از تاریخ 26 اسفند تا 20 فروردین

ارسال سفارشات بعد از تعطیلات نوروز

کیف پول آرجنت (َArgent) چیست؟ معرفی، مزایا و معایب

علی سیتی / کیف پول آرجنت (َArgent) چیست؟ معرفی، مزایا و معایب

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

16 فروردین 1402

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

 Argent  کیف پولی است که می توانید از آن برای ذخیره ایمن ارزهای دیجیتال و NFT خود استفاده کنید. این ولت تنها از توکن‌های ساخته شده بر روی بلاک چین اتریوم پشتیبانی می‌کند، بنابراین نمی‌توانید از آن برای ذخیره برخی ارزهای دیجیتال محبوب دیگر مانند بیت‌کوین و بیت‌کوین کش استفاده کنید. کاربران باید کلیدهای خصوصی کیف پول آرجنت خود را به صورت ایمن نگهداری نمایند.

کیف پول آرجنت چیست؟

Argent  یک کیف پول برای اکوسیستم اتریوم است و بر امنیت و کاربر پسند بودن تمرکز دارد. ما در این مقاله از علی سیتی بیان خواهیم کرد که کیف پول آرجنت چیست، چگونه کار می کند، چه کارهایی می تواند انجام دهد و چگونه نصب و راه اندازی می‌شود. در حقیقت این ولت یک کیف پول ارز دیجیتال متمرکز بر شبکه اتریوم است. این کیف پول دیجیتال نه تنها از اکوسیستم اتریوم پشتیبانی می کند، بلکه به دنبال بهبود آن نیز است. این ولت قابلیت های قرارداد هوشمند شبکه را بهبود می بخشد. کیف‌پول‌های قرارداد هوشمند می‌توانند ویژگی‌های جدیدی مانند بازیابی کیف پول را بدون نیاز به عبارت اولیه یا مسدود کردن نقل و انتقالات به طرف‌های غیرقابل اعتماد ارائه دهند.

این تایید از نوآوری مهم است، به خصوص وقتی صحبت از شبکه اتریوم باشد. به هر حال، این شبکه رمزنگاری است که سریع‌ترین رشد را داشته و بالاترین درجه پذیرش را به خود جلب کرده است. با این حال، جذب تعداد زیادی از کاربران مبتدی کریپتو بدون چالش نبود. قیمت کارمزد، از دست دادن کلیدهای خصوصی، نیاز به بررسی بی‌پایان جزئیات تراکنش‌ها، برای بسیاری از کاربران جدید ارز دیجیتال دردسرساز شد. Argent تلاش می کند تا وارد عمل شود و بسیاری از مسائل  و مشکلات ذکر شده مربوط به تجربه کاربر را حل نماید.

کیف پول آرجنت

تاریخچه Argent

این پروژه به طور رسمی در سال 2018 توسط Itamar Lesuisse و Gerald Goldstein شکل گرفت. این شرکت در شهر لندن مستقر است و توسط سرمایه گذاران دره سیلیکون و همچنین شرکت های بزرگی مانند Paradigm، Index Ventures و Creandum حمایت می شود. آرجنت در دور اولیه سرمایه گذاری خود در سال 2018، که توسط پارادایم رهبری می شد، 12 میلیون دلار به دست آورد.مدت زمانی نگذشت که کیف پول آرجنت به سرعت در دسترس قرار گرفت و چند هزار کاربر را  با توجه به ویژگی های خود جذب کرد.

ویژگی های منحصر به فرد کیف پول آرجنت

از آنجایی که اتریوم یکی از مهم‌ترین شبکه‌های حوزه رمزارز دیجیتال است، کیف‌پول‌های مختلفی وجود دارند که بر روی نیازهای جامعه متمرکز شده‌اند. برخی از رقبای Argent Wallet عبارتند از کیف پول متامسک، Rainbow Wallet و Exodus. با وجود رقبای بسیار، چه ویژگی هایی وجود دارد که به این ولت کمک می کند؟ در ذیل این ویژگی ها را بیان خواهیم کرد.

  • ابزارهای بازیابی منحصر به فرد

یکی از بزرگترین مسائل مربوط به مالکیت کریپتو، ایمن و در دسترس نگه داشتن کیف پول ها است. برنامه Argent’s Guardians به کاربران اجازه می دهد تا کاربران قابل اعتماد را  تشخیص دهند و تصمیم می گیرد که چه کسی می تواند اطلاعات را بازیابی کند. این افراد برای بازگرداندن اطلاعات کیف پول شما باید تأیید اکثریت را ارائه کنند.

