آموزش راه اندازی کیف پول جوبیتر بلید

علی سیتی / آموزش راه اندازی کیف پول جوبیتر بلید

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

3 آذر 1400

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

آموزش راه اندازی و نصب کیف پول جوبیتر بلید

درمباحث قبلی به صورت کامل به معرفی کیف پول سخت افزاری جوبیتر بلید اولین مدل از کیف پول‌های شرکت Feitian Technologies پرداختیم، که در سپتامبر سال 2018 به بازار عرضه شد. هدف از تولید این محصول ارائه امنیت فوق‌العاده برای محافظت از رمزارزها، در کنار کاربردی بودن دستگاه برای کاربران است. از این رو امنیت بالای آن در هر مرحله از توسعه سخت افزاری یا طراحی رابط کاربری، قابل مشاهده است. این دستگاه برای انجام تراکنش‌ها از طریق USB یا بلوتوث عمل می کند. همچنین برای راه اندازی کیف پول جوبیتر بلید و استفاده از آن نیز باید از اپلیکیشن JuBiter Wallet بهره برد.از این رو قصد داریم تا در این مطلب راهنمای کامل نصب و راه اندازی این محصول را برای کاربران آن شرح دهیم.

راه اندازی کیف پول جوبیتر بلید

شروع به استفاده از Jubiter Blade

پیش از آنکه شروع به راه اندازی دستگاه خود کرده و مراحل زیر را طی کنید، مطمئن شوید که در یک مکان خصوصی هستید و یک خودکار و کارت‌های یادداشت عبارات جوبیتر را به همراه خود دارید.

لازم به ذکر است که کیف پول JuBiter قبل از تکمیل فرآیند نصب، اتصال بلوتوث یا USB را فعال نمی‌کند، تا تضمین کند که فرآیند راه اندازی کیف پول جوبیتر بلید به طور کامل در یک محیط آفلاین انجام می شود.

برای شروع، دستگاه JuBiter Blade خود را با فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور به مدت 2 ثانیه روشن کنید. پس از روشن شدن علامت باتری را در گوشه سمت راست بالای صفحه مشاهده خواهید کرد. اگر مقدار باتری کمتر از 50% بود، می‌بایست دستگاه خود را با اتصال به کابل USB و آداپتور 5 ولتی شارژ کنید. پس از آن دو گزینه بر روی صفحه مشاهده خواهید کرد:

  • ایجاد کیف پول جدید
  • بازیابی یک کیف پول

استفاده از کیف پول جوبیتر

ایجاد کیف پول جدید

برای راه اندازی کیف پول جوبیتر اولین قدم ساخت یک حساب جدید برای کیف پول است. بدین منظور “Create a new wallet” یا “ایجاد کیف پول جدید” را انتخاب کنید و سپس مراحل زیر را طی کنید:

  1. یک رمز عبور یا PIN برای خود انتخاب کنید. (به یاد داشته باشید که این دستگاه رمز عبور شما را ذخیره نمی‌کند. بنابراین مطمئن شوید که رمز خود را به خاطر خواهید سپرد.)

ست کردن پسورد

  1. سپس تعداد عبارات بازیابی را انتخاب کنید. این تعداد می تواند بین 12، 18، یا 24 کلمه باشد.
  2. مطمئن شوید که در یک مکان خصوصی هستید و آنها را به ترتیب بر روی کارت عبارات بازیابی یادداشت کنید.

بازیابی رمز

(توجه داشته باشید که این کلمات برای کیف پول شما حیاتی هستند. بنابراین پس از اتمام کار، کارت را در جایی امن نگه دارید که دیگران به آن دسترسی نداشته باشند. همچنین توصیه نمی شود این عبارات را در هیچ محیط متصل به اینترنت مانند لپ‌تاپ ذخیره کنید. زیرا در صورت هک شدن، هر فردی که به این کلمات دسترسی پیدا کند، می‌تواند بدون داشتن رمز عبور، از رمزارزهای شما استفاده کند.)

