انتقال اشتباه ارز دیجیتال

علی سیتی / انتقال اشتباه ارز دیجیتال

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

17 دی 1401

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

با گسترش دنیای اینترنت و استفاده از  روش های پرداخت نوین، استفاده از خدمات آنلاین کم کم جای خود را  به مراجعه حضوری داده است. اگر چه خدمات اینترنتی مانند دریافت و ارسال وجه و کلیه عملیات بانکی آنلاین کمک بسزایی در زندگی افراد داشته است اما مشکلاتی را نیز به همراه خواهد داشت. در عملیات انتقال وجه آنلاین با وارد کردن تنها یک عدد اشتباهی کلیه مبلغ به حساب فرد دیگری واریز خواهد شد و بازگرداندن و پیگیری آن  گاهی برای افراد غیر ممکن خواهد بود. با گسترش ارزهای دیجیتالی در دنیا  نیز درست مانند اشتباه در ارسال و یا جا به جا کردن پول در حساب های بانکی، ممکن است وجه مورد نظر را به حساب دیگری منتقل نمایید. زمانی که شما آدرس اشتباهی را برای انتقال ارز دیجیتال خود انتخاب می کنید در حقیقت انتقال اشتباه ارز دیجیتال صورت گرفته است.

این اشتباه در تراکنش های بانکی به دلیل شبکه متمرکز قابل پیگیری خواهد بود اما در شبکه رمز ارزها به دلیل وجود شبکه های غیرمتمرکز عملا غیر قابل پیش بینی خواهد بود. در این زمان تکلیف چیست؟ آیا افراد برای همیشه ارزها و دارایی‌های خود را از دست خواهند داد؟ آیا برای بازیابی ارز دیجیتال راهی خواهد بود؟ برای پاسخ به اینگونه سوالات و اشتباهات مختلف در ارسال رمز ارزها در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

انتقال اشتباه ارز دیجیتال

انتقال اشتباه ارز دیجیتال به چه معناست؟

در مقالات پیشین در ارتباط با بازیابی کیف پول های مختلف با شما صحبت کردیم. اکنون قصد داریم توضیحاتی ارائه دهیم تا درک بهتری از انتقال اشتباه ارزهای دیجیتالی داشته باشید. از جمله رایج ترین اشتباهات در شبکه رمز ارزهای دیجیتالی ارسال اشتباه ارز به شبکه  و حساب دیگری است. این امر موردی است که در انتقال و جابجایی رمز ارزها ممکن است برای کاربران به وجود آید و و فرد ارسال کننده با وارد کرد و یا انتخاب آدرس اشتباهی وجه مورد نظر را به حساب دیگری واریز خواهد کرد . به این ترتیب ارزهای دیجیتال فرد از حساب و دسترس فرد خارج شده و در حساب دیگری قرار خواهد گرفت. در چنین مواقعی احتمال بازیابی ارزها تقریبا صفر خواهد بود زیرا معمولا این آدرس ها ناشناس هستند و امکان پیدا کردن فرد گیرنده وجود نخواهد داشت.

با توجه به این که کلیه تراکنش های شبکه بلاک چین بدون بازگشت خواهند بود، به این ترتیب دارایی فرد برای همیشه از بین خواهد رفت. بنابراین قبل از ارسال ارزهای خود به حساب دیگر حتما آدرس را با کیف پول مقصد بررسی و از درستی آدرس اطمینان حاصل نمایید و سپس اقدام به ارسال ارزهای خود نمایید.

انواع اشتباهات رایج در انتقال ارزهای دیجیتالی

  • انتقال اشتباه ارز به شبکه بلاک چین

اما انتقال اشتباه ارز در شبکه بلاک چین به صورت است؟ در حقیقت زمانی‌که شما در یک ولت آدرس اشتباهی را در شبکه بلاک چین وارد نمایید کیف پول آن را تشخیص خواهد داد و اجازه ارسال و انجام تراکنش را نخواهد داد. اما با توجه به این که برخی از شبکه ها دارای فرمت مشابهی هستند گاهی حتی کیف پول نیز آن را تشخیص نخواهد داد و ارزهای شما را به آدرس دیگر ارسال خواهد کرد. به عنوان مثال دو شبکه اسمارت چین و اتریوم  دارای فرمت یکسانی هستند و کیف پول قادر به تشخیص آنها نخواهد بود. بنابراین وارد کردن آدرس اشتباه ارزهای شما به شبکه دیگر منتقل خواهد شد. در چنین حالتی اگر به کلید خصوصی کیف پول خود دسترسی داشته باشید می‌توانید گاهی ارزهای دیجیتال را بازگردانید . همانطور که می‌دانید کلیدهای خصوصی به نوعی همان عبارات بازیابی هستند که در هنگام راه اندازی کیف پول ایجاد و دریافت کرده ‌اید.

ارسال اشتباه ارز در شبکه دیگر

  • انتقال ارز به آدرس اشتباه در شبکه ارزهای دیجیتالی

اگر آدرس اشتباهی را در انتقال ارز وارد نمایید بر اساس ماهیت غیرقابل برگشت بودن ارزهای دیجیتال شما نمی‌توانید تراکنش را لغو نمایید و به این ترتیب باید آدرس گیرنده را پیدا کرده و با او تماس برقرار نمایید. همانطور که بیان کردیم با توجه به این که این آدرس ها ناشناس هستند پیدا کردن آن ها معمولا غیرممکن  بوده و دارایی های خود را برای همیشه از دست داده‌اید.