  • یکپارچه سازی با zkSync

در اوایل سال 2022، Argent یکپارچه سازی zkSync خود را معرفی کرد. مجموعه‌های دانش صفر، راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه ۲ هستند که به شبکه‌های بلاک چین اجازه می‌دهند تراکنش‌ها را سریع‌تر و با هزینه کمتر اعتبارسنجی کنند. این نشان‌دهنده دوره جدیدی از استفاده از کیف پول‌های قرارداد هوشمند در کنار جمع‌بندی zk بود. با استفاده از این قابلیت:

  1. کاربران می توانند هر توکن ERC-20 را که در zkSync فهرست شده است ارسال کنند.
  2. zkSync بیش از 2000 تراکنش در ثانیه را پردازش می کند. معرفی شاردینگ این رقم را به 100000 تراکنش در ثانیه می رساند. این بدان معنی است که سیستم بسیار آسان تر مقیاس پذیر است.
  3. تراکنش‌های zkSync بسیار ارزان‌تر از تراکنش‌های معمولی اتریوم هستند و قیمت‌ها همچنان کاهش می‌یابد.
  4. تایید این تراکنش ها تقریباً آنی است.
  5. کاربران کیف پول آرجنت می توانند محدودیت های روزانه را تعیین کنند

Argent از سیستم بانکی سنتی سرنخ می گیرد و دارای ویژگی است که از طریق آن کاربران می توانند محدودیت های روزانه برای برداشت خود تعیین کنند.

  • آدرس هایی که به راحتی قابل خواندن هستند

یکی از عناصری که بیشترین میزان سردرگمی را برای معامله‌گران مبتدی کریپتو ایجاد می‌کند، استفاده از آدرس‌های طولانی است که به عنوان شناسه‌های رمزنگاری منحصر به فرد عمل می‌کنند. کیف پول Argent با استفاده از خدمات نام‌های اتریوم (ENS)، آدرس‌های قابل خواندن برای انسان را فراهم می‌کند که تفسیر و استفاده از آن برای کاربران آسان است.

  • ادغام با Compound Finance

یکی از اهداف کیف پول Argent این بود که دسترسی کاربران رمزارز به برنامه های بلاک چین را آسان تر کند. کاربران از ادغام با Compound Finance سود می برند. توسعه‌دهندگان می‌گویند که این کار باعث می‌شود تا کاربران راحت‌تر از سود دارایی‌های اتریوم خود بهره ببرند.

  • دسترسی به MakerDAO و Kyber Network

کاربران آرجنت می‌توانند وام‌های خود را در قالب استیبل کوین DAI تضمین کنند. برای این وام ها، دارایی های ETH آنها به عنوان وثیقه عمل می کند. این شرکت با صرافی غیرمتمرکز Kyber Network همکاری کرده است و به کاربران این امکان را می دهد تا به راحتی ارزهای دیجیتال را با استفاده از Kyber مستقیماً از کیف پول خود معامله کنند.

ویژگی های کیف پول آرجنت

معرفی  مزایا و معایب کیف پول آرجنت

درست مانند انواع کیف پول دیجیتال، استفاده از کیف پول آرجنت دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به تفصیل آن ها می پردازیم.

مزایای استفاده از Argent عبارتند از:

  • ذخیره سازی، انتقال و برداشت ارزهای اتریوم را ساده می کند.
  • کارمزد کمتر در معاملات.
  • بازیابی اطلاعات امنیتی از طریق ویژگی Guardians یا با ذخیره خودکار اطلاعات امنیتی در Google Drive آسان است.
  • این کیف پول با چندین DApp اتریوم جفت می شود.

معایب استفاده از Argent عبارتند از:

  • با وجود اینکه نرم افزار از سال 2018 در دسترس است،تعداد و محیط کاربری برای کیف پول Argent هنوز نسبتاً کوچک و محدود است.
  • این کیف پول تنها بر روی شبکه اتریوم متمرکز است. کاربرانی که نیازهای رمزنگاری اضافی دارند ممکن است تمام آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا نکنند.
  • این ولت برنامه دسکتاپ ندارد.
  • Argent همچنان با رقابت شدید کیف پول های محبوب تر مانند MetaMask روبرو است.

مزایا و معایب argent

نحوه راه اندازی و نصب کیف پول Argent

راه اندازی، نصب و استفاده از کیف پول آرجنت در حال حاضر رایگان است و می توانید از طریق مراحل زیر شروع به کار کنید:

  • دانلود نرم افزار از وب سایت رسمی Argent

 می توانید با اسکن کد QR خود، آن را برای دستگاه تلفن همراه خود دانلود کنید یا از طریق Wallet Connect روی دسکتاپ خود استفاده کنید.

  • کریپتو را به کیف پول خود اضافه کنید

 به سادگی به بخش «افزودن وجوه» بروید. شما به راحتی می توانید ارزهای مبتنی بر اتریوم را به کیف پول Argent خود ارسال  و یا دریافت کنید. علاوه بر این، می توانید آنها را مستقیماً از برنامه با استفاده از ارزهای فیات خریداری کنید.

  • از آن برای اتصال به برنامه های DeFi استفاده کنید

می توانید با مراجعه به برگه “Finance” در کیف پول خود به برخی از این پروژه ها دسترسی پیدا کنید. می توانید از Maker’s DAI Savings Rate یا Compound استفاده کنید

هزینه  استفاده از کیف پول Argent

اگرچه دانلود کیف پول Argent رایگان است، اما هزینه هایی مربوط به استفاده از آن وجود دارد. هزینه‌های کیف پول Argent به این صورت تقسیم می‌شوند: کارمزد شبکه بلاک چین، کارمزد کریپتو به کریپتو و مبادله فیات به کریپتو. این معمولاً برای کیف پول هایی با ادغام ها و ویژگی های پیشرفته صدق می کند.

