معرفی کیف پول های ارز دیجیتال برای ایرانیان

علی سیتی / معرفی کیف پول های ارز دیجیتال برای ایرانیان

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

7 تیر 1401

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

کیف پول ارز دیجیتال ایرانی یکی از پرکاربرد‌ترین پلتفرم‌هایی است که هر تریدری برای انجام معاملات خود به آن نیاز دارد. در واقع بدون کیف پول ارز دیجیتال مناسب، کار ترید صورت نمی‌گیرد. تحریم‌های مختلف و موانع موجود در ایران، باعث شده که ایرانیان نتوانند از هر کیف پولی برای کار ترید استفاده کنند. ما در ادامه این مقاله ضمن معرفی مختصر کیف پول ارز دیجیتال و انواع آن، بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانیان را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانیان

کیف پول ارز دیجیتال ایرانی چیست؟

این روز‌ها با عمیق‌تر شدن و البته فراگیر شدن علم اقتصاد بین افراد مختلف جامعه، افراد زیادی به کار معامله‌گری و خرید و فروش ارز‌های دیجیتال روی آوردند و آن را تبدیل به شغل اصلی خود کردند.
این معامله‌گران برای اینکه بتوانند کویین‌ها و دارایی‌های ارز دیجیتال خود را برای ترید جابه جا کنند، نیاز به یک سخت افزار یا نرم افزاری به نام کیف پول ارز دیجیتال یا والت ارز دیجیتال دارند.

کیف پول ارز دیجیتال ایرانی ها را به یاد کارت‌های بانکی می‌اندازد. با این وجود فرق‌های بسیار زیادی با حساب‌های بانکی دارد که روزانه با آن‌ها سر و کار داریم. در واقع کیف پول ارز دیجیتال یک المان برای ثبت تاریخچه واریز و برداشت و ثبت دارایی و کویین‌های شما است. این دارایی همانطور که احتمالا بدانید، یک دارایی دیجیتالی است.

فرض کنید شخصی از کیف پول خود برای شما مقداری کویین واریز می‌کند. در این صورت به آدرس کیف پول شما نیاز دارد. می‌توان گفت آدرس کیف پول همان شماره کارت عابر بانکی است. بعد از اینکه آن شخص مقداری از دارایی‌اش را برای کیف پول شما ارسال می‌کند، این تراکنش در کیف پول شما ثبت و به دارایی شما طی یک فرایندی اضافه می‌شود.

کیف پول ارز دیجیتال چیست

انواع کیف پول ارز دیجیتال

به طور کلی، کیف پول‌های ارز دیجیتال به دو نوع ولت گرم(Hot wallet) و ولت سرد(Cold wallet) تقسیم می‌شوند. این دو کیف پول هر کدام به دسته‌های کوچک‌تری مثل کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزای تقسیم می‌شوند.

  • هات ولت (کیف پول گرم)

به طور کلی هر کیف پولی که به اینترنت وابسته باشد و برای انجام کار‌ها نیاز به اتصال اینترنت باشد، هات ولت یا کیف پول گرم است. کیف پول‌های آنلاین که قابلیت نصب روی موبایل و دسکتاپ را دارند جزو کیف پول‌های گرم هستند.

  • کلد ولت (کیف پول سرد)

کیف پول سرد برعکس کیف پول گرم است؛ در کلد ولت برای استفاده از امکانات کیف پول ارز دیجیتال نیازی به اتصال اینترنت نیست و جز چند ثانیه برای انتقال رمز ارز‌ها تمام تحولات به صورت آفلاین انجام می‌شود. کلد ولت‌ها دارای انواع مختلف سخت افزاری فیزیکی و کیف پول کاغذی هستند.

این نوع ولت‌ها به جهت اینکه آفلاین هستند، امنیت بسیار بیشتری نسبت به هات ولت‌ها دارند؛ زیرا هات ولت‌ها به دلیل اتصال به اینترنت، امکان هک شدن دارند. البته این فرایند هک شدن ولت‌های گرم آنقدر آسان نیست. پس اگر از هات ولت‌های معتبر و ایمن استفاده کنید، نیازی نیست نگران هک شدن ولت باشید.

هات ولت

ویژگی‌های بهترین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی

بهترین کیف پول دیجیتال برای ایرانیان باید این ویژگی‌ها را داشته باشد، در غیراینصورت والت مورد نظر امنیت لازم برای نگهداری کوین‌های شما را ندارد:

  • ایمنی بالا در برابر هک شدن
  • قرار دادن کلید خصوصی در اختیار صاحب کیف پول ارز دیجیتال 
  • اعتبار بالا و با ارزش بین مشتری‌های دیگر
  • داشتن قوانین مشخص و واضح و به دور از پیچیدگی‌های دردسر ساز
  • پشتیبانی از ارز‌های مورد نظر
  • کاربری آسان برای تریدر‌های تازه کار

معرفی 5 کیف پول ارز دیجیتال ایرانی

اکنون که تا حدودی با ماهیت و چیستی کیف پول ارز دیجیتال آشنا شدید، بهتر است نگاهی به 5 کیف پول ارز دیجیتال مناسب برای ایرانیان بیندازیم. تا به امروز کیف پول ارز دیجیتال ایرانی شناخته شده‌ای در جهان معرفی نشده است. اما نمونه‌های معتبر خارجی وجود دارند که شما در ایران می‌توانید از آنها استفاده کنید. این 5 کیف پول ترکیبی از کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری است که محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر کیف پول‌های ارز دیجیتال دارند.

