از تاریخ 26 اسفند تا 20 فروردین

ارسال سفارشات بعد از تعطیلات نوروز

تگ یا ممو چیست؟

علی سیتی / تگ یا ممو چیست؟

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

25 دی 1401

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

ارزهای دیجیتالی هر روز در حال تغییر و تحول است و اصطلاحات مختلفی نیز در این حوزه به وجود می‌آید. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که وارد دنیای ارزهای دیجیتالی شده‌اید حتما نام tag و memo را شنیده‌اید. اما تگ یا ممو چیست؟ این موضوعی است که در این مطلب از علی سیتی قصد داریم در ارتباط با آن با شما صحبت نماییم. ممکن است بارها دیده باشید که افراد مختلف در هنگام انجام تراکنش های گوناگون، اطلاعات آن تراکنش را از قبیل نام بانک، شماره پیگیری و … را یادداشت می‌کنند تا در زمانی که نیاز به گزارش و اطلاعات آن داشتند بتوانند آن را پیگیری نمایند. همچنین ممکن است فردی مبلغی را به صورت اشتباهی به کیف پولی دیگر و یا حساب بانکی دیگری وارد نماید. در حقیقت تگ یا ممو فضای در تراکنش ارزهای دیجیتال است که که قابلیت درج توضیحات آن تراکنش را در شبکه بلاک چین ذخیره می کند تا کاربر در هنگام نیاز به بررسی  و پیگیری بتواند به آن اطلاعات دسترسی داشته باشد. برای این که با موضوع تگ و یا ممو در دنیای ارزهای دیجیتالی بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم تا انتها این مطلب با ما همراه باشید تا با اهمیت این موضوع و کاربرد آن نیز آشنا شوید.

تگ یا ممو چیست

ممو Memo یا تگ Tag چیست ؟

اکنون توضیحی کامل تر در ارتباط با تگ یا ممو چیست داشته باشیم. از لحاظ لغات اصطلاح tag  و memo تفاوت چندانی با هم ندارد و تنها در زمان نیاز  صلاح کاربر پر خواهند شد. در حقیقت می‌توان گفت ممو و تگ  یک شناسه‌ای منحصر به فرد است که تنها به وسیله برخی از ارزهای رمزنگاری شده مانند استلار، ریپل و ایاس مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدین ترتیب و با استفاده از این ویژگی شخص علاوه بر آدرس یکتای کیف پول دیجیتال دارای شناسه‌ای دیگر است که با وارد کردن آن اطمینان پیدا می‌کند که ارز دیجیتال خود را به حساب درست ارسال کرده است. به عبارتی دیگر کاربرد این دو اصلاح تنها جهت مسیریابی صحیح و ارسال درست ارزهای دیجیتال به مقصد مورد نظر است.تگ ها معمولا در جایی کاربرد دارند که یک حساب مشترک و یک آدرس کیف پول دارید و قصد دارید ارزهای خود را به یک شخص خاص ارسال نمایید. به عنوان نمونه در بایننس که یک صرافی معتبر ارز دیجیتالی است، کیف پول های مشترک برای برخی از رمز ارزها وجود دارد که تگ مربوط به شما همان شناسه یکتا و منحصر به فرد برای شماست.