شبکه اتریوم برای استفاده از منابع محاسباتی خود هزینه ای را که بر حسب ETH بیان می شود، دریافت می کند. هر تراکنشی که در پلتفرم اتریوم انجام می شود به این کارمزد نیاز دارد. این کارمزد به «اعتبارکنندگان» تعلق می‌گیرد که تراکنش‌های موجود در شبکه را پردازش و تأیید می‌کنند و به حفظ امنیت شبکه اتریوم کمک می‌کنند. آرجنت شبکه را قطع نمی کند.

اگر ارز فیات را با ارز دیجیتال مبادله کنید، هزینه ای را به ارائه دهنده شخص ثالث پرداخت می کنید که این فرآیند را تسهیل می کند. شرکای Argent، Wyre و Moonpay، برای این خدمات هزینه ای را نیز دریافت می‌کنند.

مقایسه کیف پول متامسک و کیف پول آرجنت

همانطور که می‌دانید و در مقالات پیشین صحبت کردیم کیف پول متامسک یکی از محبوب ترین کیف پول های نرم افزاری  در فضای رمزنگاری است. این ولت به طور خاص برای تعامل با اکوسیستم اتریوم طراحی شده است، علاوه بر این به کاربران اجازه می دهد ارزهای دیجیتال را ذخیره و تجارت کنند. متامسک بیش از 10 میلیون کاربر فعال دارد و در سال 2021 شاهد افزایش بیش از 1000 درصدی تعداد کاربران آن بودیم. MetaMask همچنین شامل یک افزونه دسکتاپ نیز است.

با این حال، Argent بر مزایای آن نسبت به MetaMask تمرکز دارد. بنابراین به شدت از فناوری قرارداد هوشمند استفاده می کند، نه از کلیدهای خصوصی.  این ولت از طریق این ویژگی بر افزایش امنیت و کاهش هزینه تراکنش برای کاربران خود تمرکز دارد. و، به طور کلی، هدف آن ساده سازی فرآیند استفاده از بلاک چین اتریوم تا حد بیشتری نسبت به MetaMask است.

مقایسه کیف پول آرجنت با متامسک

 

آیا کیف پول آرجنت می تواند به یک کیف پول اصلی اتریوم تبدیل شود؟

 مطمئناً اشتیاق رو به رشدی برای ایجاد web3 وجود دارد. در حالی که پتانسیل بسیار زیادی نیز دارد، استفاده از بلاک چین اتریوم بدون مشکل نبوده است. هزینه‌های بالای تراکنش، مسائل امنیتی و مشکلات تنظیمات برای کاربران مبتدی کریپتو موضوعات رایج بوده‌اند. کیف پول Argent بر روی راه حل هایی برای رفع این نقاط و مشکلات کار می کند. استفاده آرجنت از قراردادهای هوشمند به‌عنوان جایگزینی برای کیف پول‌های رمزنگاری سنتی با پشتوانه کلید خصوصی، مفهومی مناسب است. حتی در میان تیم اصلی اتریوم نیز طرفدارانی پیدا کرده است. اگر این کیف پول به نوآوری و افزایش تعداد کاربران خود ادامه دهد، دلیلی وجود ندارد که هدف آنها محقق نشود.

سوالات متداول

آیا آرجنت کیف پول خوبی است؟

Argent یک کیف پول اتریوم است که از قراردادهای هوشمند برای تعدادی از ویژگی های نوآورانه استفاده می کند. این ویژگی امکان بازیابی راحت تر اطلاعات کیف پول و کاهش هزینه ها را فراهم می کند. با این حال،این ولت تنها بر روی سکه ها و توکن های مبتنی بر اتریوم متمرکز شده است.

آرجنت چه نوع کیف پولی است؟

Argent توسط تیم خود به عنوان یک کیف پول قرارداد هوشمند ارائه شده است، زیرا آنها از کد به جای کلیدهای خصوصی برای ایمن سازی و بازیابی اطلاعات کیف پول استفاده می کنند. کیف پول آرجنت، ولتی است که منحصراً برای شبکه اتریوم طراحی شده است.

کیف پول Argent چگونه کسب درآمد دارد؟

کیف پول آرجنت با دریافت کارمزد برای معاملات ارز دیجیتال به کریپتو درآمد کسب می کند. طبق وب‌سایت Argent، استفاده از این برنامه رایگان است، اگرچه ممکن است برخی از خدمات پریمیوم در آینده هزینه دریافت کنند.

آیا کیف پول Argent رایگان است؟

استفاده از Argent در زمان نگارش مقاله رایگان است. با این حال، برخی از کارمزدهای شبکه و تراکنش مورد نیاز خواهد بود.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "کیف پول آرجنت (َArgent) چیست؟ معرفی، مزایا و معایب"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.