انواع کیف پول بیت کوین کدامند؟

علی سیتی / انواع کیف پول بیت کوین کدامند؟

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

3 مرداد 1401

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

سرمایه گذاری روش‌های متعددی دارد از جمله سرمایه‌گذاری روش مسکن و زمین، طلا، بازار معاملاتی بورس و غیره. اما بازاری دیگر تحت عنوان بازار معاملاتی ارزهای دیجیتال هم وجود دارد که در این بازار معاملاتی جهانی سرمایه‌گذاران می‌توانند ارزها دیجیتال یا رمز ارزها را خریداری و در بستری ایمن ذخیره کنند. یکی از ارزهای اصلی و مهم حوضه رمز ارز، ارز بیت کوین است که برای نگهداری آن نیاز به کیف پولی مطمئن از نوع دیجیتال است. اما ایندا باید بدانید که کیف پول بیت کوین چیست و در این مقاله به دسته‌بندی و معرفی انواع کیف پول بیت کوین پرداخته ایم.


انواع کیف پول بیت کوین
مقدمه ای بر کیف پول بیت کوین

قبل از این که به سراغ معرفی کیف پول‌های بیت کوین برویم بهتر است با برخی از مفاهیم آشنا شویم. اولین مورد، آشنایی با ارزهای دیجیتال است. باید بدانید که ارزهای دیجیتال را تحت عنوان کریپتوکارنسی ها (cryptocurrencies)، و مرز ارزها هم در بازار ارزهای دیجیتال می‌شناسند. اما چگونه این رمز ارزها ساخته می‌شوند؟

رمز ارزها به صورت یک سری کدهای رمزگذاری شده بر بستری به نام بلاک چین (Blockchain) ساخته و پیاده‌سازی می‌شوند. تاکنون هزاران ارز در بازار کریپتوکارنسی ساخته و معرفی شده‌اند که برخی از آن‌ها جز مهم‌ترین و ایمن‌ترین ارزها هستند.

بیت‌کوین هم یک نوع ارز دیجیتال است که به عنوان اصلی‌ترین و مطمعن‌ترین ارزهای جهان شناخته شده است که برای معامله، خرید و فروش و همچنین ذخیره و سرمایه‌گذاری بسیار با ارزش و مطمئن است. بازار معاملاتی بیت کوین از بازارهای ارزهای دیگر قدیمی‌تر و بزرگ‌تر بود که این امر بیت کوین را به محبوب‌ترین ارز در جهان تبدیل کرده است که باید گفت اختلاف قیمت چشم‌گیری با سایر ارزهای محبوب همچون اتریوم دارد.

برای کسب درآمد از بیت کوین می توان آن را استخراج، معامله و ذخیره خرید. اما سوال مهمی که برای بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران پیش می‌آید این است که بیت کوین را در کجا می‌توانند ذخیره کنند. اینجا است که سخنی از انواع کیف پول بیت کوین به میان می‌آید.

بیت کوین

کیف پول بیت کوین چیست؟

همان‌گونه که ما اکنون مقادیری از ارزهای فیات چون دلار، یورو و ریال در کیف پول‌های فیزیکی نگهداری ‌می‌کنیم، ما نیز برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال نیاز به کیف پول‌های دیجیتالی (Digital Currency Wallet) داریم.

اما از بین صدها کیف پول دیجیتال کدام یک رمز ارز بیت کوین را پشتیبانی می‌کند؟ برای جواب این سوال بهتر است ابتدا با انواع مختلف کیف پول‌ها آشنا شویم. تقریبا تمامی کیف پول‌های موجود در بازار معاملاتی رمز ارز از بیت کوین پشتیبانی می‌کنند، حتی ارز دیجیتال بیت کوین در صدر لیست ارزهای دیجیتال بسیاری از کیف پول‌ها قرار دارد.

