از تاریخ 26 اسفند تا 20 فروردین

ارسال سفارشات بعد از تعطیلات نوروز

تفاوت کیف پول های ترزور وان و ترزور تی

علی سیتی / تفاوت کیف پول های ترزور وان و ترزور تی

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

6 بهمن 1400

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

مهم ترین تفاوت کیف پول های ترزور در صفحه نمایش و عبارات بازیابی است. ترزور وان فاقد صفحه نمایش لمسی است، در حالی که ترزور تی دارای یک صفحه نمایش لمسی است. Trezor Model One یک کیف پول با عبارت 24 کلمه ای ایجاد می کند، در حالی که Trezor Model T یک کیف پول با استفاده از عبارات 12 کلمه ای تولید می کند.

کیف پول های ترزور چگونه کار می‌کنند؟

به عنوان بخشی از فرآیند اولیه سازی، دستگاه Trezor شما یک عدد تصادفی تولید می کند که به یک عبارات بازیابی تبدیل شده و در حافظه ذخیره می شود. Trezor شما از این رشته کلمات استاندارد انگلیسی برای تولید کلیدهای خصوصی شما استفاده می کند و به عنوان نوعی “کلید دسترسی اصلی” برای باز کردن دسترسی به وجوه بیت کوین شما عمل می کند.

به طور پیش فرض، کیف پول ترزور وان یک کیف پول با عبارت بازیابی 24 کلمه ای ایجاد می کند، در حالی که Trezor Model T یک کیف پول با استفاده از یک سری عبارات 12 کلمه ای تولید می کند. این مورد یکی از موارد مهم در تفاوت کیف پول های ترزور است. با استفاده از یک عبارت عبور، شما به طور موثر یک کلمه اضافی به عبارت seed اضافه می کنید و یک “کیف پول مخفی” کاملاً جدید ایجاد می کنید. در واقع، شما می توانید هر تعداد کیف پول مخفی محافظت شده با عبارت عبور را که دوست دارید تولید کنید، اما باید بسیار مراقب باشید که هیچ یک از عبارت های عبور خود را گم نکنید. به یاد داشته باشید، اگر یک عبارت عبور را گم کنید، دسترسی به وجوه ذخیره شده در کیف پول مخفی را از دست خواهید داد!

چرا Trezor را انتخاب کنیم؟

خرید کیف پول‌های ترزور به هر فردی در جهان اجازه می‌دهد تا بدون توجه به منطقه، شهروندی یا سطح دانش فنی خود، به طور مستقل به ثروت دیجیتال خود دسترسی داشته باشد و آن را مدیریت کند.همه سخت‌افزارها و نرم‌افزارها در این ولت ها از کدهای منبع باز استفاده می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند سیستم‌افزار و محققان امنیتی را برای بازرسی و بهبود پایگاه کد تأیید کنند و آن را در برابر تهدیدات جدید مقاوم نگه دارند.

از آنجایی که ترزور یک کیف پول دیجیتال منبع باز است، پتانسیل زیادی برای سفارشی‌سازی وجود دارد که به کاربران پیشرفته اجازه می‌دهد گرهی را که به آن متصل می‌شوند سفارشی کنند و کاملا مستقل از SatoshiLabs بمانند. همچنین دسترسی ایمن به کل اکوسیستم رمزنگاری را تضمین می کند زیرا پشتیبانی دستگاه Trezor می تواند در پروژه های مختلف ادغام شود.

بررسی کیف پول ترزور وان

برای این که با تفاوت بین کیف پول های trezor آشنا شوید توضیحاتی مختصر درباره آن ها باید بدانید. کیف پول ترزور وان جایگاه ویژه ای در تاریخ کیف پول های سخت افزاری دارد. این به این دلیل است که این اولین کیف پول سخت‌افزاری بود که در سال 2014 منتشر شد. این دستگاه با تمام ویژگی‌های اساسی مورد نیاز برای محافظت از کلیدهای خصوصی شما در برابر عوامل هک ارائه می‌شود. SatoshiLabs به نوآوری خود ادامه داده است اما در مقایسه کیف پول های ترزور دلایل زیادی وجود دارد که مردم همچنان خرید کیف پول ترزور وان را برای ارزهای دیجیتال خود تا به امروز انتخاب می کنند.

