آموزش بازیابی کیف پول کوینومی

علی سیتی / آموزش بازیابی کیف پول کوینومی

تالیف

elham adriyani

زمان انتشار

6 آبان 1401

نظرات

بدون نظر

آنچه که در این مطلب می خوانید:

دنیای ارزهای دیجیتالی هر روز در حال تغییر و تحول است.می‌توان گفت هر روز به تعداد کاربران در این حوزه افزوده می‌شود. کیف پول های ارز دیجیتال همانطور که می‌دانید در انواع مدل‌های نرم افزاری، سخت افزاری و موبایلی طراحی و تولید می‌شوند. کیف پول Coinomi یکی از انواع ولت‌های نرم افزاری محبوب در میان کاربران به خصوص کاربران ایرانی است که از انواع ارزهای دیجیتال و توکن‌های بزرگ پشتیبانی می‌کند. در مقالات پیشین در ارتباط با این که کیف پول کوینومی چیست و چه کاربردی دارد با شما به صورت کامل صحبت کردیم. اکنون و در این مطلب از علی سیتی قصد داریم در ارتباط با بازیابی ارز دیجیتال در این ولت با شما صحبت نماییم. به عباراتی دیگر اگر شما از جمله کاربران این ولت هستید ممکن است بنابر ایجاد مشکلاتی نیاز به بازیابی کیف پول کوینومی خود داشته باشید. ریکاوری این کیف پول بسیار ساده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با  مشکلات و دلایلی که سبب می‌شود به بازیابی این کیف پول نیاز پیدا کنید  و همچنین روش ریکاوری این ولت به صورت مرحله به مرحله آشنا شوید.

بازیابی کیف پول کوینومی

دلایلی که نیاز به ریکاوری کیف پول کوینومی داریم؟

یکی از دلایلی که نیاز دارید کیف پول خود را بازیابی نمایید گم کردن موبایل و یا به سرقت رفتن آن است. از دیگر دلایل انتقال آن به یک دستگاه و یا تلفن همراه دیگر است.گاهی ممکن است فرد رمز عبور ولت خود را فراموش کرده باشد.  در هر یک از این حالات شما نیاز به بازیابی کیف پول کوینومی خود دارید. برای این کار نیاز به عبارات بازیابی و یا همان seed دارید. این عبارات همان کلمات 12-24 کلمه ای است که در هنگام ساخت و ایجاد ولت به شما داده می‌شود. لازم به ذکر است این عبارات مهمترین عامل  و درحقیقت تنها راه دسترسی به اموال و دارایی‌های شما است و در بسیاری از موارد نداشتن این عبارات می‌تواند برابر با از دست دادن رمز ارزهای شما باشد. بنابراین لازم است این عبارات را در جایی امن نگهداری و حتما چند نسخه از آن را داشته باشید.

یکی دیگر از مشکلات رایج کاربران گم کردن و یا فراموش کردن این عبارات است. با این وجود اگر هر شخصی به غیر از شما به این عبارات دسترسی داشته باشید می‌تواند ارزهای دیجیتال شما را بدون اجازه به کیف پول خود انتقال دهد. با این وجود حتی پیگیری و تماس با پشتیبانی کوینومی نیز نمی‌تواند کاری برای شما انجام دهد. بنابراین در نگهداری این عبارات کوشا باشید.

ریکاوری کوینومی

آموزش  بازیابی کیف پول کوینومی

با توجه به مشکلات و موارد ذکر شده که ممکن است برای فردی پیش آید، شما نیاز به بازیابی کیف پول کوینومی خود دارید. برای انجام این کار باید کیف پول کوینومی را نصب و گزینه restore a  wallwt  را انتخاب نمایید و کلمات و عبارات خواسته شده را به ترتیب وارد نمایید. لازم به ذکر است اگر قبلا QR Code  عبارات بازیابی  را ذخیره کرده باشید با استفاده از آن نیز می‌توانید اقدام به بازیابی ولت نمایید. بدین ترتیب به  بخش setting  مراجعه نمایید و  برای دسترسی به این عبارات در صورت داشتن رمز کیف پول و دسترسی به این قسمت می‌توانید با مراجعه به قسمت manage wallet  این عبارات را ببینید. همچنین  این ولت ترکیبی از عبارات بازیابی را نیز به شما نمایش می‌دهد که می‌توانید بر اساس ترتیب عبارات خود آن‌ها را وارد نمایید.

در ادامه از شما تایید درستی عبارات درخواست خواهد شد. در هنگام بازیابی کیف پول کوینومی دقت داشته باشید که تمامی کلمات با حروف کوچک تایپ شده و می‌توانید با تایپ حروف اول هر کلمه به صورت پیش فرض از پیشنهادات داده شده استفاده نمایید. اگر رمز عبور BIP39 دارید گزینه  Advanced Settings  در قسمت زیر کیبورد را فعال نمایید. گزینه BIP39 در حقیقت لایه امنیتی اضافی برای بازیابی عبارات است و رمزی جهت دسترسی به عبارات شماست. این گزینه پسورد شما نخواهد بود . کیف پول کوینومی به صورت پیش فرض بدون BIP39 به وجود می‌آید با این وجود اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید پیشنهاد می‌کنیم این گزینه را فعال نکنید.