دلایل استفاده از ممو  و تگ چیست؟

تا این قسمت از مطلب دانستید که کاربرد تگ یا ممو چیست اما توضیحی بیشتر در ارتباط با دلایل استفاده از آن داشته باشیم. همانطور که بیان کردیم یکی از کاربردهای memo در صرافی ها و برای ارسال  و استفاده از آدرس درست است. اما استفاده از این قابلیت و در واقع دلیل اصلی آن هزینه ای است که با ایجاد حساب های یکتا  به دنبال دارد. در حقیقت برای ایجاد و راه اندازی بک کیف پول در برخی از ارزهای دیجیتالی مانند ایجاد حساب های بانکی نیاز است تا مقداری موجودی در آن قرار گیرد. برای داشتن ایجاد و حساب یکتا در ارزهای دیجیتال نیز باید کاربران هزینه ای به دلار پرداخت نمایند و پرداخت هزینه های دلاری برای همه کاربران مقرون به صرفه نخواهد بود. به همین دلیل کیف پول های اشتراکی و عمومی  گزینه ای است که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. اکنون برای تفکیک هر یک از این حساب ها باید یک ویژگی شاخص و یکتایی  و یا همان تگ اختصاصی وجود داشته باشد تا بتوان حساب ها را از یکدیگر تشخیص داد. با این وجود میزان اهمیت قرار دادن تگ و ممو واضح است و بدون وارد کردن آن ، مبلغ و ارزهای واریزی شما به حساب دیگری واریز شده و به این ترتیب واریز اشتباه ارز دیجیتال صورت گرفته و ممکن است نتوانید آن را بازیابی کرده و برای همیشه اموال خود ر ا از دست خواهید داد.

کدام یک از ارزهای دیجیتال تگ یا ممو دارند؟

در این قسمت از مقاله تگ یا ممو چیست این موضوع مهم که کدام یک از ارزها و توکن ها این قابلیت را دارند را بررسی کنیم. tag و memo به یک شکل نبوده و معمولا به شکل ترکیبی از اعداد و حروف هستند. تمامی ارزهای دیجیتال memo  ندارند و تنها تعداد خاصی از ارزهای دیجیتالی هستند که این قابلیت را دارا هستند. به عنوان مثال ارزهای معروف مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، دوج کوین و ….این قابلیت  را ندارند و تنها ارزهای ایاس، استلار، ریپل، اتم، بایننس کوین دارای این ویژگی هستند.

ارزهای دیجیتال با ممو

 کدام یک از صرافی ها از tag  و memo استفاده می‌کنند؟

اکنون که دانستیم این قابلیت در  کدام یک از ارزهای دیجیتالی وجود دارد بهتر است با صرافی هایی که دارای این ویژگی نیز هستند نیز آشنا شوید. در حقیقت باید گفت تمام پلتفرم هایی که از ارزهای ذکر شده در قسمت قبل پشتیبانی می‌کنند، دارای این ویژگی هستند مگر این که برخی از آن ها از روش های دیگری برای شناسایی تراکنش ها استفاده نمایند. در حال حاضر صرافی هایی مانند بیت پین، صرافی بایننس، کوین بیس، صرافی ویرکس و اچ آپ و بلاک چین ولت و همچنین اگزودوس از این قابلیت پشتیبانی می کنند.

روش استفاده از Tag , Memo چگونه است؟

اگر از ارزها فوق استفاه می‌کنید و یا در هنگام ارسال ارزی دیجیتال با گزینه tag و یا memo  روبرو شدید باید تگ مورد نظر یا همان رشته اعداد و حروف را در کادری مربوط به کیف پول مبدا وارد کنید. به عنوان نمونه در کیف پول تراست ولت که یکی از کیف پول ها ی دیجیتال  نرم افزاری و تحت وب است با این گزینه روبرو شدید ابتدا وارد صرافی شده که قصد دارید رمز ارزهای خود را به آن بفروشید . سپس به بخش کیف پول خود رفته و گزینه واریز را انتخاب نمایید. اگر شما در حال ارسال ارز دیجیتالی باشید که ممو دارد  علاوه بر آدرس گیرنده گزینه memo  را نیز مشاهده خواهید کرد. اکنون آدرس گیرنده را کپی کرده وارد کیف پول تراست ولت شوید و آدرس گیرنده را  در قسمت مورد نظر ارسال تراکنش وارد نمایید. مجدد به کیف پول صرافی بازگشته و آدرس memo را کپی کرده و  در قسمت ممو در تراست ولت آن را وارد نمایید.پس از بررسی اطلاعات وارد کرده و اطمینان از درستی آدرس ها بر روی انجام تراکنش کلیک کرده و ارسال را انجام دهید.