مزایا

  • ساده و آسان برای استفاده
  • از بیش از 1000 دارایی رمزنگاری پشتیبانی می کند
  • سیستم عامل منبع باز

معایب

  • ویژگی های گمشده در آخرین نسل کیف پول های سخت افزاری
  • فاقد نمایشگر لمسی و صفحه نمایش کوچک است.

کیف پول ترزور وان

بررسی کیف پول ترزور تی

کیف پول ترزور تی از بهترین ویژگی های Trezor One به عنوان پایه استفاده می کند و بر روی کیف پول سخت افزاری اولیه ساخته می شود. از منظر سخت افزاری، قابل توجه ترین تفاوت کیف پول های ترزور تعبیه یک صفحه نمایش لمسی بزرگتر است. این تجربه کاربری بسیار بهتری را هنگام تعامل با دستگاه سخت‌افزاری امکان‌پذیر می‌کند و استدلال بسیار قانع‌کننده‌ای را در بحث ارزور تی در مقابل Trezor One ارائه می‌دهد.

به عبارتی دیگر Trezor Model T نسل جدید از کیف پول‌های سخت افزاری است که به گونه‌ای طراحی شده است که تا حدودی تجربه‌ای مشابه از نسخه قبلی خود را ارائه دهد. این دستگاه که پرچمدار کمپانی سازنده خود می باشد، ترکیبی عالی از یک رابط کاربری مدرن و سخت افزار قدرتمند است و قیمت آن 169 دلار می باشد. در واقع ترزور تی از بهترین ویژگی‌های نسخه قبلی خود به عنوان بنیان استفاده کرده و ویژگی‌های جدیدتر و بهتر را به خود افزوده است. بنابراین امری طبیعی است که خرید کیف پول ترزور تی نیز طرفداران خاص خود را داشته باشد..

مزایا

  • صفحه لمسی سطح جدیدی از قابلیت استفاده را به فضای کیف پول سخت افزاری می آورد.
  • کاربران می توانند یک کلمه عبور کامل را مستقیماً در دستگاه وارد کنند.
  • هر چیزی را که با Trezor One و موارد دیگر ارائه می شود ارائه می دهد.
  •  پشتیبانی از بیش از 1000 دارایی رمزنگاری

معایب

  • قیمت آن بیش از دو برابر گران تر از Trezor One

ترزور تی

مقایسه کیف پول های ترزور وان و ترزور تی

در ادامه به بررسی تفاوت کیف پول های ترزور تی و ترزور وان به تفکیک قابلیت ها و ویژگی ها خواهیم پرداخت.

  • رابط کاربری ساده 

وقتی صحبت از این می شود که آیا کیف پول سخت افزاری  گزینه ای دوستانه برای مبتدیان است یا خیر، مهم ترین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که کاربر واقعاً چگونه با دستگاه تعامل خواهد داشت. Trezor One فاقد صفحه نمایش لمسی است، در حالی که Trezor Model T دارای یک صفحه نمایش داخلی است. گنجاندن یک صفحه نمایش لمسی ساخت یک تجربه کاربری بهتری را نسبت به مدل وان برای کاربران فراهم کرده است. Trezor One برای کسانی مناسب است که گزینه های کمتر و در نتیجه سادگی بیشتر ترجیح می دهند. این دستگاه برای کاربران فنی تر نیز  عالی است. تنها چند دکمه وجود دارد که ممکن است برای برخی افراد دشوار باشد.

مدل T تقریباً از هر نظر ارتقاء فوق العاده ای برای Trezor One است. این دستگاه بسیار کاربر پسندتر است، زیرا دارای صفحه نمایش لمسی است که مجموعه وسیع تری از عملکردها را باز می کند. مزیت اضافه شده این است که همه چیز را می توان مستقیماً روی دستگاه مدیریت کرد، نیازی به راه اندازی Trezor با تلفن یا لپ تاپ خود نیست. به این دلایل، مدل T برای کاربران مبتدی مناسب است.

  • تفاوت هزینه و قیمت 

از مهم ترین تفاوت کیف پول های ترزور تی و وان قیمت آن هاست. قیمت ترزور وان همچنین ارزان‌تر از مدل T است، این ولت برای کسانی که قصد دارند یک کیف پول دیجیتال با قیمت پایین تر داشته باشند مناسب است.