برای بازیابی coinomi  باید بدانید که رمز‌عبور در هر دستگاه به صورت یونیک تولید خواهد شد و نمی‌توان با استفاده از  یک رمز در هر دستگاهی لاگین نمایید. با انتخاب پسورد و انتخاب ارزها  موجودی شما نمایش داده می‌شود. توکن‌های مورد نظر را نیز می‌توانید از قسمت tokens اضافه نمایید.

آموزش بازیابی کیف پول کوینومی

خطاهای رایج در بازیابی کیف پول کوینومی

در برخی از نسخه های دسکتاپ و یا موبایلی ممکن است برای کاربران در هنگام ریکاوری کیف پول کوینومی مشکلاتی به وجود آید. خطاهایی که کاربران بسیاری با آن مواجه می‌شوند. در ادامه به معرفی این خطاها خواهیم پرداخت.

  • خطای Word list is empty

اگر این خطا را مشاهده کردید و کاربر اندروید هستید قبل از وارد کردن عبارات بازیابی خود صفحه کلید دستگاه را ببندید. اکنون از صفحه کلید کوینومی که در پایین عبارات بازیابی  مشاهده می‌کنید استفاده و کلمه پیشنهادی را با استفاده از این صفحه انتخاب نمایید. این صفحه کلید اختصاصی جهت جلوگیری از ذخیره عبارات شما و امنیت ولت کاربرد دارد.

  • خطاRecovery phrase contains unrecognized words

اگر در هنگام بازیابی کیف پول کوینومی با این خطا مواجه شدید باید بدانید که دست کم یکی از عبارات شما در کلمات پشتیبانی شده وجود ندارد و یا ممکن است در هنگام تایپ از کلماتی با حروف بزرگ استفاده کرده باشید. بنابراین  دقت نمایید که تمامی عبارات را با حروف کوچک و به درستی وارد کرده باشد و عبارت مورد نظر را پیدا و اصلاح نمایید.

  • خطا: Could not verify your recovery phrase. Word list size must be multiples of three words

این خطا  نشان دهنده مشکل و یا اشتباهی در هنگام وارد کردن عبارات بازیابی است. در صورت مشاهده این خطا عبارات بازیابی خود را چک نمایید و بررسی نمایید کلمات تکراری وارد نکرده باشید و یا عبارتی را فراموش نکرده باشید. دقت داشته باشید عبارات بازیابی دارای مقادیر 12-15-18-21-24 کلمه ای است .

  • خطا Recovery phrase is not valid. Check if some words are misspelled

با مشاهده این خطا باید بدانید که عبارات بازیابی شما معتبر می‌باشد اما  یا ترتیب آن را اشتباه وارد کرده‌اید و یا اشتباه تایپی در عبارات شما وجود دارد.  اما در نهایت عبارات شما نادرست حساب می‌شود. برای رفع این مورد مجدد عبارات خود را چک کرده و از صحت ترتیب  و تایپ درست آن اطمینان حاصل نمایید.

بازیابی کیف پول کوینومی همراه با مجموعه علی سیتی

ما در این مطلب در ارتباط با بازیابی کیف پول کوینومی با شما صحبت کردیم و خطاهای رایجی که ممکن است برای کاربران این ولت به وجود آید را برای شما توضیح دادیم. نکته ای که حائز اهمیت است نگهداری از عبارات بازیابی است که می‌تواند در ریکاوری ارزهای دیجیتال به شما کمک نماید. بنابراین نهایت تلاش خود را در نگهداری از این عبارات و نسخه پشتیبان آن داشته باشید و به هیچ عنوان آن را در اختیار دیگران قرار ندهید. اگر با مشکلات فوق مواجه شدید می‌توانید با مطالعه موارد ذکر شده مشکل خود را حل نمایید. اما اگر به هر دلیلی قادر با انجام این کار و یا ریکاوری ولت خود نبودید می‌توانید با مجموعه علی سیتی تماس گرفته و با پشتیبانان این مجموعه برای بازیابی ولت خود صحبت نمایید.

فروشگاه علی سیتی تنوع بسیاری از انواع کیف پول‌های سخت افزاری ارز دیجیتال را  در وب سایت خود به نمایش گذاشته است. به سادگی می‌توانید با چند کلیک ساده از محصولات این فروشگاه دیدن فرمایید و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید. از مزایای خرید از این فروشگاه قیمت مناسب نسبت به رقبا، تخفیف و آفرهای ویژه و ضمانت اصالت کالاست. با علی سیتی خریدی هوشمندانه و مقرون به صرفه داشته باشید.

اشتراک گذاری

مرتبط ترین مطالب در مورد "آموزش بازیابی کیف پول کوینومی"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + هشت =

				
					helloalicity
				
			
				
					alicitycard
				
			
کتابچه رمز ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال ، بلاکچین، ترید کردن و...
پیشنهادی

به نام خدای رنگین کمان

درود به مردم شریف ایران همانطور که تو این 3 ماه در کنار شما بودیم و همزمان با تعطیلی شما ما هم تعطیل بودیم.

تصمیم گرفتیم تماما سود بدست آمده خرید از سایت های خارجی مون و نیمی از سود باقی محصولات رو به کولبرانی که تو این سال ها آسیب دیدن و یا تو این 3 ماه هیچ فعالیتی نداشتن تقدیم کنیم. امیدواریم که بتونیم کمک شایانی بکنیم.

پیغام شما با موفقیت برای مدیریت علی سیتی ارسال شده است.
به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.