بنابراین این استدلال به دست می آید که کیف پول‌هایی که بیت کوین و چندین رمز ارز دیگر را پشتیبانی می‌کنند تحت عنوان کیف پول بیت کوین شناخته می‌شوند، به جز کیف پول‌هایی که به صورت اختصاصی برای نوعی ارز دیجیتال مخصوص طراحی شده باشند.در ادامه، انواع کیف پول بیت کوین به صورت کامل شرح داده خواهد شد.

کیف پول بیت کوین

انواع کیف پول بیت کوین کدامند؟

کیف پول  بیت کوین در دسته‌های گوناگونی از جمله کیف پول‌های سخت‌افزاری، دسکتاپ، وب، کاغذی و تلفن همراه اشاره کرد. همانطور که از نام هر یک از کیف پول‌ها پیدا است برای بستری متفاوت مناسب می‌باشد. به عنوان مثال، کیف پول‌های دسکتاپی تنها روی کامپیوترها قابل استفاده است.

یا کیف پول‌های سخت‌افزاری ساختاری فیزیکی دارند. اکثر کیف پول دیجیتال بیت کوین پولی هستند و به ازای استفاده از آن باید مبلغی پرداخت کنید. بدین منظور توصیه می‌شود برای خرید کیف پول از علی سیتی اقدام کنید. قبل از پرداختن به موضوع انواع کیف پول دیجیتال بیت کوین، با دو دسته اصلی آن‌ها آشنا شوید.

انواع کیف پول بیت کوین

  • کیف پول سرد و کیف پول گرم

کیف پول سرد (Cold Wallet) شامل کیف پول‌هایی است که برای دسترسی به آن‌ها نیاز به داشتن اینترنت نیست و اطلاعات کاربران در رسانه خود کیف پول ذخیره می‌شود. این امکان امنیت چنین کیف پول‌هایی را بالا می‌برد. کیف پول‌ بیت کوین سخت افزاری از نوع کیف پول سرد به شمار می‌آید. خرید کیف پول سخت افزاری گزینه‌ای مناسب برای یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمینه ارز دیجیتال است.

نوعی دیگر کیف پول‌های گرم (Hot Wallet)  هستند. بر خلاف کیف پول‌های سرد برای دسترسی و کار با این نوع کیف پول‌ها نیاز است به اینترنت متصل شوید. کیف پول‌های گرم به دلیل اتصال به اینترنت امنیت کمتری نسبت به کیف پول‌های سرد دارند و احتمال هک شدن همیشه وجود دارد، هر چند درصد این احتمال بسیار پایین است.

  • کیف پول سخت‌افزاری بیت کوین

یکی از محبوب ترین انواع کیف پول بیت کوین کیف پول‌های سخت‌افزاری (Hardware Wallet) است که ساختاری شبیه به یک فلش USB دارد. برای دسترسی به این نوع کیف پول ابتدا باید آن را به دسکتاپ خود متصل کنید.

این نوع کیف پول به دلیل سرد بودن از امنیت بالایی برخوردار است که همین امر موجب محبوبیت زیاد آن در بین سرمایه‌گذاران بزرگ شده است. بنابراین، اگر قصد سرمایه‌گذاری بزرگ روی حجم زیادی از رمز ارزها را دارید اقدام به خرید کیف پول سخت افزاری کنید.

کیف پول سخت افزاری

  • کیف پول دسکتاپ 

نوع دیگری از انواع کیف پول‌ها، کیف پول‌های دسکتاپ (Desktop Wallet) هستند که به صورت نرم‌افزاری شامل دو نوع کیف پول سرد و گرم می‌شوند. همچنین، می‌توان گفت این کیف پول به نوعی دسته‌های حضانتی و غیرحضانتی را هم شامل می‌شود.