  1. در این مرحله از نصب کیف پول جوبیتر بلید باید عبارات بازیابی را دوباره بررسی کنید. دستگاه به شما کمک خواهد کرد تا درستی و ترتیب کلمات یادداشت شده را دوباره بررسی کنید. همچنین از شما خواسته می شود تا 5 کلمه را به طور تصادفی از بین آنها مرور کنید. اگر موفق به گذراندن مراحل بررسی نشدید، دستگاه به شما امکان می‌‌دهد تا دوباره کلمات را مرور کنید.

انتخاب کلمات

  1. سپس دستگاه شروع به تولید آدرس جدید کیف پول شما از عبارات بازیابی می‌کند. پس از چند دقیقه و انجام فرآیند، دستگاه اتمام آن را به شما اطلاع خواهد داد.

آدرس کیف پول جوبیتر

بازیابی یک کیف پول

در صورتی که قبلا یک کیف پول داشته‌اید و به هر دلیلی دیگر به آن دسترسی ندارید، می‌توانید با خرید کیف پول جوبیتر بلید دستگاه قبلی خود را بر روی آن بازیابی کنید. برای این کار پس از روشن کردن دستگاه، گزینه “Restore a wallet” یا “بازیابی یک کیف پول” را انتخاب کرده و مراحل زیر را طی کنید:

بازیابی کیف پول jubiter

  1. در این مرحله از راه اندازی کیف پول جوبیتر یک رمز عبور برای خود انتخاب کنید. (این دستگاه رمز عبور شما را ذخیره نمی کند. بنابراین مطمئن شوید که رمز خود را به خاطر خواهید سپرد.)

  2. کارت یادداشت عبارات بازیابی BIP 39 کیف پول قبلی خود را آماده کنید و مطمئن شوید که در یک محیط امن و خصوصی هستید.
  3. تعداد کلمات بازیابی که بین 12، 18، یا 24 کلمه می‌باشد را انتخاب کنید و با دقت و به ترتیبی که نوشته بودید آنها را وارد کنید.
  4. سپس دستگاه شروع به تولید آدرس کیف پول شما از روی عبارات بازیابی می‌کند. پس از چند دقیقه و انجام فرآیند، دستگاه اتمام آن را به شما اطلاع خواهد داد.
اتصال جوبیتر به اپلیکیشن

پس از آنکه یک کیف پول جدید ایجاد کردید، و یا کیف پول قبلی خود را بر روی دستگاه بازیابی کردید، برای اتمام فرآیند نصب کیف پول جوبیتر بلید، باید دستگاه خود را به اپلیکیشن JuBiter Wallet متصل کنید. این اپلیکیشن هم برای کاربران iOS و هم کاربران اندروید در دسترس است و می‌توانید آن را از لینک فوق  دانلود کنید. سپس مراحل زیر را طی کنید:

  1. اپلیکیشن JuBiter Wallet را باز کرده و گزینه “Hardware Wallet” یا “کیف پول سخت افزاری” را انتخاب کنید.
  1. اتصال به اپلیکیشن جوبیتر
  2. پس از آن، دستگاه خود را روشن کنید.
  3. در اینجا اپلیکیشن شروع به اسکن کردن بلوتوثی خواهد کرد و دستگاه جوبیتر بلید شما در آن نشان داده خواهد شد.
  4. بر روی نام دستگاه خود کلیک کنید تا اپلیکیشن و دستگاه با یکدیگر pair شوند.
  5. سپس یک کد بر روی دستگاه نمایان می‌شود که با وارد کردن آن pair شدن انجام می‌شود.
  6. وارد کردن کد
  7. در آخر با فعال کردن رمزارزهای دلخواه خود بر روی اپلیکیشن، فرآیند اتصال دستگاه به اَپ و راه اندازی کیف پول جوبیتر به اتمام می‌رسد.

