکت به دلیل تخلف از قوانین 100 دلار جریمه شد.این نوع رفتار می تواند سرمایه مشتریان را در معرض خطر قرار دهد. طبق نظر برخی از کارشناسان کریپتو با این وجود نمی توان به طور کامل به کیف پول بیتگو اعتماد کرد. اما اگر این مورد را نادیده بگیریم این ولت گزینه ای خوب به عنوان یک کیف پول دیجیتال است.

کیف پول بیت گو از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

کیف پول BitGo  بیش از 75 درصد از ارزش بازار دیجیتال را پوشش می دهد. در ابتدا، BitGo فقط از BTC پشتیبانی می کرد. اما امروزه، بیش از 100 نوع ارز دیجیتال را پشتیبانی می کند. این شامل BTC، ETH، XRP، BCH، XLM، LTC، Dash، Zcash، BTG و همچنین تمام توکن‌های ERC20 است.

کارمزد کیف پول BitGo چه قدر است؟

کارمزد تراکنش ها بر اساس  نوع شبکه متفاوت است. بر اساس نوع سرویس کیف پولی که استفاده می کنید، BitGo هزینه های متغیری را ارائه می دهد:

BitGo Custody: این سرویس برای نگهداری دارایی های مالی طراحی شده است و اجازه می دهد تا به ذخیره سازی سرد و همچنین کیف پول داغ از طریق وب و یک API دسترسی داشته باشید. حداقل ارزش حساب 1 میلیون دلار است.

کیف پول کسب و کار: این کیف پول ایمن برای انجام تراکنش ها است. و از بیش از 100 ارزو توکن پشتیبانی می کند. حداقل حجم تراکنش 1 میلیون دلار در ماه است. هزینه ها با حجم متفاوت است.

کیف پول BitGo Pay As You Go: این ولت، یک کیف پول داغ برای کاربران است. این ولت فقط از معاملات BTC، BCH، BTG، Bitcoin SV، LTC، Zcash، XLM و Dash پشتیبانی می کند. 0.25٪ برای هر برداشت و 1٪ برای BTG و Bitcoin SV شارژ می شود.

قیمت کیف پول بیت گو

استفاده از این کیف پول رایگان است. فقط از طریق وب در دسترس است. کاربران گوشی های هوشمند می توانند از طریق مرورگرهای پشتیبانی شده به کیف پول خود دسترسی داشته باشند. این شامل گوگل کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر می شود.

ساخت و راه اندازی کیف پول BitGo

استفاده از کیف پول بیتگو ساده است. اگرچه راه اندازی آن ممکن است مدتی طول بکشد، استفاده از BitGo به آسانی پنج مرحله ذیل است:

  1. نوع حساب خود را انتخاب کنید: دو نوع حساب وجود دارد. حساب انفرادی برای هر تراکنش هزینه پرداخت می کند. این حساب برای مشتریانی که چند دارایی دیجیتال در ماه معامله می کنند بهترین است. دیگری یک حساب سازمانی است.
  2. اطلاعات خود را ارائه دهید و ثبت نام را تمام کنید.
  3. پس از تایید ایمیل وارد شوید.
  4. 2FA را راه اندازی کنید.
  5. در نهایت، کارت کلید را دانلود کنید: Seed بازیابی خود را  ذخیره و نگهداری نمایید.

سپس می توانید از لیست توکن ها انتخاب کرده و یک کیف پول بسازید.

چگونه رمزارزها را در کیف پول بیتگو ارسال کنیم؟

  • به بخش کیف پول حساب بیتگو خود بروید
  • سپس بر روی “ارسال” کلیک کنید
  • لیستی از ارزهای دیجیتال موجود در کیف پول شما نمایش داده می شود. رمزی را که می خواهید انتقال دهید انتخاب کنید.
  • فرم ارسال را با مشخص کردن مبلغ تراکنش پر کنید و آدرس گیرنده را پر کنید.
  • سرعت تراکنش را انتخاب کرده و روی “ارسال” کلیک کنید.
  • می توانید پیشرفت ارسال را در لیست تراکنش های در حال انجام در کیف پول خود مشاهده کنید.

چگونه ارزهای رمزنگاری شده را کیف پول بیتگو دریافت کنیم؟

  • به کیف پول خود بروید و ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید
  • روی صفحه تجارت کلیک کنید. سایت شما را به پلتفرم اصلی Bitgo هدایت می کند.
  • رمز ارزی را که می خواهید در مبادله دریافت کنید مشخص کنید، مقدار تبدیل را مشخص کنید و تراکنش را تأیید کنید.
  • تمام است، Bitgo معامله را مطابق با قیمت رایج بازار در زمان معامله انجام می دهد.

نکته: واضح است که برای استفاده از عملکردهای کیف پول بیتگو، باید یک حساب فعال در پلت فرم سرمایه گذاری آن داشته باشید. برای انجام این کار، پس از ثبت نام باید پول واقعی را واریز کنید. حداقل سپرده مورد نیاز 200 یورو است.

نتیجه: آیا کیف پول بیتگو قابل اعتماد است؟

این بررسی کیف پول بیتگو نشان می دهد که نمی توان از قابلیت اطمینان این کیف پول مطمئن بود. فراموش نکنید که او قبلاً به دلیل تخلف جدی تحریم شده است. علاوه بر این، بیشتر به نفع سرمایه گذاران حرفه ای است. ناگفته نماند که تنوع ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده بسیار زیاد نیست. به طور خلاصه، بدون اینکه آن را منع کنیم، ما معتقدیم که کیف پول Bitgo هنوز نیاز به بهبود دارد. بهتر است ارزهای رمزنگاری شده خود را در یک سایت بی عیب و نقص قرار دهید

برای ثبت نام رایگان به وب سایت رسمی BitGo مراجعه کنید. در نهایت، اگر کیف پول سخت افزاری را ترجیح می دهید، به فروشگاه آنلاین علی سیتی مراجعه نمایید. تنوع بسیاری از انواع کیف پول های سخت افزاری قابل مشاهده و خرید است که با چند کلیک ساده می‌توانید آن ها را خریداری نمایید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "کیف پول بیتگو (Bitgo)، معرفی، مزایا، معایب و امنیت"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + پانزده =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.