کیف پول تراست ولت (Trust wallet)

یکی از بهترین و پر استفاده‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال برای ایرانیان کیف پول تراست ولت است. این کیف پول، متعلق به صرافی بایننس است که یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان است.

این ولت جزو ولت‌های گرم و نرم افزاری محسوب می‌شود. شما می‌توانید هم نسخه اندروید و هم ios این نرم افزار را دانلود و نصب کنید. برای نصب این اپلیکیشن می‌توانید وارد سایت تراست ولت شوید.

امنیت این کیف پول از دلایلی است که آن را بین معامله‌گران محبوب کرده است. قوانین سخت‌گیرانه و البته قابلیت‌هایی مثل بازیابی اکانت، امنیت این نرم افزار را بالا برده است.

کیف پول ترزور (trezor)

کیف پول ترزور جزو کیف پول‌های سخت افزاری حساب می‌شود که به صورت فیزیکی قابل تهیه است. این ولت از طریق یو اس بی به سیستم ویندوز یا مک متصل می‌شود و می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید.

این کیف پول، ارز‌های شما را بدون نیاز به اتصال به اینترنت ذخیره می‌کند که امنیت آن را بیشتر از قبل بالا می‌برد. کیف پول ترزور دارای دو مدل مختلف Trezor one و Trezor T است. مدل تی هم گران‌تر است و هم ویژگی‌های سخت افزاری پیشرفته‌تری نسبت به مدل وان دارد.

ترزور ولت

کیف پول الکتروم (Electrum)

 

کیف پول نرم افزاری الکتروم، یکی از گزینه‌های مناسب برای تریدر‌های ایرانی که اگرچه یک کیف پول ارز دیجیتال ایرانی نیست اما یکی از بهترین‌ انتخاب‌ها برای ایرانیان است. این کیف پول به صورت اختصاصی تنها از بیت کوین پشتیبانی می‌کند و قابلیت پشتیبانی از ارز‌های دیگر را ندارد. بنابراین اگر در معاملات با ارز‌های دیگری سر و کار دارید، این گزینه مناسب شما نیست.

این کیف پول قابلیت نصب روی ویندوز، مک و لینوکس را دارد و به مرور، نسخه اندروید آن نیز در دسترس قرار گرفت. کیف پول الکتروم با وجود ویژگی‌های ایمنی و کاربردی که دارد، به دلیل کاربری سخت و پیچیده خود، مناسب تریدر‌های تازه کار و مبتدی نیست؛ زیرا ممکن است تریدر‌های مبتدی نتوانند به خوبی با آن کار کنند و برای معاملات خود از آن استفاده کنند.

الکتروم ولت

کیف پول ارز دیجیتال کیپ‌کی (keepkey)

یکی دیگر از کیف پول‌های برتر سخت افزاری، کیف پول کیپ‌کی است. این کیف پول امنیت بالا و رابط کاربری آسان و روانی دارد. کیپ‌کی از تعداد کمی از ارز‌ها نسبت به دیگر کیف پول‌های رایج پشتیبانی می‌کند. اما به طور کلی 40 ارز مختلف را می‌تواند پشتیبانی کند که مهم‌ترین آن‌ها بیت کوین، اتریوم، دش و لایت کوین است. در نتیجه این کیف پول سخت افزاری نسبت به کیف پول ترزور از ارز‌های کمتری پشتیبانی می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های نسبتا نامناسب این کیف پول، اندازه بزرگ آن نسبت به کیف پول ترزور است. اگر شکل ظاهری و اندازه کیف پول سخت افزاری برای شما مهم است، شاید این ویژگی کمی شما را اذیت کند.

کیپ کی ولت

کیف پول اکسودوس (Exodus)

یکی از اولین کیف پول‌های ارز دیجیتال دسکتاپ، کیف پول اکسودوس است. این کیف پول نسبت به دیگر کیف پول‌های نرم افزاری، رابط کاربری راحت‌تری دارد و حتی معامله‌گران تازه‌کار هم می‌توانند به آسانی از آن استفاده کند.

کیف پول اکسودوس، از ارز‌های مختلفی مثل بیت کوین، اتریوم، دش و لایت کوین پشتیبانی می‌کند. در نتیجه این کیف پول نسبت به کیف پول الکتروم که تنها از بیت کوین پشتیبانی می‌کند کارایی بیشتری دارد.

کیف پول اکسودوس، قابلیت نصب روی ویندوز، مک و اندروید را دارد. نکته مهم دیگری که باید در مورد این کیف پول بدانید، تحریم آن در ایران است. بنابراین برای استفاده از آن باید یک آی پی غیر ایرانی و ثابت استفاده کنید.

اکسودوس ولت

سخن آخر

انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال ایرانی در حال حاضر امکان‌پذیر نیست اما ایرانیان انتخاب مناسبی پیش رو دارند. البته انتخاب والت مناسب به عوامل و نکات زیادی بستگی دارد. بنابراین اینکه کیف پول شما نرم افزاری باشد یا سخت افزاری یا اینکه از چه ارزی پشتیبانی کند، کاملا به نیاز‌ها و موارد استفاده خود شما بستگی دارد. ما در این مقاله 5 تا از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال چه نرم افزاری و چه سخت افزاری را معرفی کردیم که می‌توانید بر اساس نیاز خود کیف پول مناسب خودتان را انتخاب کنید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "معرفی کیف پول های ارز دیجیتال برای ایرانیان"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − دو =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.