اتمام نصب کیف پول جوبیتر

دریافت ارز در کیف پول جوبیتر بلید

دریافت ارز در کیف پول جوبیتر بلید به صورت آفلاین و بدون اتصال آن به اپلیکیشن نیز امکان پذیر است. تنها کافیست کلیدهای Up و OK روی دستگاه را با یکدیگر فشار دهید تا وارد منو شوید. سپس “My Address” یا “آدرس من” را انتخاب کنید تا آدرس ذینفع شما نمایش داده شود. برای نمایش QR کد آدرس خود دکمه‌ی down را فشار دهید. توجه داشته باشید که اگر دستگاه شما به اپلیکیشن متصل نشده باشد، این آدرس خالی خواهد بود.

دریافت رمز ارز در جوبیتر بلید

اما برای دریافت ارز از طریق اپلیکیشن، مراحل زیر را طی کنید:

  1. اپلیکشن JuBiter Wallet را باز کنید و مطمئن شوید که دستگاه و اَپ را به درستی با یکدیگر pair کرده‌اید.
  2. کوین یا توکنی که می‌خواهید دریافت کنید را انتخاب کنید.
  3. روی “Receive” یا “دریافت” در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید.
  4. اکنون آدرس این کوین/توکن را مشاهده خواهید کرد.

(نکته: آدرسی که در حال حاضر نمایش داده می‌شود هنوز تأیید نشده است. زیرا سیستم تلفن همراه به عنوان یک محیط ناامن در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند به طور بالقوه توسط برنامه‌های مخرب یا هکرها مورد حمله قرار گیرد. بنابراین، این آدرس 100٪ قابل اعتماد نیست. از این رو بر روی “Check Address” کلیک کنید و دستگاه خود را روشن کنید تا آدرس خود را تأیید کنید. زمانی که آدرس تایید شد، رنگ آن سبز خواهد شد.)                                                           

چک کردن آدرس                                            

  1. اختیاری: اگر می‌خواهید بارکد دریافتی، مبلغ تراکنش مشخص داشته باشد، کافیست مبلغ را زیر آدرس وارد کنید. بارکد به طور خودکار تغییر خواهد کرد.

ارسال ارز در کیف پول جوبیتر بلید

برای ارسال ارز از کیف پول جوبیتر خود می‌بایست از طریق اپلیکیشن مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دستگاه اصلی و تلفن همراهی که در زمان راه اندازی کیف پول جوبیتر با آن pair شده است را آماده کنید.
  2. اپلیکیشن JuBiter Wallet را باز کنید و نوع کوین یا توکنی که می‌خواهید ارسال کنید را انتخاب کنید.
  3. روی “Send” یا “ارسال” در گوشه پایین سمت چپ کلیک کنید.
  4. آدرس ذینفع، مبلغ، و در صورت نیاز هزینه ماینینگ را وارد کنید و روی “Next” کلیک کنید.
  1. ارسال ارز با کیف پول جوبیتر
  2. در این مرحله از شما خواسته می‌شود تا رمز خود را وارد کنید. بدین صورت که بر روی دستگاه، جدولی با ترتیبی خاص از اعداد نمایش داده می شود، و شما می‌بایست از روی آن بر روی جدولی که بر روی اَپ نمایش داده می‌شود رمز را وارد کنید.

    وارد کردن رمز ارز

  3. سپس اطلاعات نمایش داده شده تراکنش را در دستگاه جوبیتر خود، دو بار تأیید کنید.

    تایید اطلاعات

بدین ترتیب می‌توانید کیف پول جوبیتر بلید خود را راه‌اندازی کرده و از آن برای ارسال و دریافت رمزارزها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که این مدل و بسیاری از کیف پول‌های سخت‌افزاری از برندهای مختلف را می‌توانید از طریق وبسایت علی سیتی با مناسب‌ترین قیمت سفارش داده، و با اطمینان از اصالت کالا آن را در ایران تحویل بگیرید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "آموزش راه اندازی کیف پول جوبیتر بلید"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + دو =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.