  • اعتماد و امنیت

وقتی صحبت از ترزور وان و ترزور تی به میان می‌آید، تفاوت زیادی از نظر امنیت وجود دارد. یکی از مهمترین جنبه‌های امنیت ارزهای دیجیتال، جایی است که کلیدهای شما تولید و نگهداری می‌شوند. Trezor One باید در تلفن یا دسکتاپ شما تعامل داشته باشد. این تعامل یک آسیب پذیری را به سیستم وارد می کند. اگر از طریق تلفن آلوده به وجوه خود دسترسی پیدا کرده یا آن را تنظیم نمایید، این احتمال وجود دارد که دستگاه شما نیز به خطر بیفتد.

مدل T همه چیزهایی را که برای مدیریت ارز دیجیتال خود در خود دستگاه نیاز دارید، را دارد. این امر از منظر امنیتی کارها را به شدت ساده  و ایمن می کند. مدیریت وجوه شما با مدل T کاملاً ایمن به تجربه ای بسیار ساده و لذت بخش تر تبدیل می شود.

  • مقایسه سخت افزار ترزور وان  و ترزور تی

اضافه شدن صفحه نمایش لمسی تنها تفاوت کیف پول های ترزور وان و تی نیست که باید به آن توجه کرد. این دستگاه جدیدتر همچنین از اسلات micro SD پشتیبانی می کند و پردازنده سریع تری نیز دارد. علاوه بر این، این دستگاه را می توان از طریق کانکتور USB-C به تلفن های هوشمند و لپ تاپ متصل کرد.

دلیل گنجاندن microSD برای اهداف رمزگذاری است. کاربران می‌توانند فایل‌های ذخیره‌شده روی کارت microSD را با کلیدهایی که روی دستگاه Trezor نگه داشته شده‌اند، رمزگذاری کنند. این بدان معناست که هیچ کس نمی تواند به فایل های ذخیره شده روی کارت میکرو اس دی شما دسترسی داشته باشد مگر اینکه کیف پول سخت افزاری داشته باشد و کد پین مربوطه را بداند.

  • مراحل نصب و راه اندازی

فرآیند راه‌اندازی ترزور وان  و  همچنین راه اندازی ترزور تی هر دو ساده و کاربر پسند است. در واقعیت، رقابت Trezor One در هنگام نصب با این واقعیت که Trezor Model T دارای صفحه نمایش لمسی است دشوار است.  اما این امر روند راه اندازی را بسیار سریع می کند و همه چیز را برای کسانی که تازه وارد فضای رمزنگاری شده اند آسان تر می کند. می توانید این مورد را برای یک برد دیگر برای مدل ترزور تی مطرح کرد.

هر دوی این دستگاه‌ها به‌طور پیش‌فرض از یک نرم‌افزار کیف پول Trezor استفاده می‌کنند، اگرچه از کیف‌پول‌های متنوع دیگری نیز می‌توان برای ذخیره امن کلیدهای خصوصی ارزهای دیجیتال با این دستگاه‌ها استفاده کرد. تنها تفاوت واقعی این است که وقتی یک صفحه نمایش لمسی دارید به جای چند دکمه تنظیم کردن همه چیز بسیار ساده تر است.

  • ارزهای دیجیتال پشتیبانی کننده

یکی دیگر از تفاوت کیف پول های ترزور وان و تی در ارزهای پشتیبانی کننده آن ها است. در حالی که بیشتر عملکردهای اساسی که در این دو دستگاه Trezor یافت می شوند کاملاً مشابه هستند،اما در مقایسه ترزور تی و ترزور وان باید گفت Trezor Model T از انواع بیشتری از دارایی های رمزنگاری پشتیبانی می کند. برخی از ارزهای دیجیتال نسبتاً محبوب، مانند ریپل و مونرو، هنوز نمی توانند در مدل One ذخیره شوند. با این حال،  Model T پشتیبانی از این ارزهای دیجیتال را اضافه کرده است.

  • تفاوت ترزور تی و وان در سازگاری برنامه

اگرچه Trezor One پشتیبانی بومی برای اتصالات USB-C را شامل نمی شود، هر دوی این دستگاه ها را می توان به تلفن های هوشمند متصل کرد. با این اوصاف، عدم پشتیبانی از بلوتوث که در هر دوی این دستگاه‌ها یافت می‌شود به معنای حمل یک سیم اضافی با خود به هر کجا که می‌روید است تا بتوانید مقداری ارز دیجیتال را از دستگاه تلفن همراه خود خرج کنید،  این امر همچنان یک فعالیت تا حدی دست و پا گیر است. دستگاه‌های Trezor علاوه بر پشتیبانی از کیف‌پول‌های ارزهای دیجیتال اندروید و iOS، می‌توانند به رایانه خانگی یا لپ‌تاپ شما با هر سیستم عاملی متصل شوند. همچنین تعداد زیادی کیف پول رمزنگاری شخص ثالث وجود دارد که از هر دوی این دستگاه ها پشتیبانی می کنند.