وارد کردن اشتباه تگ یا ممو

در این قسمت از مقاله تگ یا ممو چیست این سوال پیش می‌آید که اگر این ویژگی را اشتباه وارد کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ یکی از اشتباهات رایجی که ممکن است برای هر کاربری چه در دنیای ارزهای دیجیتال و یا چه در هنگام  واریز وجه به حساب دیگر اتفاق افتد انتقال اشتباه ارز دیجیتال است . گاهی افراد با انتقال ارزهای خود به حساب دیگر برای همیشه اموال و دارایی های خود را از دست خواهند داد. یکی از رایج ترین مشکلات در ارزهای دیجیتالی درواقع همین اشتباه وارد کردن آدرس گیرنده است. این مورد به خصوص برای افراد مبتدی بیشتر اتفاق می‌افتد. همچنین ممکن است برخی از ویروس ها و بدافزارها و هکرها آدرس ارسال را پس از کپی کردن تغییر دهند و شما ندانسته ارزهای خود را به حسابی دیگر انتقال دهید. در همه این حالات نیاز به بازیابی ارز دیجیتال  و کیف پول خود خواهید داشت و گاهی در برخی از توکن ها امکان بازگشت وجود نخواهد داشت  و ارز خود را برای همیشه از دست خواهید داد. با این وجود تنها روش ارسال درست به مقصد بررسی آدرس و چک کردن آن است. اکنون اگر memo یا tag را در هنگام ارسال ارز دیجیتال فراموش کنیم و یا اشتباه وارد نماییم چه اتفاقی می افتد؟ با توجه به این که توکن هایی که نیازمند memo هستند به وسیله صرافی تولید شده و قابلیت بازگشت را دارند. بنابراین تنها کافی است با پشتیبانی صرافی به وسیله تماس تلفنی، ایمیل و تیکت ارتباط برقرار کرده و مشکل خود را با آن ها در میان بگذارید. پشتیبانان پس از بررسی تراکنش مورد نظر شما ارزهای شما را باز می‌گردانند.

اشتباه وارد کردن tag ,memo

کلام آخر

ما در این مقاله در ارتباط با این که تگ یا ممو چیست و چه کاربردی دارد به زبانی ساده با شما صحبت کردیم. همچنین در ارتباط با این که چه ارزهایی  memo دارند و دلایل استفاده و کاربردهای آن را نیز برای شما بیان کردیم. بنابراین همواره سعی کنید تا در هنگام ارسال و دریافت ارزهای دیجیتالی صحت آدرس های مورد نظر را بررسی کرده تا خسارات مالی به شما وارد نشود. همانطور که در مقالات پیشین بیان کردیم امنیت مهمترین عامل  در انتخاب یک کیف پول است بنابراین با قرار دادن اموال و دارایی های خود در کیف پول صرافی در حقیقت اموال خود را نزد صرافی به امانت داده‌اید . اما می‌توانید برای امنیت بیشتر و مدیریت کامل ارزهای خود  از انواع کیف پول‌های سخت افزاری ارز دیجیتال استفاده نمایید تا با خیالی آسوده از اموال و دارایی های خود حفاظت نمایید. . شما می‌توانید اطلاعات کافی در زمینه انواع کیف پول های دیجیتال و نحوه راه اندازی آن ها را در وب سایت علی سیتی مشاهده نمایید و در صورت بروز هرگونه مشکل در این زمینه با پشتیبانان این مجموعه تماس برقرار نمایید. لازم به ذکر است این مجموعه انواع مختلف کیف پولهای سخت افزاری را فروشگاه آنلاین خود به نمایش گذاشته است که با چند کلیک ساده می‌توانید آن ها را خریداری و درب منزل  خود تحویل بگیرید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "تگ یا ممو چیست؟"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.