در این نوع کیف پول، بازهم توصیه می‌شود از کیف پول‌های سرد استفاده کنید تا امنیت بالایی را تامین کند. با این حال، دسکتا‌هایی که به اینترنت متصل می‌شوند احتمال هر گونه مشکل و آسیب را به همراه دارند. نکته‌ دیگر این است که برخی از کیف پول‌های دسکتاپ ورژن موبایلی آن‌ها و بالعکس هم موجود است. بنابراین شما می‌توانید از کیف پولی استفاده کنید که هم نسخه دسکتاپی ویندوز یا مک و هم نسخه موبایلی اندروید یا iOS را دارا باشد.

  • کیف پول موبایل 

نوع دیگری از کیف پول‌های نرم افزاری، کیف پول‌های موبایل (Mobile Wallet) است. همانند کیف پول‌های دسکتاپ، این نوع کیف پول هم در دو نوع گرم/ سرد و حضانتی/غیرحضانتی ارائه می‌شود. کیف پول‌های موبایل برنامه‌های بسیار کاربردی روی موبایل هستند که دسترسی به کیف پول و همچنین دارایی را برای سرمایه‌گذاران آسان می‌کند.

کیف پول موبایل

  •  کیف پول وب Bitcoin

کیف پول‌های وب (Web Wallet)  جز کیف پول‌های گرم به شمار می‌آیند که تنها از طریق مرورگر وب قابل دسترسی است. برخی از کاربران به غلط می پندارند که تمامی کیف پول‌های گرم تحت وب هستند، در صورتی پیش تر گفته شد که برخی از کیف پول‌های دسکتاپ و موبایل هم در دسته کیف پول‌های گرم قرار دارند.

برای کار با این نوع کیف پول فرقی نمی کند دستگاه شما دسکتاپ باشد یا موبایل، تنها کافیست از طریق مرورگر وب وارد کیف پول شوید.

  • کیف پول کاغذی بیت کوین

آخرین نوع از انواع کیف پول‌ بیت کوین، می توان به کیف پول‌های کاغذی اشاره کرد. این نوع کیف پول روشی است برای ذخیره‌سازی سرد ارزهای دیجیتال. در حقیقت، کیف پول‌های کاغذی، کاغذهایی هستند با فرم خاص که کلید خصوصی و همچنین آدرس کیف پول کاربران روی آن نوشته شده است.

به علاوه، یک کد QR هم روی کیف پول کاغذی چاپ شده است که حاوی آدرس کیف پول بیت است که در صورتی که کاربران قصد دریافت بیت کوین از دیگران را دارد می‌تواند آن کد را اسکن و در اختیار فرد فرستنده قرار دهد.

از ویژگی‌های‌ بارز این نوع کیف پول می‌توان به استقامت بالای آن در برابر رطوبت و امنیت بالا در برابر هکرها اشاره کرد. به هرحال، با تمام مزیت‌های کیف پول‌های کاغذی باید در حفظ و نگهداری از آن بسیار دقت کنید.

خرید انواع کیف پول بیت کوین از فروشگاه علی سیتی

در این مقاله ما به توضیح انواع کیف پول بیت کوین پرداختیم تا با آگاهی بیشتر بتوانید بهترین نوع از کیف پول‌های ارز دیجیتال را انتخاب کنید. به طور کلی، کیف پول‌ها بستری ایمن برای حفظ و نگهداری از رمز ارزها به شمار می‌آید. اما انواع مختلفی از آن‌ها در حال خدمت‌رسانی به کاربران بازار ارزهای دیجیتال هستند.

اکنون می‌توانید با مشاوره با کارشناسان علی سیتی بهترین کیف پول دیجیتال سخت افزاری مناسب رمز ارزهای خود را انتخاب کنید و به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت نمایید. از مزایای خرید از این فروشگاه قیمت مناسب محصولات، ضمانت اصالت کالا و استفاده از تخفیفات و آفرهای ویژه برای خریدهای اینترنتی است. پشتیبانان علی سیتی در این زمینه همواره شما را یاری خواهند کرد. با علی سیتی لذت خریدی هوشمندانه را تجربه نمایید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "انواع کیف پول بیت کوین کدامند؟"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + چهارده =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.