  • انتقال اشتباهی رمز ارزها به آدرس های BEP20 و  ERC20

همانطور که می‌دانید ERC-20  یک استاندارد فنی جهت  پیاده‌سازی توکن‌ها روی بلاک چین اتریوم است و  BEP-20  یک استاندارد توکن  بر روی شبکه بایننس اسمارت چین یا همان bsc  است.  اگر توکن های خود را با استفاده از این دو شبکه ارسال کردید امیدی برای بازگشت ارزهای خود خواهید داشت.  با استفاده از سه روش که در ادامه ذکر خواهیم کرد می‌توانید آن ها را بازیابی نمایید.

  • با این وجود اگر توکن های شما به کیف پولی ارسال شده که از این دو شبکه یعنی BEP20 و  ERC- 20 پشتیبانی ‌می‌کند می‌توانید آنها از طریق صرافی بایننس بازیابی نمایید.
  • اگر در انتقال اشتباه ارز، رمز ارز های خود را به کیف پولی انتقال داده‌اید که از یکی از این شبکه ها پشتیبانی می‌کند با استفاده از عبارات بازیابی 12- 24 کلمه ای یا کلید خصوصی می‌توانید برای بازیابی ارزهای خود اقدام نمایید و  این عبارات را در کیف پولی وارد نمایید که از هر دو ولت پشتیبانی می‌کند.
  • اگر ارزهای دیجیتال خود را به یک کیف پول حضانتی مانند یک صرافی واریز کرده باشید و به کلیدهای خصوصی دسترسی ندارید باید با پشتیبانی صرافی ارتباط برقرار نمایید.

انتقال اشتباه به آدرس BEP20 و  ERC20

  • انتقال اشتباه ارز به صرافی بدون وارد کردن تگ و ممو

اما انتقال اشتباه ارز دیجیتال به صرافی چگونه اتفاق می افتد؟ یکی دیگر از موارد و اشتباهاتی که ممکن است در انتقال ارزهای دیجیتال صورت گیرد انتقال رمز ارزها به یک صرافی بدون وارد کردن تگ و یا ممو است. در حقیقت صرافی ها از یک کیف پول برای همه اعضا استفاده می‌کنند و تنها با استفاده از ممو یا تگ در میان کیف پول ها تمایزی ایجاد می‌کنند. با این وجود اگر در هنگام انتقال ارز از طریق صرافی تگ اختصاصی را وارد نکنید ارز شما به مقصد مورد نظر ارسال نخواهد شد. این امر به خصوص در زمان انتقال برخی از ارزها که آدرس اختصاصی ندارند مانند ریپل صدق خواهد کرد. اما اگر این اتفاق برای شما افتاد هر چه سریع تر با پشتیبانی صرافی از طریق تماس، چت و یا تیکت ارتباط برقرار کرده و مشکل را با آن ها در میان بگذارید. برای اثبات این مورد رسید تراکنش صورت گرفته را به همراه هش تراکنش مورد نظر در اختیار پشتیبان قرار دهید تا ثابت نمایید که ارزها به حساب صرافی واریز شده و تنها تگ را فراموش کرده‌اید. پشتیبانان صرافی با اسناد ارسال شده و بررسی صورت گرفته در صورت درستی ارزهای شما را به حساب شما باز خواهد گرداند.

  • ارسال اشتباه ارز با کیف پولی که قابلیت ایمپورت با کلید خصوصی ندارد

اگر شما از جمله افرادی هستید که از ولتی استفاده می‌کنید که قابلیت ایجاد کیف پول با استفاده کلید خصوصی را ندارد و ارزهای دیجیتال خود را اشتباهی به آدرس دیگر ارسال کرده‌اید در مرحله اول بهتر است با پشتیبان کیف پول تماس گرفته و تراکنش اشتباه صورت گرفته را برای آن ها توضیح دهید. در غیر این صورت برای بازیابی ارزهای خود باید کلید خصوصی  خود را استخراج کرده و آن را به ولتی دیگر منتقل نمایید. سپس در کیف پول جدید  اقدام به ایمپورت کلیدهای خصوصی در آن ولت نمایید.

ارسال اشتباه رمز ارزها

بازیابی ارزهای دیجیتال ارسال شده به آدرس اشتباهی با مجموعه علی سیتی

ما در این مطلب در ارتباط با انتقال اشتباه ارز دیجیتال به آدرس و شبکه های مختلف با شما صحبت کردیم  و نحوه بازیابی آن ها را به صورت مختصر برای شما بیان کردیم. در مقالات پیشین ما می‌توانید اطلاعاتی کامل تر در زمینه بازیابی ارزهای دیجیتالی داشته باشید. در برخی  از مواقع  و با ارسال اشتباه ممکن است برای همیشه دارایی خود را از دست دهید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از ارسال و انتقال رمز ارزهای خود حتما از صحت و درستی آدرس اطمینان حاصل نمایید. اما اگر به هر دلیلی ارزهای دیجیتال خود را به آدرس اشتباهی ارسال کردید می‌توانید با مجموعه علی سیتی تماس برقرار کرده و مشکل خود را با آن ها در میان بگذارید. پشتیبانان این مجموعه در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیگیر این مسئله شده و تا حد مقدور تلاش خود را برای بازگرداندن اموال و دارایی های شما خواهند کرد.

شما می‌توانید همچنین در این مجموعه و فروشگاه آنلاین علی سیتی تنوع بسیاری از انواع کیف پول های ارز دیجیتال سخت افزاری ارز دیجیتال از جمله کیف پول های لجر، ترزور، سیف پال، الیپال و … را مشاهده نمایید و در صورت نیاز محصولات را با قیمت مناسب و ضمانت اصالت کالا خریداری نمایید. همچنین می‌توانید انواع آموزش های لازم در زمینه نصب و راه اندازی انواع کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری را در این وب سایت مشاهده نمایید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "انتقال اشتباه ارز دیجیتال"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 11 =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.