  • ویژگی های برجسته

Trezor One واقعاً دارای هیچ ویژگی برجسته ای نیست، زیرا یک کیف پول سخت افزاری نسل اول است که برای اولین بار در سال 2014 عرضه شد. با این حال، صفحه نمایش لمسی موجود در Trezor Model T از نظر قابلیت استفاده و کاربرد بسیار مهم است. صفحه نمایش لمسی نه تنها استفاده از دستگاه سخت افزاری را به عنوان یک کیف پول کاربردی آسان می کند، بلکه سطح امنیت کاربر را نیز افزایش می دهد، زیرا اعتماد کمتری به دستگاه متصل به اینترنت برای اتصال کیف پول سخت افزاری وجود دارد.

تفاوت کیف پول های ترزور وان و ترزور تی

ترزور وان یا ترزور تی کدام یک را خریداری کنیم؟

اینکه مشخص کنیم که از نظر کلی کدام دستگاه بهتر است غیر ممکن می باشد، زیرا همه ما انتظارات و نیازهای متفاوتی از کیف پول سخت افزاری خود داریم. اما این مسئله کاملاً مشخص است که در آخر هر کدام را انتخاب کنید قطعاً ناامید نخواهید شد. با وجود تفاوت کیف پول های ترزور وان و ترزور تی، هر دو دستگاه یک رابط کاربری عالی و بالاترین استانداردهای امنیتی را ارائه می‌ دهند و تضمین می ‌کنند که هیچ کس به جز شما نمی‌ تواند به دارایی‌های دیجیتال شما دسترسی داشته باشد.

اما پرچمدار میان این دو یعنی مدل تی یک دستگاه مدیریت رمزارز تمام عیار است که برای استفاده روزمره و دسترسی آسان به کوین‌ها یا داده‌های دیجیتال شما طراحی شده است. صفحه نمایش لمسی و مزایای امنیتی اضافی باعث شده‌اند تا مدل تی برای کسانی که توانایی پرداخت قیمت آن را دارند، ارزش هزینه اضافی را داشته باشد. از طرفی نیز، مدل وان یک کیف پول سخت افزاری ایده آل برای کاربران با بودجه کمتر، و کسانی است که تنها می خواهند داشتن یک کیف پول سخت افزاری را تجربه کنند.

در حقیقت باید گفت انتخاب بین مدل T در مقابل One اساساً به میزان هزینه ای بستگی دارد که کسی تمایل دارد برای یک  کیف پول مبتنی بر سخت افزار خرج کند. Trezor One قطعاً می‌تواند کار را برای هر کسی که می‌خواهد دارایی‌های ارز دیجیتال خود را به روشی امن ذخیره کند، انجام دهد. با این حال، تصمیم به ارتقاء به Trezor Model T قطعاً مزایایی دارد.

اگرچه Trezor Model T تقریباً سه برابر گران‌تر از Trezor One است، اما  با توجه به ویژگی های ذکر شده، ارزش هزینه‌های اضافی را  دارد. قابلیت استفاده و مزایای امنیتی افزوده صفحه نمایش لمسی برای کسانی که می توانند مدل T را بخرند ارزش فوق العاده ای خواهد داشت.

خرید کیف پول های ترزور با ضمانت اصالت از علی سیتی

در این مطلب تفاوت کیف پول های ترزور وان و ترزور تی برای شما بیان کردیم و به مقایسه مهم ترین ویژگی های این دو کیف پول سخت افزاری پرداختیم. اکنون برای خرید کیف پول های trezor پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه علی سیتی مراجعه نمایید. این فروشگاه تنوع بسیاری از انواع کیف پول های دیجیتال را با قیمت مناسب، ضمانت اصالت کالا و همراه با پشتیبانی رایگان به مشتریان ارائه می‌دهد. با این وجود با خیالی آسوده می‌توانید انواع کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال را خریداری نمایید. با علی سیتی هوشمندانه  و با خیالی راحت خرید کنید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "تفاوت کیف پول های ترزور وان و ترزور تی"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.